FIAT 125 p

Pojazdy (nieszynowe), które możemy umieścić na makiecie

Moderator: mod-Makieta

ODPOWIEDZ
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: FIAT 125 p

Post autor: JarUs »

Niestety, nie mają żółtych tablic rejestracyjnych tylko białe :D
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: FIAT 125 p

Post autor: Maciej »

JarTTek pisze:PF 125 :arrow: na ścianie wschodniej jeszcze jeżdżą, więc i VI epoka :D
:P - jeżdżą ale jako pojazdy zabytkowe :lol:
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: FIAT 125 p

Post autor: JarUs »

PF 125 :arrow: na ścianie wschodniej jeszcze jeżdżą, więc i VI epoka :D
Ołgierd
Posty: 575
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
Kontakt:

Re: FIAT 125 p

Post autor: Ołgierd »

Osobiście jeździłem w latach 90. egzemplarzem z roku 1971, klamki wystawały a grill był metalowy, chromowany, tak samo ramki reflektorów. Egzemplarz był w jednych rękach całe życie, więc taki był w oryginale. Jeździłem nim w pierwszej połowie lat 90. ze trzy lata i wtedy nie był to wcale aż tak rzadki widok (chodzi o wersję, a nie całość F125/FSO1500), więc należałoby podać rozpiętość epok do V włącznie.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1738
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: FIAT 125 p

Post autor: krzysztof »

carman pisze:/.../ Chyba, że później sobie ludzie na chromy zamieniali. Różne kombinacje można spotkać. /.../
no ten weselny "kredens" jest najlepszym tego przykładem, natomiast tez z gdyńską rejestracja... piękny i wygląda na oryginalny
Ostatnio zmieniony 30 mar 2013, 09:13 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: FIAT 125 p

Post autor: JarUs »

Zdjęcia PF 125p z począdku produkcji 1971

Jeżeli chodzi o model to pasuje do rocznika 1974
Ostatnio zmieniony 29 mar 2013, 00:40 przez JarUs, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
carman
Posty: 352
Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: FIAT 125 p

Post autor: carman »

Z tego, co widziałem na zlotach, w internecie i czasopismach wynika, że kasetowe klamki wprowadzono przed zmianą grilla na plastikowy. Chyba, że później sobie ludzie na chromy zamieniali. Różne kombinacje można spotkać.
Obrazek
Link

Obrazek
Link
Ostatnio zmieniony 30 mar 2013, 09:13 przez carman, łącznie zmieniany 1 raz.
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: FIAT 125 p

Post autor: JarUs »

Nie te klamki !! nie ten rocznik !! czarny grill po I lifcie :D
Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 23:04 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
carman
Posty: 352
Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: FIAT 125 p

Post autor: carman »

Obrazek
Zdjęcie z wikipedii

Grill był, ale cięcie kosztów też było...
Ostatnio zmieniony 30 mar 2013, 09:09 przez carman, łącznie zmieniany 1 raz.
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: FIAT 125 p

Post autor: JarUs »

Z przodu "grill" nie czarny plastik, tylko metal chromowany !!
Obrazek

zdjęcie z strony
Ostatnio zmieniony 30 mar 2013, 09:08 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
carman
Posty: 352
Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: FIAT 125 p

Post autor: carman »

Wystające klamki, tak zwane "skalpele", montowano do roku 1973, gdzie zastąpiły je typu kasetowego. Natomiast jednoczęściowa atrapa chłodnicy z plastiku z chromowaną ramką stosowana była w latach 1973-75. W 1975 roku pojawił się już model MR 75, którego wygląd praktycznie nie zmienił się do końca produkcji (poziome tylne lampy, duży wywietrznik w słupku c, inny pas przedni, brak kłów na zderzakach i plastikowa deska rozdzielcza).
Więc można ująć modelik Fiata, że jest z początku 1973 roku.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1738
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: FIAT 125 p

Post autor: krzysztof »

ten model wyraźnie przedstawia rocznik 1970-1974, a świadczy o tym czarna plastikowa atrapa i układ świateł kierunkowskazów przednich i ściany tylnej, kły na zderzakach.
a i zastanawiam się kiedy zniknęły odstające klamki... czyż nie w 1970? więc albo to s-f albo przejściówka z roku 1970.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 21:10 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

FIAT 125 p

Post autor: Maciej »

POLSKI FIAT 125p

:arrow: Dokładna nazwa modelu
POLSKI FIAT 125p

:arrow: Liczba osi
2
:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Hädl

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model krótkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
122025-01

:arrow: Kraj
Polska Rzeczypospolita Ludowa

:arrow: Epoka
III-IV

:arrow: Oznaczenie modeli
POLSKI FIAT 125p do 1983 roku
od 1983 roku FSO 125p

:arrow: Uwagi
Długo wyczekiwany model "polski". Brakuje Syreny, "Malucha" i "Fiata" - mawiają modelarze i mają rację. Wreszcie coś się zmienia i jest FIAT 125 p. Model przedstawia wersję pierwszych produkowanych egzemplarzy w Polsce (chromowane elementy, okrągłe kierunkowskazy na bocznych błotnikach, pionowe światła pozycyjne i kierunkowskazy z tyłu pojazdu). Model posiada hak holowniczy.

:arrow: Oryginał
Polski przemysł motoryzacyjny lat 60 tych ubiegłego wieku, to walka o utrzymanie produkcji samochodów ciężarowych dla armii i gospodarki narodowej. Auta osobowe były traktowane drugoplanowo, jednak presja społeczeństwa stale rosła. Auta Warszawa nie należały do nowoczesnego świata, nawet komunistycznego.
PRL podpisała umowę licencyjną z fabryka włoską FIAT na dostawę samochodu będącego następcą FIAT'a 1300, 1500 z wykorzystaniem zespołów serii 125. Tak zaczęła się w dużym skrócie historia polskiej limuzyny którą "tłoczono" bez znaczących zmian konstrukcyjnych w FSO na Żeraniu, do 1991 roku!. Powstały wersje specjalne jak PICK UP, sanitarki, pojazdy dla Milicji Obywatelskiej, Straży Pożarnej, wersje prototypowe jak Cemping czy Cabrio. FIAT 125 p stał się w pewnym sensie dawcą części do nowszego modelu - Poloneza, ale to już inna historia.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 30 mar 2013, 09:06 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pojazdy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości