FIAT 125 p
Moderator: mod-Makieta
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: FIAT 125 p
Niestety, nie mają żółtych tablic rejestracyjnych tylko białe
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: FIAT 125 p
- jeżdżą ale jako pojazdy zabytkoweJarTTek pisze:PF 125 na ścianie wschodniej jeszcze jeżdżą, więc i VI epoka
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: FIAT 125 p
PF 125 na ścianie wschodniej jeszcze jeżdżą, więc i VI epoka
-
- Posty: 575
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
- Kontakt:
Re: FIAT 125 p
Osobiście jeździłem w latach 90. egzemplarzem z roku 1971, klamki wystawały a grill był metalowy, chromowany, tak samo ramki reflektorów. Egzemplarz był w jednych rękach całe życie, więc taki był w oryginale. Jeździłem nim w pierwszej połowie lat 90. ze trzy lata i wtedy nie był to wcale aż tak rzadki widok (chodzi o wersję, a nie całość F125/FSO1500), więc należałoby podać rozpiętość epok do V włącznie.
- krzysztof
- Posty: 1738
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: FIAT 125 p
no ten weselny "kredens" jest najlepszym tego przykładem, natomiast tez z gdyńską rejestracja... piękny i wygląda na oryginalnycarman pisze:/.../ Chyba, że później sobie ludzie na chromy zamieniali. Różne kombinacje można spotkać. /.../
Ostatnio zmieniony 30 mar 2013, 09:13 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: FIAT 125 p
Ostatnio zmieniony 29 mar 2013, 00:40 przez JarUs, łącznie zmieniany 2 razy.
- carman
- Posty: 352
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
Re: FIAT 125 p
Z tego, co widziałem na zlotach, w internecie i czasopismach wynika, że kasetowe klamki wprowadzono przed zmianą grilla na plastikowy. Chyba, że później sobie ludzie na chromy zamieniali. Różne kombinacje można spotkać.
Link
Link
Link
Link
Ostatnio zmieniony 30 mar 2013, 09:13 przez carman, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: FIAT 125 p
Nie te klamki nie ten rocznik czarny grill po I lifcie
Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 23:04 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
- carman
- Posty: 352
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
Re: FIAT 125 p
Ostatnio zmieniony 30 mar 2013, 09:09 przez carman, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: FIAT 125 p
Ostatnio zmieniony 30 mar 2013, 09:08 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
- carman
- Posty: 352
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
Re: FIAT 125 p
Wystające klamki, tak zwane "skalpele", montowano do roku 1973, gdzie zastąpiły je typu kasetowego. Natomiast jednoczęściowa atrapa chłodnicy z plastiku z chromowaną ramką stosowana była w latach 1973-75. W 1975 roku pojawił się już model MR 75, którego wygląd praktycznie nie zmienił się do końca produkcji (poziome tylne lampy, duży wywietrznik w słupku c, inny pas przedni, brak kłów na zderzakach i plastikowa deska rozdzielcza).
Więc można ująć modelik Fiata, że jest z początku 1973 roku.
Więc można ująć modelik Fiata, że jest z początku 1973 roku.
- krzysztof
- Posty: 1738
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: FIAT 125 p
ten model wyraźnie przedstawia rocznik 1970-1974, a świadczy o tym czarna plastikowa atrapa i układ świateł kierunkowskazów przednich i ściany tylnej, kły na zderzakach.
a i zastanawiam się kiedy zniknęły odstające klamki... czyż nie w 1970? więc albo to s-f albo przejściówka z roku 1970.
a i zastanawiam się kiedy zniknęły odstające klamki... czyż nie w 1970? więc albo to s-f albo przejściówka z roku 1970.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 21:10 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
FIAT 125 p
POLSKI FIAT 125p
Dokładna nazwa modelu
POLSKI FIAT 125p
Liczba osi
2
Dokładna nazwa producenta modelu
Hädl
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model krótkoseryjny
Numer katalogowy modelu
122025-01
Kraj
Polska Rzeczypospolita Ludowa
Epoka
III-IV
Oznaczenie modeli
POLSKI FIAT 125p do 1983 roku
od 1983 roku FSO 125p
Uwagi
Długo wyczekiwany model "polski". Brakuje Syreny, "Malucha" i "Fiata" - mawiają modelarze i mają rację. Wreszcie coś się zmienia i jest FIAT 125 p. Model przedstawia wersję pierwszych produkowanych egzemplarzy w Polsce (chromowane elementy, okrągłe kierunkowskazy na bocznych błotnikach, pionowe światła pozycyjne i kierunkowskazy z tyłu pojazdu). Model posiada hak holowniczy.
Oryginał
Polski przemysł motoryzacyjny lat 60 tych ubiegłego wieku, to walka o utrzymanie produkcji samochodów ciężarowych dla armii i gospodarki narodowej. Auta osobowe były traktowane drugoplanowo, jednak presja społeczeństwa stale rosła. Auta Warszawa nie należały do nowoczesnego świata, nawet komunistycznego.
PRL podpisała umowę licencyjną z fabryka włoską FIAT na dostawę samochodu będącego następcą FIAT'a 1300, 1500 z wykorzystaniem zespołów serii 125. Tak zaczęła się w dużym skrócie historia polskiej limuzyny którą "tłoczono" bez znaczących zmian konstrukcyjnych w FSO na Żeraniu, do 1991 roku!. Powstały wersje specjalne jak PICK UP, sanitarki, pojazdy dla Milicji Obywatelskiej, Straży Pożarnej, wersje prototypowe jak Cemping czy Cabrio. FIAT 125 p stał się w pewnym sensie dawcą części do nowszego modelu - Poloneza, ale to już inna historia.
Dokładna nazwa modelu
POLSKI FIAT 125p
Liczba osi
2
Dokładna nazwa producenta modelu
Hädl
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model krótkoseryjny
Numer katalogowy modelu
122025-01
Kraj
Polska Rzeczypospolita Ludowa
Epoka
III-IV
Oznaczenie modeli
POLSKI FIAT 125p do 1983 roku
od 1983 roku FSO 125p
Uwagi
Długo wyczekiwany model "polski". Brakuje Syreny, "Malucha" i "Fiata" - mawiają modelarze i mają rację. Wreszcie coś się zmienia i jest FIAT 125 p. Model przedstawia wersję pierwszych produkowanych egzemplarzy w Polsce (chromowane elementy, okrągłe kierunkowskazy na bocznych błotnikach, pionowe światła pozycyjne i kierunkowskazy z tyłu pojazdu). Model posiada hak holowniczy.
Oryginał
Polski przemysł motoryzacyjny lat 60 tych ubiegłego wieku, to walka o utrzymanie produkcji samochodów ciężarowych dla armii i gospodarki narodowej. Auta osobowe były traktowane drugoplanowo, jednak presja społeczeństwa stale rosła. Auta Warszawa nie należały do nowoczesnego świata, nawet komunistycznego.
PRL podpisała umowę licencyjną z fabryka włoską FIAT na dostawę samochodu będącego następcą FIAT'a 1300, 1500 z wykorzystaniem zespołów serii 125. Tak zaczęła się w dużym skrócie historia polskiej limuzyny którą "tłoczono" bez znaczących zmian konstrukcyjnych w FSO na Żeraniu, do 1991 roku!. Powstały wersje specjalne jak PICK UP, sanitarki, pojazdy dla Milicji Obywatelskiej, Straży Pożarnej, wersje prototypowe jak Cemping czy Cabrio. FIAT 125 p stał się w pewnym sensie dawcą części do nowszego modelu - Poloneza, ale to już inna historia.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2013, 09:06 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości