GAZ 69

Pojazdy (nieszynowe), które możemy umieścić na makiecie

Moderator: mod-Makieta

ODPOWIEDZ
agrest12
Posty: 293
Rejestracja: 07 sty 2012, 14:50
Lokalizacja: Londyn/Torun

Re: GAZ 69

Post autor: agrest12 »

Witam
Scio pisze:Ciekawe, czy trzyma skalę?
Jest to dokładnie ten sam model który powyżej opisali koledzy Dudek120 i Maciej.( Te same wymiary ).
Różnica to czerwony kolor , brak pomalowanej imitacji świateł z tyłu pojazdu i w przypadku moich modeli za długie tylne osie kół. I może imitacja plandeki lepiej trzyma się pojazdu.
Jeżeli któryś z kolegów planował zakup modelu w celu dalszych modyfikacji zdecydowanie odradzam ( szkoda kasy a i tak trzeba malować ) .
Chciałem jeszcze nadmienić ze set 066037 który powyżej opisał Mariusz zdecydowanie różni się kolorem imitacji plandeki od wersji którą przedstawiła Herpa chociażby tutaj .
Nie jest to pierwszy błąd może niedopatrzenie ze strony Herpy ponieważ w przypadku modelu Nr.Kat. 907163 Gaz 69 kolor Ghaki kolor imitacji plandeki piaskowy wersja Spielemax 2013 na odwrocie pudełka jest info że model jest w skali 1/87!!!
Tak wiec kolejno mamy:
066037-Set ghaki i piaskowy
700559-Set "NVA"
700566-Set "CA"
907163-"CA" - Spielemax
501277-"FFW Sebnitz"
Ostatnio zmieniony 24 sty 2015, 14:35 przez agrest12, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 696
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: GAZ 69

Post autor: Scio »

Ciekawe, czy trzyma skalę?
agrest12
Posty: 293
Rejestracja: 07 sty 2012, 14:50
Lokalizacja: Londyn/Torun

Re: GAZ 69

Post autor: agrest12 »

Furia pisze:No i jeszcze wariant: http://prl998.pl/pokazsamochod.php?id=260
No i świetny "dawca" się pojawił.Kooperacja Herpy i Tilliga :D
Ostatnio zmieniony 23 sty 2015, 17:55 przez agrest12, łącznie zmieniany 1 raz.
Furia
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
Kontakt:

Re: GAZ 69

Post autor: Furia »

Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: GAZ 69

Post autor: Maciej »

Ołgierd pisze:Być może w 1986 roku oficjalnie wyszły z bieżącego użytku w LWP, ale z pewnością jeszcze kilka lat później zakonserwowane egzemplarze z minimalnym przebiegiem (kilkaset kilometrów "na dotarcie") znajdowały się w magazynach ZN (zapasy nienaruszalne, czy jakoś tak), np. w wojskowej bazie w Grudziądzu ;)
No to już szczegóły akurat znam dobrze te sprawy ;) Tak zwane ZN - ZW miały w swoich zasobach do 1993-95 roku GAZ 69. Podobnie jak Stary i Gaz/Lublin w wersji szpitalnej. Do lat 80 tych przetrzymywano czołgi T34 na zapasie W :D Temat rzeka ;)
Ostatnio zmieniony 29 mar 2013, 21:22 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Ołgierd
Posty: 575
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
Kontakt:

Re: GAZ 69

Post autor: Ołgierd »

Być może w 1986 roku oficjalnie wyszły z bieżącego użytku w LWP, ale z pewnością jeszcze kilka lat później zakonserwowane egzemplarze z minimalnym przebiegiem (kilkaset kilometrów "na dotarcie") znajdowały się w magazynach ZN (zapasy nienaruszalne, czy jakoś tak), np. w wojskowej bazie w Grudziądzu ;)
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: GAZ 69

Post autor: Maciej »

Lekki samochód terenowy GAZ 69

:arrow: Dokładna nazwa modelu
TT PKW 2er Set GAZ 69

:arrow: Liczba osi
2

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
HERPA Miniaturmodelle GmbH

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model seryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
066037

:arrow: Kraj
Państwa Układu Warszawskiego, kraje arabskie, kraje Ameryki południowej i Afryki będące w sojuszu z blokiem państw socjalistycznych

:arrow: Epoka
II - IV - V

:arrow: Oznaczenie modeli
ГАЗ-6

:arrow: Elementy specyficzne
Zdejmowana opończa
malowanie khaki
malowanie pustynne

:arrow: Uwagi
Bardzo precyzyjnie wykonany model - w tym przypadku mamy dwie wersje w malowaniu khaki i pustynną. Wersja pustynna również miała zastosowanie w Europie Wschodniej. W NRD np w takim malowaniu jeździły pojazdy służb leśnych, w Polsce obok wojska min. w zakładach komunalnych, służby gazownictwa, geodezyjne, wodociągów.

:arrow: Oryginał
Jak podaje "Encyklopedia Techniki Wojskowej" lekki samochód terenowy GAZ 69 (skrót od Gorkowskich Zakładów Samochodowych) powstał na zapotrzebowanie armii i gospodarki narodowej ZSRR. W Gorkowskcih zakładach produkowany w latach 1952-1955, następnie produkcje rozszerzono o zakłady kooperujące UAZ w Uljanowsku i Niżnym Nowgorodzie. Jego produkcje rozszerzono o wersje specjalne min. pojazdy łączności pola walki, rozpoznawcze, wyrzutnie ppk "malutka", nawigacyjne i ruchome stanowiska dowodzenia na szczeblu kompanii i batalionu. GAZ 69 eksportowano do krajów UW i państw sojuszniczych ZSRR. W wersjach cywilnych pojawiły się popularne "gaziki" jako pojazdy dyspozycyjne służb miejskich, leśnych, przemysłu terenowego. Ciekawym pojazdem był GAZ 69 z wiertnią. Produkcję zakończono w 1972 roku. Pojazdy wycofywano z eksploatacji do 1986 roku w LWP. W innych krajach bloku wschodniego było podobnie. Nadal można je spotkać w Iraku, Syrii, Egipcie, Libanie oraz krajach ogarniętych konfliktami w Afryce. Samochód posiadał nieekonomiczny silnik benzynowy M-20, dolnozaworowy, o pojemności 2140 cm³. Posiadał dwa zbiorniki paliwa o pojemności 48 litrów i 27 litrów. Gaz 69 posiadał wyśmienity napęd 4x4. Te niepozorne auta potrafiły wiele wytrzymać w trudnych warunkach zimowych, jak i w warunkach pustynnych. 1,5 tonowe auto przechodziło drugą młodość (prywatne kolekcje)pod koniec lat 80 -ty ubiegłego wieku gdzie montowano w GAZ 69 silniki diesla. Do dziś można spotkać samochody GAZ 69 na zlotach pasjonatów tej marki.

:arrow: tu dobry opis kolegi http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=8735

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 29 mar 2013, 21:22 przez Maciej, łącznie zmieniany 6 razy.
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: GAZ 69

Post autor: JarUs »

Dziś, w „realu”, bardzo trudno zobaczyć Gaza i Uaza obok siebie. Ale jak pamiętam, gdy stały obok siebie (dawno to było), to Uaz w porównaniu do Gaza był „napompowany” i wyglądał nieco większy, szerszy i dłuższy. Gdyby zamienić wymiarowanie modeli – byłoby idealnie. Ale jest, jak jest. Nie jest to wielki problem, zwłaszcza wtedy, gdy modele nie stoją obok siebie. Osobiście mi się podobają. Są super! :mrgreen:
Awatar użytkownika
dudek120
Posty: 130
Rejestracja: 02 gru 2007, 13:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: GAZ 69

Post autor: dudek120 »

Muszę jeszcze dodać, że koła w tym przypadku wydały mi się na początku jednolite (przez te czarne felgi), a tymczasem jest jak w innych modelach Herpy - na felgi są nałożone gumowe, bieżnikowane opony!

Tomek
makieciarz
Posty: 627
Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
Lokalizacja: Görlitz
Kontakt:

Re: GAZ 69

Post autor: makieciarz »

Ten za duży ten za mały i dla tego taka różnica optyczna między oboma modelami.
Awatar użytkownika
dudek120
Posty: 130
Rejestracja: 02 gru 2007, 13:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: GAZ 69

Post autor: dudek120 »

Pomierzyłem oba modele, poszukałem danych oryginałów (rozbieżność co do szerokości Gaz-a, znalazłem trzy różne wymiary, wybrałem pośredni) i wyszło mi co następuje (w nawiasach przeliczenie dla TT, po nich wymiar modelu, wymiary w mm):

Długość GAZ 3850 (32,08) 33, UAZ 4025 (33,54) 31
Szerokość GAZ 1750 (14,50) 14,65, UAZ 1785 (14,87) 14,6
Wysokość GAZ 2030 (16,91) 19, UAZ 2015 (16,79) 16,3 (zależne od wklejenia kół)
Rozst. osi GAZ 2300 (19,16) 19, UAZ 2380 (19,83) 19,5 (zależne od wklejenia kół)

Zatem GAZ jest zbyt wysoki i ciut za długi, UAZ ma natomiast zaniżone wymiary.
makieciarz
Posty: 627
Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
Lokalizacja: Görlitz
Kontakt:

Re: GAZ 69

Post autor: makieciarz »

No jakieś takie duże te gaziki tak na oko. Pomierz i daj znać czy nie są za bardzo przeskalowane.
Awatar użytkownika
dudek120
Posty: 130
Rejestracja: 02 gru 2007, 13:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

GAZ 69

Post autor: dudek120 »

GAZ 69

Samochód osobowo - terenowy z napędem na cztery koła produkcji radzieckiej. W latach 1952 - 1955 produkowany w Gorki, w fabryce GAZ, a od 1954 do 1972 roku w fabryce UAZ w Uljanowsku (UAZ 69), (wersja zmodyfikowana, z mocniejszym silnikiem miała w nazwie dodatkową literkę M). Ponadto produkowany licencyjnie w Rumunii (w fabryce ARO, jako IMS-57, Muscel M-59, Muscel 461), Korei Północnej (68 NA Kaengsaeng) i Chinach (Bejing BJ 2112). Pojazd ten był użytkowany w wojskach, służbach i instytucjach państwowych krajów Układu Warszawskiego i innych będących pod wpływami ZSRR.
Wytwarzane były dwie wersje nadwoziowe - Gaz 69/ Gaz 69M - transportowa, dwudrzwiowa, ośmiomiejscowa i Gaz 69A/ Gaz 69AM - osobowa, czterodrzwiowa, pięciomiejscowa, zasadniczo obie jako otwarte, z otwieraną tylną burtą, z brezentowym, składanym dachem (różnym dla każdej z wersji) i składaną przednią szybą, co ułatwiało transport. Pojazd stanowił jednakże bazę pod rozmaite wersje wyposażeniowe, m.in. wóz łączności z radiostacją, samochód do radiopelengacji (Oрел-1), ze sztywnym dachem konstrukcji drewnianej, czy wyrzutnię rakiet 3M6 Trzmiel. (Więcej na temat różnych wersji "gazika" można wyczytać tutaj , tutaj - po czesku, ciekawe zdjęcia, czy tutaj - po rosyjsku).
Na podwoziu tego samochodu budowano również furgon UAZ 450 (z napędem 4x4), UAZ 451 (z napędem 4x2), sanitarkę UAZ 450A i małą ciężarówkę UAZ 450D z dwumiejscową kabiną i skrzynią ładunkową o ładowności 800 kg.

Nasza skala:

Produkt firmy Herpa (nowość roku 2012). Model seryjny, formowany ciśnieniowo z tworzywa sztucznego (pachnie jakby żywicą, może to ta farba?), z szybą z tworzywa przezroczystego, z odwzorowanym wnętrzem, zdejmowaną imitacją plandeki i ruchomymi kołami. Chromów nie ma, wszak to model samochodu dla wojska, wydawać by się mogło, że będzie biednie ze zdobieniami. Ale nie, producent się postarał - pomalowano reflektory i ich oprawy, światła pozycyjne na błotnikach, światła tylne. Pomalowano na czarno imitacje uszczelek szyby, namalowano wycieraczki, klamki są srebrne a wlew paliwa czarny. Naprawdę ładny model, brakuje mu jeszcze tylko "kłów" na zderzaku.
Jedno co mnie razi, to zbyt duża grubość imitacji brezentowego dachu.
Opakowanie zawiera dwie sztuki - oliwkową i piaskową (i w innych kolorach "gazika" nie pamiętam).

Numer katalogowy producenta:

066037 - sandbeige, gelboliv / yellow-olive (2012) (Herpa Cars & Trucks 2012 / 05-06)

Zestaw kupiony dopiero co u Makieciarza kosztował 63,33 zł (równowartość 14,90 €).

Listonosz był trzy godziny temu, fotki jeszcze gorące:

ObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Tu w zestawieniu z UAZ-em 469 z AP-Modely (wygląda na taki masywny, w wolnej chwili pomierzę je chyba):
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Tomek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pojazdy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości