Pamiętam jak w dzieciństwie, nie znając się specjalnie na oznaczeniach poszczególnych modeli samochodów (no może poza fiatami i syrenami), niektóre z nich, te, które kontynuowały nazwę marki, nazywałem starymi (te zaokrąglone) albo nowymi (te bardziej kanciaste). I tak, były stare trabanty i nowe trabanty, stare wartburgi i nowe wartburgi, stare wołgi i nowe wołgi, stare moskwicze i nowe moskwicze... . Ech, łezka w oku. Ale co to ja chciałem? A, nowe moskwicze... .
Moskwicz 408
Moskwicz 408 – samochód osobowy produkcji radzieckiej wytwarzany przez Moskiewską Fabrykę Samochodów Małolitrażowych - MZMA (przemianowaną później na AZLK) w latach 1964 - 1975. Bezpośredni następca opisanego wcześniej Moskwicza 403. Model ten zapoczątkował trzecią generację samochodów marki Moskwicz, o bardziej nowoczesnej konstrukcji. W roku 1966 rozpoczęto też produkcję Moskwiczy w Iżewskich Zakładach Maszynowych (Iżewskij Maszynostroitielnyj Zawod) - Iżmasz w Iżewsku. Tam produkowano także furgon IŻ-2715 oraz pięciodrzwiowy hatchback IŻ-2125. Produkcja trwała aż do lat dziewięćdziesiątych.
Moskwicz 408 był także montowany z części (jako Moskwicz Rila) przez bułgarską fabrykę Balkan w Łoweczu w latach 1966 - 1990 (od 1976 roku montowano tam Moskwicza 2138/2140, a następnie nowy model - Moskwicz 2141 (Moskwicz Aleko). Jako Moskvitch Scaldia był również montowany w Belgii.
Z czasem wygląd serii ulegał modernizacji, zamieniono okrągłe reflektory na prostokątne, zmieniono tylne lampy, poszczególne modele miały różne atrapy chłodnicy. W kolejnych odsłonach pojawiły się też klamki kasetowe. Wersja eksportowa modelu 408 o oznaczeniu 408E miała cztery okrągłe reflektory, standardowo były tylko dwa. Wygląda na to, że tym razem nasza miniaturka odzwierciedla standardowy model z wczesnej produkcji. Ciekawe tylko, czemu, wobec tego, nazwa Moskwicz na klapie bagażnika jest w wersji eksportowej (Moskvitch, a nie Москвич)?
Inne modele z tej serii: 412 - z nowszym silnikiem (o pojemności 1,5l i mocy 75KM; model 408 dysponował mocą 50 KM), 426/427 i 2136/2137 - kombi, 433/434 i 2733/2734 - furgon, 2138/2140 - modele po modernizacji. W fazie projektów pozostała dwudrzwiowa wersja 408 Tourist - kabriolet / coupé.
Eksportowany głównie do krajów bloku socjalistycznego, ale też na Zachód (Moskwicz 408P miał kierownicę po prawej stronie).
Nasza skala:
Produkt firmy Herpa (nowość roku 2011). Model seryjny, formowany ciśnieniowo z tworzywa sztucznego, szyby z tworzywa przezroczystego, z odwzorowanym wnętrzem. Chromowana atrapa chłodnicy, chromowane zderzaki i kołpaki kół (w obecnym wydaniu kołpaki są białe), dwubarwne znaczki firmowe, srebrne ramki wokół okien, klamki, pomalowane reflektory, tylne światła i światła pozycyjne na tylnych słupkach. Koła wykonane jako ruchome. Opakowanie zawiera tradycyjnie dwie sztuki - wcześniej białą i niebieską, obecnie granatową i czerwoną.
Numer katalogowy producenta:
065733 - cremeweiß / blau (2011)
065733 - granatowy / ciemnoczerwony / białe kołpaki (2012) (Herpa Cars & Trucks 2012 / 05-06)
Modele zakupione dopiero co u Makieciarza, wraz z modelami Skody 1000 MB. Cena 64,07 zł (równowartość 14,90 €).
Poniżej ich zdjęcia:
Tutaj w towarzystwie poprzednika:
Tomek Dudarewicz
Moskwicz 408
Pojazdy (nieszynowe), które możemy umieścić na makiecie
Moderator: mod-Makieta
ODPOWIEDZ
Posty: 1
• Strona 1 z 1
- dudek120
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 gru 2007, 13:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
ODPOWIEDZ
Posty: 1
• Strona 1 z 1
Przejdź do
- Na początek
- ↳ Regulamin i inne przydatne wiadomości
- ↳ J.T.Z.
- ↳ Słownik
- TT-etka
- ↳ TT-KLUBY
- ↳ TT-Klub PL
- ↳ Sprawy TTC
- ↳ AKTT
- ↳ KŽM Trutnov
- ↳ Hornby TT:120
- ↳ Moja TT
- ↳ Makieta
- ↳ Przykłady / pomysły
- ↳ Mosty
- ↳ Budynki
- ↳ Pojazdy
- ↳ Plany budowli
- ↳ Plany taboru, pojazdów
- ↳ Makieta Modułowa
- ↳ Porady i techniki modelarskie
- ↳ Tematycznie
- ↳ Ależ, ...to bardzo proste
- ↳ Druk 3D
- ↳ COREL DRAW
- ↳ SCARM
- ↳ Elektronika / płytki PCB
- ↳ Warsztat i narzędzia
- ↳ Naprawy/przeróbki taboru
- ↳ Sprzęgi
- ↳ Malowanie / zmywanie
- ↳ Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp
- ↳ Zieleń i ukształtowanie terenu
- ↳ Budynki, perony, lampy, mosty, tunele itd
- ↳ Poczytaj
- ↳ Podpatrzone
- ↳ Elektryka i DCC
- ↳ Systemy DCC
- ↳ Zimo
- ↳ ESU -NAVIGATOR
- ↳ Roco multiMAUS /Z21
- ↳ Lenz'e
- ↳ LocoNet/Digitrax, Fredi itd
- ↳ Tams Elektronik
- ↳ JMRI
- ↳ Rocrail
- ↳ Maerklin, PIKO i inne
- ↳ Porównania / Łączenie różnych
- ↳ Digikeijs
- ↳ DigiTrains [HU]
- ↳ DiY do makiety
- ↳ Arduino DCC
- ↳ Inne projekty
- ↳ Martinezo
- ↳ Nowości
- ↳ Next 18 (NEM622)
- ↳ Wireless is cool
- ↳ Jaki system DCC na początek ?
- ↳ Przeróbki na DCC
- ↳ Instrukcje po polsku
- ↳ Schematy, projekty
- ↳ Tabor
- ↳ Bank Modeli
- ↳ Lokomotywy
- ↳ Parowe
- ↳ Elektryczne
- ↳ Spalinowe
- ↳ Wagony
- ↳ Pasażerskie
- ↳ Towarowe
- ↳ Sety
- ↳ Zestawy trakcyjne
- ↳ Zabytkowe rarytasy
- ↳ Krótkie serie
- ↳ Porównania, Instrukcje
- ↳ Porównania
- ↳ Instrukcje
- ↳ Poradźcie CO KUPIĆ ??
- ↳ Producenci TABORU i nie tylko
- ↳ Zagraniczni producenci
- ↳ Polscy producenci
- ↳ Hugwa & wiygN
- ↳ Matu
- ↳ MOD-ART
- ↳ Świat Modeli
- ↳ Firma KLUBA
- ↳ EKA-model
- ↳ UMF
- ↳ FRED
- ↳ OMKIA
- ↳ Ostbahn
- ↳ TTiger
- ↳ A&S PROJEKT
- ↳ Reduced
- ↳ Nanofaktura
- ↳ Sklepy
- ↳ Allegro/eBay
- ↳ Giełdy
- ↳ Ogółem
- ↳ Zagraniczne linki
- ↳ Newsletter
- ↳ Imprezy
- ↳ Filmy, filmiki
- ↳ Literatura
- ↳ Czasopisma
- ↳ Programy
- ↳ TT-Cad
- ↳ GbbSoft
- Kolej
- ↳ Militaria na torach
- ↳ USA TT
- ↳ Kolej w skali 1:1
- ↳ Galeria
- ↳ Bazy zdjęć w sieci
- ↳ Tabor
- ↳ PKP
- ↳ Parowe
- ↳ Elektryczne
- ↳ Spalinowe
- ↳ Wąskotorowe
- ↳ DB/DR
- ↳ Foto-ciekawostki
- ↳ składy (?)
- ↳ Historia
- ↳ Media o kolei
- Wszystko inne
- ↳ 1:32
- ↳ Funpage na facebooku
- ↳ sTTandard
- ↳ skalaTT.info
- ↳ FKTT
- ↳ TTNut
- ↳ DCC-WIKI
- ↳ norma.fremo.pl
- ↳ forum.n-orma.pl
- ↳ Forum "Z"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości