Moskwicz 403

Pojazdy (nieszynowe), które możemy umieścić na makiecie

Moderator: mod-Makieta

ODPOWIEDZ
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Moskwicz 403

Post autor: JarUs »

....a tu Moskwicz 403 w skali HO dla porównania...
Awatar użytkownika
dudek120
Posty: 130
Rejestracja: 02 gru 2007, 13:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Moskwicz 403

Post autor: dudek120 »

Moskwicz 403

Moskwicz 403 - samochód osobowy produkowany w Związku Radzieckim przez Moskiewską Fabrykę Samochodów Małolitrazowych (MZMA, Moskowskij Zawod Małolitrażnych Awtomobilej) w latach 1962 - 1965 (w 1968 roku zmieniono nazwę fabryki na Awtomobilnyj Zawod Imieni Leninskogo Komsomoła,AZLK - Zakłady Samochodowe im. Leninowskiego Komsomołu).
Model ten był częścią serii zapoczątkowanej modelem 402, produkowanym w latach 1956 - 1958. Cała seria, mimo pewnych zmian zewnętrznych (np. atrapa chłodnicy) miała tę samą bryłę. Należały do niej również modele:
407 - z nowszym silnikiem (model składany także w Belgii jako Scaldia Essence), 410/411 - uterenowione, z napędem na cztery koła i podwyższonym zawieszeniem, 423/424 - kombi, 430/432 - furgon. Istniały ponadto różne wersje, zależne od przeznaczenia, m.in. wersja medyczna, czy wersja dla inwalidów, ze sterowaniem ręcznym, oraz, a jakże, milicyjny radiowóz (i tu podobnie jak w przypadku wołgi, nie kojarzę radiowozów tej marki w barwach polskiej milicji, choć samochodów tych jeździło u nas sporo).
Moskwicz 403 (model przejściowy miedzy modelami 407 a 408) był bezpośrednim poprzednikiem modelu 408, samochodu, który zapoczątkował kolejną serię pojazdów tej marki, wyglądających już jednak całkowicie inaczej.

Nasza skala:

Produkt firmy Herpa (była to nowość roku 2007). Model seryjny, formowany ciśnieniowo z tworzywa sztucznego, szyby z tworzywa przezroczystego, z odwzorowanym wnętrzem. Chromowana atrapa chłodnicy, chromowane zderzaki i kołpaki kół, dwubarwne znaczki firmowe, srebrne akcenty (m.in. klamki), srebrna nazwa Москвич (Moskwicz) - napis na masce, srebrne listwy po bokach z kolorowym pasem dekoracyjnym i znaczkami z numerem modelu (na powiększeniu widać 403, choć gołym okiem patrząc widzę jedynie trzy czarne kreseczki!), pomalowane reflektory i tylne światła, pomalowane na czarno imitacje uszczelek przedniej i tylnej szyby, namalowane wycieraczki. Po prostu piękny! Koła wykonane jako ruchome. Opakowanie zawiera dwie sztuki modelu - w pierwszym wydaniu białą i błękitną, następnie czerwonobrązową i czarną, a obecnie niebieską i kremowobiałą.
Podwójne listwy dekoracyjne oraz szersza krata atrapy chłodnicy zachodząca na boki, z narożnymi kierunkowskazami sugerują, iż Moskwicz w skali TT to nowszy wariant wersji eksportowej, oznaczony jako 403IE.

Numer katalogowy producenta (wersje różniące się jedynie kolorem, bez dodatkowych oznaczeń, Herpa zawsze wypuszcza pod tym samym numerem):

065511 - pastellblau / weiß (2007)
065511 - weinrot wine red / schwarz black
065511 - brillantblau - blue / cremeweiß -white (2012) (Herpa Cars & Trucks 2012 / 01-02)

Zestaw, kiedy go kupowałem kilka lat temu, kosztował 38 złotych (dziś jest niemal dwukrotnie droższy).

Oto zdjęcia modeli (ja posiadam jedynie modele z pierwszej edycji):

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Tomek Dudarewicz

P.S.
Zdjęcia otworzą się z reklamami, coś się chyba zmieniło, bo nie zadziałało mi ich ominięcie :(.
Ostatnio zmieniony 13 sie 2012, 19:22 przez dudek120, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pojazdy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość