Moskwicz 403
Moderator: mod-Makieta
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Moskwicz 403
....a tu Moskwicz 403 w skali HO dla porównania...
- dudek120
- Posty: 130
- Rejestracja: 02 gru 2007, 13:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Moskwicz 403
Moskwicz 403
Moskwicz 403 - samochód osobowy produkowany w Związku Radzieckim przez Moskiewską Fabrykę Samochodów Małolitrazowych (MZMA, Moskowskij Zawod Małolitrażnych Awtomobilej) w latach 1962 - 1965 (w 1968 roku zmieniono nazwę fabryki na Awtomobilnyj Zawod Imieni Leninskogo Komsomoła,AZLK - Zakłady Samochodowe im. Leninowskiego Komsomołu).
Model ten był częścią serii zapoczątkowanej modelem 402, produkowanym w latach 1956 - 1958. Cała seria, mimo pewnych zmian zewnętrznych (np. atrapa chłodnicy) miała tę samą bryłę. Należały do niej również modele:
407 - z nowszym silnikiem (model składany także w Belgii jako Scaldia Essence), 410/411 - uterenowione, z napędem na cztery koła i podwyższonym zawieszeniem, 423/424 - kombi, 430/432 - furgon. Istniały ponadto różne wersje, zależne od przeznaczenia, m.in. wersja medyczna, czy wersja dla inwalidów, ze sterowaniem ręcznym, oraz, a jakże, milicyjny radiowóz (i tu podobnie jak w przypadku wołgi, nie kojarzę radiowozów tej marki w barwach polskiej milicji, choć samochodów tych jeździło u nas sporo).
Moskwicz 403 (model przejściowy miedzy modelami 407 a 408) był bezpośrednim poprzednikiem modelu 408, samochodu, który zapoczątkował kolejną serię pojazdów tej marki, wyglądających już jednak całkowicie inaczej.
Nasza skala:
Produkt firmy Herpa (była to nowość roku 2007). Model seryjny, formowany ciśnieniowo z tworzywa sztucznego, szyby z tworzywa przezroczystego, z odwzorowanym wnętrzem. Chromowana atrapa chłodnicy, chromowane zderzaki i kołpaki kół, dwubarwne znaczki firmowe, srebrne akcenty (m.in. klamki), srebrna nazwa Москвич (Moskwicz) - napis na masce, srebrne listwy po bokach z kolorowym pasem dekoracyjnym i znaczkami z numerem modelu (na powiększeniu widać 403, choć gołym okiem patrząc widzę jedynie trzy czarne kreseczki!), pomalowane reflektory i tylne światła, pomalowane na czarno imitacje uszczelek przedniej i tylnej szyby, namalowane wycieraczki. Po prostu piękny! Koła wykonane jako ruchome. Opakowanie zawiera dwie sztuki modelu - w pierwszym wydaniu białą i błękitną, następnie czerwonobrązową i czarną, a obecnie niebieską i kremowobiałą.
Podwójne listwy dekoracyjne oraz szersza krata atrapy chłodnicy zachodząca na boki, z narożnymi kierunkowskazami sugerują, iż Moskwicz w skali TT to nowszy wariant wersji eksportowej, oznaczony jako 403IE.
Numer katalogowy producenta (wersje różniące się jedynie kolorem, bez dodatkowych oznaczeń, Herpa zawsze wypuszcza pod tym samym numerem):
065511 - pastellblau / weiß (2007)
065511 - weinrot wine red / schwarz black
065511 - brillantblau - blue / cremeweiß -white (2012) (Herpa Cars & Trucks 2012 / 01-02)
Zestaw, kiedy go kupowałem kilka lat temu, kosztował 38 złotych (dziś jest niemal dwukrotnie droższy).
Oto zdjęcia modeli (ja posiadam jedynie modele z pierwszej edycji):
Tomek Dudarewicz
P.S.
Zdjęcia otworzą się z reklamami, coś się chyba zmieniło, bo nie zadziałało mi ich ominięcie .
Moskwicz 403 - samochód osobowy produkowany w Związku Radzieckim przez Moskiewską Fabrykę Samochodów Małolitrazowych (MZMA, Moskowskij Zawod Małolitrażnych Awtomobilej) w latach 1962 - 1965 (w 1968 roku zmieniono nazwę fabryki na Awtomobilnyj Zawod Imieni Leninskogo Komsomoła,AZLK - Zakłady Samochodowe im. Leninowskiego Komsomołu).
Model ten był częścią serii zapoczątkowanej modelem 402, produkowanym w latach 1956 - 1958. Cała seria, mimo pewnych zmian zewnętrznych (np. atrapa chłodnicy) miała tę samą bryłę. Należały do niej również modele:
407 - z nowszym silnikiem (model składany także w Belgii jako Scaldia Essence), 410/411 - uterenowione, z napędem na cztery koła i podwyższonym zawieszeniem, 423/424 - kombi, 430/432 - furgon. Istniały ponadto różne wersje, zależne od przeznaczenia, m.in. wersja medyczna, czy wersja dla inwalidów, ze sterowaniem ręcznym, oraz, a jakże, milicyjny radiowóz (i tu podobnie jak w przypadku wołgi, nie kojarzę radiowozów tej marki w barwach polskiej milicji, choć samochodów tych jeździło u nas sporo).
Moskwicz 403 (model przejściowy miedzy modelami 407 a 408) był bezpośrednim poprzednikiem modelu 408, samochodu, który zapoczątkował kolejną serię pojazdów tej marki, wyglądających już jednak całkowicie inaczej.
Nasza skala:
Produkt firmy Herpa (była to nowość roku 2007). Model seryjny, formowany ciśnieniowo z tworzywa sztucznego, szyby z tworzywa przezroczystego, z odwzorowanym wnętrzem. Chromowana atrapa chłodnicy, chromowane zderzaki i kołpaki kół, dwubarwne znaczki firmowe, srebrne akcenty (m.in. klamki), srebrna nazwa Москвич (Moskwicz) - napis na masce, srebrne listwy po bokach z kolorowym pasem dekoracyjnym i znaczkami z numerem modelu (na powiększeniu widać 403, choć gołym okiem patrząc widzę jedynie trzy czarne kreseczki!), pomalowane reflektory i tylne światła, pomalowane na czarno imitacje uszczelek przedniej i tylnej szyby, namalowane wycieraczki. Po prostu piękny! Koła wykonane jako ruchome. Opakowanie zawiera dwie sztuki modelu - w pierwszym wydaniu białą i błękitną, następnie czerwonobrązową i czarną, a obecnie niebieską i kremowobiałą.
Podwójne listwy dekoracyjne oraz szersza krata atrapy chłodnicy zachodząca na boki, z narożnymi kierunkowskazami sugerują, iż Moskwicz w skali TT to nowszy wariant wersji eksportowej, oznaczony jako 403IE.
Numer katalogowy producenta (wersje różniące się jedynie kolorem, bez dodatkowych oznaczeń, Herpa zawsze wypuszcza pod tym samym numerem):
065511 - pastellblau / weiß (2007)
065511 - weinrot wine red / schwarz black
065511 - brillantblau - blue / cremeweiß -white (2012) (Herpa Cars & Trucks 2012 / 01-02)
Zestaw, kiedy go kupowałem kilka lat temu, kosztował 38 złotych (dziś jest niemal dwukrotnie droższy).
Oto zdjęcia modeli (ja posiadam jedynie modele z pierwszej edycji):
Tomek Dudarewicz
P.S.
Zdjęcia otworzą się z reklamami, coś się chyba zmieniło, bo nie zadziałało mi ich ominięcie .
Ostatnio zmieniony 13 sie 2012, 19:22 przez dudek120, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość