SKODA 1203 i MULTICAR M25 od Alesa Pavlasa

Pojazdy (nieszynowe), które możemy umieścić na makiecie

Moderator: mod-Makieta

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: SKODA 1203 i MULTICAR M25 od Alesa Pavlasa

Post autor: krzysztof »

et22 pisze:No a silnik 1.3 w Favoritce i Felicji? To chyba właśnie" spadkobierca" tej skodowskiej techniki.
ten tak. a dzisiaj?
et22
Posty: 533
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: SKODA 1203 i MULTICAR M25 od Alesa Pavlasa

Post autor: et22 »

No a silnik 1.3 w Favoritce i Felicji? To chyba właśnie" spadkobierca" tej skodowskiej techniki.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: SKODA 1203 i MULTICAR M25 od Alesa Pavlasa

Post autor: krzysztof »

ArturG pisze:... ale w latach 70 samochód ZASTAVA 1100 uzyskiwał 55 KM i nie był silnikiem wcale przesilonym, więc stosunek mocy do pojemności nie wydaje mi się tak krytyczny jak na tamte lata. Niestety nie posiadałem żadnej SKODY więc nie wypowiadam się na ten temat.
i ten niewiele zmieniony fiatowski silnik znajdziesz dzisiaj w seicento, punto i chyba nawet 500 a o rozwiązaniach skody z tamtych lat słuch zaginął. stosunek mocy do pojemności nie jest wcale wyznacznikiem tego czy jest dobry czy nie.
a tak na marginesie pisząc "słaby" nie miałem na myśli mocy a trwałość, jakość.
pozdrawiam: krzysztof
Ostatnio zmieniony 02 paź 2010, 18:57 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
ArturG
Posty: 4
Rejestracja: 08 mar 2010, 12:43
Lokalizacja: Wojnicz
Kontakt:

Re: SKODA 1203 i MULTICAR M25 od Alesa Pavlasa

Post autor: ArturG »

Witam
Dziękuję wszystkim za cenne uwagi w sprawie SKODY. Rozumiem, że „nie ma prawa” znaleźć się ten model na makiecie, no chyba, że jest to makieta z okolic Cieszyna, gdzie przypadkowo SKODA mogła pojawić się na przejściu granicznym :-)
P.S. Być może silnik SKODY 120 był „przesilony” ale w latach 70 samochód ZASTAVA 1100 uzyskiwał 55 KM i nie był silnikiem wcale przesilonym, więc stosunek mocy do pojemności nie wydaje mi się tak krytyczny jak na tamte lata. Niestety nie posiadałem żadnej SKODY więc nie wypowiadam się na ten temat.
Ołgierd
Posty: 575
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
Kontakt:

Re: SKODA 1203 i MULTICAR M25 od Alesa Pavlasa

Post autor: Ołgierd »

krzysztof pisze: silnik skody był "wysilony" (porównajcie moc do pojemności!), no i ten aluminiowy ?? korpus. skody nagminnie szybko traciły moc i "paliły olej".
Jako były posiadacz "zwykłej" skody (120-tka) potwierdzam: czeska technika silnikowa w skodach to było bardzo delikatne przedsięwzięcie. Lekkie "przesilenie" (u mnie była to godzinna jazda po autostradzie z zawrotną prędkością 120 km/h) powodowało natychmiastowe "przepalenie" silnika, gwałtownie rosło zużycie oleju i w zasadzie należało zabierać się za wymianę kilku istotnych elementów.
Nie będę wypowiadał się, na temat konkretnych jednostek silnikowych, montowanych w tych dostawczakach, ale na pierwszy rzut oka ten silnik bardzo mi przypomina coś dobrze znanego :)

Co do występowania w naszych warunkach, obstaję przy tym, że najczęściej można było te skody zobaczyć u nas w kolejnych odcinkach "Szpitala na peryferiach" i kilku serialach czechosłowackich dla młodzieży :mrgreen: Na ulicy raczej nie. Podobnie jak inny pojazd z tego segmentu czyli sowiecką Latvia 2203. Ta miała silnik 2,5 litra i zapewne na papierze doskonałe parametry, ale w czy była lepsza od nysy? Cóż, w czeskim podręczniku użytkownika skody 105, 120 i 130 pisali, że w swoim segmencie to auto pod względem osiągów, wygody i parametrów nie ma sobie równych w Europie! Np. takie vw polo to nędza przy skodzie. Ja się z ulgą przesiadłem do starszego o dekadę golfa, jakoś mniej się psuł :P
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2010, 11:30 przez Ołgierd, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: SKODA 1203 i MULTICAR M25 od Alesa Pavlasa

Post autor: krzysztof »

zmyliło mnie podobieństwo tyłu do skody 1000MB (mówiło sie: tysiąc MAŁYCH BŁĘDÓW :mrgreen: ) no i nie zadałem sobie trudu odszukiwania budowy tego pojazdu w necie :oops: . sorki.
ale co do słabości silnika, chociaz liczby nie przemawiają na korzyść mojego stwierdzenia, będę się upierał, bo wartość KM podobna, chociaż masa inna. silnik skody był "wysilony" (porównajcie moc do pojemności!), no i ten aluminiowy ?? korpus.
skody nagminnie szybko traciły moc i "paliły olej".
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2010, 09:45 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
ArturG
Posty: 4
Rejestracja: 08 mar 2010, 12:43
Lokalizacja: Wojnicz
Kontakt:

Re: SKODA 1203 i MULTICAR M25 od Alesa Pavlasa

Post autor: ArturG »

Witam
Ja niestety nie jestem znawcą motoryzacji ale wydaje mi się, że SKODA 1203 nie jest pojazdem tylnosilnikowym !!! Silnik w tej skodzie umieszczony jest z przodu pojazdu pomiędzy przednią osią a fotelami kierowcy i pasażera. Przesyłam linki z fotkami „rozebranej” SKODY 1203.
http://www.ocelotauto.cz/s1203_obrazky/ ... get55.html
http://www.ocelotauto.cz/s1203_obrazky/ ... rget3.html
http://www.ocelotauto.cz/s1203_obrazky/ ... index.html

Co do słabiutkich silników to też kolega chyba też się myli. Pierwsze montowane do SKODY silniki miał pojemność 1221cm i uzyskiwały moc 47KM, potem zaczęto montować silniki o pojemności 1433 cm / 51KM. Natomiast w pierwszych ŻUKACH i NYSACH montowano silniki o pojemności ponad 2 litry ( 2120cm ) z których uzyskiwano tylko 49,3 KM, więc chyba twierdzenie o słabiutkich silnikach konkurencji mija się z prawdą.
Ołgierd
Posty: 575
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
Kontakt:

Re: SKODA 1203 i MULTICAR M25 od Alesa Pavlasa

Post autor: Ołgierd »

"Systemowo" tego nigdy nie sprowadzano. Tak, jak pisał Krzysztof, za PRL nysy i żuki załatwiały ten segment rynku, a nawet trafiały na eksport. Jeśli coś się pojawiło, to zapewne jako efekt doraźnych kontaktów danego zakładu czy PGR z instytucją w CSRS. Barkasy w stoczni zapewne były z takiego źródła.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: SKODA 1203 i MULTICAR M25 od Alesa Pavlasa

Post autor: krzysztof »

witaj,
za młodych lat bardzo interesowałem się motoryzacją i mogę jedynie dodać swoje spostrzeżenie, a więc:
skodę 1203 widziałem tylko raz - jako samochód prywatny i to w dodatku na południu Polski. była swoistą ciekawostką w naszym kraju. tylnosilnikowe busy, ze słabiutkim silnikiem miały u nas zbyt silną konkurencję w postaci warszaw, polskich fiatów czy nys lub żuków. częściej spotykałem wschodnioniemieckie barkasy - dużo tego jeździło w stoczniach.
ale mogę się mylić.
ArturG
Posty: 4
Rejestracja: 08 mar 2010, 12:43
Lokalizacja: Wojnicz
Kontakt:

SKODA 1203 i MULTICAR M25 od Alesa Pavlasa

Post autor: ArturG »

Witam
Ponieważ w firmie AP -Model i HEKTOR pokazał się ostatnio model SKODY 1203, mam pytanie : Czy SKODY 1203 były wykorzystywane w służbach sanitarnych (cywilnych lub wojskowych) PRL ? Być może jeździły u nas w "gazach", "energetyce" lub "łączności" ? Za wszelką pomoc i wskazówki z góry dziękuję.
P.S. Na dnich będę zamawiał dla siebie autka u Pana Alesa Pavllasa z AP-Model, jeśli jest ktoś zainteresowany to proszę o sygnał, oczywiście cena taka jak na stronie producenta.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pojazdy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości