Producent przygotował kolejną wersję zabudowy. Jest to wersja bazująca na podwoziu skróconym:
ZiŁ130 polewaczka
ZiŁ 130
Moderator: mod-Makieta
- DBv
- Administrator
- Posty: 1941
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
- DBv
- Administrator
- Posty: 1941
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: ZiŁ 130
W ofercie pojawiła się nowa wersja modelu, dzięki uprzejmości naszego kolego z ForumTT również u nas dostępna.
Wersja bazująca na podwoziu skróconym:
Ził 130 z podnośnikiem bramowym do transportu pojemników
Wersja bazująca na podwoziu skróconym:
Ził 130 z podnośnikiem bramowym do transportu pojemników
Ostatnio zmieniony 06 gru 2010, 10:13 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1941
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
ZiŁ 130
ZIŁ 130:
DOKŁADNA NAZWA MODELU
Samochód ciężarowy ZIŁ 130 z zabudową furgonową
ILOŚĆ OSI
2
DOKŁADNA NAZWA PRODUCENTA MODELU
RK-Model, Ukraina
FORMA
Model gotowy
TECHNOLOGIA/MATERIAŁ
Tworzywo sztuczne formowane metodą ciśnieniową
CHARAKTER PRODUKCJI
Model seryjny
NUMER KATALOGOWY MODELU
Model na różnych rynkach oferowane są przez różnych sprzedawców stosujących własne oznaczenia. Brak informacji o oficjalnej, jednolitej numeracji modelu stosowanej przez producenta.
EPOKA
III-V
ELEMENTY SPECYFICZNE
Brak
DOSTĘPNOŚĆ INNYCH WERSJI MODELU
Model oferowany jest w dwóch wariantach długości ramy podwozia i w wielu wersjach zabudowy - w tym jako ciągnik siodłowy
Wersje bazujące na podwoziu o standardowej długości:
ZiŁ130 z zabudową do przewozu osób
ZiŁ130 z zabudową do przewozu zbiorników na gaz
ZiŁ130 z zabudową skrzyniową
ZiŁ130 z zabudową skrzyniową - podwyższoną
ZiŁ130 ze zbiornikiem - cysterną jednokomorową
ZiŁ130 ze zbiornikiem - cysterną dwukomorową
ZiŁ130 ze zbiornikiem do przewozu materiałów sypkich - zbóż
Wersje bazujące na podwoziu skróconym:
ZiŁ130 z zabudową wywrotki - koleby
ZiŁ130 z zabudową wywrotki
ZiŁ130 - ciągnik siodłowy
ZiŁ130 - ciągnik siodłowy z naczepą skrzyniową
ZiŁ130 - zestaw do przewozu dłużycy
WNĘTRZE
Model posiada odwzorowane wnętrze.
ELEMENTY RUCHOME
Producent jako ruchome wykonał zestawy kołowe
UWAGI
ORYGINAŁ
Ciężarówka ZIŁ 130 to pojazd skonstruowany i produkowany w podmoskiewskim Zakładzie imienia Lichaczowa, będący następcą modelu 164. Model 130 produkowany był począwszy od 1962 aż do roku 1994. Przez tak długi okres produkcji dokonywane zmiany konstrukcyjne określić można jako kosmetyczne. Praktycznie jedyną zauważalną była modernizacja z 1977 roku kiedy nieco zmieniono wygląd atrapy chłodnicy. Prosta i mocna konstrukcja, masowa produkcja oraz różnorodność zabudów spowodowały, że rozpowszechnił się on nie tylko w krajach byłego ZSRR ale również w całym bloku krajów demokracji ludowej. Zwłaszcza w Polsce był on swego czasu niezwykle popularny stanowiąc niejednokrotnie trzon floty oddziałów Transbud-u.
MODEL
Model zapakowano w niewielkie pudełko wykonane z przezroczystego materiału rezygnując całkowicie z jakiejkolwiek formy dodatkowego opisu. Pierwsze spojrzenie na model zza wschodniej granicy każe stwierdzić: "nie jest źle". Karoseria odwzorowana została ze stosunkowo dużą dokładnością z uwzględnieniem podziału blach, przetłoczeń oraz innych detali takich jak żaluzje wentylacyjne, zawiasy i klamki drzwi. Imitację atrapy chłodnicy wykonano jako element oddzielny co umożliwia zachowanie typowego podziału barw, gdyż w oryginale (nie licząc pojazdów wojskowych) najczęściej była ona zachowana w kolorze białym. Jako oddzielne wykonano również imitację reflektorów które dodatkowo zaakcentowano srebrną farbą. Kabina posiada oszklenie z materiału przezroczystego, jednak z niewiadomych względów nie dotyczy to tylnej szyby kabiny kierowcy. Uroku całości bezsprzecznie dodają precyzyjnie odzwierciedlone zestawy kołowe z charakterystycznym wyglądem piast i miniaturowymi, gumowymi oponami. Konstruktorzy modelu ramę pojazdu wykonali jako przestrzenną ażurową konstrukcję z oddzielnym elementem w postaci wału napędowego osi tylnej i opcjonalnie - kołem zapasowym. Sprawia to jak najbardziej pozytywne wrażenie. Szkoda może jedynie, że wraz z podwoziem nie odtworzono choćby w szczątkowym zakresie błotników osi tylnej. Wprawdzie w warunkach radzieckich element ten często był redukowany jednak zwłaszcza w przypadku omawianej tu furgonowej wersji nadwoziowej pozostawia to pewien niedosyt... Generalnie stwierdzić należy, że o ile kabina i podwozie modelu wykonano zadowalająco, to niestety elementy zabudowy pozostawiają już nieco do życzenia - zwłaszcza jeżeli chodzi o detale ich spodniej części. Uwaga ta dotyczy zwłaszcza wersji z nadbudową furgon, skrzynia i cysterna.
Jako ciekawostkę podać można, że model można nabyć również w formie zestawu do samodzielnego montażu
Podsumowując - bardzo ciekawy model, który pomimo wielu lat produkcji cały czas prezentuje się atrakcyjnie i poziomem zaawansowania nie odbiega od istniejących w TT standardów. Życzyć tylko można sobie powstawania kolejnych wersji, co być może będzie miało miejsce - w ostatnim okresie producent wyraźnie wzmógł swoją aktywność.
Zdjęcia omawianego modelu:
(UWAGA: model nie w stanie oryginalnym)
DOKŁADNA NAZWA MODELU
Samochód ciężarowy ZIŁ 130 z zabudową furgonową
ILOŚĆ OSI
2
DOKŁADNA NAZWA PRODUCENTA MODELU
RK-Model, Ukraina
FORMA
Model gotowy
TECHNOLOGIA/MATERIAŁ
Tworzywo sztuczne formowane metodą ciśnieniową
CHARAKTER PRODUKCJI
Model seryjny
NUMER KATALOGOWY MODELU
Model na różnych rynkach oferowane są przez różnych sprzedawców stosujących własne oznaczenia. Brak informacji o oficjalnej, jednolitej numeracji modelu stosowanej przez producenta.
EPOKA
III-V
ELEMENTY SPECYFICZNE
Brak
DOSTĘPNOŚĆ INNYCH WERSJI MODELU
Model oferowany jest w dwóch wariantach długości ramy podwozia i w wielu wersjach zabudowy - w tym jako ciągnik siodłowy
Wersje bazujące na podwoziu o standardowej długości:
ZiŁ130 z zabudową do przewozu osób
ZiŁ130 z zabudową do przewozu zbiorników na gaz
ZiŁ130 z zabudową skrzyniową
ZiŁ130 z zabudową skrzyniową - podwyższoną
ZiŁ130 ze zbiornikiem - cysterną jednokomorową
ZiŁ130 ze zbiornikiem - cysterną dwukomorową
ZiŁ130 ze zbiornikiem do przewozu materiałów sypkich - zbóż
Wersje bazujące na podwoziu skróconym:
ZiŁ130 z zabudową wywrotki - koleby
ZiŁ130 z zabudową wywrotki
ZiŁ130 - ciągnik siodłowy
ZiŁ130 - ciągnik siodłowy z naczepą skrzyniową
ZiŁ130 - zestaw do przewozu dłużycy
WNĘTRZE
Model posiada odwzorowane wnętrze.
ELEMENTY RUCHOME
Producent jako ruchome wykonał zestawy kołowe
UWAGI
ORYGINAŁ
Ciężarówka ZIŁ 130 to pojazd skonstruowany i produkowany w podmoskiewskim Zakładzie imienia Lichaczowa, będący następcą modelu 164. Model 130 produkowany był począwszy od 1962 aż do roku 1994. Przez tak długi okres produkcji dokonywane zmiany konstrukcyjne określić można jako kosmetyczne. Praktycznie jedyną zauważalną była modernizacja z 1977 roku kiedy nieco zmieniono wygląd atrapy chłodnicy. Prosta i mocna konstrukcja, masowa produkcja oraz różnorodność zabudów spowodowały, że rozpowszechnił się on nie tylko w krajach byłego ZSRR ale również w całym bloku krajów demokracji ludowej. Zwłaszcza w Polsce był on swego czasu niezwykle popularny stanowiąc niejednokrotnie trzon floty oddziałów Transbud-u.
MODEL
Model zapakowano w niewielkie pudełko wykonane z przezroczystego materiału rezygnując całkowicie z jakiejkolwiek formy dodatkowego opisu. Pierwsze spojrzenie na model zza wschodniej granicy każe stwierdzić: "nie jest źle". Karoseria odwzorowana została ze stosunkowo dużą dokładnością z uwzględnieniem podziału blach, przetłoczeń oraz innych detali takich jak żaluzje wentylacyjne, zawiasy i klamki drzwi. Imitację atrapy chłodnicy wykonano jako element oddzielny co umożliwia zachowanie typowego podziału barw, gdyż w oryginale (nie licząc pojazdów wojskowych) najczęściej była ona zachowana w kolorze białym. Jako oddzielne wykonano również imitację reflektorów które dodatkowo zaakcentowano srebrną farbą. Kabina posiada oszklenie z materiału przezroczystego, jednak z niewiadomych względów nie dotyczy to tylnej szyby kabiny kierowcy. Uroku całości bezsprzecznie dodają precyzyjnie odzwierciedlone zestawy kołowe z charakterystycznym wyglądem piast i miniaturowymi, gumowymi oponami. Konstruktorzy modelu ramę pojazdu wykonali jako przestrzenną ażurową konstrukcję z oddzielnym elementem w postaci wału napędowego osi tylnej i opcjonalnie - kołem zapasowym. Sprawia to jak najbardziej pozytywne wrażenie. Szkoda może jedynie, że wraz z podwoziem nie odtworzono choćby w szczątkowym zakresie błotników osi tylnej. Wprawdzie w warunkach radzieckich element ten często był redukowany jednak zwłaszcza w przypadku omawianej tu furgonowej wersji nadwoziowej pozostawia to pewien niedosyt... Generalnie stwierdzić należy, że o ile kabina i podwozie modelu wykonano zadowalająco, to niestety elementy zabudowy pozostawiają już nieco do życzenia - zwłaszcza jeżeli chodzi o detale ich spodniej części. Uwaga ta dotyczy zwłaszcza wersji z nadbudową furgon, skrzynia i cysterna.
Jako ciekawostkę podać można, że model można nabyć również w formie zestawu do samodzielnego montażu
Podsumowując - bardzo ciekawy model, który pomimo wielu lat produkcji cały czas prezentuje się atrakcyjnie i poziomem zaawansowania nie odbiega od istniejących w TT standardów. Życzyć tylko można sobie powstawania kolejnych wersji, co być może będzie miało miejsce - w ostatnim okresie producent wyraźnie wzmógł swoją aktywność.
Zdjęcia omawianego modelu:
(UWAGA: model nie w stanie oryginalnym)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości