TIR-y Herpa
Moderator: mod-Makieta
- DBv
- Administrator
- Posty: 1941
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: TIR-y Herpa
Według niemieckiej WIKIPEDII pierwszą generacją były wagony T1 (od 1973) o długości 16440mm, które zastąpiła kolejna generacja, dostosowana do większych naczep - T3 (długość wagonu 18340mm). WIęc chyba by się to zgadzało...
- carman
- Posty: 352
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
Re: TIR-y Herpa
Możliwe. Jak teraz patrzyłem, to wagony kieszeniowe Tilliga pojawiły się 12 lat temu. Trochę się zmieniło przez ten czas. Cóż... Na upartego można wozić naczepę
- DBv
- Administrator
- Posty: 1941
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: TIR-y Herpa
Może wynika to z tego, że pierwowzorem modelu Tilliga bych OIDP wagon jednej z pierwszych grup wagonów kieszeniowych. Wiadomo, że naczepy ciągników drogowych zwiększały się z wraz z rozwojem technicznym, może wagon odzwierciedlony przez Tilliga po prostu do nich przystosowany nie był...
-
- Posty: 627
- Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
- Lokalizacja: Görlitz
- Kontakt:
Re: TIR-y Herpa
A Lorenze fajne są , ostatnio kilka dni temu szły do Poznania, może chłopaki się pochwalą i zrobią porównanie Magnumek Lorenza i autek Herpy.
- carman
- Posty: 352
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
Re: TIR-y Herpa
I doczekałem się na nowoczesnego tira w skali TT. Ogólnie jakość modelu nie budzi większych zastrzeżeń. Na zdjęciach widać, że ciągniki MB, Scania, jak i DAF mają wspólną tylną część ramy. Herpa pewnie chciała trochę zaoszczędzić na modelach. Gdy jest naczepa to tego nie widać, ale jednak...
Po wyjęciu modelu pierwsze, co zrobiłem, to sprawdziłem czy naczepa pasuje na wagon kieszeniowy Tillig-a. Wśród dodatkowych elementów wagonu jest wspornik do sworznia, który pasuje idealnie. Jednak szybko okazało się, że przyczepa wystaje po za wagon. Tak raczej nie powinno być:
Właściwie gdybym wstawił tam tą barierkę, naczepa w ogóle nie weszłaby na wagon. Więc co jest nie tak?
Szukając w internecie znalazłem, że dopuszczalna długość ciągnika z naczepą w Europie (w większości krajów) to 16,5m. Po przeliczeniu to na skalę TT daje 13,75cm. Więc mierzę model. Wychodzi mi 13,9cm, więc różnica 1,5mm powinna być do przyjęcia. W skali H0 są oferowane wagony kieszeniowe z naczepami i tam wszystko wygląda ok, choć to są od razu zestawy więc też z tym może być różnie.
Może to ja źle tą naczepę umieściłem na wagonie, ale wydaje mi się, że powinno pasować .
Teraz będę próbować kupić platformy Lorenz-a, aby jakoś wykorzystać te tiry w zabawie
Po wyjęciu modelu pierwsze, co zrobiłem, to sprawdziłem czy naczepa pasuje na wagon kieszeniowy Tillig-a. Wśród dodatkowych elementów wagonu jest wspornik do sworznia, który pasuje idealnie. Jednak szybko okazało się, że przyczepa wystaje po za wagon. Tak raczej nie powinno być:
Właściwie gdybym wstawił tam tą barierkę, naczepa w ogóle nie weszłaby na wagon. Więc co jest nie tak?
Szukając w internecie znalazłem, że dopuszczalna długość ciągnika z naczepą w Europie (w większości krajów) to 16,5m. Po przeliczeniu to na skalę TT daje 13,75cm. Więc mierzę model. Wychodzi mi 13,9cm, więc różnica 1,5mm powinna być do przyjęcia. W skali H0 są oferowane wagony kieszeniowe z naczepami i tam wszystko wygląda ok, choć to są od razu zestawy więc też z tym może być różnie.
Może to ja źle tą naczepę umieściłem na wagonie, ale wydaje mi się, że powinno pasować .
Teraz będę próbować kupić platformy Lorenz-a, aby jakoś wykorzystać te tiry w zabawie
Ostatnio zmieniony 23 lip 2009, 17:36 przez carman, łącznie zmieniany 1 raz.
- carman
- Posty: 352
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
-
- Posty: 810
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: TIR-y Herpa
Mam nadzieję, że nie jest to (TIR) jakiś limited edyszyn
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10305
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
ARAL "Alles super." od Herpy
Nie wiem czy dokładnie Tobie chodziło o takie TIRy, ale też Herpa i też ok. 70 zł.carman pisze:...czy ma ktoś z Was modele tirów od Herpy?
Moim zdaniem: zgadzam się z mradwan, jednak mi zestaw (samochód + wagon) BARDZO się spodobał, na tyle, że skusiłem się na nieplanowany wydatek
Myślę, że wielu spośród Was przekonają powyższe fotki i skuszą do polowania na cały komplet.
- carman
- Posty: 352
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
Re: TIR-y Herpa
Mam rozumieć, że lubią się rozkładać na części? Dla mnie to nawet dobrze, bo zamierzam im poprawić trochę rzeczy i pomalować detale, by były bardziej widoczne i mniej plastikowemradwan pisze:tylko do postawienia (strasznie delikatny)
Ostatnio zmieniony 04 cze 2009, 18:20 przez carman, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: TIR-y Herpa
Mam jeden:
Wady - bardzo plastikowy, i tylko do postawienia (strasznie delikatny)
Plusy - duża szczegółowość modelu (ale bez lusterek)
Wady - bardzo plastikowy, i tylko do postawienia (strasznie delikatny)
Plusy - duża szczegółowość modelu (ale bez lusterek)
Ostatnio zmieniony 04 cze 2009, 10:01 przez mradwan, łącznie zmieniany 1 raz.
- carman
- Posty: 352
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
TIR-y Herpa
Chciałbym zapytać się, czy ma ktoś z Was modele tirów od Herpy? Warte są one tych 70zł? Jak jest z ich jakością wykonania? Widziałem zdjęcia w internecie, ale to nie to samo, co zobaczyć je w rzeczywistości.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości