IKARUS 55

Pojazdy (nieszynowe), które możemy umieścić na makiecie

Moderator: mod-Makieta

Zablokowany
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

IKARUS 55

Post autor: DBv »

IKARUS 55:

:arrow: DOKŁADNA NAZWA MODELU

Autobus liniowy IKARUS 55

:arrow: ILOŚĆ OSI

2

:arrow: DOKŁADNA NAZWA PRODUCENTA MODELU

RK-Modelle, Dystrybucja: Bahn+Hobby Günsel, Lipsk - Niemcy

:arrow: FORMA

Model gotowy

:arrow: TECHNOLOGIA/MATERIAŁ

Odlewy żywiczne, oszklenie formowane próżniowo. Zestawy kołowe z tworzywa sztucznego, a pokrywa przedziału silnikowego wykonana jako element fototrawiony

:arrow: CHARAKTER PRODUKCJI

Model krótkoseryjny

:arrow: NUMER KATALOGOWY MODELU

TT0116

:arrow: EPOKA

III - IV

:arrow: ELEMENTY SPECYFICZNE

Brak

:arrow: DOSTĘPNOŚĆ INNYCH WERSJI MODELU

Model autobusu Ikraus 55 oferowany jest w jednej wersji, jako pojazd liniowy.

:arrow: WNĘTRZE

Model posiada odwzorowanie wnętrza. Jest ono znacznie uproszczone, jednak spełnia swoje zadanie.

:arrow: ELEMENTY RUCHOME

Producent jako elementy ruchome wykonał zestawy kołowe.

:arrow: UWAGI

ORYGINAŁ
Ikarus 55 produkowany był od około 1962 roku. Miał długość nieco ponad 11 metrów i napedzany był silnikiem 6-cio cylindrowym o mocy 125KM (dzis taką moc mają samochody osobowe). Ostatnie partie tych pojazdów trafiały do NRD jeszcze w pierwszej połowie lat 70-tych. Model przedstawia właśnie ta nieco poźniejsza wersje pozbawioną już m.in. przeszklonego dachu czy tez bagaznika dachowego.

MODEL
Nadwozie modelu wykonane zostało jako odlew zywiczny, podwozi i koła wykonano natomiast z tworzywa sztucznego. Model wyposażono równiez w (uproszczoną) imitacje wnetrza. Oszklenie wykonano w oparciu o ukształtowaną metodą próżniowa przezroczysta płytkę. Jest to metoda, z którą wiąże sie kilka niebezpieczeństw, zwłaszcza w powiazaniu z żywicznym pudlem. Nadwozie ma bowiem pewną swa grubość, co oczywiście może doprowadzić do nieładnych, duzych odstepów pomiędzy nadwoziem a oszkleniem. W modelu efekt ostateczny jest jednak pod tym wzgledem zadowalający.
Model wykonano w wersji jednobarwnej, typowej dla nieco pózniejszego okresu eksploatacji. Zastosowano tu kolor kremowy, dość powszechny w przeszłości. Poszczególne elementy podkreslono poprzez zastosowanie srebrnego lakieru, który własciwie oddaje wygląd elementów chromowanych. W tylnej cześci pojazdu zastosowano element fototrawiony, imitujący pokrywę komory silnika.
Analizując archiwalne materiały zdjęciowe, stwierdzić nalezy, ze bryła modelu, zarówno jej kształty jak i wymiary, wiernie odzwierciedlają oryginał.



Foto modelu znajdziesz tu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez DBv, łącznie zmieniany 5 razy.
Zablokowany

Wróć do „Pojazdy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość