TATRA:
DOKŁADNA NAZWA MODELU
Samochód ciężarowy TATRA T148 S1
ILOŚĆ OSI
3
DOKŁADNA NAZWA PRODUCENTA MODELU
AP-Modely (Ales Pavlas), Havirov – Republika Czeska
FORMA
Zestaw do samodzielnego montażu
TECHNOLOGIA/MATERIAŁ
Odlew żywiczny, w tym jedna część odlana z materiału przezroczystego.
CHARAKTER PRODUKCJI
Model krótkoseryjny
NUMER KATALOGOWY MODELU
32 00
EPOKA
III
ELEMENTY SPECYFICZNE
Brak
DOSTĘPNOŚĆ INNYCH WERSJI MODELU
Produkt oferowany jest jako zestaw do samodzielnego montażu stąd tez pozostawia modelarzowi pewną swobodę wyboru co od ostatecznego wyglądu pojazdu.
W oparciu o omawiany zestaw małoseryjni producenci oferują model gotowy, wykonany w charakterystycznym pomarańczowym malowaniu.
Model oferowany jest ponadto w następującej wersji:
wersja pożarnicza: Tatra 148 CAS (samochód pożarniczy z zabudową CAS32 na podwoziu Tatra148) - numer katalogowy 34 00
http://ap-modely.wz.cz/pictures/tatra_hasici1.jpg
WNĘTRZE
Model nie posiada odwzorowania wnętrza. Ze względu na specyficzną metodę produkcji samodzielne wykonanie jego elementów jest niemożliwe.
ELEMENTY RUCHOME
Producent nie przewiduje wykonania ruchomych elementów w modelu.
UWAGI
ORYGINAŁ
W 1961 roku do produkcji wszedł nowy model ciężarówki Tatra, przeznaczony do przewozu ciężkich ładunków, również w trudnych warunkach terenowych. Typ T138, bo o nim mowa posiadał imponująca jak na owe czasy ładowność do 12 ton oraz ciekawie rozwiązane zawieszenie. Napędzany był silnikiem o pojemności 11.800cm3, który osiągał prawie 178KM przy 2000obr/min, a moc przekazywana była na wszystkie trzy osie. Od 1970 roku do produkcji trafił model T148, który różnił się od poprzednika mocniejszym silnikiem. Tatra T148 napędzana była motorem T 2-928, który osiągał moc 209 KM przy 2000obr/min. Model T148 produkowany był do 1982 roku, a łączna liczba wyprodukowanych egzemplarzy osiągnęła wartość 11.3647 sztuk.
Ciężarówki Tatra T148 oferowane były w różnych wersjach zabudowy. Najpopularniejsze to chyba wersje T148 S1 i T148 S3 (S jak sklepać – wywrotka). Występowały także różne wersje skrzyniowe (także z dźwigiem załadunkowym), czy też przeznaczone do wywozu drewna. Nieco mniej popularne poza granicami samej Czechosłowacji były pojazdy przeznaczone do przewozu paliw płynnych, chemikaliów czy też strażackie.
MODEL
Elementy modelu zapakowano w niewielki foliowy woreczek. Do zestawu dołączona krótką instrukcję montażu poszczególnych części. Niestety w trakcie montażu instrukcja ta na niewiele się przydaje. Jest mało czytelna, nie wyjaśnia nic ponad to czego można domyśleć się samemu. Większość części przed sklejeniem należy dokładnie spasować i ustalić ich wzajemne położenie. W porównaniu do innych oferowanych przez tego producenta pojazdów, ten opracowany został chyba najlepiej. Kabina został wykonana dokładnie, nie zapomniano nawet o charakterystycznym napisie TATRA. Model składa się z niewielu części co sprzyja prawidłowemu montażowi. Po złożeniu model wiernie oddaje bryłę pojazdu. Nieco większe zastrzeżenia mieć można natomiast do zgodności modelu z wymiarami oryginału. Model jest za mały, co nie przeszkadza w przypadku eksponowania modelu pojedynczo, może natomiast być problemem przy próbie zestawienia z innymi pojazdami wielkości TT. Oczywiście zaznaczyć tu należy, że wiele zależy również od samego modelarza - od tego czy poszczególne części umieści w prawidłowych miejscach.
Biorąc pod uwagę, że omawiany zestaw montażowy oferowany jest w umiarkowanej cenie, stanowić on może ciekawe uzupełnienie pojazdów na makiecie. Tym bardziej, że wybór modeli pojazdów drogowych jest w TT nadal dość ograniczony. Model jest oferowany od stosunkowo dawna, a do pierwotnej wersji dołączyły już kolejne - z różną zabudową (w tym ciągnik siodłowy).
Foto modelu znajdziesz tu:
oraz na stronie producenta:
www.ap-modely.wz.cz
TATRA 148
Pojazdy (nieszynowe), które możemy umieścić na makiecie
Moderator: mod-Makieta
Zablokowany
Posty: 1
• Strona 1 z 1
- DBv
- Administrator
- Posty: 1941
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Zablokowany
Posty: 1
• Strona 1 z 1
Przejdź do
- Na początek
- ↳ Regulamin i inne przydatne wiadomości
- ↳ J.T.Z.
- ↳ Słownik
- TT-etka
- ↳ TT-KLUBY
- ↳ TT-Klub PL
- ↳ Sprawy TTC
- ↳ AKTT
- ↳ KŽM Trutnov
- ↳ Hornby TT:120
- ↳ Moja TT
- ↳ Makieta
- ↳ Przykłady / pomysły
- ↳ Mosty
- ↳ Budynki
- ↳ Pojazdy
- ↳ Plany budowli
- ↳ Plany taboru, pojazdów
- ↳ Makieta Modułowa
- ↳ Porady i techniki modelarskie
- ↳ Tematycznie
- ↳ Ależ, ...to bardzo proste
- ↳ Druk 3D
- ↳ COREL DRAW
- ↳ SCARM
- ↳ Elektronika / płytki PCB
- ↳ Warsztat i narzędzia
- ↳ Naprawy/przeróbki taboru
- ↳ Sprzęgi
- ↳ Malowanie / zmywanie
- ↳ Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp
- ↳ Zieleń i ukształtowanie terenu
- ↳ Budynki, perony, lampy, mosty, tunele itd
- ↳ Poczytaj
- ↳ Podpatrzone
- ↳ Elektryka i DCC
- ↳ Systemy DCC
- ↳ Zimo
- ↳ ESU -NAVIGATOR
- ↳ Roco multiMAUS /Z21
- ↳ Lenz'e
- ↳ LocoNet/Digitrax, Fredi itd
- ↳ Tams Elektronik
- ↳ JMRI
- ↳ Rocrail
- ↳ Maerklin, PIKO i inne
- ↳ Porównania / Łączenie różnych
- ↳ Digikeijs
- ↳ DigiTrains [HU]
- ↳ DiY do makiety
- ↳ Arduino DCC
- ↳ Inne projekty
- ↳ Martinezo
- ↳ Nowości
- ↳ Next 18 (NEM622)
- ↳ Wireless is cool
- ↳ Jaki system DCC na początek ?
- ↳ Przeróbki na DCC
- ↳ Instrukcje po polsku
- ↳ Schematy, projekty
- ↳ Tabor
- ↳ Bank Modeli
- ↳ Lokomotywy
- ↳ Parowe
- ↳ Elektryczne
- ↳ Spalinowe
- ↳ Wagony
- ↳ Pasażerskie
- ↳ Towarowe
- ↳ Sety
- ↳ Zestawy trakcyjne
- ↳ Zabytkowe rarytasy
- ↳ Krótkie serie
- ↳ Porównania, Instrukcje
- ↳ Porównania
- ↳ Instrukcje
- ↳ Poradźcie CO KUPIĆ ??
- ↳ Producenci TABORU i nie tylko
- ↳ Zagraniczni producenci
- ↳ Polscy producenci
- ↳ Hugwa & wiygN
- ↳ Matu
- ↳ MOD-ART
- ↳ Świat Modeli
- ↳ Firma KLUBA
- ↳ EKA-model
- ↳ UMF
- ↳ FRED
- ↳ OMKIA
- ↳ Ostbahn
- ↳ TTiger
- ↳ A&S PROJEKT
- ↳ Reduced
- ↳ Nanofaktura
- ↳ Sklepy
- ↳ Allegro/eBay
- ↳ Giełdy
- ↳ Ogółem
- ↳ Zagraniczne linki
- ↳ Newsletter
- ↳ Imprezy
- ↳ Filmy, filmiki
- ↳ Literatura
- ↳ Czasopisma
- ↳ Programy
- ↳ TT-Cad
- ↳ GbbSoft
- Kolej
- ↳ Militaria na torach
- ↳ USA TT
- ↳ Kolej w skali 1:1
- ↳ Galeria
- ↳ Bazy zdjęć w sieci
- ↳ Tabor
- ↳ PKP
- ↳ Parowe
- ↳ Elektryczne
- ↳ Spalinowe
- ↳ Wąskotorowe
- ↳ DB/DR
- ↳ Foto-ciekawostki
- ↳ składy (?)
- ↳ Historia
- ↳ Media o kolei
- Wszystko inne
- ↳ 1:32
- ↳ Funpage na facebooku
- ↳ sTTandard
- ↳ skalaTT.info
- ↳ FKTT
- ↳ TTNut
- ↳ DCC-WIKI
- ↳ norma.fremo.pl
- ↳ forum.n-orma.pl
- ↳ Forum "Z"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości