Parowozownia
Moderator: mod-Makieta
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 13 sty 2012, 22:27
- Lokalizacja: canada
- Kontakt:
Re: Parowozownia
Dzieki za dobre slowo.
Jezeli wszystko ulozy sie tak jak planuje, to do Szczecina przyjechalbym jesienia. Jestem pewien, ze bylaby wiec szansa sie spotkac i pogadac!
Na mojej makiecie chec jeszcze dobudowac stacje paliw do tankowania lokomotyw spalinowych.
Mam wiec pytanie - czy ktos z forum ma zdjecia, albo link do strony gdzie mozna zobaczyc taka stacje najlepiej z epoki 3 lub 4 ?
Dobrze by bylo gdyby sie zmiescila pomiedzy torami, tam gdzie teraz jest trawnik, powyzej szopy, maxymalna szerokosc 35 mm.
Jezeli wszystko ulozy sie tak jak planuje, to do Szczecina przyjechalbym jesienia. Jestem pewien, ze bylaby wiec szansa sie spotkac i pogadac!
Na mojej makiecie chec jeszcze dobudowac stacje paliw do tankowania lokomotyw spalinowych.
Mam wiec pytanie - czy ktos z forum ma zdjecia, albo link do strony gdzie mozna zobaczyc taka stacje najlepiej z epoki 3 lub 4 ?
Dobrze by bylo gdyby sie zmiescila pomiedzy torami, tam gdzie teraz jest trawnik, powyzej szopy, maxymalna szerokosc 35 mm.
- tydzial
- Posty: 903
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: Parowozownia
No jest super a kiedy planujesz przyjazd do Polski do Szczecina u nas w klubie wielkie postępy zażyj na http://www.zkmk.org/forum/index.php
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 13 sty 2012, 22:27
- Lokalizacja: canada
- Kontakt:
Re: Parowozownia
Minelo troche czasu od mojego ostatniego wpisu, ale chce sie pochwalic, prace bardzo posunely sie do przodu na mojej makiecie.
W czasie ostatniego roku przerobilem garaz na parterze naszego domu na pokoj "do zabawy".
Caly ten pokoj przeznaczony jest teraz na moja pracownie "kolejarska" no i moja makieta zajmuje tam honorowe miejsce urosla teraz do 5m x 1.6m.
Zaplanowalem ja tak aby odzwierciedlala mieszany krajobraz kanadyjsko-polski. Tak wiec sa na niej gory i gorki, wawozy i tunele oraz male miasteczko z dworcem i parowozownia. Dorobilem troche szlaku, zmienilem tory w parowozowni, dodalem jedna stacje do odstawiania pociagow oraz stacje osobowo-towarowa.
W tej chwili jestem na etapie elektrycznego laczenia zwrotnic i mysle ze za pare tygodni dojdzie do rozruchu mojej makiety.
Zmienily sie rowniez moje plany co do taboru ktory bedzie jezdzil po makiecie. Postanowilem wybrac P.K.P. w epoce 3 i 4, glownie z trakcja parowa, uzupelniona lokomotywami spalinowymi. Dodatkowo jedna linia bedzie zelektryfikowana.
Jak na pierwsza makiete to projekt mnie przerosl czasowo (i intelektualnie) poniewaz nie moge doczekac sie kiedy to skoncze. .
Dopingiem dla mnie byly zmagania innych forumowiczow ktore sledzilem na TT Forum Pl. oraz na TT nut.
Przebieg moich prac relacjonowalem na TT nut, tam tez sa zdjecia z kolejnnych etapow A teraz przedstawiam kilka zdjec z aktualnego stanu budowy.
W czasie ostatniego roku przerobilem garaz na parterze naszego domu na pokoj "do zabawy".
Caly ten pokoj przeznaczony jest teraz na moja pracownie "kolejarska" no i moja makieta zajmuje tam honorowe miejsce urosla teraz do 5m x 1.6m.
Zaplanowalem ja tak aby odzwierciedlala mieszany krajobraz kanadyjsko-polski. Tak wiec sa na niej gory i gorki, wawozy i tunele oraz male miasteczko z dworcem i parowozownia. Dorobilem troche szlaku, zmienilem tory w parowozowni, dodalem jedna stacje do odstawiania pociagow oraz stacje osobowo-towarowa.
W tej chwili jestem na etapie elektrycznego laczenia zwrotnic i mysle ze za pare tygodni dojdzie do rozruchu mojej makiety.
Zmienily sie rowniez moje plany co do taboru ktory bedzie jezdzil po makiecie. Postanowilem wybrac P.K.P. w epoce 3 i 4, glownie z trakcja parowa, uzupelniona lokomotywami spalinowymi. Dodatkowo jedna linia bedzie zelektryfikowana.
Jak na pierwsza makiete to projekt mnie przerosl czasowo (i intelektualnie) poniewaz nie moge doczekac sie kiedy to skoncze. .
Dopingiem dla mnie byly zmagania innych forumowiczow ktore sledzilem na TT Forum Pl. oraz na TT nut.
Przebieg moich prac relacjonowalem na TT nut, tam tez sa zdjecia z kolejnnych etapow A teraz przedstawiam kilka zdjec z aktualnego stanu budowy.
- Załączniki
Ostatnio zmieniony 09 sty 2015, 05:23 przez wojtek120, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Parowozownia
Maciej Jak zwykle stanąłeś na wysokości zadania, sam oko cieszyłem kolejowymi widokami
Punkcik Ci się należy
Punkcik Ci się należy
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Parowozownia
Może się budowniczemu przydać
http://www.parkeisenbahn-dresden.de/mod ... av2&bahnbw
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 17,4519043
http://www.bahnen-wuppertal.de/html/bw- ... ausen.html
http://www.hjb-electronics.de/betriebsw ... ustrie.htm
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 17,5324272
http://www.bahnstatistik.de/Bw/Fin.htm
http://www.parkeisenbahn-dresden.de/mod ... av2&bahnbw
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 17,4519043
http://www.bahnen-wuppertal.de/html/bw- ... ausen.html
http://www.hjb-electronics.de/betriebsw ... ustrie.htm
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 17,5324272
http://www.bahnstatistik.de/Bw/Fin.htm
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Parowozownia
Trudno mi radzić jak ma wyglądać lokomotywownia nie wiedząc jak jest powiązana ze stacją.
Ja mam R12 przy obrotnicy i nic złego się nie dzieje. Przecież są proste tory w samej obudowie. Jedyny problem jaki czasem jest upierdliwy to źle skalibrowany pomost z torami. Moja ma mały luz i nie zawsze dobrze się spasuje z torami.
Ja mam R12 przy obrotnicy i nic złego się nie dzieje. Przecież są proste tory w samej obudowie. Jedyny problem jaki czasem jest upierdliwy to źle skalibrowany pomost z torami. Moja ma mały luz i nie zawsze dobrze się spasuje z torami.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10298
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Parowozownia
Mając jeszcze wszystko w proszku można spokojnie przetestować co się dzieje gdy najeżdżamy po łuku. Ty2 to jedna z dłuższych, warto dodać jakąś poprawkę na przyszłość.wojtek120 pisze:Czy muszę to ustalić doświadczalnie ? Mój najdłuższy parowóz to Ty2.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 13 sty 2012, 22:27
- Lokalizacja: canada
- Kontakt:
Re: Parowozownia
Artur, dziękuję za pomoc w umieszczeniu zdjęć i za cenne sugestie co do mojego planu.
Chciałbym zapytać jaki powinien być najkrótszy odcinek prostego toru po wyjściu z obrotnicy aby uniknąć zahaczania parowozem o barierki?
Czy muszę to ustalić doświadczalnie ? Mój najdłuższy parowóz to Ty2.
Mariusz, OK jeden tor będzie zlikwidowany, dwa pozostałe planuje poprowadzić do dodatkowej szopy.
Myślę, że to chyba będzie dobrze ? Co o tym myślisz ?
Wojtek
Chciałbym zapytać jaki powinien być najkrótszy odcinek prostego toru po wyjściu z obrotnicy aby uniknąć zahaczania parowozem o barierki?
Czy muszę to ustalić doświadczalnie ? Mój najdłuższy parowóz to Ty2.
Mariusz, OK jeden tor będzie zlikwidowany, dwa pozostałe planuje poprowadzić do dodatkowej szopy.
Myślę, że to chyba będzie dobrze ? Co o tym myślisz ?
Wojtek
Ostatnio zmieniony 24 mar 2012, 08:25 przez wojtek120, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Parowozownia
Pierwsze trzy tory od góry są bez sensu. Jeśli jedyny dojazd na nie prowadzi z obrotnicy, to jak sobie wyobrażasz podstawienie wagonu pod ten magazyn?
Na obrotnicy nie zmieścisz loki z wagonem. Na siłę wejdzie V36+beczka na dwóch osiach, ale to takie zabawkowe rozwiązanie.
Na obrotnicy nie zmieścisz loki z wagonem. Na siłę wejdzie V36+beczka na dwóch osiach, ale to takie zabawkowe rozwiązanie.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10298
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Parowozownia
Witamy Wojtku zza wielkiej wody
Jeśli mogę to odradzam najeżdżanie na obrotnicę po łuku, lepiej mniej torów prowadzących do obrotnicy ale na wprost, jak ze szopy.
Przy najeżdżaniu po łuku mogą być problemy z wyskakiwaniem kół lub z zahaczaniem krawędzią długiego parowozu o barierki na obrotnicy.
Oczywiście dotyczy to ostrych łuków, zauważyłem to przy R=310.
Jeśli mogę to odradzam najeżdżanie na obrotnicę po łuku, lepiej mniej torów prowadzących do obrotnicy ale na wprost, jak ze szopy.
Przy najeżdżaniu po łuku mogą być problemy z wyskakiwaniem kół lub z zahaczaniem krawędzią długiego parowozu o barierki na obrotnicy.
Oczywiście dotyczy to ostrych łuków, zauważyłem to przy R=310.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2012, 18:57 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 13 sty 2012, 22:27
- Lokalizacja: canada
- Kontakt:
Parowozownia
Witam
Mam na imię Wojtek
Kilka miesięcy temu zarejestrowałem się na forum.
Swoją przygodę z TT rozpocząłem i ...niestety zakończyłem w latach 70-tych.
Życie czasem pisze niespodziewany scenariusz, tak więc w moim przypadku, już od lat osiemdziesiątych mieszkam w Brytyjskiej Kolumbii, w Kanadzie. Nie muszę chyba nadmienić, że hobby moje musiało "trochę" poczekać....głównie na poprawę finansów.... ale zawsze starałem się dowiedzieć co nowego na rynku i w miarę możliwości, szczególnie jeżeli to była jakaś lokomotywa parowa to starałem się ją kupić.
Niedawno zacząłem budowę pierwszego elementu mojej makiety. Jest to parowozownia oparta na bazie obrotnicy Roco, oraz częściowo o budynki, które odtworzyłem na podstawie różnych fotografii oraz własnej wyobraźni. Wymiary makiety to 150x84cm.
Ponieważ nie mam dużego doświadczenia w budowie oraz operacji na makiecie prosiłbym o uwagi, które mogłyby usprawnić oraz urealnić jej aranżację.
Teraz kiedy jestem już "Starszy Pan" nawet moja żona się zgadza, że zasługuję na zabawę....
W załączeniu widok z góry i trochę z boku mojej przyszłej makiety....
Mam na imię Wojtek
Kilka miesięcy temu zarejestrowałem się na forum.
Swoją przygodę z TT rozpocząłem i ...niestety zakończyłem w latach 70-tych.
Życie czasem pisze niespodziewany scenariusz, tak więc w moim przypadku, już od lat osiemdziesiątych mieszkam w Brytyjskiej Kolumbii, w Kanadzie. Nie muszę chyba nadmienić, że hobby moje musiało "trochę" poczekać....głównie na poprawę finansów.... ale zawsze starałem się dowiedzieć co nowego na rynku i w miarę możliwości, szczególnie jeżeli to była jakaś lokomotywa parowa to starałem się ją kupić.
Niedawno zacząłem budowę pierwszego elementu mojej makiety. Jest to parowozownia oparta na bazie obrotnicy Roco, oraz częściowo o budynki, które odtworzyłem na podstawie różnych fotografii oraz własnej wyobraźni. Wymiary makiety to 150x84cm.
Ponieważ nie mam dużego doświadczenia w budowie oraz operacji na makiecie prosiłbym o uwagi, które mogłyby usprawnić oraz urealnić jej aranżację.
Teraz kiedy jestem już "Starszy Pan" nawet moja żona się zgadza, że zasługuję na zabawę....
W załączeniu widok z góry i trochę z boku mojej przyszłej makiety....
Ostatnio zmieniony 23 mar 2012, 18:50 przez wojtek120, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], NemoTT i 12 gości