Moja makieta PiotrT
Moderator: mod-Makieta
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Moja makieta PiotrT
Temat zamknięty. Kontynuacja tutaj.
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Moja makieta PiotrT
Widzisz, tu nawet 3 tory łączą szopę ze stacją.
Ja wklejam fotki bezpośrednio tu, bez fotosików, żab i czegoś tam jeszcze.
Ja wklejam fotki bezpośrednio tu, bez fotosików, żab i czegoś tam jeszcze.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Moja makieta PiotrT
Ostatnio zmieniony 25 sty 2014, 19:41 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Moja makieta PiotrT
Parowozownie z 5 lub więcej stanowiskami budowano na stacjach średniej wielkości, a te są dla nas z powodu wielkości makiety niewykonalne.
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Moja makieta PiotrT
Nie. Ja po załadowaniu zdjęcia przewijam na dół i kopiuje wszystko co jest w tym polu z opisem "Miniatura na forum (Nowe)". Działa ok.Marcin pisze:forum jakies dziwne komunikaty wywala przy wstawianiu linków do fotosika, też tak macie?
Dzięki Marcinie za plan.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2014, 19:40 przez PiotrT, łącznie zmieniany 2 razy.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Moja makieta PiotrT
forum jakies dziwne komunikaty wywala przy wstawianiu linków do fotosika, też tak macie?
Ostatnio zmieniony 23 sty 2014, 11:59 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Moja makieta PiotrT
No to teraz pozostanie Ci poszukanie kogoś ze stacją kto podepnie Cię w podobny sposób, albo zbudowanie samemu na tyle dużej stacji by szopa miała się przy niej dobrze.
Jak dobrze by pokombinować to i trójkąt byś zmieścił u siebie biorąc wachlarz w środek. Czegoś takiego nikt nie ma.
Jak dobrze by pokombinować to i trójkąt byś zmieścił u siebie biorąc wachlarz w środek. Czegoś takiego nikt nie ma.
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Moja makieta PiotrT
O tak jak w Iłowie:Mariusz pisze:Budując ją jako moduł z profilem dwutorowym czy jednotorowym jak sobie wyobrażasz podpięcie tego w makietę modułową [...]
Co prawda widać jeszcze jeden tor do trójkąta ale...
Teraz nie ma po tej szopie śladu
Ostatnio zmieniony 25 sty 2014, 19:39 przez PiotrT, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Moja makieta PiotrT
Wedle mnie jest zdecydowanie lepiej, ale ja osobiście nie wyobrażam sobie istnienie lokomotywowni bez stacji. Budując ją jako moduł z profilem dwutorowym czy jednotorowym jak sobie wyobrażasz podpięcie tego w makietę modułową, bo albo będzie podpięta szopa pod szlak wychodzący z czyjejś stacji i będzie to wyglądało idiotycznie, albo podepniesz ją poprzez jakiś posterunek odgałęźny co wedle mnie już jakoś szło by przełknąć, co zarówno jedno jak i drugie rozwiązanie będzie nienaturalne. Jeśli ktoś zna podobne rozwiązanie w rzeczywistości to prosimy niech pokaże, bo ja nie znam takiego umiejscowienia lokomotywowni gdzieś przy szlaku.
Musisz wykonać część swojej przyszłej stacji, albo pozostaje Ci ścisła współpraca z kimś kto buduje, albo będzie budował stację i razem zaprojektujecie się ze stacją i lokomotywownią.
Jest jeszcze pewna możliwość aby szopa była modułem przelotowym pseudo dwutorowym gdzie jeden tor byłby szlakiem, a drugi wjazdem na szopę z bu stron modułu. Takie rozwiązanie ktoś z nas ma tylko nie pamiętam kto. Konrad czy to Twoja szopa
Ale musisz wtedy zmienić układ swojej lokomotywowni.
Musisz wykonać część swojej przyszłej stacji, albo pozostaje Ci ścisła współpraca z kimś kto buduje, albo będzie budował stację i razem zaprojektujecie się ze stacją i lokomotywownią.
Jest jeszcze pewna możliwość aby szopa była modułem przelotowym pseudo dwutorowym gdzie jeden tor byłby szlakiem, a drugi wjazdem na szopę z bu stron modułu. Takie rozwiązanie ktoś z nas ma tylko nie pamiętam kto. Konrad czy to Twoja szopa
Ale musisz wtedy zmienić układ swojej lokomotywowni.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Moja makieta PiotrT
W tym układzie możesz do tej skrzynki dorobić moduł który będzie z linią główną, jednotorową lub dwutorową, a dwutor ze skrzynki z parowozownią wpleść w ten szlak szlak To wariant np na imprezy. W wersji domowej rób co chcesz
- PiotrT
- Posty: 387
- Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Szopa V2
Przy takiej powierzchni jaką dysponuje ciężko to wszystko upchnąć żeby to jeszcze jakoś wyglądało i było funkcjonalne. Dlatego też konsultuje to z wami Panowie
Kolejne podejście.
Myślałem jeszcze czy by na 700cm nie rozdzielić tego na dwa moduły (ewentualny transport). W tym miejscu nie ma żadnych rozjazdów. Początkowy plan był taki żeby wykorzystać ramę ttorta którą już mam. W tym układzie jest ona całkowicie zmieniona. Zastanawiam się czy to w ogóle ma sens
Profil to MP2S. Z tego profilu tory mogą się już rozchodzić na segment stacyjny. Od biedy jako kolejny segment za jakąś stacją który będzie kończył szlak. Ale bardziej wyobrażam to sobie jako odejście w bok ze stacji która będzie pomyślana pod tym kątem.
Kolejne podejście.
Myślałem jeszcze czy by na 700cm nie rozdzielić tego na dwa moduły (ewentualny transport). W tym miejscu nie ma żadnych rozjazdów. Początkowy plan był taki żeby wykorzystać ramę ttorta którą już mam. W tym układzie jest ona całkowicie zmieniona. Zastanawiam się czy to w ogóle ma sens
Profil to MP2S. Z tego profilu tory mogą się już rozchodzić na segment stacyjny. Od biedy jako kolejny segment za jakąś stacją który będzie kończył szlak. Ale bardziej wyobrażam to sobie jako odejście w bok ze stacji która będzie pomyślana pod tym kątem.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2014, 21:24 przez PiotrT, łącznie zmieniany 1 raz.
- Niejeden
- Posty: 465
- Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Moja makieta PiotrT
Proponuję jednak pokombinować tak aby powstał moduł sTTandardowy. Kiedyś możesz stwierdzić, że wyszedł pięknie, chcesz go pokazać światu i jednak zapragniesz pojechać z nim na zloTT. Szkoda by było gdyby okazało się wtedy, że jego funkcjonalność jest mocno ograniczona bo początkowo nie zakładałeś takiej możliwości.PiotrT pisze:Tak jak pisałem nie traktuje tego jako modułu sTTandardowego.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2014, 08:04 przez Niejeden, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: TTort - zmiana planów
Uwagi wstępne.PiotrT pisze:Na razie plan wygląda tak...
1) Parowozownię da się wykonać na module standardowym szerokości 500mm. Kto powiedział, że obrotnica musi znaleźć się na segmencie w osi symetrii skrzynki?
2) Profil MP1 jest kompletnie nieodpowiedni ponieważ nie znam takiego przypadku aby wyjazd z parowozowni miał miejsce bezpośrednio na szlak.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2014, 08:04 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości