Podsypka na podkładach betonowych
Moderator: mod-Makieta
- kolejarz
- Posty: 408
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
- Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
- Kontakt:
Re: Podsypka na podkładach betonowych
No to już wybrałem, na betonowych jasny szuter, a na drewnianych - ciemny szuter.
Wyjątkiem będą rozjazdy "drewniane" które będą pomiędzy torami na betonkach, wtedy całość na jasnym szutrze.
Dzięki koledzy za pomoc w wyborze
Wyjątkiem będą rozjazdy "drewniane" które będą pomiędzy torami na betonkach, wtedy całość na jasnym szutrze.
Dzięki koledzy za pomoc w wyborze
- Krzysiek
- Posty: 99
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:31
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Podsypka na podkładach betonowych
Otóż, drodzy przyjaciele, to jest tak:
Jeśli w szlaku z podkładami betonowymi chcemy wbudować rozjazd na podrozjezdnicach drewnianych, to należy taki rozjazd "osłonić" torowymi półprzesłami ochronnymi o długości 15 m ułożonymi również na podkładach drewnianych. Taką zasadę stosujmy obecnie przy projektowaniu linii i węzłów kolejowych.
Łatwo obliczyć, że w naszej JEDYNIE SŁUSZNEJ skali daje to 12,5 cm toru na drewniakach z każdej strony rozjazdu na podrozjednicach drewnianych.
Potrzeba stosowania takich półprzeseł ochronnych wynika z innej elastyczności toru na podkładach drewnianych i betonowych.
Pozdrowienia dla wszystkich budujących makiety i nie tylko .
Jeśli w szlaku z podkładami betonowymi chcemy wbudować rozjazd na podrozjezdnicach drewnianych, to należy taki rozjazd "osłonić" torowymi półprzesłami ochronnymi o długości 15 m ułożonymi również na podkładach drewnianych. Taką zasadę stosujmy obecnie przy projektowaniu linii i węzłów kolejowych.
Łatwo obliczyć, że w naszej JEDYNIE SŁUSZNEJ skali daje to 12,5 cm toru na drewniakach z każdej strony rozjazdu na podrozjednicach drewnianych.
Potrzeba stosowania takich półprzeseł ochronnych wynika z innej elastyczności toru na podkładach drewnianych i betonowych.
Pozdrowienia dla wszystkich budujących makiety i nie tylko .
Ostatnio zmieniony 16 mar 2007, 17:07 przez Krzysiek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Podsypka na podkładach betonowych
Wystarczy przyjrzec się obydwu torom. To efekt po wykolejeniu cysterny jednym zestawem kołowym. Zniszczeniu uległo 1200 podkładów wraz z mocowaniami SB3, rozjazd zwyczajny lewy na betoniakach i rozjazd krzyżowy podwójny. Wszystko ganz nowe po naprawie głównej. Teraz tor jest zamknięty na czas nieokreślony.
Szlak Zieliniec-Koziegłowy na węźle poznańskim.
Szlak Zieliniec-Koziegłowy na węźle poznańskim.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Podsypka na podkładach betonowych
Po pierwsze wzialbym poprawke na obiektyw aparatu. Szczegolnie gdy zdjecie jest zrobione przez teleobiektyw, ktory optycznie skraca odleglosc.ArturSch pisze:Czy to normalne, że na betonowych podkładach tory są układane w takie wywijasy
A po drugie tor moze ulegac wyboczeniom, jesli nie jest dobrze konserwowany, podbity i nasuniety na wlasciwe miejsce. To wszytko nie zalezy od rodzaju podkladow.
Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10298
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Podsypka na podkładach betonowych
Mariusz pisze:
Czy to normalne, że na betonowych podkładach tory są układane w takie wywijasy
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Podsypka na podkładach betonowych
Jeszcze kilka zdjęc z betoniakami i tłuczniem.
Jeszcze mała uwaga dla Kolegi Cobrixa: powinieneś na styku rozjazd-tor wymienic chociaż kilka podkładów betonowych na drewniane. Zmiana rodzaju podkładów powinna byc za stykiem kilka-kilkanaście metrów. Chyba, że rozjazd jest również na betoniakach to co innego. Styki toru klasycznego również układa się na podkładach drewnianych.
Jeszcze mała uwaga dla Kolegi Cobrixa: powinieneś na styku rozjazd-tor wymienic chociaż kilka podkładów betonowych na drewniane. Zmiana rodzaju podkładów powinna byc za stykiem kilka-kilkanaście metrów. Chyba, że rozjazd jest również na betoniakach to co innego. Styki toru klasycznego również układa się na podkładach drewnianych.
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 11 cze 2006, 17:40
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Podsypka na podkładach betonowych
ja na swojej H0 makiecie użyłem w 90% podkładów betonowych i użyłem jasnej podsypki polaka jednak po ukończeniu szutrowania stosuje technikę nakrapiania szutru zabrudzonym rozpuszczalnikiem który idealnie rozprowadza się po tłuczniu i barwi posypkę na taki kolor jaki sobie tylko wymyślimy, a tu zdjęcie z reala z linii Chorzów Batory - Tczew czyli dawnej węglówki, zdjęcie wykonałem jak pracowałem jeszcze w CTLu bodaj za stacją Zduńska Wola Karsznice ale tego nie jestem pewien
pozdrawiam
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 07 mar 2007, 10:27 przez chudy, łącznie zmieniany 2 razy.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Podsypka na podkładach betonowych
Tor na podkladach typu "Y" kladzie sie tam, gdzie jest potrzeba jego usztywnienia. Np. na liniach gorskich. Przyklady sa dostepne np. w Czechcach. U nas odcinki takiego toru polozono podczas modernizacji linii do Wadowic na potrzeby pociagu papieskiego.Mariusz pisze:A podkłady stalowe "Y" też widziałem. Pierwszy raz w Kaliningradzie. Niemcy kładą takie coś u siebie ale raczej na bocznych liniach. Może się mylę.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 07 mar 2007, 07:46 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Podsypka na podkładach betonowych
Wszystkie linie dużych prędkości w Niemczech na przykład są budowane na podkładach betonowych i podrozjezdnicach również betonowych na podsypce tłuczniowej.
Na estakadach i tunelach kładzie się tory na płytach betonowych.
Zresztą, co nowa linia to nowy sposób budowy i tak jak kolega pisał wyżej ciągle trwają eksperymenty w tej dziedzinie.
W Austrii widziałem jak kładziono dywanik asfaltowy jak dla szosy i potem na niego tłuczeń z torem.
A podkłady stalowe "Y" też widziałem. Pierwszy raz w Kaliningradzie. Niemcy kładą takie coś u siebie ale raczej na bocznych liniach. Może się mylę.
Na estakadach i tunelach kładzie się tory na płytach betonowych.
Zresztą, co nowa linia to nowy sposób budowy i tak jak kolega pisał wyżej ciągle trwają eksperymenty w tej dziedzinie.
W Austrii widziałem jak kładziono dywanik asfaltowy jak dla szosy i potem na niego tłuczeń z torem.
A podkłady stalowe "Y" też widziałem. Pierwszy raz w Kaliningradzie. Niemcy kładą takie coś u siebie ale raczej na bocznych liniach. Może się mylę.
- tydzial
- Posty: 903
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: Podsypka na podkładach betonowych
Owszem na takich budowlach kolejowych jak mosty, wiadukty, żadko przepusty, układa się torowisko i mocuje do konstrukcji tych obiektów. Są to torowiska bez tłucznia i są to linie eksperymentalne, do badania jak zachowuje się tabor na tego typu kostrukcjach. Jest to droga impreza i nie wiele spółek kolejowych na świecie buduje takie podłoże pod tory. Klasyczna metoda jest sprawdzona i najwięcej jest na podkładach drewnianych gdyż wiciszają hałas, dobrze pracują uginając i wracając do pierwotnego położenia.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2007, 07:48 przez tydzial, łącznie zmieniany 2 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10298
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Podsypka na podkładach betonowych
Poszukuję zdjęć ułożenia torów na mostach i wiaduktach (w V Ep.), stąd moje zainteresowanie betonowymi podkładami.tydzial pisze:... kolej na całym świecie używa tłucznia ...
Znalazłem nawet takie zdjęcia mostów dla szybkich kolei, gdzie podkłady betonowe leżały bezpośrednio na betonowej konstrukcji mostu BEZ tłucznia.
Widziałem także zdjęcia podkładów "w ZygZag" czyli na przeplotkę raz mocowanie po lewej raz po prawej stronie (jakaś nowa moda ?)
Czy możecie mnie uświadomić nt. tych rozwiązań
Ostatnio zmieniony 06 mar 2007, 10:15 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 440
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:15
- Lokalizacja: wlkp
- Kontakt:
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Podsypka na podkładach betonowych
Ładnie się komponuje. Na zdjęciach realnych torowisk zawsze podobały mi się przejścia z drewna na beton.
- kolejarz
- Posty: 408
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
- Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
- Kontakt:
Re: Podsypka na podkładach betonowych
Czyli większość uważa, że betony na jasnej podsypce/tłuczniu.
Też na to się skłaniam.
Cobrix, czy mógł byś mi pstryknąć zdjęcie rozjazdu, tego na 1-wszej fotce, tak by było widać i rozjazd i betonki... Chciałem zobaczyć, jak rozjazd na drewnie komponuje się z betonkami i jasnym szutrem. Z góry dziękuję.
Też na to się skłaniam.
Cobrix, czy mógł byś mi pstryknąć zdjęcie rozjazdu, tego na 1-wszej fotce, tak by było widać i rozjazd i betonki... Chciałem zobaczyć, jak rozjazd na drewnie komponuje się z betonkami i jasnym szutrem. Z góry dziękuję.
- tydzial
- Posty: 903
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: Podsypka na podkładach betonowych
Szutrowe to są drogi kolej na całym świecie używa tłucznia do umocnienia i stabilizacji torowiska . A co do koloru to jeżeli chcecie mieć wygląd starego torowiska to cienmobrązowy ito bez znaczenia czy to drewniane czy betonowe czy stalowe ale to jest stary typ torowiska, jak ma być co dopiero położony to jasny tłuczeni a nie szutr .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: biegacz67 i 13 gości