Akurat do aero wszelkie farby/lakiery szybkoschnące nie są dobrym pomysłem...
Malowanie zbyt mało rozcieńczoną farbą - daje kropelki, bo farba zasycha po drodze do celu, ewentualnie ciśnienie zrywa kropelki.
Tak samo za wysokie ciśnienie. Zamiast równego aerozolu z dyszy leci struga kropelek.
1. Aerograf musi być szczelny
Pomiędzy korpusem a osłoną dyszy powinien być oring uszczelniający. W razie czego można zamiast niego użyć... Maskolu
Po wlaniu wody do zbiorniczka przy zamkniętej iglicy nic nie powinno cieknąć przez dyszę. Jeśli podcieka - trzeba wypolerować iglicę.
2. Farba.
Farba musi mieć konsystencję niemalże wody! Żadne śmietany czy coś. Proporcja 2:1, czy 3:1 (rozcieńczalnik:farba) nie jest jakaś dziwna.
Jeśli farba spływa z malowanego elementu to winne jest albo nieprzygotowane (nieodtłuszczone) podłoże, albo zbyt wysokie ciśnienie, przez co farba jest zdmuchiwana i ma tendencję do zbierania się w krople.
3. Ciśnienie.
Przy szczelnym aero i dobrze przygotowanej farbie maluję zwykle na ciśnieniu około 1bara. Wówczas spokojnie można zrobić kreskę 0,4mm z dyszy 0,3.
Nie szarp się od razu malując szyny.
Na początek spróbuj:
1. Sprawdź szczelność aero.
2. Do zbiorniczka 2-3ml rozcieńczalnika, ok 1ml farby.
3. Wstępnie rozmieszaj pipetką/patyczkiem (ale dość dokładnie)
4. Podłącz powietrze. Wciśnij spust, żeby powietrze przeszło przez aero.
5. Przytkaj pojemniczek pokrywką. Zatkaj palcem wylot aero. Wciśnij (powietrze) i cofnij do końca spust. Powietrze cofnie się przez dysze i rozmiesza do końca farbę.
6. Weź kartkę papieru i zacznij malować. Zacznij od ciśnienia ok. 1,5bar. Przy tak rozcieńczonej farbie powinno być ok.
7. Stopniowo zmniejszaj ciśnienie na reduktorze, do momentu gdy aero przestanie malować. Ustaw je o jakiej 0,1bar wyżej.
Jeśli nie możesz malować przy ciśnieniu 1,5bar - albo farba jest za gęsta, albo aero przytkane. Spróbuj jeszcze rozcieńczyć farbę. Jak nie - aero trzeba rozmontować i wyczyścić.