Wagon 43A Ryflak

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
Domiss
Posty: 464
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
Lokalizacja: Świebodzice
Kontakt:

Re: Wagon 43A Ryflak

Post autor: Domiss »

Na razie krótka informacja: na wszelkie pytania odnośnie składania kitów przeze mnie odpowiem po powrocie z urlopu, czyli po 10 sierpnia.
Awatar użytkownika
J.R.
Posty: 85
Rejestracja: 21 kwie 2006, 22:27
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wagon 43A Ryflak

Post autor: J.R. »

Mam zdjęcie ryflaka z 1984 który ma jeszcze Bhixt a w 1987 już Bh. Nie wiem kiedy fizycznie zaczęli zmieniać i kiedy skończyli.

Added in 50 minutes 15 seconds:
Na 99% zmiana oznaczeń na ryflakach wynikała z tego samego rozporządzenia co zmieniano oznaczenia na Bipa'ch a to rozporządzenie jest z 1985r.
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 972
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Wagon 43A Ryflak

Post autor: Witek M. »

Czy oznakowanie Bhixt to nie jest jeszcze IVa/b?
Awatar użytkownika
J.R.
Posty: 85
Rejestracja: 21 kwie 2006, 22:27
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wagon 43A Ryflak

Post autor: J.R. »

Jeszcze odpowiedzi na najczęstsze pytania:
1. Jest tylko jeden numer wagonu
2. Rewizja 1983 czyli epoka IVc
3. Stacja macierzysta Bydgoszcz
4. Nie będzie kolejnych wydań wagonu 43A, będą ryflaki 101A i 102A bo ten to był poligon doświadczalny i nowsze moje projekty mają nieco inne rozwiązania
Awatar użytkownika
J.R.
Posty: 85
Rejestracja: 21 kwie 2006, 22:27
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wagon 43A Ryflak

Post autor: J.R. »

Ponieważ jest u mnie olbrzymi problem z czasem na składanie wagonów a ruszyło i co tydzień przychodzą mi paczki z częściami jest taki pomysł, że wagony będę na razie oferował w formie pół gotowego KITu. Nie chcę wstrzymywać dalej produkcji a by wagony mogły trafić do zainteresowanych osób to na ten moment to jedyna opcja.

Zestaw będzie wyglądał tak:
http://www.ttiger.pl/galeria/duze/43a_zestaw.jpg
Czyli w skład wchodzi wszystko:
- pomalowane i nadrukowane pudło wagonu
- pomalowany dach
- złożone (elementy techniczne i stopnie) i pomalowane podwozie
- pomalowane wózki (jeden z prądnicą drugi bez) z przetłoczonymi blaszkami, osiami oraz czopami skrętu
- okna (niemalowane - tu na zdjęciu mają naniesiony cienki pasek)
- wnętrze z oświetleniem (może działać i na zwykłym i na DCC, ma regulację jasności)
- kinematyka plus sprzęgi (sprzęgów na zdjęciu nie ma)
- dwa ciężarki w postaci blaszek
- pomalowane harmonie
- komplet drukowanych, pomalowanych zderzaków
- malowane proszkowo poręcze

Do tego instrukcja jak składać (dopiero opracuję) i pudełeczko.
Istotna uwaga odnośnie składania: wymagane są pewne prace jak przycięcie wnętrza lub podwozia od niewidocznych stron by wpasować blaszki będące ciężarkami, nawiercenie poręczy lub dość żmudne wklejanie szybek. Tak więc nie zrobi się tego w 5 minut. Do tego podczas składania można wagon podrasować jak malowanie wnętrza, krawędzi stopni, listwa oświetleniowa umożliwia założenie dekodera. To jest parę godzin zabawy.

Cena takiego zestawu 285zł plus koszt przesyłki (kurier około 16zł) albo odbiór na giełdzie w Sosnowcu (oszczędzacie przesyłkę). Wysyłka może zacząć się na początku sierpnia czyli za jakiś tydzień albo można odebrać już w tą niedzielę w Sosnowcu (chyba, że będzie za dużo chętnych i braknie już gotowych zestawów - robią się cały czas kolejne).

Ponieważ wiem, że nie każdy ma czas na składanie to jestem po rozmowie z ekipą z TT Silesia. Oni mają doświadczenie w składaniu tych wagonów bo w takiej postaci je dostali tak więc tutaj na forum kolega Domis może komuś wagon złożyć. Ale to już rozmowy indywidualne, nie pośredniczę w nich. Ponieważ widuję się regularnie z przedstawicielami TT Silesia to mogę za darmo wagony w częściach dostarczyć (oszczędzicie na przesyłce do siebie i wysyłce do nich).

Kto zainteresowany to proszę o PW a w nim o informacje:
1. czy składacie sami czy dostarczyć do Domisa (gdy się z nim umówicie)
2. jak sami to wysyłka czy odbieracie w Sosnowcu
3. ile sztuk

Docelowo zestawów może być nieograniczona ilość jednak moce przerobowe są takie, że tygodniowo gotowych do wysyłki może być około 10 sztuk wagonów. Proszę to brać pod uwagę, będę informował w PW na kiedy przewiduję możliwość wysyłki zestawu w zależności od kolejności zgłoszeń, gdy zestaw dla danej osoby jest gotowy do wysłania wysyłam fakturę PDFem, po przelewie wysyłam paczkę.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2184
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Wagon 43A Ryflak

Post autor: oelka »

AK pisze:
Okna z wagonów z rodziny Y tych z NRD są większe niż te stosowane w Polsce i w TT jest to również znacząca różnica.
Ale z któregoś wagonu DB są "prawie" dobre. Wszystko zależy jak (nie)dokładny ma być model ;)
Okna z wagonów DB są mniejsze niż w wagonach wschodnioniemieckich i minimalnie większe niż okna z PKP. I jeśli ktoś chce to wykorzystać, to może sięgnąć do wszystkich modeli wagonów Bm235 i pokrewnych.
gemol
Posty: 1047
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Wagon 43A Ryflak

Post autor: gemol »

"A wózki też miałyby być fabryczne?"
Fabryczne były tylko okna i, rzecz jasna, kinematyka, osie.
AK
Posty: 349
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wagon 43A Ryflak

Post autor: AK »

Okna z wagonów z rodziny Y tych z NRD są większe niż te stosowane w Polsce i w TT jest to również znacząca różnica.
Ale z któregoś wagonu DB są "prawie" dobre. Wszystko zależy jak (nie)dokładny ma być model ;)
I tu się zgadzam z kol Kubą. Wracając do tematu zastosowania fabrycznych okien ,kilka lat wstecz wspólnie z Modart opracowaliśmy wagon 43 a bazując na elementach wagonu E5 Tilliga ,KKS, OKNA etc ...
A wózki też miałyby być fabryczne?
Przy okazji jakie wymiary ma to okno, o którym piszesz?
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Wagon 43A Ryflak

Post autor: piotrek092 »

Tylko okna z E 5 DR moga sie nadawać do 43a ,w wersji uchylnej natomiast do 101,102a nie ma modelu w tt od ktorego mozna by podebrac okna ,niestetey nie te wymiari ani ramy okien.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2184
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Wagon 43A Ryflak

Post autor: oelka »

Wojtek_Kraków pisze: A z Y-Greków by nie podeszły do 101A?
Do 43A moze z reko by były. Ale nie znam wymiarów ani jednego ani drugiego?.
Okna z wagonów z rodziny Y tych z NRD są większe niż te stosowane w Polsce i w TT jest to również znacząca różnica.
Natomiast okna z wagonów Reko są porównywalne z oknami w wagonie 43A.
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Wagon 43A Ryflak

Post autor: piotrek092 »

I tu się zgadzam z kol Kubą.Wracając do tematu zastosowania fabrycznych okien ,kilka lat wstecz wspólnie z Modart opracowaliśmy wagon 43 a bazując na elementach wagonu E5 Tilliga ,KKS, OKNA etc .A dlaczego, ano dlatego że założyliśmy że okna będzie można kupić gotowe od TILLIGA ,poszło zamówienie na na 30 kpl okien,wstępnie przyjęte przez producenta i zatwierdzone ,a On po roku czasu stwierdził ze elementów tzw konstrukcyjnych spoza listy erzatzteile z numerami nie będzie sprzedawał .Niemiec się uparł i szlus .I CÓŻ PROJEKT ZAKOŃCZYŁ SIĘ NA PROTOTYPIE :cry: Mimo mocnego zaangażowania AMC niestety nie udało się !!
Awatar użytkownika
J.R.
Posty: 85
Rejestracja: 21 kwie 2006, 22:27
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Wagon 43A Ryflak

Post autor: J.R. »

43A jak już napisałem nie będzie kontynuowany zatem nie będę też przeprojektowywał części. 101A to jest już prototyp, 102A także, okna też są odlewane w całości.

Owszem można się bawić w takie rzeczy ale wtedy trzeba liczyć po 100zł więcej od sztuki jak nic. Niestety muszę iść na kompromis - albo idziemy w perfekcyjny wagon i cenę zaporową albo mamy takie coś - nie idealne ale tragedii raczej chyba nie ma :)
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wagon 43A Ryflak

Post autor: Wojtek_Kraków »

piotrek092 pisze:Wojtku pomysł ramek może i dobry tylko w realiach produkcji seryjnej chyba odpada,zbyt praco i czasochłonny ,oklejenie 20 okiem to niezła rzeżnia no i najważniejsze jakim klejem to przykleić .
Pewnie masz rację ale za to jaki efekt :D
Myślę że można by coś pomyśleć nad ułatwieniem.
Np wytrawić rząd ramek, wypalić rząd okienek.
Prysnac ramki klejem kontaktowym w spraju jak renesans albo np pociągnąć lekko rozwodnionym wikolem, przyłożyć jedno do drugiego i dopiero odciąć.
Ale to tylko teoria
Lepsze rzeczywiście byłoby tak jak pisze AK dopasować fabryczne.
A z Y-Greków by nie podeszły do 101A?
Do 43A moze z reko by były. Ale nie znam wymiarów ani jednego ani drugiego?.
AK
Posty: 349
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wagon 43A Ryflak

Post autor: AK »

Do takiego okna to ja bym szybciej fabryczne próbował dopasować. Przy tej ilości sztuk i takiej geometrii doklejki potwierdzam to jest masakra :mrgreen: .
Dopiero co skończyłem wklejać szybki w 800 okien do osobówek.
Ponieważ jednak chcą teraz robić 101A dobór fabrycznego raczej odpada to okno zbliżone do standardu PKP czyli poprzeczka na środku i wymiar w TT 10,4 x 7,4 z promieniem narożnika 0,8.
Przy okazji 101A, jak by co mogę go nieodpłatnie rozrysować w 3D bo takie 2-3 sztuki bym przygarnął, podobnie projekt oznakowania w crd.
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Wagon 43A Ryflak

Post autor: piotrek092 »

Wojtku pomysł ramek może i dobry tylko w realiach produkcji seryjnej chyba odpada,zbyt praco i czasochłonny ,oklejenie 20 okiem to niezła rzeżnia no i najważniejsze jakim klejem to przykleić .
ODPOWIEDZ

Wróć do „TTiger”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość