Strona 1 z 1

Re: ZIMO MX618N18 vs MX658N18

: 31 lip 2019, 08:44
autor: kula
Dzięki za wskazówki, tego się obawiałem, trochę to precyzyjne :D

Re: ZIMO MX618N18 vs MX658N18

: 19 lip 2019, 21:39
autor: Wojtek_Kraków
Ten dekoder nie ma dedykowanych padów do tego więc trzeba się wlutować w piny plus i masa.
Poczytaj ten wątek. Warto dołożyć jeszcze co nie co oprócz kondensatora.
http://forum.modelarstwo.info/threads/d ... s-a.23880/

Re: ZIMO MX618N18 vs MX658N18

: 19 lip 2019, 10:01
autor: kula
Zimo MX618N18
możliwość zamontowania dodatkowego źródła podtrzymania zasilania .
Pytanie jaki układ kondensatora, jakie najlepiej i gdzie przylutować. Instrukcja dla tego dekodera nie podaje jasnego schematu lub przykładu.
Będę wdzięczny za pomoc.
Kula

Re: ZIMO MX618N18 vs MX658N18

: 04 kwie 2015, 22:52
autor: MichalH
Ażeby jeździł odwrotnie bez zmiany innych domyślnych wartości pozostałych bitów starczy CV 29 Value 15 i śmiga nazad :)

Re: ZIMO MX618N18 vs MX658N18

: 04 kwie 2015, 22:34
autor: MichalH
Dzięki za trop, udało się pokonać przeciwnika ;)
Loco address 128, CV 28, Value 3
Loco address 128, CV 29, Value 14
Loco address 128, CV 8, Value 8
I jest wartość fabryczna :-)
Uff... Ile to nerw z tym programowaniem bitowym na CV29 :)

Re: ZIMO MX618N18 vs MX658N18

: 04 kwie 2015, 16:48
autor: ArturSchŁ
Daj wpierw C29 wartość 0, potem reset.

Re: ZIMO MX618N18 vs MX658N18

: 04 kwie 2015, 16:07
autor: MichalH
Dekoder odnalazłem ma przestawione CV1 na 128, i pod tym numerem daje się jeździć, ale świateł nie zapala, zmiana id CV1 nie działa, reset CV8 nie działa, co za ustrojstwo...

Re: ZIMO MX618N18 vs MX658N18

: 03 kwie 2015, 21:17
autor: MichalH
Próbowałem też CV8 Value 9, ale bz.

Co ciekawe wartość domyślna CV29 w niemieckim pdf jest 14, a w angielskim 2.

Trochę mnie dziwi ten brak resetu na CV 8, tak jakby dekoder był wadliwy.

A poza zmianą kierunku CV 29 ustawiałem wcześniej tylko prędkość CV 2 i jasność CV 60.

Re: ZIMO MX618N18 vs MX658N18

: 03 kwie 2015, 20:56
autor: MichalH
A jak zrobić Hard Reset ZIMO MX618N18? :)
Próbuję CV 8 Value 8 lub 0 i nic :(

Ostatnie co robiłem zanim straciłem kontakt z dekoderem
to próbowałem na CV 29 zmienić kierunek jazdy,
tyle, że tam się operuje na kilku bitach i po kolejnej próbie loka odmówiła współpracy.

Na analogu lokomotywa jeździ z tym dekoderem nadal.
Ale na DCC nie mogę zmusić dekodera do resetu :(

ZIMO MX618N18 vs MX658N18

: 07 lut 2015, 14:29
autor: ArturSchŁ
Zdjęcia: MX618N18 i MX618N18 ze strony Zimo.

Ale który użyć i czym się różnią ??
Obrazek

Różną się oczywiście wymiarami i tym, ze 658 jest nie tylko dekoderem jazdy ale i dekoderem dźwiękowym.
:arrow: Instrukcja MX618N18 i MX658N18.

Właściwości dekoderów (za modelmania):
PODSTAWOWE:
- zakresy adresów: DCC 1-10239, adresy 1-127, Motorolla-Märklin 1-80, funkcyjne F0-F12 (do F20 dla dekodera z dźwiękiem)
- 14, 28 lub 128 kroków prędkości oraz 256 lub 1024 wewnętrznych kroków prędkości
- programowalne wszystkie CV
- podtrzymanie zasilania w ciągu 1-2 sekund
- możliwość zamontowania dodatkowego źródła podtrzymania zasilania
- automatyczna detekcja zasilania analogowego (DC) i możliwość sterowania
- możliwość aktualizacji oprogramowania dekodera przez urządzenie MXDECUP, kontroler MX31ZL, lub sterowanie MX10 lub bezpośrednio przez USB (urządzenia MX31ZL lub MX10)

BEZPIECZEŃSTWO:
- zabezpieczenie przeciw zwarciowe na wszystkich wyjściach
- zabezpieczenie przed przegrzaniem
- zabezpieczenie przed przeciążeniem
- zabezpieczenie wyjścia silnika przed przeciążeniem

STEROWANIE:
- wysoka częstotliwość regulacji obrotów silnika od 20 do 40 kHz (MX621: 32 kHz)
- obsługa wszystkich typów silników DC, także bezrdzeniowych (Faulhaber, Maxxon), po dodaniu diody także silników AC
- obsługa starszych silników poprzez zmniejszenie częstotliwości regulacji obrotów
- programowalna krzywa prędkości w 3 krokach, lub 28, zgodna z NMRA
- możliwa kontrola prędkości w km/h
- rożne tryby pracy, jazda manewrowa, hamowanie (aktywowane przez F3 i F4)

FUNKCJE:
- pełne mapowanie funkcji zgodne z NMRA dla F0 - F12 oraz dodatkowo do F20
- różne tryby pracy świateł, zaciemnienie, miganie

KONTROLA JAZDY:
- ABC zatrzymywanie przed semaforem
- HLU zatrzymywanie płynne przed semaforem (ustawiane 5 progów prędkości)
- identyfikacja numeru pociągu
- ustawienie dwóch prędkości hamowania, powolne na pierwszym odcinku, silniejsze na drugim odcinku
- RailCom: odczyt prędkości pociągu km/h, odczyt CV itp. zgodne z RailCom

DŹWIĘK:
- wgrywanie dźwięków za pomocą tych samych modułów co do aktualizacji oprogramowania
- jakość dźwięku 22 kHz i 11 kHz, do 4 kanałów jednocześnie odtwarzanych (np. odgłos pary, syk kotła, pompy powietrza, gwizdek)
- dźwięki synchronizowane do aktualnej prędkości lokomotywy


Inni producenci ??