Karwendel Express, BTTB

Zeuke, BTTB, Rokal itd.

Moderator: mod-Tabor

adrian pander
Posty: 422
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Karwendel Express, BTTB

Post autor: adrian pander »

Zwróćcie uwagę że są to zdjęcia wagonów H0.
W naszej skali skład jest w jednym malowaniu, do którego są dostępne 3 lokomotywy w "szarym" malowaniu:
- krokodyl (duży)
- E44 (mały krokodyl)
- E18
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Karwendel Express, BTTB

Post autor: marcin r »

Ciekawe czy by pasowala E44 DRG Tilliga
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2377
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Karwendel Express, BTTB

Post autor: womo »

mradwan pisze:Czyli mamy już trzy malowania? Będę musiał poszperać ... Jedno jest pewne - nie mamy w naszej skali w tej chwili lokomotywy do tego składu .....
Jest e18. Na niemieckich forach można znaleźć informacje, że również jeździła z tym składem.
Całkiem fajnie z nim wygląda w naszej skali ;)
Ostatnio zmieniony 03 mar 2015, 12:13 przez womo, łącznie zmieniany 1 raz.
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Karwendel Express, BTTB

Post autor: mradwan »

Czyli mamy już trzy malowania? Będę musiał poszperać ... Jedno jest pewne - nie mamy w naszej skali w tej chwili lokomotywy do tego składu .....
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Karwendel Express, BTTB

Post autor: ArturSchŁ »

1.
Obrazek

2.
Obrazek

3.
Obrazek


Czy wszystkie są OK ??
Ostatnio zmieniony 08 mar 2015, 13:31 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Karwendel Express, BTTB

Post autor: mradwan »

Z tekstu wynika, że są dwa typy wagonów - z 1929 r. (fioletowo-granatowe) i z 1936 (kremowo-granatowe). Tak więc najwyraźniej w obecnej ofercie w innych skalach dominuje wzór z 1929 r.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Karwendel Express, BTTB

Post autor: ArturSchŁ »

:arrow: Karwendel-Schnellzug [PDF].
Wyszperane w starociach (Eisenbahn Journal 3/1997, s. 72-75).
mradwan pisze:A czy ktoś wie, dlaczego w naszej skali ten pociąg jest w innych kolorach niż w H0 (błęktno-granatowe wagony) ?
Wydaje się, że nasze kolory SĄ właściwe.
:mrgreen:
Ostatnio zmieniony 01 mar 2015, 09:39 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Karwendel Express, BTTB

Post autor: ArturSchŁ »

Set Karwendel-Expreß BTTB Zeuke (01312):
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 sty 2015, 14:36 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1365
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Karwendel Express, BTTB

Post autor: golab »

Bez względu czy tam są silniki, czy nie, czy ktoś z czytających mojego posta nie wiedział o co chodzi i np. pomylił rzeczone skrzynie z budą ? Chyba nie ...

Niektórych to wystarczy zapytać o godzinę, żeby zaczęli opowiadać jak jest zegar zbudowany ...
Ostatnio zmieniony 12 cze 2014, 21:21 przez golab, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Karwendel Express, BTTB

Post autor: oelka »

ArturSchŁ pisze:Zależy co kto ma na myśli (skrzynie silnika), same "noski" czy całe wózki...
E94 jako już w miarę współczesna lokomotywa elektryczna posiadała silniki zamontowane w ostoi wózka, napędzające indywidualnie poszczególne osie (układ Co'Co'). Aparatura niezbędna dla silników, a więc jak w każdej lokomotywie prądu przemiennego transformator i cały układ rozruchu znajdował się w przedziale maszynowym pomiędzy kabinami maszynisty. Natomiast w skrzyniach na wózkach ulokowano aparaturę pomocniczą nie współpracującą bezpośrednio z silnikami. Były tam baterie akumulatorów, przetwornica do ich ładowania, sprężarka i zbiorniki powietrza do układu hamulców i sterowania odłącznikami odbieraków i ich podnoszeniem oraz opuszczaniem. Bez tych skrzyń z aparaturą lokomotywa ruszy z miejsca. One nie mają nic wspólnego z silnikami.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 28 lut 2015, 15:40 przez oelka, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Karwendel Express, BTTB

Post autor: Marcin »

Ciekawe foty.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Karwendel Express, BTTB

Post autor: ArturSchŁ »

I tak, i nie.
:mrgreen:
Jak widać, w "nosach" są wspomniane kompresory, zbiorniki itd:
Obrazek

ale i tam, we wózkach, mamy silniki:
ObrazekObrazek

Zależy co kto ma na myśli (skrzynie silnika), same "noski" czy całe wózki...
:mrgreen:

[Żródło: Eisenbahn Kurier, Die Baureihe E94, s. 18, 21 i 41]
Ostatnio zmieniony 01 mar 2015, 12:24 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 6 razy.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Karwendel Express, BTTB

Post autor: Marcin »

golab pisze:Fajnie wyszła, skąd miałeś barierki na skrzynie silnika ?
Gdzie Ty masz silniki w przednich kasetach??? :shock:

Tam są sprężarki i zbiorniki powietrza......
Ostatnio zmieniony 21 sty 2013, 14:32 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Karwendel Express, BTTB

Post autor: ArturSchŁ »

clipers pisze:... Ranger wytrawił to ...
Skoro są rysunki, to może by zastaw waloryzacyjny do E94 BTTB/Tillig ??
:)
clipers pisze:Przy okazji dodam jeszcze, że uwielbiam te wszystkie "elektryczne dziwolągi" DRG, a szczególnie, te które jeździły między Wrocławiem i Jelenią Góra. Za młodu często podróżowałem tą trasą i jakiś taki sentyment mi pozostał.
http://as.rumia.edu.pl/tt/patyki/
:mrgreen:
clipers pisze:Tillig wypuszcza w tym roku E 18, ale niestety nie znalazłem nigdzie w malowaniu DRG :(
Też sobie ostrzę pazurki na wersję DRG. Wcześniej JaTT wypuścił wersję w malowaniu muzealnym "DRG" (118.04), a nie w rzeczywistym DRG (lepsze zdjęcie na tt-pics.de szukaj:118.04).
Ostatnio zmieniony 21 sty 2013, 08:39 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Karwendel Express, BTTB

Post autor: krzysztof »

ArturSchŁ pisze:E 94 miała swoją premierę w kwietniu 1940 roku. Jest to Kriegselektrolokomotive 2 [KEL 2] czyli elektrowóz wojenny. Do końca wojny obowiązywał jeszcze szary schemat malowania w tym i pantografy.
na oryginalnem Tilligowym modelu E 94 006 widnieje stacja macierzysta Monachium, stacja "robocza" Insbruck, czyli zaanektowana Austria...
Ostatnio zmieniony 21 sty 2013, 08:26 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zabytkowe rarytasy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości