8 grudnia 1935 roku w okrągłą setną rocznicę kolei niemieckich skład "karwendel exp" reprezentowany był następująco:
Karwendelzug E04 22 (Bw München Hbf)
Pw4ük 105 533 München
ABC4ü 14 137 München
C4ü 16534 München
C4ü 16526 München
Karwendel Express, BTTB
Moderator: mod-Tabor
- brovarek
- Posty: 863
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Karwendel Express, BTTB
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2008, 04:19 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Karwendel Express, BTTB
E44 napisałem też.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10298
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Karwendel Express, BTTB
...a E44brovarek pisze:.. mogły go prowadzić również takie typy jak : E18, E93, czy E94 a nawet V16...
- brovarek
- Posty: 863
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Karwendel Express, BTTB
Klasycznymi elektrowozami dla tych składów były E17, E16.
Oczywiście spotkałem się z informacjami, że mogły go prowadzić również takie typy jak : E18, E93, czy E94, a nawet V16 101, tyle, że nie były to typowe lokomotywy dla tej linii.
Opierając się na zdjęciach: E17 12 ze składem D162 Karwendellexpres 28 Lipiec 1934
foto: Carl Bellingrotd, Eisenbahn Journal, Sonderausgabe 4/1993, Die Baureihen E 04 und E 17, s. 36,37.
inne znajduje się w EJ nr 2/1991, a przedstawia ten sam skład z elektrowozem E16 07 w lecie 1936r.; tu prośba, może ktoś mógłby tu wkleić? Szukam go już dość długo...
Malowania to odrębna historia, to nam znane widnieje na zdjęciach, spotkałem się z malowaniem błękitno-granatowym, ale albo było ono później, albo było okolicznościowe ?
Oczywiście spotkałem się z informacjami, że mogły go prowadzić również takie typy jak : E18, E93, czy E94, a nawet V16 101, tyle, że nie były to typowe lokomotywy dla tej linii.
Opierając się na zdjęciach: E17 12 ze składem D162 Karwendellexpres 28 Lipiec 1934
foto: Carl Bellingrotd, Eisenbahn Journal, Sonderausgabe 4/1993, Die Baureihen E 04 und E 17, s. 36,37.
inne znajduje się w EJ nr 2/1991, a przedstawia ten sam skład z elektrowozem E16 07 w lecie 1936r.; tu prośba, może ktoś mógłby tu wkleić? Szukam go już dość długo...
Malowania to odrębna historia, to nam znane widnieje na zdjęciach, spotkałem się z malowaniem błękitno-granatowym, ale albo było ono później, albo było okolicznościowe ?
Ostatnio zmieniony 01 mar 2015, 18:06 przez brovarek, łącznie zmieniany 3 razy.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Karwendel Express, BTTB
Z tym byłby poważny problem, ponieważ E94 zbudowano dopiero w 1940 roku.mradwan pisze:OK, krokodyle prowadziły składy "Jaffa" w Austrii. Z moich poszukiwań wynika jednak, że mało prawdopodobne jest aby E94 prowadziła Karwendel Express, zwłaszcza przed wojną.
Teoretycznie mogła te składy prowadzić dość mocno zbliżona konstrukcyjnie lokomotywa E93, ale była to, zresztą podobnie jak E94 lokomotywa do ruchu towarowego. Do tego E93 budowano pod katem prowadzenia pociągów towarowych na linii Stuttgart - Ulm.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2008, 10:39 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Karwendel Express, BTTB
OK, krokodyle prowadziły składy "Jaffa" w Austrii. Z moich poszukiwań wynika jednak, że mało prawdopodobne jest aby E94 prowadziła Karwendel Express, zwłaszcza przed wojną.
E44, E16 - tak. Pozostaje problem malowania - czy pomiędzy 1928 r. a 1932 zmieniło sie malowanie tych składów. Wszystkie źródła podają malowanie błękitno -granatowe (ale dla wagonów z 1928 r.)!
E44, E16 - tak. Pozostaje problem malowania - czy pomiędzy 1928 r. a 1932 zmieniło sie malowanie tych składów. Wszystkie źródła podają malowanie błękitno -granatowe (ale dla wagonów z 1928 r.)!
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Karwendel Express, BTTB
Krokodyle E94 prowadziły te składy po terenie Austrii, mam fotke składu Jaffa z pomaranczowym krokodylem. Także E44 w DRG ciągała ten skład.
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Karwendel Express, BTTB
A czy ktoś wie, dlaczego w naszej skali ten pociąg jest w innych kolorach niż w H0 (błęktno-granatowe wagony) ? I czy E94 mogła prowadzić ten pociąg ?
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2008, 10:40 przez mradwan, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10298
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Karwendel Express, BTTB
Karwendel-Expreß
Dokładna nazwa modelu
Karwendel-Expreß-Set/zestaw Karwendel-Express (lata produkcji 1990 -1993)
Dokładna nazwa producenta modelu
VEB Berliner TT Bahnen, Berlin, NRD (Niemcy wschodnie)
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
01320
Zarząd kolejowy
DRG
Epoka
II
Oznaczenie modelu
- Elektrowóz E 94 006 (02413),
- Wagon bagażowy Pw4i-32 105 534 (13829),
- Wagon osobowy 3 kl. C4i-32 16528 (13317),
- Wagon osobowy 3 kl. C4i-32 16539 (13318)
Stacjonowanie/Data
Hbf München/14.6.1938
Elementy specyficzne
Brak
Sprzęg
Model posiada KKS oraz specyficzne sprzęgi "Steifkupplung für Zugverband" (typu Karwendel)
Oświetlenie
- lokomotywa: 2 przód /2 tył żarówkowe zgodne z kierunkiem jazdy,
- wagony : żarówkowe oświetlenie wewnętrzne na 12 V
Uwagi
W przypadku pracy na zasilaniu cyfrowym KONIECZNA jest wymiana żaróweczek na 10 Voltowe (08879) lub instalacja oświetlenia na LED-ach
Podsumowanie:
Piękny, urokliwy skład pociągu ekspresowego relacji München-Garmisch Partenkirchen. Idealny do górskich pejzaży na makiecie. Mimo, iż set nie jest już oferowany jako komplet, Tillig podtrzymał produkcję modeli w tym malowaniu dodając kolejny wagon C4i-32 z numerem 16526 (13319). Razem ze składem ÖBB "Jaffa"-Lackierung stanowią najpiękniejsze składy osobowe w epoce II i IV.
Klasyczny E94/BR1020 i Eilzugwageny można spokojnie polecić miłośnikom minionych czasów trakcji elektrycznej.
Zdjęcia i skany z produkcji Tillig'a (poza pudełkiem):
Dokładna nazwa modelu
Karwendel-Expreß-Set/zestaw Karwendel-Express (lata produkcji 1990 -1993)
Dokładna nazwa producenta modelu
VEB Berliner TT Bahnen, Berlin, NRD (Niemcy wschodnie)
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
01320
Zarząd kolejowy
DRG
Epoka
II
Oznaczenie modelu
- Elektrowóz E 94 006 (02413),
- Wagon bagażowy Pw4i-32 105 534 (13829),
- Wagon osobowy 3 kl. C4i-32 16528 (13317),
- Wagon osobowy 3 kl. C4i-32 16539 (13318)
Stacjonowanie/Data
Hbf München/14.6.1938
Elementy specyficzne
Brak
Sprzęg
Model posiada KKS oraz specyficzne sprzęgi "Steifkupplung für Zugverband" (typu Karwendel)
Oświetlenie
- lokomotywa: 2 przód /2 tył żarówkowe zgodne z kierunkiem jazdy,
- wagony : żarówkowe oświetlenie wewnętrzne na 12 V
Uwagi
W przypadku pracy na zasilaniu cyfrowym KONIECZNA jest wymiana żaróweczek na 10 Voltowe (08879) lub instalacja oświetlenia na LED-ach
Podsumowanie:
Piękny, urokliwy skład pociągu ekspresowego relacji München-Garmisch Partenkirchen. Idealny do górskich pejzaży na makiecie. Mimo, iż set nie jest już oferowany jako komplet, Tillig podtrzymał produkcję modeli w tym malowaniu dodając kolejny wagon C4i-32 z numerem 16526 (13319). Razem ze składem ÖBB "Jaffa"-Lackierung stanowią najpiękniejsze składy osobowe w epoce II i IV.
Klasyczny E94/BR1020 i Eilzugwageny można spokojnie polecić miłośnikom minionych czasów trakcji elektrycznej.
Zdjęcia i skany z produkcji Tillig'a (poza pudełkiem):
Ostatnio zmieniony 01 mar 2015, 11:10 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 5 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości