Zapomniana trasa

Nasze fotki z wypraw kolejowych i nie tylko... Pamiętaj tylko by podać źródło, jeśli to nie Twoje zdjęcia.

Moderator: mod-Galeria

ODPOWIEDZ
miro13
Posty: 3
Rejestracja: 18 sty 2015, 13:23
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zapomniana trasa

Post autor: miro13 »

ostatnie tchnienie pary II RP
Załączniki
Poc.1703.pdf
(410.06 KiB) Pobrany 352 razy
miro13
Posty: 3
Rejestracja: 18 sty 2015, 13:23
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zapomniana trasa

Post autor: miro13 »

Jerzyr pisze:Podbijam pytanie.
Nie daj się prosić Adam, wrzuć ! Swoją drogą, trudno jednoznacznie stwierdzić, z której strony stacji Zubki B. zrobiono to zdjęcie. Semafory stacyjne, które widać w górnym, lewym rogu (jeśli to semafory wyjazdowe z Zubek...) raczej, moim zdaniem, skłaniają do sytuacji wjazdu na stację od strony Walił, a to dlatego, że wjazd ten jest po lewym łuku.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2015, 21:31 przez miro13, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jerzyr
Posty: 340
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:02
Lokalizacja: Łapy
Kontakt:

Re: Zapomniana trasa

Post autor: Jerzyr »

JarTTek pisze:
mk74 pisze:Na mapie tej w pobliżu semafora wjazdowego na stację Zubki Białostockie od strony Białegostoku nie ma zaznaczonego żadnego budynku.
Czy możesz wrzucić skan mapy na forum?
Podbijam pytanie.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2015, 20:03 przez Jerzyr, łącznie zmieniany 1 raz.
mk74
Posty: 8
Rejestracja: 12 sty 2015, 15:48
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zapomniana trasa

Post autor: mk74 »

Znaleziony w internecie schemat układu torowego na stacji Mścibowo ( obecnie zdegradowanej do roli przystanku osobowego).
Załączniki
Mścibowo k. Wołkowyska.jpg
mk74
Posty: 8
Rejestracja: 12 sty 2015, 15:48
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zapomniana trasa

Post autor: mk74 »

JarTTek pisze: :arrow: Tor 1435 mm był przejezdny od Białegostoku do granicy państwa i być może dalej - na terenie ZSRR.
Torem 1435 mm po II wojnie światowej nie być może a na pewno, można było na ternie ZSRR dojechać aż do Świsłoczy i dalej poprzez Siemianówkę wjechać z powrotem na teren Polski. Tor 1435 mm szedł z Zubek Białostockich przez stację Brzostowica (ok.5 km. od granicy, były tam też rampy przeładunkowe), stację Mścibów ( tu też były rampy przeładunkowe). Pomiędzy stacją Mścibów a stacją Andrzejewicze tor 1435 mm. skręcał na Świsłocz. Później odcinek toru 1435 mm. pomiędzy Stacją Brzostowica a stacją Świsłocz został rozebrany. Dodam też, że stacja Brzostowica obecnie znajduje się na terenie Białoruś w miejscowości Pograniczny.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2015, 20:03 przez mk74, łącznie zmieniany 1 raz.
mk74
Posty: 8
Rejestracja: 12 sty 2015, 15:48
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zapomniana trasa

Post autor: mk74 »

Znalezione w internecie
Załączniki
stacja Zubki Białostockie 1966.jpg
mk74
Posty: 8
Rejestracja: 12 sty 2015, 15:48
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zapomniana trasa

Post autor: mk74 »

Znalezione w internecie. Stacja Zubki Białostockie 1966 rok http://monki.archiwa.org/zasoby.php?id=5747
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zapomniana trasa

Post autor: JarUs »

mk74 pisze:Na mapie tej w pobliżu semafora wjazdowego na stację Zubki Białostockie od strony Białegostoku nie ma zaznaczonego żadnego budynku.
Czy możesz wrzucić skan mapy na forum?
Ostatnio zmieniony 21 sty 2015, 20:03 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
mk74
Posty: 8
Rejestracja: 12 sty 2015, 15:48
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zapomniana trasa

Post autor: mk74 »

Sprawdziłem to na starej mapie sztabówce, którą posiadam w swoich zbiorach i na której są zaznaczone wszystkie semafory wjazdowe na stację Zubki Białostockie i wyjazdowe z ram północnej i południowej. Na podstawie tej mapy jestem pewien na 90%, że miejsce o którym pisałem wcześniej najbardziej odpowiada moim przypuszczeniom. Na mapie tej w pobliżu semafora wjazdowego na stację Zubki Białostockie od strony Białegostoku nie ma zaznaczonego żadnego budynku.
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zapomniana trasa

Post autor: JarUs »

mk74 pisze:Przypuszczam że zdjęcie to zostało zrobione, przy semaforze wjazdowym od strony granicy. Wszystko by się wówczas zgadzało, gdyż w tym miejscu był szlak dwutorowy tzn. tor 1435 mm i 1524 mm. No i w pobliżu tego semafora wjazdowego są zabudowania. Po powiększeniu zdjęcia w głębi po lewej stronie widać też grupę semaforów wyjazdowych. co potwierdzało by moje przypuszczenia, jeśli tak to ten roboczy skład stoi na szerokim torze oczekując na podanie na semaforze sygnału Sr2 zezwalającego na wjazd w obręb stacji Zubki Białostockie od strony granicy.
Na początku też tak myślałem, ale nie zgadzało mi się kilka faktów:
:arrow: Budowa SRP polegała głównie na wybudowaniu toru 1524 mm od granicy państwa do bocznic północnej i południowej oraz ....
:arrow: Tor 1524 mm był położony po północnej stronie stacji.
:arrow: Tor 1524 mm ingerował w tor 1435 mm w dwóch miejscach: na moście (granica państwa) i przed zachodnią głowicą stacji Zubki Białostockiej tor 1524 mm przecinał tor 1435 mm i dalej biegnie do południowej bocznicy.
:arrow: Tor 1435 mm był przejezdny od Białegostoku do granicy państwa i być może dalej - na terenie ZSRR.
Zgaduję:
:arrow: budowany tor po lewej stronie, to tor 1524 mm;
:arrow: pociąg techniczny jest na torze 1435 mm po prawej stronie;
:arrow: budynek po prawej stronie zdjęcia to zaplecze „logistyczne” PRK (obecnie są tam tzw. bloki PKP);
:arrow: w głębi po lewej stronie widać też grupę semaforów zachodniej głowicy stacji;
:arrow: zdjęcie zostało zrobione w okolicy przecięcia się torów 1524 mm i 1435 mm.
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zapomniana trasa

Post autor: JarUs »

A brałeś pod uwagę drugą stronę stacji, czyli wjazd od Białegostoku ??
mk74
Posty: 8
Rejestracja: 12 sty 2015, 15:48
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zapomniana trasa

Post autor: mk74 »

JarTTek pisze:Gdybym jednak musiał zgadywać, to dom z prawej strony i semafor w głębi wskazują, że ...
Przypuszczam że zdjęcie to zostało zrobione, przy semaforze wjazdowym od strony granicy. Wszystko by się wówczas zgadzało, gdyż w tym miejscu był szlak dwutorowy tzn. tor 1435 mm i 1524 mm. No i w pobliżu tego semafora wjazdowego są zabudowania. Po powiększeniu zdjęcia w głębi po lewej stronie widać też grupę semaforów wyjazdowych. co potwierdzało by moje przypuszczenia, jeśli tak to ten roboczy skład stoi na szerokim torze oczekując na podanie na semaforze sygnału Sr2 zezwalającego na wjazd w obręb stacji Zubki Białostockie od strony granicy.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2015, 17:51 przez mk74, łącznie zmieniany 2 razy.
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zapomniana trasa

Post autor: JarUs »

mk74 pisze:Przy budowie, której rampy północnej, czy południowej, zostało zrobione te zdjęcie?
Nie wiem. Wszyscy ludzie z fotografii prawdopodobnie już nie żyją, a na pewno nie żyje osoba stojąca jako druga z prawej. Gdybym jednak musiał zgadywać, to dom z prawej strony i semafor w głębi wskazują, że zdjęcie zostało zrobione przed wjazdem na stację. W tak bliskiej okolicy bocznic północnej, czy południowej, nigdy nie było żadnego domu.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2015, 12:27 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
mk74
Posty: 8
Rejestracja: 12 sty 2015, 15:48
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zapomniana trasa

Post autor: mk74 »

Przy budowie, której rampy północnej, czy południowej, zostało zrobione te zdjęcie?
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Zapomniana trasa

Post autor: JarUs »

Obrazek
czas: 1955 r
miejsce: Zubki Białostockie - budowa SPR - pracownicy PRK
zdjęcie: z mego zbioru
ODPOWIEDZ

Wróć do „Galeria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości