Niestety, książka jest już niedostępna w sprzedaży - szkoda. Chętnie bym skonfrontował "zawartość książki" z informacjami uzyskanymi od okolicznej ludności, a w szczególności od Pana Arkadiusza - zawiadowcy stacji Zubki B. w latach 1970 - 1990 r.Zbigniew Tucholski: Polskie Koleje Państwowe jako środek transportu wojsk Układu Warszawskiego. Technika w służbie doktryny; Wyd. Instytut Historii Nauki PAN. Warszawa 2009
Zapomniana trasa
Moderator: mod-Galeria
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Zapomniana trasa
Ostatnio zmieniony 22 cze 2014, 17:21 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Zapomniana trasa
Zbigniew Tucholski: Polskie Koleje Państwowe jako środek transportu wojsk Układu Warszawskiego. Technika w służbie doktryny; Wyd. Instytut Historii Nauki PAN. Warszawa 2009JarTTek pisze:Jakie jest źródło tych informacji?
A tam jest odesłanie do:
Szefostwo Przewozów Wojskowych przy DOKP Warszawa: Ogólna Charakterystyka techniczno-eksploatacyjna linii, obiektów i urządzeń sieci kolejowej CDOKP Warszawa zabezpieczających masowe przewozy wojskowe; Warszawa 1984.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2014, 12:31 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Zapomniana trasa
Jakie jest źródło tych informacji?Zubki zaliczane były do Stałych Rejonów Przeładunkowych (SRP), zbudowane zostały koło 1955 roku z punktami przeładunkowymi Grzybowiec oraz Straszewo. Przeładunek można było też prowadzić w samych Zubkach i przy post. odg. Wałiły Las.
W ten sposób można było w czterech miejscach przeładować 12 eszelonów na dobę. Był też punkt trakcyjny dla lokomotyw szerokotorowych z trójkątem do obracania lokomotyw. Do punktu trakcyjnego docierał też jeden tor normalny.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2014, 23:52 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10297
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Zapomniana trasa
Czy jest to gdzieś na np. maps.google widoczne ?oelka pisze:Posterunek odgałęźny Waliły Las znajdował się w kilometrze 45,250 linii.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Zapomniana trasa
Posterunek odgałęźny Waliły Las znajdował się w kilometrze 45,250 linii. Było to w miejscu gdzie odchodziły bocznice normalnotorowe do Grzybowca oraz Straszewa. Na schemacie kończy się tam szeroki tor, zbudowany jako wyciągowy z grupy torów szerokich.
Posterunek trakcyjny to zgodnie z nazwą punkt obsługi taboru trakcyjnego, czyli w tym przypadku głównie parowozów, dla których poza trójkątem znajdował się też tor z możliwością pełnej obsługi parowozu (nawęglanie, nawodnienie, szlakowanie).
Posterunek trakcyjny to zgodnie z nazwą punkt obsługi taboru trakcyjnego, czyli w tym przypadku głównie parowozów, dla których poza trójkątem znajdował się też tor z możliwością pełnej obsługi parowozu (nawęglanie, nawodnienie, szlakowanie).
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Zapomniana trasa
Dwa pytania:
Co to jest "punkt trakcyjny" ?
Gdzie znajdował się " post. odg. Wałiły Las" ?
Co to jest "punkt trakcyjny" ?
Gdzie znajdował się " post. odg. Wałiły Las" ?
- oelka
- Moderator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Zapomniana trasa
Zubki zaliczane były do Stałych Rejonów Przeładunkowych (SRP), zbudowane zostały koło 1955 roku z punktami przeładunkowymi Grzybowiec oraz Straszewo. Przeładunek można było też prowadzić w samych Zubkach i przy post. odg. Wałiły Las.JarTTek pisze:Co do przeznaczenia tej bocznicy są różne opinie. Moim zdaniem, najbliższa prawy to ta, która mówi o wojskowym przeznaczeniu, jako logistyczny obiekt wojskowy (LWP) do szybkiego przerzucenia sprzętu z/ na wagony o rożnym rozstawie kół.
W ten sposób można było w czterech miejscach przeładować 12 eszelonów na dobę. Był też punkt trakcyjny dla lokomotyw szerokotorowych z trójkątem do obracania lokomotyw. Do punktu trakcyjnego docierał też jeden tor normalny.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2014, 13:43 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Zapomniana trasa
To jest wskaźnik odległości linii kolejowej nr 58 - 942 km
Czy ktoś wie, gdzie miała początek linia kolejowa nr 58 ?
Czy ktoś wie, gdzie miała początek linia kolejowa nr 58 ?
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Zapomniana trasa
Ostatnio zmieniony 10 cze 2014, 11:35 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Zapomniana trasa
Zachodnia głowica st. Zubki Białostockie
... a tu była zachodnia głowica linii kolejowej nr 58 ... i obrotnica
Więcej zdjęć tu
... a tu była zachodnia głowica linii kolejowej nr 58 ... i obrotnica
Więcej zdjęć tu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości