Pewnie Px"a masz na myśliMarcinSz pisze: ...PS. W Muzem jest jeszcze jedna tego rodzaju atrakcja, ale o tym następnym razem
Stacje PKP nie z naszych miast
Moderator: mod-Galeria
-
- Posty: 203
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 14:45
- Lokalizacja: Chodzież
- Kontakt:
Re: Stacje PKP nie z naszych miast
-
- Posty: 352
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 20:03
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Stacje PKP nie z naszych miast
Dodam, że z wieży widać spory odcinek szlaku kolejowego ze Szreniawy w kierunku Poznania. Idealny plener dla zdjęć lokomytywy parowej w ruchu.jakubgol pisze:Nawiążę jeszcze do miejscowości Szreniawa. W jej pobliżu znajduję się wieża widokowa, dla kolegów zaopatrzonych w słuszny obiektyw wspaniałe miejsce do focenia.
Przez ostatnie trzy niedziele rozpalano lokomobilę odrestaurowaną w Muzeum w Szreniawie. Kolekcja lokomobil jest imponująca, niektóre swymi rozmiarami robią wrażenie!jakubgol pisze:W Szreniawie jest również Muzeum Rolnictwa, a w nim można zobaczyć lokomobile samobieżną, czyli "traktor na parę". Dwa dni temu, w niedzielę była pod parą.
Opłaty za wstęp na teren Muzeum (także wieżę) są wręcz symboliczne, w soboty wstęp wolny.
PS. W Muzem jest jeszcze jedna tego rodzaju atrakcja, ale o tym następnym razem
Ostatnio zmieniony 29 sie 2006, 20:56 przez MarcinSz, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin Szwanenfeld
-
- Posty: 203
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 14:45
- Lokalizacja: Chodzież
- Kontakt:
Re: Stacje PKP nie z naszych miast
Nawiążę jeszcze do miejscowości Szreniawa. W jej pobliżu znajduję się wieża widokowa, dla kolegów zaopatrzonych w słuszny obiektyw wspaniałe miejsce do focenia.
W Szreniawie jest również Muzeum Rolnictwa, a w nim można zobaczyć lokomobile samobieżną, czyli "traktor na parę". Dwa dni temu, w niedzielę była pod parą.
W Szreniawie jest również Muzeum Rolnictwa, a w nim można zobaczyć lokomobile samobieżną, czyli "traktor na parę". Dwa dni temu, w niedzielę była pod parą.
- brovarek
- Posty: 865
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Stacje PKP nie z naszych miast
Nie pamiętam dokładnie, ale 150 zł chyba kosztuje mozliwość przejazdu z Wolsztyna do Leszna , oczywiście w cenę jest wliczone szuflowanie 4 t. węglaDZIK pisze:Zdjęcia 1 klasa
Dałbym wiele, żeby przejechać się w kabinie tego "czarnego potwora”
-
- Posty: 352
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 20:03
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Stacje PKP nie z naszych miast
Dzięki za uznanie
Kontynuując wątek - jeśli ktoś spóźni się na odjazd parowozu albo woli współczesne klimaty może podziwiać takie oto zetknięcie przeszłości ze współczesnością:
Kontynuując wątek - jeśli ktoś spóźni się na odjazd parowozu albo woli współczesne klimaty może podziwiać takie oto zetknięcie przeszłości ze współczesnością:
Marcin Szwanenfeld
- DZIK
- Posty: 80
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:23
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Stacje PKP nie z naszych miast
Zdjęcia 1 klasa
Dałbym wiele, żeby przejechać się w kabinie tego "czarnego potwora”
Dałbym wiele, żeby przejechać się w kabinie tego "czarnego potwora”
Ostatnio zmieniony 25 cze 2006, 23:34 przez DZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
89/94
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
- Kontakt:
Re: Stacje PKP nie z naszych miast
pikne! Więcej takich..... stacji....
- marjas
- Posty: 65
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:32
- Lokalizacja: Luboń City
- Kontakt:
Re: Stacje PKP nie z naszych miast
He... a ja 21 czerwca jechałem pociągiem do Stęszewa przez Szreniawę oczywiście I stwierdziłem, że Stęszew to bardzo ciekawa stacja Tylko nie miałem aparatu
- Zbyszek Zajner
- Posty: 581
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:49
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Stacje PKP nie z naszych miast
Marcinie,
dobry pomysł na mały ale interesujący reportaż.
Zdjęcia bomba.
Pozdrawiam i tak dalej.
dobry pomysł na mały ale interesujący reportaż.
Zdjęcia bomba.
Pozdrawiam i tak dalej.
- kolejarz
- Posty: 408
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:44
- Lokalizacja: Łódź - Ksawerów
- Kontakt:
Re: Stacje PKP nie z naszych miast
SUPER reportaż
SUPER zdjęcia
BARDZO dobry pomysł
BARDZO mi się podoba
SUPER zdjęcia
BARDZO dobry pomysł
BARDZO mi się podoba
Ostatnio zmieniony 22 cze 2006, 11:36 przez kolejarz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 352
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 20:03
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Stacje PKP nie z naszych miast
Filip stworzył temat galerii stacji z naszych miast.
Niestety wśród stacji poznańskich nie znalazłem dostatecznego natchnienia i postanowiłem wybrać się poza miasto. Mój wybór padł na małą stację wsi Szreniawa.
Cóż takiego wyjątkowego jest w tej stacji?
Czy to, że leży na niezelektryfikowanym szlaku jednotorowym?
Czy to, że stacja wyposażona jest w sygnalizatory kształtowe a szlak rozchodzi się na trzy tory stacyjne?
Czy to, że do stacji prowadzi brukowana droga, że brukowana jest także rampa?
Czy może to, że rampa nieużywana zarosła zielskiem a tory pordzewiały?
Bo chyba nie sam budynek stacji z częścią mieszkalną oraz osobnym budynkiem gospodarczym połączonym z toaletą?
Ani też pozostałości umocnień z czasów wojny
Czy też może pozostałe wspomnienie po wadze?
Albo wspomnienie po suwnicy, przejawiające się w pozostałych prowadnicach na placu oraz pomiędzy torem towarowym i głównym (zdjęcie tego elementu wyszło mi za duże i nie wchodzi do imageschack'a)?
Czy może dyżurna ruchu ręcznie opuszczająca rogatki przejazdu kolejowego?
Otóż nie!
Wyjątkowe jest to, co pojawi się zza zakrętu!
To co zatrzymało się w kłębach pary i dymu aby wysiąść mogli podróżni z kierunku od Wolsztyna.
A następnie, po ogłuszającym gwiździe, odjechało w kierunku Poznania.
Niestety wśród stacji poznańskich nie znalazłem dostatecznego natchnienia i postanowiłem wybrać się poza miasto. Mój wybór padł na małą stację wsi Szreniawa.
Cóż takiego wyjątkowego jest w tej stacji?
Czy to, że leży na niezelektryfikowanym szlaku jednotorowym?
Czy to, że stacja wyposażona jest w sygnalizatory kształtowe a szlak rozchodzi się na trzy tory stacyjne?
Czy to, że do stacji prowadzi brukowana droga, że brukowana jest także rampa?
Czy może to, że rampa nieużywana zarosła zielskiem a tory pordzewiały?
Bo chyba nie sam budynek stacji z częścią mieszkalną oraz osobnym budynkiem gospodarczym połączonym z toaletą?
Ani też pozostałości umocnień z czasów wojny
Czy też może pozostałe wspomnienie po wadze?
Albo wspomnienie po suwnicy, przejawiające się w pozostałych prowadnicach na placu oraz pomiędzy torem towarowym i głównym (zdjęcie tego elementu wyszło mi za duże i nie wchodzi do imageschack'a)?
Czy może dyżurna ruchu ręcznie opuszczająca rogatki przejazdu kolejowego?
Otóż nie!
Wyjątkowe jest to, co pojawi się zza zakrętu!
To co zatrzymało się w kłębach pary i dymu aby wysiąść mogli podróżni z kierunku od Wolsztyna.
A następnie, po ogłuszającym gwiździe, odjechało w kierunku Poznania.
Ostatnio zmieniony 09 lip 2006, 16:52 przez MarcinSz, łącznie zmieniany 2 razy.
Marcin Szwanenfeld
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości