Mariusz-galeria

Nasze fotki z wypraw kolejowych i nie tylko... Pamiętaj tylko by podać źródło, jeśli to nie Twoje zdjęcia.

Moderator: mod-Galeria

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń

Re: Mariusz-galeria

Postautor: Marcin » 17 sie 2009, 11:31

Nie zapominajmy o SM42 z pantografami, gdzies chyba na forum była fota.


Furia
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
Lokalizacja: Dopiewo (E-20)

Re: Mariusz-galeria

Postautor: Furia » 17 sie 2009, 10:19

Jak już to już :D

Pamiętajmy też o tym że były dwa typy SU42. Pierwszy powstał w latach 70-tych w ilości 39 sztuk w wyniku przebudowy klasycznych SM42 przez ZNTK Nowy Sącz, były przystosowane do ogrzewania składów napięciem 500V (tak jak SP30). Były malowane klasycznie, jak SM42. W 2000r wszystkie czynne (26) lokomotywy tej serii stały się znów SM42.

Druga seria SU42 też powstała w ZNTK Nowy Sącz, przerobiono 40 SM42 na nie. Miały już normalny system ogrzewania: 3000V. Dla podkreślenia tej różnicy pomalowano je na niebiesko-żółto. Powstały w latach 1999-2000.

Nie zapominajmy też o lokomotywie SM42-2000. Zakres modernizacji był naprawdę duży, jest w niej wszystko, co powinno być w nowoczesnej lokomotywie;)

No i był też prototyp: EPA42. Była to SM42 na akumulatory;) Jednak nie wiem czy powstała od podstaw, czy to tylko przebudowa, choć skłaniałbym się do tej drugiej wersji.

Tak więc lokomotywy 6D były bardzo chętnie przerabiane zależnie od potrzeb. Opisałem tutaj tylko koleje państwowe, a i pewnie prywatni przewoźnicy też coś podobnego dokonali:)

Off Topic urósł do dość dużych rozmiarów, przepraszam:)
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 8559
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 41 times
Been thanked: 22 times
Kontaktowanie:

Re: Mariusz-galeria

Postautor: ArturSchŁ » 16 sie 2009, 20:31

Piotr Sekuła pisze:... 301D (...) 6D (...) U/P (...) M. Proste, albo i nie.
:shock:
Wytłumacz mi, PROSZĘ, bo NIC z tego nie rozumiem !!
:mrgreen:

BTW: Na Forum są ludzie, którzy z kolejami 1:1 nie mają zbyt wiele wspólnego....
Awatar użytkownika
Piotr Sekuła
Posty: 113
Rejestracja: 05 cze 2009, 18:39
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Mariusz-galeria

Postautor: Piotr Sekuła » 16 sie 2009, 20:00

Mariusz pisze:Piotrze, a SM42 ?? Były SP42, są SU42 no i SM42
Tylko, że 301D powstawały po sobie, a 6D była pierw jako SM42, później powstały SP42, z których powstały SU42 (lub odwrotnie). Zaś później część tych "odmiennych" ceregieli U/P poszła zaprzyjaźnić się z resztą M. Proste, albo i nie.
Ostatnio zmieniony 16 sie 2009, 20:29 przez Piotr Sekuła, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1434
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Mariusz-galeria

Postautor: KrzyszTTof » 21 mar 2009, 22:06

Mariusz pisze: http://nadodrze.strefa.pl/wiadomosci/ma ... wiadom.htm Może ktoś inny wie coś więcej
Wróble ćwierkają, że modernizacja na ST32 i w podwójnej będą jeździć u któregoś prywaciarza na towarowych. Myśle, że już są zakontraktowane (bo w ciemno raczej nikt by w nie nie inwestował), ale trzyma się w tajemnicy przed konkurencją takie informacje.

Podobnie było z 311D - do końca nie było oficjalnej informacji kto je zakontraktował, jedynie pojawiały się plotki, choć okazało się potem, że były prawdziwe.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2009, 07:16 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2113
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Mariusz-galeria

Postautor: oelka » 17 sie 2008, 01:42

Ichu pisze:Przepraszam że nie na temat kolei, ale przypomniał mi się pewien program, chyba odcinek "Czarnego serialu", w którym ktoś wypowiadał się na temat Autosana H9. Autobus ten był skonstruowany tak, by "w razie W" służył jako szpital polowy - umożliwiały to przednia klapa (oficjalnie jako wyjście awaryjne, można było przez nie przełożyć nosze), oraz zagospodarowanie wnętrza autobusu - łatwe do usunięcia siedzenia.

Widać że władze brały pod uwagę wszystko co mogłoby się przydać na wypadek konfliktu...

Ale to juz nie musialo byc brane pod uwage w zobowiazaniach sojuszniczych.
Autobusy od niemal poczatku swojego istnienia byly projektowane z zalozeniem latwego dopasowania ich na potrzeby transportu nie tylko sprawnych i zdrowych zolnierzy, ale tez i rannych i martwych.

Krzysztof
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2113
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Mariusz-galeria

Postautor: oelka » 17 sie 2008, 00:38

Mariusz pisze:Właśnie dlatego go sfotografowałem.
Ciekawy był w tym przypadku zakres modernizacji wagonu: likwidacja środkowych drzwi i wycięcie okien. Podejrzewam, ze z drugiej strony może być inny układ. Ale wagon wygląda znacznie nowocześniej niż typowy "Luban".

Napisz coś więcej o tych tajemniczych planach co do tego wagonu.
Chyba nie jest to tajemnica, skoro sporo osób o tym wie.
Układ Warszawski czyli generałowie z ZSRR planując inwazje na kraje NATO, musieli przewidzieć również sporą liczbę ofiar wśród żołnierzy armii ZSRR i krajów sojuszniczych, czyli podległych. Jakoś trzeba było przewidzieć transport ofiar, jeśli nie chciało sie ich grzebać w pobliżu linii frontu. Do tego celu miały służyć wagony chłodnie. Jednym ze zobowiązań sojuszniczych PRL w ramach Układu Warszawskiego było utrzymywanie odpowiedniej liczby wagonów na taką okoliczność.

Tak przy okazji: pamiętam z lat 80. program redakcji wojskowej TVP, który poza typowa PRLowską propagandą na temat LWP pokazał fragment ćwiczeń saperów z budowy mostu pontonowego dla potrzeb kolei. Po gotowym moście przetoczył się gagarin z zestawem krytych wagonów. Ciekawe czy jest jakiś ślad tej audycji w archiwach?

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 18 sie 2008, 21:09 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2505
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontaktowanie:

Re: Mariusz-galeria

Postautor: Mariusz » 16 sie 2008, 20:03

Właśnie dlatego go sfotografowałem.
Wspomnę w tym miejscu o cięciu tych wagonów na złom w dawnej bazie torowej w Wierzchowie Człuchowskim. Cięto te wagony na pół i sprzedawano na garaże. Wystarczyło dorobic tylko wrota.
Napisz coś więcej o tych tajemniczych planach co do tego wagonu.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2113
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Franowo

Postautor: oelka » 16 sie 2008, 19:33

Warto zwrocic uwage na piate zdjecie z wagonem gospodarczym. To jest dawna chlodnia 202Lc, jedna z wielu, ktore byly niezbedne dla wojskowych planow Ukladu Warszawskiego. Tyle, ze w drugim zyciu zamiast weglarka stala sie wagonem gospodarczym.

Krzysztof
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 8559
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 41 times
Been thanked: 22 times
Kontaktowanie:

Re: Mariusz-galeria

Postautor: ArturSchŁ » 16 lip 2008, 08:56

Dzięki, na zdjęciach widać tylko ścianę czołową stąd moje pytanie.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2113
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Mariusz-galeria

Postautor: oelka » 15 lip 2008, 22:50

ArturSch pisze:Wydawało mi się, że EW 58 były tylko w Trójmieście (wiki jeszcze mówi o W-wie na początku eksploatacji). Czy tam właśnie coś takiego, posprayowane, nie wystaje ??
EW58 w ruchu planowym były używane w Trójmieście. Próby prototypu były przeprowadzane natomiast w Warszawie. Co zresztą nie jest niczym dziwnym, gdyż ten EZT był projektowany pod parametry ruchowe WWK.
Na zdjęciu, co potwierdził już Mariusz nie ma EW58. EW58 ma wyższy od EN57/71, ED72/73 dach. Natomiast ścianę czołową z EW58 wykorzystano w końcu lat 80. do budowy "zmodernizowanych" EN57-19xx.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 16 lip 2008, 08:54 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 8559
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 41 times
Been thanked: 22 times
Kontaktowanie:

Re: Mariusz-galeria

Postautor: ArturSchŁ » 15 lip 2008, 15:52

Mariusz pisze:Obrazek Obrazek
Wydawało mi się, że EW 58 były tylko w Trójmieście (wiki jeszcze mówi o W-wie na początku eksploatacji). Czy tam właśnie coś takiego, posprayowane, nie wystaje ??

To techniczny, czy jeździły w ruchu planowym ?
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2113
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Mariusz-galeria

Postautor: oelka » 15 lip 2008, 14:42

Mariusz pisze:Tak zwana "dziura toruńska" w Poznaniu gdzie stoją ezety. Tędy miał jeździc tramwaj z "pestki" 14.07.2008
Ostatnio ten pomysł zaczyna być znowu aktualny. Więc kto wie, czy tramwaj tam jeszcze nie wróci.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 15 lip 2008, 15:45 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 8559
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 41 times
Been thanked: 22 times
Kontaktowanie:

Re: PIRAT

Postautor: ArturSchŁ » 02 cze 2008, 08:40

Mariusz pisze:Ja przed planem 10 minut
Znowu PIRACIE, przekraczałeś dopuszczalne prędkosci !!
:mrgreen:
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2505
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontaktowanie:

Re: Mariusz-galeria

Postautor: Mariusz » 07 lut 2008, 10:56

Na fotce którą zaznaczyłeś jest pociąg prywatnego przewoźnika, który i u nas wystartował.
Nie wiem czy to ta sama firma? Ale gdyby u nas z takim taborem jeździli...
Wagon RŻD to bezpośredni wagon z Moskwy do Monachium, który wraz z naszym Warszawa-Monachium jeździ Kiepurą i CNL Kopenchaga-Monachium.
Taurus który go ciągnie, robi za lokę manewrową, która wyciąga składy z peronów czołowych na grupy torów odstawczych.

Wróć do „Galeria”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość