Wiadukt drogowy
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
- Kaczor
- Posty: 682
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 15:36
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Wiadukt drogowy
Moim zdaniem warto poszukać i zrobić model istniejącego wiaduktu.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Wiadukt drogowy
Nie muszą. Zdarzają konstrukcje wiaduktów czy mostów gdzie konstrukcja widziana z góry ma plan równoległoboku, czy nawet trapezuKedar pisze:Po pierwsze czy przyczółki wiaduktu mogą być przesunięte fazowo względem osi toru, czy muszą być bezwzględnie równoległe do niej?
Na drogach można napotkać obie sytuacje. Zależy to od tego, czy droga była poszerzana po zbudowania konstrukcji mostu lub wiaduktu, czy też nie.Drugie pytanie to czy lepiej wykonać zwężenie drogi na moście, czy lepiej wykonać most o szerokości równej szerokości drogi?
Jeśli jest zbudowana obecnie to musi spełniać obecne przepisy rozporządzenia dotyczącego budowy dróg. Starsze nie. Szerokość pasa ruchu zaczyna się bodaj od 2,6m i zależy od klasy drogi i dopuszczalnej prędkości.I tu od razu nasuwa się pytanie ile powinna mieć szerokości droga, powiedzmy gminna, po jednym pasie ruchu w każdą stronę, bez pobocza.
NEM-102 podając wysokość skrajni 48 mm w przypadku linii zelektryfikowanej odsyła do NEM-201, gdzie jest podana wysokość drutu jezdnego (min 44, a max 52mm). Jeśli stosujemy sieć z liną nośną to do wysokości drutu jezdnego trzeba doliczyć miejsce na jej przejście nad drutem jezdnym a pod konstrukcją wiaduktu z pozostawieniem jeszcze odstępu.Jeszcze jedno, NEM mówi, że prześwit nad główką szyny dla linii zelektryfikowanej wynosi 48mm, ale to jest wysokość zawieszenia drutu, czy już ponad nim? Jeśli to pierwsze, to jaki ma być prześwit pod wiaduktem, abym w przyszłości miał możliwość postawienia sieci bez podnoszenia mostu?
W rzeczywistości pod konstrukcjami inżynierskim sieć trakcyjna często jest prowadzona na niższej wysokości niż średnia wysokość na szlaku.
Ostatnio zmieniony 19 mar 2015, 21:08 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 07 lut 2015, 11:15
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Wiadukt drogowy
Witam, zabieram się w najbliższym czasie za budowę pierwszego modułu, który dostanie swój własny temat kiedy już ruszą prace.
Mam na niego taki pomysł jak wiadukt drogowy nad linią kolejową. Próbowałem znaleźć w sieci jakieś zdjęcia wiaduktów starszej konstrukcji, ale niestety nie podołałem i proszę o pomoc (może ktoś mieszka bliżej takich konstrukcji). Interesuje mnie konstrukcja stalowa (kratownicowa, lub z płyt spawanych/nitowanych), na ceglanych przyczółkach.
Mam też kilka dodatkowych pytań z tym związanych.
Po pierwsze czy przyczółki wiaduktu mogą być przesunięte fazowo względem osi toru, czy muszą być bezwzględnie równoległe do niej? Chciałem wykonać coś z obróconymi przyczółkami, tak żeby droga na moście była prostokątna, a nie równoległobokiem, ale mam wątpliwości czy takie rozwiązania gdziekolwiek były stosowane i nie chciałbym popełnić takiej gafy architektonicznej.
Drugie pytanie to czy lepiej wykonać zwężenie drogi na moście, czy lepiej wykonać most o szerokości równej szerokości drogi? I tu od razu nasuwa się pytanie ile powinna mieć szerokości droga, powiedzmy gminna, po jednym pasie ruchu w każdą stronę, bez pobocza.
Kolejne zagadnienie jakie chciałbym poruszyć to lepiej kupić jakiś most (widziałem mosty kolejowe w sprzedaży i trzeba by było adaptować je na drogowe) czy samodzielnie zaprojektować i wykonać na podstawie zdjęć której rzeczywistej konstrukcji.
Jeszcze jedno, NEM mówi, że prześwit nad główką szyny dla linii zelektryfikowanej wynosi 48mm, ale to jest wysokość zawieszenia drutu, czy już ponad nim? Jeśli to pierwsze, to jaki ma być prześwit pod wiaduktem, abym w przyszłości miał możliwość postawienia sieci bez podnoszenia mostu?
To na chwilę obecną wszystko, jeśli jakieś pytania się zrodzą to je dodam tutaj.
Pozdrawiam
Mam na niego taki pomysł jak wiadukt drogowy nad linią kolejową. Próbowałem znaleźć w sieci jakieś zdjęcia wiaduktów starszej konstrukcji, ale niestety nie podołałem i proszę o pomoc (może ktoś mieszka bliżej takich konstrukcji). Interesuje mnie konstrukcja stalowa (kratownicowa, lub z płyt spawanych/nitowanych), na ceglanych przyczółkach.
Mam też kilka dodatkowych pytań z tym związanych.
Po pierwsze czy przyczółki wiaduktu mogą być przesunięte fazowo względem osi toru, czy muszą być bezwzględnie równoległe do niej? Chciałem wykonać coś z obróconymi przyczółkami, tak żeby droga na moście była prostokątna, a nie równoległobokiem, ale mam wątpliwości czy takie rozwiązania gdziekolwiek były stosowane i nie chciałbym popełnić takiej gafy architektonicznej.
Drugie pytanie to czy lepiej wykonać zwężenie drogi na moście, czy lepiej wykonać most o szerokości równej szerokości drogi? I tu od razu nasuwa się pytanie ile powinna mieć szerokości droga, powiedzmy gminna, po jednym pasie ruchu w każdą stronę, bez pobocza.
Kolejne zagadnienie jakie chciałbym poruszyć to lepiej kupić jakiś most (widziałem mosty kolejowe w sprzedaży i trzeba by było adaptować je na drogowe) czy samodzielnie zaprojektować i wykonać na podstawie zdjęć której rzeczywistej konstrukcji.
Jeszcze jedno, NEM mówi, że prześwit nad główką szyny dla linii zelektryfikowanej wynosi 48mm, ale to jest wysokość zawieszenia drutu, czy już ponad nim? Jeśli to pierwsze, to jaki ma być prześwit pod wiaduktem, abym w przyszłości miał możliwość postawienia sieci bez podnoszenia mostu?
To na chwilę obecną wszystko, jeśli jakieś pytania się zrodzą to je dodam tutaj.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości