www.eisenbahnstiftung.de

Moderator: mod-Galeria

Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 8273
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 32 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

www.eisenbahnstiftung.de

Postautor: ArturSchŁ » 01 lis 2016, 13:53

Co prawda, zdjęcia z tej galerii były już prezentowane na FTT, lecz sama strona nie znalazła się w naszym spisie (dziękuję kol gonzoTTom za wskazanie).

UWAGA: STRONA jest tylko dla osób posiadających DUŻO czasu !!
:mrgreen:

A żeby Was zainteresować kilka fotek (spośród tysięcy), które wpadły mi w oko. Załączam oryginalne opisy spod zdjęć.

1. Poloniki
3982.jpg

Die im besetzten Polen requirierte Tp 2 186 vom Bw Skierniewice in der Woiwodschaft Łódź. Bei der Baureihe Tp 2 handelt es sich um eine pr. G 7.3 (BR 55.7-14), die zwischen 1898 - 1911 gebaut wurde. (1940) Foto: RVM
Zarekwirowana w okupowanej Polsce Tp 2 186 z Bw Skierniewice w regionie łódzkim. Z serii Tp 2 / G 7,3 (BR 55.7-14), została zbudowana w latach 1898-1911 (1940). Zdjęcie: RVM.
20607.jpg

PKP Tkw 1-2 Dz in Danzig
Die Polnische Staatsbahn erhielt 1918/19 sechzig T 16 und T 16.1 als Reparationszahlungen aus dem 1. Weltkrieg. Nach der Besetzung Polens durch die deutsche Wehrmacht im 2. Weltkrieg fuhren die Loks zunächst mit polnischer Betriebsnummer und der Anschrift "Deutsch" weiter. Erst 1941 zeichnete man sie nach und nach um. Bei der hier auf der Drehscheibe in Danzig befindlichen Tkw 1-2 Dz handelt es sich um die spätere 94 1385, ehemals "Danzig 8104", gebaut von Schwartzkopff Berlin im Jahre 1917. (1940) Foto: RVM
Polskie Koleje Państwowe otrzymały w latach 1918-19 sześćdziesiąt lokomotyw T 16 i T 16,1 ramach reparacji z 1 wojny światowej. Po zajęciu Polski przez wojska niemieckie (1939-45) lokomotywy jeździły najpierw z polskimi numerami i dopiskiem "Deutsch". Dopiero w 1941 roku stopniowo nanoszono zmiany oznakowania. Na zdjęciu lokomotywa PKP Tkw 1-2 Dz ("Dz" to chyba od Danzig ? ) na obrotnicy w Gdańsku, późniejsze oznaczenie BR 94 1385, dawniej "Gdańsk 8104", zbudowana przez Schwartzkopff Berlin w 1917 roku (1940) Zdjęcie: RVM

2. Ciekawostki
3876.jpg

1942 wurden nach langer Entwicklungszeit zwei Exemplare der Dampflokomotive 97.4 an die Erzbergbahn geliefert, welche dreimal so stark war wie die ursprüngliche Erzbergbahnlok 97.0 war. Sie war die stärkste Zahnradbahn-Dampflokomotive der Welt. (26.05.1942) Foto: RVM-Filmstelle Berlin
W 1942 dwie sztuki lokomotywy parowej BR 97,4 zostały dostarczone do Erzbergbahn. Były trzy razy silniejsze niż oryginalna BR 97,0. Były najsilniejszym parowozem na świecie. (26.05.1942) Zdjęcie: RVM Filmstelle Berlin.
4129.jpg

Ab 1943 wurde neben der Baureihe 52 eine zweite Serie von Kriegslokomotiven aufgelegt, die mehrere Verbesserungen am Lauf- und Triebwerk zu der BR 52 aufwies. Insgesamt 866 Exemplare der Baureihe 42 wurden bis Kriegsende gebaut. Da noch zahlreiche halbfertige Lokomotiven in den Werken vorhanden waren, wurden sie noch bis 1947 fertiggestellt. Die bei WLF gefertigten zwei Vorauslokomotiven 42 0001 und 0002 erhielten einen sog. "Brotankessel", der wegen der Rohstoffknappheit die aus Kupfer bestehende Feuerbüchse ersetzte. (1943) Foto: RVM
Od 1943 roku, oprócz serii 52, została uruchomiona druga seria lokomotyw wojennych, która miała kilka ulepszeń napędu i silnika w stosunku do BR 52. Do końca wojny zbudowano w sumie 866 egzemplarzy serii 42. (... 1943) Zdjęcie: RVM.

Miłego oglądania historycznych i współczesnych zdjęć.


Wróć do „Bazy zdjęć w sieci”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość