Kolej w Polsce

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

Awatar użytkownika
MichalH
Posty: 129
Rejestracja: 02 sie 2011, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kolej w Polsce

Post autor: MichalH »

Chyba taniej by było odkupić kilka BR01, a i trakcję mogliby zwinąć :)
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Kolej w Polsce

Post autor: Maciej »

Miasteczko Ciechanów nie ma się co bać - przeca tam nie zatrzymuje się - najwyżej w kałużach wody, której tam sporo w przejazdach z tego co widzę.
Śmieszna jest (przepraszam za sarkazm) wypowiedź pewnej pani - "mam nadzieje że z Wrocławia do Gdańska szybciej pojadę" :lol: - tak przez W-wę :lol: :lol: :lol: tylko 8 godzin.
Ostatnio zmieniony 12 sie 2013, 15:09 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Kolej w Polsce

Post autor: Kilkujadek »

To tak jak w Ciechanowie podczas otwarcia pierwszego marketu Rema1000 :lol: Wracając do czasów parowozów - te jeździły punktualnie :P
Awatar użytkownika
aquirlan
Posty: 366
Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Kolej w Polsce

Post autor: aquirlan »

Właśnie wracam. Polecam obejrzeć główne dzienniki, zwłaszcza fakty (nie, nie będzie mnie w tv, co najwyżej w polskim radiu :D ). Zadyma, kolejka na cały peron i pół dworca, bijący się ludzie, tłumy polityków obwieszczajacych sukces i w środku tego jeden, zupełnie zwykły pociąg.
Samowarek
Posty: 745
Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kolej w Polsce

Post autor: Samowarek »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Będą dwa tory niech się "ścigną" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Kolej w Polsce

Post autor: Kilkujadek »

Dalej masz kilka (fotostopów) wiaduktów i słynne tunele które nie mają odbiorów technicznych z powodu wad lub braku środków na ich utrzymanie w Gminach.
Jeżeli dzięki pendolino odległości będą pokonywane w takim samym czasie jak w czasach trakcji parowej to już będzie duży sukces.
Tylko że parowóz jest duuuuużo tańszy :lol:
Ostatnio zmieniony 12 sie 2013, 08:07 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kaczor
Posty: 682
Rejestracja: 26 wrz 2010, 15:36
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Kolej w Polsce

Post autor: Kaczor »

Niedaleko mojej ulicy jest strzeżony (!) przejazd gdzie jak wspomniał Grzegorz ustawiono niedawno ograniczenie 30km/h dla pociągów. Będę miał niezły fotostop jak Pędolino będzie "śmigać" ;)
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 696
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Kolej w Polsce

Post autor: Scio »

Jeżeli dzięki pendolino odległości będą pokonywane w takim samym czasie jak w czasach trakcji parowej to już będzie duży sukces ;)
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Kolej w Polsce

Post autor: Kilkujadek »

Opcja nie ma znaczenia. Wszędzie znajdą się idioci-krzykacze którzy muszą ZAISTNIEĆ.
Mniej polityki, więcej fachowości, a wszystko będzie NORMALNE.
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1643
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kolej w Polsce

Post autor: Misiek »

Ci ciechanowscy nawiedzeni byli z tej samej opcji politycznej co Edgar Peron, czy taka głupota jest apolityczna?
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Kolej w Polsce

Post autor: Kilkujadek »

Pociąg nie jechał do Włoszczowy lecz tylko się tam zatrzymywał. Nie była to rozsądna decyzja, kosztowała kolej 1,5 mln rocznie. Jedyną pociechą jest to że przynajmniej jeden polityk spełnił swoje obietnice.
To jednak jest kropla w morzu przy programie Błędolino który kosztuje kolej już nie miliony, a miliardy złotych.
Najważniejsza jest STOLYCA i trzeba zabezpieczyć jej potrzeby, prowincja się nie liczy.
Kolej jednak powinna się opierać na rachunku ekonomicznym. W Ciechanowie mieliśmy nawiedzonych który przy pomocy polityków chcieli zatrzymywać ekspresy.
Z drugiej strony szybki pociąg łączący Kraków/Katowice z Gdańskiem byłby sporą konkurencją dla samolotów. Biorąc pod uwagę że lotniska są poza centrami miast, podróż pociągiem byłaby po prostu szybsza.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2013, 17:13 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
et22
Posty: 533
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kolej w Polsce

Post autor: et22 »

Jako mieszkaniec rzeczonej stolicy :D podróżujący w obu relacjach tj. W-wa-Gdańsk i W-wa-Kraków (oraz odwrotnie), muszę stwierdzić, że jednak w Warszawie następuje największa wymiana pasażerów, niezbyt dużo ludzi jedzie w całej relacji, większość podróżuje tak jak ja. (chociaż w wakacje może to wyglądać inaczej, ja akurat w wakacje nie jeździłem).
Poza tym jest (był?) pociąg z Kołobrzegu do Tarnowa, przez Warszawę i Kraków.
Jeśli chodzi o połączenie Warszawy i Włoszczowy to doskonale wiecie, że była to decyzja wyłącznie polityczna i doskonale pamiętacie czyja to była decyzja ;)
Ostatnio zmieniony 11 sie 2013, 16:17 przez et22, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Kolej w Polsce

Post autor: ArturSchŁ »

maciej_kolej pisze:Po kiego grzyba pociągi z Gdyni do Krakowa maja jechać przez Warszawę?!!!!
Kolego, jak zwykle patrzycie z niewłaściwej perspektywy !!
Najważniejsza jest STOLYCA i trzeba zabezpieczyć jej potrzeby, prowincja się nie liczy.
Więc są połączenia:
- z Warszawy do Włoszczowej,
- z Warszawy do Gdyni,
- z Warszawy do Krakowa,
itd,
I tu się objawia GENIUSZ CENTRALI: te dwa (ostatnie) można połączyć w jedno !!
Jakie oszczędności !!
Jak, w Excelu, można słupki zielone ciągnąć do góry, a czerwone obniżać !!

Trzeba Kolego mieć SZEROKIE spojrzenie na polską kolej, a najlepiej ją przekuć na szerokie tory !!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 11 sie 2013, 14:38 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Kolej w Polsce

Post autor: Maciej »

Po kiego grzyba pociągi z Gdyni do Krakowa maja jechać przez Warszawę?!!!!
Drogę zawsze się skróca, w Polsce jak zwykle NIE.
Aż się prosi zbudować linie dużych prędkości w osi magistrali węglowej (jeśli w ogóle jest potrzebna). Kolej w wydaniu PKP i odprysków spółek , to jak małpie dać zegarek :lol: :lol: :lol:
Jutro będzie wesoło we Wrocławiu - Włoski pociąg (tak się uczepili makaroniarzy od 100 lat - nieśmiertelne licencje i zakupy). /Pociąg przez ok. 17 lat serwisowany będzie przez zarejestrowaną w Polsce Spółkę ALSTOM Konstal. / :lol: :lol: :lol: :lol: gratuluje prezesom i wazonom którzy z tego kaskę wytrzepią :P
Ostatnio zmieniony 11 sie 2013, 14:11 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Kolej w Polsce

Post autor: Kilkujadek »

PKP Intercity podało czasy przejazdu na poszczególnych odcinkach:
Warszawa - Gdynia przez Iławę , Malbork, Tczew, Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Oliwa, Sopot - 3 godz
:lol: :lol: :lol:
Ostatnio zmieniony 11 sie 2013, 13:51 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 5 gości