Kolej w Polsce
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
- MichalH
- Posty: 129
- Rejestracja: 02 sie 2011, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kolej w Polsce
Chyba taniej by było odkupić kilka BR01, a i trakcję mogliby zwinąć :)
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Kolej w Polsce
Miasteczko Ciechanów nie ma się co bać - przeca tam nie zatrzymuje się - najwyżej w kałużach wody, której tam sporo w przejazdach z tego co widzę.
Śmieszna jest (przepraszam za sarkazm) wypowiedź pewnej pani - "mam nadzieje że z Wrocławia do Gdańska szybciej pojadę" - tak przez W-wę tylko 8 godzin.
Śmieszna jest (przepraszam za sarkazm) wypowiedź pewnej pani - "mam nadzieje że z Wrocławia do Gdańska szybciej pojadę" - tak przez W-wę tylko 8 godzin.
Ostatnio zmieniony 12 sie 2013, 15:09 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Kolej w Polsce
To tak jak w Ciechanowie podczas otwarcia pierwszego marketu Rema1000 Wracając do czasów parowozów - te jeździły punktualnie
- aquirlan
- Posty: 366
- Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kolej w Polsce
Właśnie wracam. Polecam obejrzeć główne dzienniki, zwłaszcza fakty (nie, nie będzie mnie w tv, co najwyżej w polskim radiu ). Zadyma, kolejka na cały peron i pół dworca, bijący się ludzie, tłumy polityków obwieszczajacych sukces i w środku tego jeden, zupełnie zwykły pociąg.
-
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kolej w Polsce
Będą dwa tory niech się "ścigną"
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Kolej w Polsce
Dalej masz kilka (fotostopów) wiaduktów i słynne tunele które nie mają odbiorów technicznych z powodu wad lub braku środków na ich utrzymanie w Gminach.
Tylko że parowóz jest duuuuużo tańszyJeżeli dzięki pendolino odległości będą pokonywane w takim samym czasie jak w czasach trakcji parowej to już będzie duży sukces.
Ostatnio zmieniony 12 sie 2013, 08:07 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kaczor
- Posty: 682
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 15:36
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Kolej w Polsce
Niedaleko mojej ulicy jest strzeżony (!) przejazd gdzie jak wspomniał Grzegorz ustawiono niedawno ograniczenie 30km/h dla pociągów. Będę miał niezły fotostop jak Pędolino będzie "śmigać"
- Scio
- Posty: 696
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Kolej w Polsce
Jeżeli dzięki pendolino odległości będą pokonywane w takim samym czasie jak w czasach trakcji parowej to już będzie duży sukces
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Kolej w Polsce
Opcja nie ma znaczenia. Wszędzie znajdą się idioci-krzykacze którzy muszą ZAISTNIEĆ.
Mniej polityki, więcej fachowości, a wszystko będzie NORMALNE.
Mniej polityki, więcej fachowości, a wszystko będzie NORMALNE.
- Misiek
- Posty: 1643
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kolej w Polsce
Ci ciechanowscy nawiedzeni byli z tej samej opcji politycznej co Edgar Peron, czy taka głupota jest apolityczna?
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Kolej w Polsce
Pociąg nie jechał do Włoszczowy lecz tylko się tam zatrzymywał. Nie była to rozsądna decyzja, kosztowała kolej 1,5 mln rocznie. Jedyną pociechą jest to że przynajmniej jeden polityk spełnił swoje obietnice.
To jednak jest kropla w morzu przy programie Błędolino który kosztuje kolej już nie miliony, a miliardy złotych.
Z drugiej strony szybki pociąg łączący Kraków/Katowice z Gdańskiem byłby sporą konkurencją dla samolotów. Biorąc pod uwagę że lotniska są poza centrami miast, podróż pociągiem byłaby po prostu szybsza.
To jednak jest kropla w morzu przy programie Błędolino który kosztuje kolej już nie miliony, a miliardy złotych.
Kolej jednak powinna się opierać na rachunku ekonomicznym. W Ciechanowie mieliśmy nawiedzonych który przy pomocy polityków chcieli zatrzymywać ekspresy.Najważniejsza jest STOLYCA i trzeba zabezpieczyć jej potrzeby, prowincja się nie liczy.
Z drugiej strony szybki pociąg łączący Kraków/Katowice z Gdańskiem byłby sporą konkurencją dla samolotów. Biorąc pod uwagę że lotniska są poza centrami miast, podróż pociągiem byłaby po prostu szybsza.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2013, 17:13 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kolej w Polsce
Jako mieszkaniec rzeczonej stolicy podróżujący w obu relacjach tj. W-wa-Gdańsk i W-wa-Kraków (oraz odwrotnie), muszę stwierdzić, że jednak w Warszawie następuje największa wymiana pasażerów, niezbyt dużo ludzi jedzie w całej relacji, większość podróżuje tak jak ja. (chociaż w wakacje może to wyglądać inaczej, ja akurat w wakacje nie jeździłem).
Poza tym jest (był?) pociąg z Kołobrzegu do Tarnowa, przez Warszawę i Kraków.
Jeśli chodzi o połączenie Warszawy i Włoszczowy to doskonale wiecie, że była to decyzja wyłącznie polityczna i doskonale pamiętacie czyja to była decyzja
Poza tym jest (był?) pociąg z Kołobrzegu do Tarnowa, przez Warszawę i Kraków.
Jeśli chodzi o połączenie Warszawy i Włoszczowy to doskonale wiecie, że była to decyzja wyłącznie polityczna i doskonale pamiętacie czyja to była decyzja
Ostatnio zmieniony 11 sie 2013, 16:17 przez et22, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10278
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Kolej w Polsce
Kolego, jak zwykle patrzycie z niewłaściwej perspektywymaciej_kolej pisze:Po kiego grzyba pociągi z Gdyni do Krakowa maja jechać przez Warszawę?!!!!
Najważniejsza jest STOLYCA i trzeba zabezpieczyć jej potrzeby, prowincja się nie liczy.
Więc są połączenia:
- z Warszawy do Włoszczowej,
- z Warszawy do Gdyni,
- z Warszawy do Krakowa,
itd,
I tu się objawia GENIUSZ CENTRALI: te dwa (ostatnie) można połączyć w jedno
Jakie oszczędności
Jak, w Excelu, można słupki zielone ciągnąć do góry, a czerwone obniżać
Trzeba Kolego mieć SZEROKIE spojrzenie na polską kolej, a najlepiej ją przekuć na szerokie tory
Ostatnio zmieniony 11 sie 2013, 14:38 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 4 razy.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Kolej w Polsce
Po kiego grzyba pociągi z Gdyni do Krakowa maja jechać przez Warszawę?!!!!
Drogę zawsze się skróca, w Polsce jak zwykle NIE.
Aż się prosi zbudować linie dużych prędkości w osi magistrali węglowej (jeśli w ogóle jest potrzebna). Kolej w wydaniu PKP i odprysków spółek , to jak małpie dać zegarek
Jutro będzie wesoło we Wrocławiu - Włoski pociąg (tak się uczepili makaroniarzy od 100 lat - nieśmiertelne licencje i zakupy). /Pociąg przez ok. 17 lat serwisowany będzie przez zarejestrowaną w Polsce Spółkę ALSTOM Konstal. / gratuluje prezesom i wazonom którzy z tego kaskę wytrzepią
Drogę zawsze się skróca, w Polsce jak zwykle NIE.
Aż się prosi zbudować linie dużych prędkości w osi magistrali węglowej (jeśli w ogóle jest potrzebna). Kolej w wydaniu PKP i odprysków spółek , to jak małpie dać zegarek
Jutro będzie wesoło we Wrocławiu - Włoski pociąg (tak się uczepili makaroniarzy od 100 lat - nieśmiertelne licencje i zakupy). /Pociąg przez ok. 17 lat serwisowany będzie przez zarejestrowaną w Polsce Spółkę ALSTOM Konstal. / gratuluje prezesom i wazonom którzy z tego kaskę wytrzepią
Ostatnio zmieniony 11 sie 2013, 14:11 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Kolej w Polsce
PKP Intercity podało czasy przejazdu na poszczególnych odcinkach:
Warszawa - Gdynia przez Iławę , Malbork, Tczew, Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Oliwa, Sopot - 3 godz
Ostatnio zmieniony 11 sie 2013, 13:51 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości