Kolej w Polsce
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
- mały97
- Posty: 76
- Rejestracja: 15 paź 2010, 19:18
- Lokalizacja: Wolsztyn
- Kontakt:
Re: Kolej w Polsce
EU45 jest wpisane w rozkładzie.
- aquirlan
- Posty: 366
- Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kolej w Polsce
Bardziej loka PKP Cargo, która go przyciągnie - w końcu nie jest dopuszczony do ruchu. Zapewne będzie to z resztą EU43 lub EU45, bo przecież Cargo musi się pokazać...
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Kolej w Polsce
Nie obiecuj, bo jak wykazały doświadczenia Czeskie, Pendolino może się popsuć zawsze i wszędzie.
- aquirlan
- Posty: 366
- Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kolej w Polsce
Poniedziałek, godzina 12. Będą foty na forum, obiecuję
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Kolej w Polsce
Dziś wyjechało z fabryki we Włoszech pierwsze polskie "Pędolino" zwane PENDOLINO - nie wiem czy cieszyć się, śmiać się, bać się poruszania tej rakiety z ludźmi, którzy nie bardzo mają pojęcie o kolei, a może płakać... Powiadali w TV że najtańszy bilet będzie kosztował 49 zł. Nie podali ile będzie kosztowała miejscówka i nie podali na jakim to odcinku będzie
W Żmigrodzie będą testy, a promocja pociągu odbedzie się w światłach fleszy dziennikarzy we Wrocławiu już w poniedziałek - biedny Wrocław - kiedyś sam produkował nie takie pociągi i to dla jakiej kolei
W Żmigrodzie będą testy, a promocja pociągu odbedzie się w światłach fleszy dziennikarzy we Wrocławiu już w poniedziałek - biedny Wrocław - kiedyś sam produkował nie takie pociągi i to dla jakiej kolei
Ostatnio zmieniony 09 sie 2013, 15:38 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Kolej w Polsce
Niemieckie dzienniki krytykują Polskę. Piszą m.in. o złym stanie połączeń kolejowych między wschodnią a zachodnią częścią kontynentu.
"Dziś podróż pociągiem z Berlina do oddalonego o 1700 kilometrów Tallinna trwa 35 do 40 godzin. Parowóz pokonywał ten dystans w 27 godzin" – pisze z przekąsem "Frankfurter Rundschau" (FR). "Od upadku żelaznej kurtyny, stan szyn kolejowych cały czas jeszcze wyraźnie oddziela wschód od zachodu kontynentu" - czytamy. To dlatego d w Brukseli dyskutowano o nowych propozycjach usprawnienia tej komunikacji - informuje dziennik z Frankfurtu.
"Połączenia kolejowe między Polską i Niemcami są dziś w gorszym stanie niż za czasów Zimnej Wojny" – cytuje gazeta wypowiedź eksperta ds. transportu z ramienia partii Zielonych Michaela Cramera, po czym konstatuje, "w 1972 dziennie na linii Polska-Niemcy kursowało 18 pociągów, dziś liczba ta spadła do sześciu".
Z kolei "Der Tagesspiegel" przypomina, że ponad siedem lat temu otwarto dworzec kolejowy w Berlinie, zaprojektowany z myślą o stworzeniu nowego, europejskiego węzła kolejowego. Dziennik zaznacza jednak, że połączenia międzynarodowe, zwłaszcza te ze wschodnią Europą, są dziś cały czas rzadkością.
Autor artykułu w "Der Tagesspiegel" podkreśla, że podróż z Berlina do Szczecina trwa dziś ponad dwie godziny. "To katastrofa" – dziennik cytuje wypowiedź Cramera. "To nie brak pieniędzy, a politycznej woli jest tu największym problemem" - zaznacza polityk Zielonych.
"Śmieszne 30 milionów euro powinno wystarczyć, by skrócić czas podróży do półtorej godziny" – gazeta przytacza wypowiedź Hans-Wernera Franza, prezesa Związku Komunikacyjnego Berlin-Brandenburgia i zaznacza, że kolej mówi obecnie o kosztach sięgających nawet 100 milionów euro.
Urszula Papajak
red. odp.: Bartosz Dudek
"Dziś podróż pociągiem z Berlina do oddalonego o 1700 kilometrów Tallinna trwa 35 do 40 godzin. Parowóz pokonywał ten dystans w 27 godzin" – pisze z przekąsem "Frankfurter Rundschau" (FR). "Od upadku żelaznej kurtyny, stan szyn kolejowych cały czas jeszcze wyraźnie oddziela wschód od zachodu kontynentu" - czytamy. To dlatego d w Brukseli dyskutowano o nowych propozycjach usprawnienia tej komunikacji - informuje dziennik z Frankfurtu.
"Połączenia kolejowe między Polską i Niemcami są dziś w gorszym stanie niż za czasów Zimnej Wojny" – cytuje gazeta wypowiedź eksperta ds. transportu z ramienia partii Zielonych Michaela Cramera, po czym konstatuje, "w 1972 dziennie na linii Polska-Niemcy kursowało 18 pociągów, dziś liczba ta spadła do sześciu".
Z kolei "Der Tagesspiegel" przypomina, że ponad siedem lat temu otwarto dworzec kolejowy w Berlinie, zaprojektowany z myślą o stworzeniu nowego, europejskiego węzła kolejowego. Dziennik zaznacza jednak, że połączenia międzynarodowe, zwłaszcza te ze wschodnią Europą, są dziś cały czas rzadkością.
Autor artykułu w "Der Tagesspiegel" podkreśla, że podróż z Berlina do Szczecina trwa dziś ponad dwie godziny. "To katastrofa" – dziennik cytuje wypowiedź Cramera. "To nie brak pieniędzy, a politycznej woli jest tu największym problemem" - zaznacza polityk Zielonych.
"Śmieszne 30 milionów euro powinno wystarczyć, by skrócić czas podróży do półtorej godziny" – gazeta przytacza wypowiedź Hans-Wernera Franza, prezesa Związku Komunikacyjnego Berlin-Brandenburgia i zaznacza, że kolej mówi obecnie o kosztach sięgających nawet 100 milionów euro.
Urszula Papajak
red. odp.: Bartosz Dudek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości