Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: Maciej »

No jest tego tam więcej - w linkach Sporvogne - Polen - Grudziadz
http://www.tog-billeder.dk/
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2184
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: oelka »

Coś z historii transportu miejskiego w Grudziądzu.
Jest rok 1976:
http://www.phototrans.eu/14,406594,0,San_H100B_84.html

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2010, 07:56 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: Maciej »

Modernizacja zamiast nowego taboru :lol:
http://www.mzk.grudziadz.pl/modernizacja.html
tymczasem dojechały kolejne glisty/helmuty
http://www.mzk.grudziadz.pl/gt8.html
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2184
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: oelka »

Na TWB też są już zdjęcia i są również z Grudziądza:
http://phototrans.eu/15,57801,163.html

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2010, 07:34 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: Maciej »

Kilka fotek z akcji transportu
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 5,page=all
Pierwszy z 10 przechodzi dostosowanie do grudziądzkich warunków i polskich przepisów ruchu drogowego. Zapewne zniknie jedno światło czołowe (szkoda do twarzy mu z tym), dodane będą kierunkowskazy no i zmiana biegunów +-. Ciasno będzie w zajezdni jak zjadą wszystkie :D
Furia
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: Furia »

W Poznaniu jeżdżą GT8 ze środkowym członem bez drzwi. Nie ma obaw, da się wyjść z tramwaju zawsze ;) Gorzej o wiele jest w 105N ;)
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2010, 11:22 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: Maciej »

Tak, w stosunku do poprzedników jest młody i te 10 sztuk na pewno poprawi sytuację na grudziądzkich torach. Szkoda że nasze władze nie "biją" w unijne środki np. wzorem Elbląga...
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2184
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: oelka »

maciej_kolej pisze: Najlepiej się czuję 71 i 72 bo są najmłodsze, przeszły remonty. Reszta GT 6 to staruszki i pomimo napraw ich czas dobiega końca...
Ten GT8, jest stosunkowo mlody jak te rodzine wagonow tramwajowych bo wyprodukowano go w 1978 roku. Wiec nawet w warunkach polskich powinien dobrych kilka lat wytrzymać.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2010, 11:22 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: Maciej »

Moje obawy budzi środkowy człon bez drzwi - w naszym mieście jest duża wymiana pasażerów na linii nr 2, ich brak może stanowić pewne utrudnienie - mimo to miło jest widzieć kolejnego "helmuta" w takiej wersji w Grudziądzu. Ciekawe jak te zakupy mają się do "Studium modernizacji sieci tramwajowej w Grudziądzu"? Zakładają przebudowę 805tek zaś GT 6 dobija już brak części i niemieckiego serwisu. Najlepiej się czuję 71 i 72 bo są najmłodsze, przeszły remonty. Reszta GT 6 to staruszki i pomimo napraw ich czas dobiega końca...
Awatar użytkownika
Zbyszek Zajner
Posty: 581
Rejestracja: 10 kwie 2006, 13:49
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: Zbyszek Zajner »

Super egzotyczne miejsce pracy motorniczego na jednym ze zdjęć.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: Maciej »

Długo nic się nie działo na wąskich torach w Grudziądzu...plany,plany... i wybory je zweryfikują, tym czasem do starego grodu nad Wisłą zawitała odmiana GT 6 czyli GT 8 - pierwszy wagon z 10 zakupionych.
http://www.nowosci.com.pl/look/nowosci/ ... 0&IdTag=29
http://www.faktygrudziadz.pl/article/22 ... -juz-u-nas
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: Maciej »

Powiało nowością w Grudziądzu - ma być wreszcie przebudowa /modernizacja sieci tramwajowej w Grudziądzu. Fajnie... tylko że mieszkańcy słyszą to już od 1980 roku kiedy za nieboszczki komuny rozpoczęto budowę dwu toru linii nr 2. Miejmy nadzieję że doczekamy tych nowinek które za Odrą są zwykłym standardem
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /595548696
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: Maciej »

Oj dzieje się wokół starych rupieci
Gazeta PomorskaGrudziądz walczy o stare tramwaje
Czy 12 używanych tramwajów ze Stuttgartu trafi do naszego MZK? Decyzja o kupnie zapadła, ale do transakcji wciąż nie dochodzi...


Pasażerowie narzekają na stare, niemieckie tramwaje, które już mamy... (Piotr Bilski)
Miały być kupione za 1 mln zł jeszcze w grudniu ub.r. Czy władze miejskie rozmyśliły się, czy pojawiły się jakieś przeszkody?

- Nie rezygnujemy z zakupu - twierdzi rzecznik prezydenta Grudziądza Rafał Chylewski - tylko że nie jesteśmy jedynymi chętnymi na te używane tramwaje. Zainteresowały się nimi inne polskie miasta oraz Austriacy, którzy nie wykluczają, że wezmą wszystkie 25, które ma na zbyciu Stuttgart.

Wielu naszych Czytelników uważa jednak, że nie powinniśmy ich kupować, bo są stare i będą się psuć


już jeżdżące w grudziądzkim MZK niemieckie tramwaje. Na przykład architekt Marek Grosz uważa, że kupno aż 12 sztuk ze Stuttgartu jest nieporozumieniem. - MZK będzie musiał stworzyć kolejny park z serwisem dla jeszcze innego typu tramwajów, niż ma do tej pory - przekonuje - po co nam stare gruchoty? Najwyższy czas wyprowadzić tramwaje ze Starówki, bo będą się tu wciąż wykolejać na starych torowiskach. Poza tym nie ma planu likwidacji mijanek, które są anachronizmem na skalę europejską! Takie linie z mijankami istnieją bodaj tylko w Lizbonie, jako atrakcja turystyczna. Jeśli tramwaje w Grudziądzu mają szybko i punktualnie przewozić pasażerów, potrzebna jest nowa linia szybkiego ruchu, omijająca Stare Miasto.

Mechanicy MZK mówią, że warto je wziąć

Prezydent Grudziądza Robert Malinowski uspokaja:- Tramwaje w Stuttgarcie obejrzał nie tylko wiceprezydent Marek Sikora, ale przede wszystkim ekipa techniczna z MZK: szef zajezdni i mechanicy. "Prześwietlili" te tramwaje "od podszewki" i uznali, że warto je mieć. Przeszły generalne remonty przed ośmiu laty i może z zewnątrz nie wygladają nowocześnie, ale technicznie są lepsze, od tych, które mamy. Mają wyściełane siedzenia. Nie są wprawdzie niskopodłogowe, ale niższe od obecnych o 18 cm. Łatwiej będzie do nich wsiadać i wysiadać. Dzięki nim moglibyśmy zmienić rozkłady jazdy tak, by tramwaje jeździły co 6-7 minut. A przewóz większej ilości pasażerów oznacza, że więcej pieniędzy wpłynie do kasy miasta.

Ujednolicimy komunikację

Władze Grudziądza przekonują, że tramwaje ze Stuttgartu pozwoliłyby przez kilka lat na usprawnienie i ujednolicenie komunikacji. Jednocześnie stopniowo wprowadzanoby na trasy pojedyncze, nowe tramwaje niskopodłogowe. - W planie jest modernizacja torowisk, a nawet instalacja na najważniejszych przystankach świetlnych tablic z godzinami odjazdów - dodaje rzecznik Chylewski.

A prezydent Malinowski nie pozostawia wątpliwości: - Walczymy o te tramwaje ze Stuttgartu! W poniedziałek, 7 stycznia nasz berliński przedstawiciel Volker Mbędzie lobbować w Stuttgarcie w naszym imieniu i przekonywać niemieckiego przewoźnika, by tramwaje sprzedał właśnie nam.

Maryla Rzeszut


[ Dodano: 6 Maj 2008, 19:13 ]
Tym razem klimaty nie ze starego miasta a z blokowiska Rządz. Poczciwe "hemuty" rządzą na Rządzu ;) Od 1996 roku w słuzbie MZK Grudziadz.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Kanciaki to rzadki obrazek - wszystkie przechodzą na nowe malowanie zakładowe po za całoreklamowymi. Obrazek
Yo zdaje się najlepsze torowisko w Grudziądzu :P
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2184
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: oelka »

Warto i tu odnotowac:
http://forumtt.pl/viewtopic.php?p=39824#39824
Krotki opis monografii tramwajow w Grudziadzu.

Krzysztof
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Powrót "jedynki" w Grudziądzu

Post autor: Maciej »

Redaktor Tomasz Miks Nowości
Na nowe tramwaje trzeba poczekać
Starych i niekomfortowych tramwajów prawdopodobnie nie pozbędziemy się z Grudziądza tak szybko jak pierwotnie planowano. W 2008 roku jest jedynie szansa na nowy autobus.

Koło nosa może nam przejść 12 tramwajów, które ratusz chciał kupić w Stuttgarcie. Używane, wyprodukowane na początku lat 60., ale po kapitalnym remoncie, idealnie nadawałyby się na grudziądzkie wąskie tory.

Mogłyby służyć grudziądzanom przynajmniej przez pięć kolejnych lat. Mogłyby, ale raczej nie będą. Grudziądzką ofertę chcą przebić Austriacy.

Jeszcze nic nie jest przesądzone - wyjaśnia Marek Sikora, wiceprezydent Grudziądza. - Faktem jest, że spośród 25 tramwajów oferowanych do sprzedaży, my chcemy kupić 12. Miałyby zastąpić osiem wciąż jeżdżących, a nadających się w zasadzie na złom, niemieckich pojazdów. Austriacy natomiast chcą kupić wszystkie 25 wozów i to jest na rękę władzom Stuttgartu, ale nawet jeśli tak się stanie, mamy przygotowane rozwiązanie zastępcze.

Jeśli wariant kupna wspomnianych 12 wozów za około miliona złotych nie wypali, to obecne wysłużone pojazdy mają zastąpić tramwaje niskopodłogowe. Jeden nowy taki pojazd to jednak wydatek rzędu 7-8 mln zł. Dlatego bardziej prawdopodobny jest zakup wozów wyprodukowanych na początku lat 90. Nim to jednak nastąpi, konieczny jest gruntowny remont grudziądzkich torowisk.

- Puszczanie nowo zakupionych tramwajów na nasze krzywe torowiska, równałoby się z ich zniszczeniem, a przecież nie o to chodzi - mówi Marek Sikora. - Przebudowę torowisk zaczniemy jesienią 2008 roku. Chodzi nie tylko o nowe i równe tory, ale także redukcje drgań, co znacznie poprawi komfort jazdy.

Dzięki środkom unijnym z Regionalnego Programu Operacyjnego (25 mln zł, drugie tyle to wkład własny miasta) średnia prędkość tramwajów ma wzrosnąć do 20 km/h. Na komfortową jazdę tramwajami zaczekamy przynajmniej do 2009 r.

Wcześniej doczekamy się nowych autobusów. Koszt nowego to koło 800 tys. zł. Plany zakładają kupno od 5 do 10 nowych, niskopodłogowych pojazdów. Kolejne 10 „niskopodłogowców” to będą wozy używane.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości