Kolej w Polsce

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

Awatar użytkownika
bankier
Posty: 381
Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kolej w Polsce

Postautor: bankier » 05 kwie 2018, 22:13

Nie wiem czy było... ale chyba warto (z archiwum TK):

https://www.youtube.com/watch?v=IUPqtwMAi7w


Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 2982
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Kolej w Polsce

Postautor: Maciej » 15 wrz 2017, 21:35

Pociąg Szyszkowników lub Antka tajna broń :lol:
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 526
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Has thanked: 5 times

Re: Kolej w Polsce

Postautor: aviaTTor » 15 wrz 2017, 14:20

ciekawe jaki towar był w wagonach :P
Awatar użytkownika
JarUs
Posty: 1186
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 11 times
Been thanked: 12 times

Re: Kolej w Polsce

Postautor: JarUs » 14 wrz 2017, 14:52

Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 502
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Kolej w Polsce

Postautor: piottrw » 10 wrz 2017, 11:30

Koleje małopolskie czysto, kulturalnie, klimatyzacja, ceny biletów konkurencyjne, tylko przez najbliższe 3 lata prawie cały węzeł krakowski rozbebeszony. Ale mają wybudować koło mnie przystanek osobowy. Może do pracy zacznę jeździć pociągiem. Wypad wakacyjny nad morze, na Hel, do Gdyni piendolino luksus, od Gdyni dramat, pociąg pełny szynobus jakis, smród i brak klimatyzacji, w rozkładzie podawali że miała być. Powrót nocnym, pociąg podstawiony na 3 min. Przed odjazdem, zanim znaleźliśmy wagon sypialny pociąg już chciał odjechać, wsiedliśmy do zwykłego i w Kuźnicy dopiero żeśmy wsiedli do naszego. Dalej jak za PRL, zamknięte przejścia między wagonami i zabiera konduktor dokumenty, daliśmy egitymacje studencką córki, przecież na dowód można kredyt przez internet wziąć.
Parowozjada, oczywiście pociąg, tym razem przewozy regionalne szynobus, super, klimatyzacja, wygodnie, punktualnie.
Reasumując podróż koleja dalei jest wielką przygoda, jak za czasów budowy kolei transwresalnej.
Awatar użytkownika
bankier
Posty: 381
Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kolej w Polsce

Postautor: bankier » 10 wrz 2017, 00:24

Coś z mojego podwórka - zabrałem dzieciaki na wypad z Sosnowca do Żywca (jest na rynku smaczne piwo, którego nie dane mi było spróbować bowiem kierowałem onegdaj... a i lodziarnia przebija wszystkie w okolicy - więc wilk był syty a owce całe). Jeden minus. Przed Pszczyną awaria na szlaku i godzinka w plecy. Godzinka, która położyła się cieniem na całym wypadzie. Bo dzwoniąc do Kolei Śląskich ;) zostałem zapewniony o opóźnieniu w drodze powrotnej circa 30 minut (wahadło ze Zwardonia). Więc lekko pofolgowałem zegarowi i... dobrze, że następny był o 21:05 ;)
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2046
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Has thanked: 7 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Kolej w Polsce

Postautor: oelka » 09 wrz 2017, 22:38

wojtek_ pisze:3. Nie wierz w to co mówi telewizja i piszą gazety - wszystkie kłamią tzn. mówią to co maja mówić bo im zapłacono ;-) Nigdy nie dowiemy się co było przyczyną braku podmiany u tego mechanika z Tłuszcza - może zmiennik nażarł się śliwek i dostał sraczki

O jednej rzeczy warto pamiętać. Na linii nr 6. od czasu zakończenia elektryfikacji w 1983 roku jeżdżą wyłącznie lokomotywy i ich obsługa z Białegostoku. Jeżeli więc w Warszawie lub w Tłuszczu nie było mechanika z Białegostoku, to nie było komu przejąć pociągu. Warszawiacy nie maja znajomości trasy bo tu nie jeżdżą.
piotrek092
Posty: 931
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Been thanked: 8 times

Re: Kolej w Polsce

Postautor: piotrek092 » 09 wrz 2017, 01:26

Wijtku ,Pogadamy na te tematy, może na planowanym zlocie w Świdniku ,coś wspominał o organizacji zlotu Range,r szkoda mi czsasu na wywody na ftt,elaboraty etc wolę na żywca pogadać pozdr PW
Awatar użytkownika
wojtek_
Posty: 348
Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
Lokalizacja: swidnik
Has thanked: 1 time

Re: Kolej w Polsce

Postautor: wojtek_ » 08 wrz 2017, 20:46

piotrek092 pisze:Pies ich sr...,tj PKP IC zlikwidowali pociąg LUBLIN -WROCŁAW bo nie mają wagonów !! zlikwidowali pociągi na liniach bez drutu bo nie mają lokomotyw spalinowych !! ,pociąg stoi bo czas pracy mechanika się skończył !! /brawo dla niego/Mama moja wróciła z znad morza IC i powiedziała - nigdy więcej PKP :evil: woli się telepać autobusem .Słowem burdel na kólkach, konkurencja by się przydała,ba jest wręcz wskazana m :roll: może zaczną szanować pasażerów,czego sobie i wam życzę :mrgreen:

Zasadniczo najważniejszym klientem InterCity jest ... dotacja! Tak, wiem, suchar...
Ale Piotrek jesteś w mylnym błędzie:
1. Poc. IC z uwagi na remont LK7 maja skrócona relacje i kursują na trasie Dęblin - Wrocław Gł. [odj. z Dęblina 08:54 oraz 12:56] więc nie rozumiem skąd ten nerw.

2. Jakie bezdrucia masz na myśli?
Od momentu przyjęcia na stan Pojazdów Eksperymentalnych Straszne Awaryjnych serii SU160 jest wręcz eksplozja wszelakich Zamościów, Gorzowów, Zagórzów. Jak na prototypy dają radę, czasem.

3. Nie wierz w to co mówi telewizja i piszą gazety - wszystkie kłamią tzn. mówią to co maja mówić bo im zapłacono ;-) Nigdy nie dowiemy się co było przyczyną braku podmiany u tego mechanika z Tłuszcza - może zmiennik nażarł się śliwek i dostał sraczki?

4. Jak miałaby wyglądać konkurencja w kolejowych przewozach pasażerskich?
Jakiś ciekawy szkic, tak w dwóch zdaniach np. Radom - Drzewica albo W-wa - Kraków. Ludzie od dużych pieniędzy mówią, że na świecie jest mnóstwo "stupid money" tzn. pieniędzy których właścicielom zależy tylko na szybkim zysku. Ty masz pomysł ja prezencję - razem damy radę!!! ;-)

Na koniec:
Faktem bezspornym jest, że polityka taborowa, oferta przewozowa oraz ceny usług przedsiębiorstwa PKP IC to żenada... byle tylko najważniejszego pasażera zdobyć, reszta nieważna.

pzdr
wj
p.s.
Nie znoszę takich komunałów pt.: PKP złe, zlikwidować KRUS albo dopłacamy do górnictwa, politycy to złodzieje. Konkrety i na temat - dlatego zabrałem głos.
p.s. bis
BTW: Kolej została wymyślona do wożenia węgla, przewozy pasażerów to socjalistyczny przeżytek.
Węgiel się nie awanturuje!
PiotrZ
Posty: 582
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań

Re: Kolej w Polsce

Postautor: PiotrZ » 07 wrz 2017, 18:53

bankier pisze: (...) W tym przypadku pozostaje nam trzymać kciuki za prywatnych przewoźników. To jedyna droga, żeby zmieniło się coś również u państwowego przewoźnika.
W Polsce teraz wszystko ma być narodowe, więc nie liczyłbym na wpuszczenie konkurencji na tory... :(
Awatar użytkownika
JarUs
Posty: 1186
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 11 times
Been thanked: 12 times

Re: Kolej w Polsce

Postautor: JarUs » 07 wrz 2017, 17:10

To ja odnotuję jednego zadowolonego klienta PKP IC. Szczęściarz !! :D
Awatar użytkownika
Niejeden+
Posty: 251
Rejestracja: 06 mar 2010, 15:41
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Kolej w Polsce

Postautor: Niejeden+ » 07 wrz 2017, 16:58

IC wracałem z imprezy w Sopocie. Skład jak za dawnych lat. 17 wagonów Z Sopotu wyruszył z 20 minutowym opóźnieniem, bo przepuszczał ICP (mocno przereklamowany). Na Centralny dojechał z 5 minutowym opóźnieniem. Wagon klimatyzowany. Wysiadłem bardzo zadowolony.
piotrek092
Posty: 931
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Been thanked: 8 times

Re: Kolej w Polsce

Postautor: piotrek092 » 07 wrz 2017, 16:36

Pies ich sr...,tj PKP IC zlikwidowali pociąg LUBLIN -WROCŁAW bo nie mają wagonów !! zlikwidowali pociągi na liniach bez drutu bo nie mają lokomotyw spalinowych !! ,pociąg stoi bo czas pracy mechanika się skończył !! /brawo dla niego/Mama moja wróciła z znad morza IC i powiedziała - nigdy więcej PKP :evil: woli się telepać autobusem .Słowem burdel na kólkach, konkurencja by się przydała,ba jest wręcz wskazana m :roll: może zaczną szanować pasażerów,czego sobie i wam życzę :mrgreen:
Awatar użytkownika
bankier
Posty: 381
Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kolej w Polsce

Postautor: bankier » 06 wrz 2017, 22:55

Szukałem odpowiedniego tematu aby nie zakładać nowego...

Prywatna firma Arriva to kolejna firma, której pociągi mogą wyjechać na śląskie tory. Arriva chce wozić pasażerów na trasie Katowice - Wejherowo. Pozostaje nam trzymać kciuki, bo tylko konkurencja może zmienić ofertę skostniałego państwowego monopolisty, jakim jest PKP Intercity.

Arriva RP (spółka obecnie należy do Deutsche Bahn) do tej pory była raczej znana jako regionalny przewoźnik, który dekadę temu wygrał przetarg na obsługę części kolejowych połączeń w województwie kujawsko-pomorskim. Teraz prywatny przewoźnik chce postawić na połączenia dalekobieżne. Jedną z tras, którą chce od 2020 roku obsługiwać Arriva, jest połączenie pomiędzy Katowicami i Wejherowem. Co ważne, Urząd Transportu Kolejowego właśnie zgodził się, żeby pociągi jeździły na tej trasie, przyznając tzw. dostęp do torów.
Wejście na tory prywatnego przewoźnika storpedowało Ministerstwo Infrastruktury

Arriva to kolejna firma, która chce zakłócić spokój i samozadowolenie państwowego Intercity, który jest monopolistą, jeśli chodzi o połączenia dalekobieżne. Póki co na podobną decyzję czeka czeski Leo Express. Spółka zza południowej granicy złożyła analogiczny wniosek dotyczący trasy Kraków – Katowice – Praga.

Pasażerów chciała wozić już od września, ale w tym przypadku nie wszystko idzie tak gładko, jak z wnioskiem Arrivy. Połączenia pomiędzy Krakowem i Pragą (choć nie przez Katowice) oraz Warszawa – Katowice – Praga realizuje już Intercity, więc inicjatywę Leo Expressu póki co zastopowało Ministerstwo Infrastruktury, które wystąpiło do UTK z wnioskiem o przeprowadzanie badania równowagi ekonomicznej, które ma ocenić, jaki konkurencja może mieć wpływ na dotowane z budżetu połączenia naszego narodowego przewoźnika. Pozostaje trzymać kciuki, że wniosek nie zablokuje czeskiej inicjatywy, a jedynie przesunie całą procedurę w czasie.
Dzięki konkurencji na torach usługi staniały

Czeski przykład jest tu szczególnie cenny, bo nasi sąsiedzi poszli całkiem inną drogą niż my. Widać, że dla nich interes narodowy w tym przypadku polegał na tym, żeby pasażerowie mogli jak najtaniej, najszybciej i najczęściej podróżować pociągami.

Już od dobrych kilku lat na czeskich torach jest miejsce dla konkurencji, a na wielu trasach jeżdżą pociągi zarówno państwowych Kolei Czeskich oraz prywatnego Regio Jet czy wspomnianego już Leo Express. W efekcie staniały bilety albo pojawiły się promocyjne oferty, poprawiła się jakość usług i dbałości o pasażera i coraz więcej Czechów przesiadło się do pociągów.
Pasażer to awanturujący się dodatek

U nas interes narodowy wygląda całkiem inaczej. W tym przypadku najważniejsze jest istnienie i trwanie państwowej spółki, najlepiej w taki sposób, żeby niewiele trzeba było zmieniać. Pasażer jest tu właściwie często jedynie awanturującym się dodatkiem. W efekcie oferta Intercity jest bardzo uboga, jeśli chodzi o liczbę i kierunki połączeń, a ceny biletów bardzo wysokie.

Najlepszym przykładem jest linia do stolicy, gdzie biletów na najszybsze i konkurencyjne w stosunku do autobusów i samochodów połączenia nie sposób kupić taniej niż za blisko 100 zł. Tanie bilety za 49 zł ponoć istnieją, ale kupić je bardzo trudno. Podobnie jest z możliwościami przewozowymi Intercity. Podczas wakacji wciąż słyszymy o tym, że spółka nie ma wystarczającej liczby wagonów, żeby obsłużyć wszystkich chętnych. Zdobycie miejsca w kuszetkach albo wagonach sypialnych graniczy z cudem.

Nic dziwnego, że spółka nawet nie myśli o otwieraniu nowych połączeń. W tym przypadku pozostaje nam trzymać kciuki za prywatnych przewoźników. To jedyna droga, żeby zmieniło się coś również u państwowego przewoźnika.


za: http://katowice.wyborcza.pl/katowice/7, ... encja.html

I trudno się z tym nie zgodzić...
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 8117
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 29 times
Been thanked: 16 times
Kontaktowanie:

Nasi w TVP

Postautor: ArturSchŁ » 03 maja 2016, 06:59

13151631_10209314524807073_445406170510025575_n.jpg

Autor zdjęcia Rafal Pinski, więcej TU.

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości