Ty51 TT

UniqueModelFactory - www.eaos.pl

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
Robcio1910
Posty: 684
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:49
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: Ty51 TT

Postautor: Robcio1910 » 11 wrz 2013, 12:48

Ja blachy myję w IZOPROPANOLU, CLEANSER IPA Art.102, uniwersalny preparat do czyszczenia optyki, mechaniki precyzyjnej i sprzętu elektronicznego.
Kupiłem to na Alledrogo, jak znajdę linka to podeślę ... :D


Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 370
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ty51 TT

Postautor: PiotrT » 11 wrz 2013, 11:46

Jakim rozpuszczalnikiem umyć blachy po lutowaniu?
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 2988
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

ETAP SZÓSTY

Postautor: Ranger » 10 wrz 2013, 16:00

Rama tendra
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Pasujemy ją do budy tendra.
Obrazek
Dyszel łączący tender i parowóz ma swój KKS.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Następnie bierzemy odcinek drutu 0,2mm i zaginamy mu koniec. Wkładamy do KKS i zaginamy drugi koniec.
Obrazek Obrazek
Możemy też zmodyfikować KKS jak na zdjęciu, zajmuje mniej miejsca.
Obrazek
Następnie wlutowujemy do środka, możemy podpiłować rogi KKS.
Obrazek
Mocowanie korpusu napędowego.
Wiercimy otwory i gwintujemy na śrubę M2.
Obrazek
Lutujemy pod podłogą.
Obrazek
Bierzemy korpus napędowy i obcinamy zbiorniki i cylinder.
Obrazek Obrazek
Do przykręcenia wykorzystamy dwie śruby M2 od Roco.
Obrazek Obrazek
Podpory wózków. Obcinamy nadlewki i przygotowujemy wąs montażowy.
Obrazek Obrazek
Maskownice wózków.
Obrazek
Również mają wąs montażowy który wchodzi w dołek na podporze.
Obrazek Obrazek
Pasujemy i lutujemy zachowując kąty.
Obrazek
Lutujemy całość pod podłoga w miejscach wskazanych na foto.
Obrazek Obrazek Obrazek
Dopiero teraz możemy dopasować i przyciąć przewody od instalacji wózków.
Obrazek
Zaginamy śrubowane blaszki i pasujemy ramę z budą.
Obrazek Obrazek
Bufory i skrzynka sprzęgowa.
Obrazek Obrazek Obrazek
Gniazdo tylnego KKS.
Obrazek Obrazek Obrazek
Gniazda odbieraków prądu.
Obrazek Obrazek
Łoże silnika.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Tylny KKS składamy analogicznie jak przedni.
Obrazek Obrazek
Dyszel składamy tak.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Następnie bierzemy odcinek drutu 0,2mm i zaginamy mu koniec. Wkładamy do KKS i zaginamy drugi koniec.
Obrazek Obrazek
Lutujemy na swoje miejsce.
Obrazek Obrazek
Podpory płytki PCB. Obcinamy nadlewki uważając aby nie obciąż wąsów montażowych. Następnie wiercimy wiertłem średnicy 1,6mm otwory na głębokość 8mm. Potem gwintujemy pod śrubę M2.
Obrazek Obrazek Obrazek
Lutujemy w wyznaczone miejsce we wszystkich miejscach wąsem do przodu tendra.
Obrazek Obrazek
Pasujemy płytkę, jeśli otwory nie wypadają idealnie sprawdzamy poprawność wlutowania podpór. Możemy tez trochę powiększyć otwory w płytce.
Obrazek
W tym momencie mamy zlutowane prawie wszystko.
Montujemy kontrolnie korpus napędowy wyszlifowując w nim wcięcie – kolizja z KKS.
Obrazek Obrazek Obrazek
Podpiłowujemy jeden z ciężarków.
Obrazek
Zakładamy ciężarki na próbę.
Obrazek
Potem budę.
Obrazek
Jeśli wszystko pasuje ściągamy budę i lutujemy drabinki. Te dłuższe można na końcach podlutować dla wzmocnienia.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Na koniec mamy gotowy tender.
Obrazek Obrazek
Cały parowóz prezentuje się tak.
Obrazek
Wszystko rozkładamy na części, myjemy i malujemy. Najpierw podkładem samochodowym a potem kolorami.
Obrazek
Ten etap zajął ok. 4h 10min.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 2988
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

ETAP PIĄTY

Postautor: Ranger » 09 wrz 2013, 23:28

TENDER
Budowę zaczynamy od budy tendra.
Obrazek
Pudło zaginamy jak na fotkach i dokładnie lutujemy. Zagięcia na dole formujemy poprzez owijanie na walcu albo przeciąganie walcem po miejscu łuku aż sam zacznie się zawijać.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Zamknięcie skrzyni węglowej wlutowujemy od środka, rogi można oszlifować gdyż będą kolidować ze spoinami budy tendra.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Drzwiczki skrzyni bocznej.
Obrazek Obrazek Obrazek
Listwy na dole tendra lutujemy od spodu tendra a nie od środka ciągłym i ładnym lutem trzymając je szczelnie.
Obrazek Obrazek Obrazek
Drzwiczki skrzyni narzędziowej lutujemy tak.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Klapy wodne lutujemy przez otwory od środka tendra. Najpierw łapiemy jednym lutem, sprawdzamy czy SA prosto ustawione a dopiero potem lutujemy na stałe.
Obrazek Obrazek Obrazek
Reflektory I podstawki.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Podajnik węgla.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Rączki do otwierania drzwiczek. Między rączką a ścianę wsuwamy dystans grubości 0,2mm.
Obrazek Obrazek Obrazek
Mocowanie fartucha.
Obrazek Obrazek Obrazek
Stopień pod podajnikiem węgla.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Jeśli parowóz ma jeździć po wszystkich łukach ten etap pomijamy I zaślepiamy otwory cyną.
Stopnie.
Obrazek Obrazek Obrazek
Instalacje wózków.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Na razie nie przycinamy przewodów ani ich nie formujemy. Całość zajęła ok. 2h. 16min.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 2988
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

ETAP PIĄTY

Postautor: Ranger » 09 wrz 2013, 21:18

TENDER
Budowę zaczynamy od budy tendra.
Obrazek
Pudło zaginamy jak na fotkach i dokładnie lutujemy. Zagięcia na dole formujemy poprzez owijanie na walcu albo przeciąganie walcem po miejscu łuku aż sam zacznie się zawijać.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Zamknięcie skrzyni węglowej wlutowujemy od środka, rogi można oszlifować gdyż będą kolidować ze spoinami budy tendra.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Drzwiczki skrzyni bocznej.
Obrazek Obrazek Obrazek
Listwy na dole tendra lutujemy od spodu tendra a nie od środka ciągłym i ładnym lutem trzymając je szczelnie.
Obrazek Obrazek Obrazek
Drzwiczki skrzyni narzędziowej lutujemy tak.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Klapy wodne lutujemy przez otwory od środka tendra. Najpierw łapiemy jednym lutem, sprawdzamy czy SA prosto ustawione a dopiero potem lutujemy na stałe.
Obrazek Obrazek Obrazek
Reflektory I podstawki.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Podajnik węgla.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Rączki do otwierania drzwiczek. Między rączką a ścianę wsuwamy dystans grubości 0,2mm.
Obrazek Obrazek Obrazek
Mocowanie fartucha.
Obrazek Obrazek Obrazek
Stopień pod podajnikiem węgla.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Jeśli parowóz ma jeździć po wszystkich łukach ten etap pomijamy I zaślepiamy otwory cyną.
Stopnie.
Obrazek Obrazek Obrazek
Instalacje wózków.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Na razie nie przycinamy przewodów ani ich nie formujemy. Całość zajęła ok. 2h. 16min.
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2013, 22:03 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 2988
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Ty51 TT

Postautor: Ranger » 08 wrz 2013, 14:13

Potrzeba struny lub drut mosięzny o,2mm i o,5mm. Dostaniesz to w sklepie muzycznym lub na allegro. Po jednej strunie z każdego rodzaju wystarczy.
Rurki 1mm potrzeba w sumie ok cm a 2mm w sumie ok 5mm. Te ja kupuje u Czechów a jak się dobrze utrafi to i w Obi da radę kupić. Lepiej natomiast kupić drut a nie rurki też w Obi lub czymś podobnym.
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2013, 14:15 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 370
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ty51 TT

Postautor: PiotrT » 08 wrz 2013, 10:09

Konrad możesz zrobić krótkie podsumowanie jakiej średnicy i ile danego drutu/rurki potrzeba (może przyszłościowo jeśli do tendra też będą potrzebne).
Skąd to zdobyć? To są struny (pisałeś coś wcześniej). Nie mam nic takiego w domu :/
Może jakiś sklep online w którym można dostać takie materiały?
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 2988
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

ETAP CZWARTY

Postautor: Ranger » 07 wrz 2013, 13:03

Półwózek
Obrazek Obrazek
Składamy po trzy warstwy ze sobą I lutujemy.
Obrazek
Potem już do wózka.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Lutujemy obciążnik.
Obrazek Obrazek
Gniazdo sprzęgu.
Obrazek Obrazek Obrazek
Wkładamy oś.
Obrazek
Podpiłowujemy blaszkę w otworze.
Obrazek Obrazek
Przykręcamy wózek.
Obrazek
RZECZ NIEOBOWIĄZKOWA BO PRAWIE NIEWIDOCZNA – BELKA WÓZKA.
W oryginale służy do dociskania wózka z góry i uniemożliwia jego swobodny ruch w pionie.
Obrazek
Składamy taka by w środku wypadła warstwa z wpustami montażowymi.
Obrazek
Nalutowujemy pasek.
Obrazek
Całość do wózka.
Obrazek
Obcinamy tak aby mieć imitacje, tylko tyle będzie widać.
Obrazek Obrazek
Blacha spreżarki.
Obrazek Obrazek Obrazek
Miejsce na razie na blachę.
Obrazek Obrazek Obrazek
Budka maszynisty.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Po zagięciu wszystko porządnie lutujemy.
Obrazek
Uszka dla poręczy.
Obrazek
Mamy ściany budki.
Obrazek
Daszki.
Obrazek Obrazek
Wnęka poręczy.
Blaszki owijamy na wiertle średnicy 1mm.
Obrazek
Następnie lutujemy od środka budki.
Obrazek Obrazek
Z drutu średnicy 0,2mm robimy poręcze.
Obrazek Obrazek Obrazek
Obudowa nastawnika.
Obrazek Obrazek Obrazek
Zaginamy podtrawienie w górnej części budki.
Obrazek
Dach budki.
Obrazek Obrazek Obrazek
Po uformowaniu przykładamy bo budki, ustawiamy, łapiemy kontrolnym lutem. Znów sprawdzamy poprawność zamontowania i lutujemy na stałe.
Obrazek
Obrazek
Przedłużka dachu budki, są dwie do wyboru.
Obrazek Obrazek Obrazek
Szyberdachy budki.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Nastawnik rozrządu. Wykonujemy go z rurki 1mm lub drutu antenowego długości 42mm.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Zakładamy na rurę.
Obrazek
Przykładamy budkę.
Obrazek Obrazek Obrazek
Po ustawieniu wszystkiego lutujemy część na końcu I rurkę w budce.
Obrazek
Zaznaczamy od początku rury odlegóość 18mm.
Obrazek
Owijamy pasek I lutujemy.
Obrazek
Pasujemy do pomostu i obcinamy nadmiar.
Obrazek
Pasujemy budkę do kotła. W tym celu zakładamy kocioł I na niego budkę. Widać małą szparę.
Obrazek
Ustawiamy budkę równo, potem robimy rysę nożem i tuż przy niej nacinamy budkę tarczką grubości 0,2mm.
Obrazek Obrazek
Zakładamy budkę.
Obrazek
Jeśli nacięcie było na dobrą głębokość to budka siedzi już dobrze w swoim miejscu.
Obrazek Obrazek Obrazek
UWAGA. Budka ma podtrawienie od środka na dole. Podłoga ma wejść w nie.
Drzwi dymnicy.
Obrazek
Wiercimy otwory pod poręcz wiertłem 0,4mm i lutujemy poręcz.
Obrazek Obrazek
Obecnie mamy.
Obrazek
Przygotowanie kotła i jego osprzęt.
Zakładamy kocioł i robimy rysy po obrysie jego śrubowanej podstawy.
Obrazek
Wiercimy otwór wiertłem średnicy 1mm.
Obrazek
Trasujemy otwór taki jak w podstawie kotła.
Obrazek
Wypiłowujemy prostokątny otwór.
Obrazek
Potem wiercimy otworki w kotle we wszystkich dołkach wiertłem średnicy 0,4mm.
Obrazek Obrazek Obrazek
Wklejamy części.
Obrazek Obrazek
Wiercimy otworki we wszystkich dołkach wiertłem średnicy 0,4mm.
Części do kotła.
Obrazek
Oczka z mniejszym otworem montujemy w widocznych dołkach.
Obrazek Obrazek
Oczka z większym oczkiem montujemy tylko tutaj.
Obrazek
Po zamontowaniu oczek mamy w kotle trochę bałaganu.
Obrazek
Wkładamy tam pręt I zaginamy wąsy do ścianek.
Obrazek
Z drutu średnicy 0,2mm wycinamy 14 odcinków długości 30mm.
Obrazek
Każdy owijamy na kotle.
Obrazek
Zaczynamy zakładać rury piasecznic. Wciągamy w oczko, zaginamy końcówkę, wklejamy ją w otworki w piasecznicy.
Obrazek Obrazek Obrazek
I tak z obu stron.
Wycinamy jeszcze jeden 30mm odcinak drutu 0,2mm i formujemy.
Obrazek
Montujemy na kocioł.
Obrazek
Wycinamy odcinki drutu średnicy 0,5mm długości 45mm i 55mm. Następnie zaginamy na końcu kolana.
Obrazek Obrazek Obrazek
Wiercimy otwory wiertłem o średnicy 0,5mm.
Obrazek
Wciągamy rury, wklejamy w otwory.
Obrazek Obrazek
Nadmiar wchodzący w budkę obcinamy.
Wycinamy z drutu 0,2mm odcinki długości 100mm.
Obrazek
Wciągamy w otworki.
Obrazek
Po drugiej stronie podczas montowania poręczy trzeba w międzyczasie zamontować drabinkę.
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Rura do sprężarki też z drutu 0,2mm
Obrazek Obrazek
Wiatrownice.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Zawór bezpieczeństwa.
Obrazek Obrazek
Wiercimy otwór wiertłem 0,4mm.
Obrazek
Wklejamy rdzeń z drutu.
Obrazek
Przyklejamy na kocioł.
Obrazek
Na koniec wycinamy z drutu 0,2mm cztery odcinki o długości 20mm. Na końcach robimy zagięcie.
Obrazek
Wlutowujemy poręcze do budki.
Obrazek
Robimy to dlatego teraz aby podczas wszystkich przymiarek nie pogiąć ani nie ułamać poręczy.
Na koniec montażu parowozu mamy.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Na koniec parę uwag.
Wszystkie rury instalacji itp nie są idealnie równo. Między innymi dlatego, że w oryginale tak nie było. Jedynie poręcze powinny być jak najrówniejsza ale ich ostateczne wyprostowanie zostawiłbym na czas po pomalowaniu i montażu.
Cały parowóz trzeba posprawdzać pod względem poprawności montażu, pasowań itp.
Jeśli wszystko jest ok. rozkładamy parowóz na części pierwsze czyli rama z pomostami, kocioł, półwózek, blacha poddymniczna, budka maszynisty, drzwi dymnicy. Całość myjemy w płynie do naczyń aby nic nie skorodowało podczas montażu tendra. Topniki potrafią być bardzo agresywne. Potem odkładamy nasz owoc prac.
Całość zajęła ok. 9h.
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2013, 13:05 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 2988
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

ETAP TRZECI

Postautor: Ranger » 04 wrz 2013, 14:12

Śrubowana część podpory kotła.
Obrazek
Składamy i lutujemy.
Obrazek
Pasujemy do kotła.
Obrazek
Zaginamy na kotle i lutujemy do podpory.
Obrazek Obrazek
Zakładmy na stojak.
Obrazek
Przykładamy kocioł, dosywamy do niego śrubowanie i lutujemy.
Obrazek
Pomosty.
Obrazek
Najpierw łoże zbiorników powietrza.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Pomost.
Obrazek Obrazek Obrazek
Zaginamy schodki i lutujemy je od spodu aby usztywnić wszystko.
Obrazek Obrazek Obrazek
Lutujemy kolejną warstwę.
Obrazek Obrazek
Miejsce lutuwoania podstaw zbiorników.
Obrazek Obrazek Obrazek
Każdy stopień ma dołki w pomoście na czołownicy.
Obrazek
Pomosty mają wpusty.
Obrazek
Lutowanie pomostu od strony budki.
Obrazek Obrazek
Zaginamy łapki.
Obrazek
Pasujemy kocioł i łapki do niego. Następnie lutujemy je dla wzmocnienia.
Obrazek Obrazek
Czas ok. 3h.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 2988
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Ty51 TT

Postautor: Ranger » 04 wrz 2013, 12:03

Odpowiedź dla kolegi Piotra w związku z jego problemami przy montażu silników w Ty51.
Źle zamontowałeś silniki, za nisko. Blacha do której są przylutowane na wystawać ponad krawędź belki ostoi. Tak jest w oryginale:
Obrazek
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 2988
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Ty51 TT

Postautor: Ranger » 02 wrz 2013, 15:26

Udało mi się dzisiaj kupić rurkę fi 2mm, mosiężna. Od dzisiaj kawałeczek takiej rurki będzie w zestawie.
Poprzednia aluminiowa bez specjalnego topnika nie była lutowalna.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 2988
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Etap drugi.

Postautor: Ranger » 01 wrz 2013, 19:15

Środkowe podparcie kotła.
Obrazek
Ta część jest rozwiązana poprzez połączenie poprzecznic kotła, blach wahadłowych, wspornika krzyżulca itd.
Obrazek
Zaginamy ja tak.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Teraz belki boczne.
Obrazek Obrazek
Wlutowujemy je w konstrukcję, belki mają wypustki a blachy dołki na nie.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Wszystko ma być porządnie polutowane.
Pasujemy do ramy, wejdzie w prowadnice w niej.
Obrazek Obrazek
Wzmocnienia blach wahadłowych.
Obrazek
Zaginamy na blaszce 0,2mm
Obrazek
Obrazek Obrazek
Dźwignia nastawnika rozrządu.
Obrazek Obrazek
Obcinamy tak aby został kawałek kanału wlewowego.
Obrazek
Wkładamy i lutujemy w otwór.
Obrazek Obrazek
Praski smarne.
Obrazek
Mają swoje miejsce. Na foto wypustki pod nie.
Obrazek Obrazek Obrazek
Znów pasujemy do ramy.
Obrazek
Blacha poddymniczna.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Pasujemy do przedniej części ramy, nie lutujemy.
Obrazek Obrazek
Blacha będzie mocowana z pewnych względów już po pomalowaniu.
Silniki i osprzęt.
Obrazek
Odcinamy kanał wlewowy.
Obrazek
Przygotowujemy odsłony tłoków, odcinamy kanał wlewowy z przodu.
Obrazek
Wiercimy otwory wiertłem średnicy 1,5mm.
Obrazek
Pasujemy osłony, nie lutujemy ich. Po spasowaniu odkładamy na bok.
Obrazek
Potrzebne nam będą krzyżulec i wahacz krzyżulcowy.
Obrazek
Wiercimy otwory wiertłem 0,7mm. Jeśli takowego nie mamy wierćmy wiertłem 1mm, też będzie działać.
Obrazek
Trzon tłokowy ma chodzić w środku swobodnie.
Obrazek
Prowadnice krzyżulca.
Obrazek
Wiercimy otwór wiertłem 0,7mm.
Obrazek
Wkładamy prowadnice, zakładamy krzyżulce i sprawdzamy działanie.
Obrazek
Wiercimy otwory wiertłem 1mm.
Obrazek
Potem rozfrezowujemy tak aby wahacz wchodził lekko na wcisk.
Obrazek Obrazek
Przygotowujemy silniki do montażu poprzez wyprostowanie tylnej powierzchni. Uważamy aby nie usunąć wpustów.
Obrazek Obrazek Obrazek
Następnie lutujemy blachy. UWAGA. MAJĄ BYĆ PROSTO.
Obrazek Obrazek
Przypasowujemy, łapiemy lutami. Rury silników mają być na tej samej wysokości, prostopadłe do podłoża. Silniki równoległe do boczków ramy.
Obrazek
Lutujemy solidnie wszystko.
Obrazek
Łapiemy lutami kontrolnymi do ramy całość. Wkładamy tez prowadnice krzyżulca
Obrazek
Sprawdzamy znów kąty, równoległości itd.
Obrazek Obrazek
Lutujemy wszystko bardzo solidnie. Część łączącą blachy wahadłowe, poprzecznice też, lutujemy do ramy. Po wszystkim przykładamy kocioł.
Obrazek
Ma ładnie przylegać, rury silników mają wchodzić w gniazda. UWAGA. Stojak poddymniczny nie musi dokładnie dolegać, tam będzie jeszcze jedna śrubowana część.
Usztywnienie między cylindrami a wspornikiem krzyżulca.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Belka ma wypustkę montażową.
Obrazek
Jest na nią dołek we wsporniku.
Obrazek
Przykładamy i lutujemy, głębszą częścią belki do zewnątrz.
Obrazek Obrazek Obrazek
Wzmocnienie połączenia ramy.
Obrazek Obrazek
Lutujemy solidnie, ma to znaczenie dla sztywności konstrukcji.
Obrazek
Na dzisiaj koniec, całość zajęła ok. 4h, 30min.
Awatar użytkownika
PiotrT
Posty: 370
Rejestracja: 07 mar 2012, 09:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ty51 TT

Postautor: PiotrT » 01 wrz 2013, 09:54

Chyba sobie poradziłem. Gwóźdź mosiężny średnicy 2mm powinien się nadać. Jak się uda to pod wieczór będą dalsze fotki w Mojej TT.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 2988
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Ty51 TT

Postautor: Ranger » 31 sie 2013, 20:01

Drut elektryczny z przewodu trójżyłowego też ma odpowiednią średnicę.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 2988
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Ty51 TT

Postautor: Ranger » 30 sie 2013, 01:08

Weź drut antenowy i po kłopocie. Wszystko co da się zdobyć w domu nie opłaca się odlewać, niestety.
Druciki itp są we własnym zakresie. W sumie mogłem dorzucić każdemu parę zwojów drutu ale prościej pójść do muzycznego i kupić po 2zł struny odpowiedniej średnicy.
Ostatnio zmieniony 30 sie 2013, 01:21 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „UMF”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości