Czyżby dawcy już się rozeszli? Bo obydwie pozycje zniknęły ze sklepu.
Zestawy do montażu od UMF
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 144
- Rejestracja: 13 lut 2011, 17:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Ranger
- Posty: 3827
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Zestawy do montażu od UMF
Oczywiście, będą w instrukcji.
Tak samo jak w instrukcji SM42.
Tak samo jak w instrukcji SM42.
- Leszek tt
- Posty: 104
- Rejestracja: 10 paź 2007, 21:39
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Zestawy do montażu od UMF
Jakieś maski do malowania w IV ep. ?
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Zestawy do montażu od UMF
Potwierdzam. Ja musiałem dokupić ten metalowy.Marecki pisze: ↑06 sty 2022, 16:06Bardzo ciekawe, bo we wszystkich zestawach SM42 jakie mi przysłaliście było żywiczne "coś" zamiast "autorskiego metalowego elementu". Czy element ze zdjęcia poniżej wygląda na metalowy? Gdybym dostał od Was poprawne elementy nie szukałbym innego rozwiązania. Metalowe są tylko w instrukcji i to nie wszędzie.Kolego już od jakiegoś czasu w zestawach znajduje się nasz autorski mechanizm KKS, który montujemy już wszędzie. Jest on wykonany w całości z metalu - KLIK
Jest on bardzo płaski i nie ma żadnej kolizji z wózkiem. Jego najnowsza wersja była projektowana aby mijac się z kołami wózków wagonowych. Od strony wózka ma wcięcie i grubość 0,8mm. Dzięki temu, ze jest metalowy jest mały i wytrzymały.
Zywiczny to jakaś porażka.
- Ranger
- Posty: 3827
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Zestawy do montażu od UMF
Aby uniknąć nieporozumień podaje jeszcze raz co wchodzi w skład zestawu i z czego jest wykonane.
Zestaw SP42 zawiera:
odlewy żywiczne (rama, wózki, przedział maszynowy, budka maszynisty, tłumik x 2, zbiorniki ramy ze zbiornikiem powietrza, szybki)
szybki reflektorów poliwęglan
zderzaki mosiądz
ciężarek tłumika mosiądz
ciężarki budki maszynisty mosiądz
ciężarek zbiornika mosiądz
reflektory mosiądz
schodki mosiądz
sprężyny belki mosiądz
piasecznice mosiądz
zgarniacze mosiądz
łoże silnika mosiądz
kalkomanie profesjonalne niewymagające wycinania
KKS mosiądz
płytka PCB SP42 WM
diody SMD, rezystor
blaszki fototrawione nowe srebro 0,2mm (schodki, ramki reflektorów, tabliczki, obudowa haka, barierki (nowe srebro 0,3mm), siatka wentylatora).
Zestaw SP42 zawiera:
odlewy żywiczne (rama, wózki, przedział maszynowy, budka maszynisty, tłumik x 2, zbiorniki ramy ze zbiornikiem powietrza, szybki)
szybki reflektorów poliwęglan
zderzaki mosiądz
ciężarek tłumika mosiądz
ciężarki budki maszynisty mosiądz
ciężarek zbiornika mosiądz
reflektory mosiądz
schodki mosiądz
sprężyny belki mosiądz
piasecznice mosiądz
zgarniacze mosiądz
łoże silnika mosiądz
kalkomanie profesjonalne niewymagające wycinania
KKS mosiądz
płytka PCB SP42 WM
diody SMD, rezystor
blaszki fototrawione nowe srebro 0,2mm (schodki, ramki reflektorów, tabliczki, obudowa haka, barierki (nowe srebro 0,3mm), siatka wentylatora).
- Ranger
- Posty: 3827
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Zestawy do montażu od UMF
To żywiczne "coś" było zmodyfikowaną wersją KKS z V100. Wypuściliśmy dwie serie tj 60 sztuk z tym KKS i nie było problemów.Marecki pisze: ↑06 sty 2022, 16:06Bardzo ciekawe, bo we wszystkich zestawach SM42 jakie mi przysłaliście było żywiczne "coś" zamiast "autorskiego metalowego elementu". Czy element ze zdjęcia poniżej wygląda na metalowy? Gdybym dostał od Was poprawne elementy nie szukałbym innego rozwiązania. Metalowe są tylko w instrukcji i to nie wszędzie.Kolego już od jakiegoś czasu w zestawach znajduje się nasz autorski mechanizm KKS, który montujemy już wszędzie. Jest on wykonany w całości z metalu - KLIK
Jest on bardzo płaski i nie ma żadnej kolizji z wózkiem. Jego najnowsza wersja była projektowana aby mijac się z kołami wózków wagonowych. Od strony wózka ma wcięcie i grubość 0,8mm. Dzięki temu, ze jest metalowy jest mały i wytrzymały.
Zauważyliśmy jednak, że nie każdy sobie z tym poradził stąd pomysł dodania do zestawów wersji odlewanej z metalu.
Pomysł Tydziala był jakby naszą koncepcją z początków produkcji jeszcze metalowych wersji SM42.
Zgadza się, metalowe KKSy były za dopłatą gdy do zestawów poszły odlewane.
Wiele firm produkujących modele z żywicy wykorzystuje odlewane z niej KKS. Przykro mi, że niektórzy sobie z tym nie poradzili.
Podkreślam, że właśnie to było powodem zmiany koncepcji i zamiany tych odlewanych z żywicy elementów na metalowe.
Pisał, że są dwa takie same skrzydła, a nie, że klamki są po niewłaściwej stronie.daraśekp pisze: ↑06 sty 2022, 17:08O tym już Tadziu pisał.....10 lat temuWojtek_Kraków pisze: ↑05 sty 2022, 08:54 Czy mi się wydaje czy jednak klamka w drzwiach powinna być z drugiej strony?
post89122.html#p89122
- daraśekp
- Posty: 982
- Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Zestawy do montażu od UMF
O tym już Tadziu pisał.....10 lat temuWojtek_Kraków pisze: ↑05 sty 2022, 08:54 Czy mi się wydaje czy jednak klamka w drzwiach powinna być z drugiej strony?
post89122.html#p89122
- daraśekp
- Posty: 982
- Rejestracja: 22 mar 2010, 19:58
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Zestawy do montażu od UMF
Ja wykorzystałem pomysł tydziała, wycinając część kks z dawcy. Działa rewelka. Z tymi badziewiami też miałem problem. Z kolei te odlewane były ponoć dostępne za dodatkową opłatą...
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 26 kwie 2021, 11:27
- Lokalizacja: Olbrachtów
- Kontakt:
Re: Zestawy do montażu od UMF
Bardzo ciekawe, bo we wszystkich zestawach SM42 jakie mi przysłaliście było żywiczne "coś" zamiast "autorskiego metalowego elementu". Czy element ze zdjęcia poniżej wygląda na metalowy? Gdybym dostał od Was poprawne elementy nie szukałbym innego rozwiązania. Metalowe są tylko w instrukcji i to nie wszędzie.Kolego już od jakiegoś czasu w zestawach znajduje się nasz autorski mechanizm KKS, który montujemy już wszędzie. Jest on wykonany w całości z metalu - KLIK
Jest on bardzo płaski i nie ma żadnej kolizji z wózkiem. Jego najnowsza wersja była projektowana aby mijac się z kołami wózków wagonowych. Od strony wózka ma wcięcie i grubość 0,8mm. Dzięki temu, ze jest metalowy jest mały i wytrzymały.
- Ranger
- Posty: 3827
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Zestawy do montażu od UMF
Dokładnie taki jest cel, niepotrzebny dopisek się obcina.AK pisze: ↑06 sty 2022, 09:28Przydział poznański tez jest nie teges. SP42 były w lokomotywowni Poznań Główny czyli samo Poznań bez Franowo powinno być (wyciąć trzeba ).Nie ma i nigdy nie było czegoś takiego, jak "Zakład Taboru w Wrocławiu". Był za to "Zakład Taboru we Wrocławiu". Niby drobny błąd, ale jakże rażący dla Zdolnych Ślązaków .
- Ranger
- Posty: 3827
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Zestawy do montażu od UMF
Kolego już od jakiegoś czasu w zestawach znajduje się nasz autorski mechanizm KKS, który montujemy już wszędzie. Jest on wykonany w całości z metalu - KLIKMarecki pisze: ↑06 sty 2022, 11:28 Witam wszystkich.
Ponieważ na tapetę wchodzi SP42 postanowiłem podzielić się moimi spostrzeżeniami dotyczącymi sprzęgów w moich SM42. Wiem, że sprawiały one trochę kłopotu w montażu i działaniu. Wygrzebałem więc z szafy mój prototyp, nad którym pracowałem (niestety ciągle brak czasu na dokończenie całej loki). Testowałem amatorsko kilka rozwiązań i znalazłem jedno, które może Was zainteresuje. Jest to mianowicie sprzęg magnetyczny Peho H100.
Zakres prac:
1. podcięcie obudowy zębatek napędowych w celu uzyskania kąta 90 (kolor czerwony na zdjęciu)
2. wycięcie kawałka przodu ramy (kolor żółty)
3. obcięcie sprzęgu Peho, który oryginalnie od szerszej strony jest niepotrzebnie zbyt duży
4. przymiarki i delikatne korekty szlifowań (można podszlifować delikatnie podłogę od spodu, tak aby sprzęg delikatnie się w niej zanurzył)
5. Uzupełnienie przodu ramy elementem wyciętym z blaszki od innych elementów fototrawionych (kolor niebieski). Tu Ranger mógłby przygotować dedykowane.
Nie wiem czy wszystko jest jasne, ale sprzęg się mieści i działa (przynajmniej na tym etapie).
Może ktoś doda coś od siebie.
Jest on bardzo płaski i nie ma żadnej kolizji z wózkiem. Jego najnowsza wersja była projektowana aby mijac się z kołami wózków wagonowych. Od strony wózka ma wcięcie i grubość 0,8mm. Dzięki temu, ze jest metalowy jest mały i wytrzymały.
- MonsterSale
- Posty: 649
- Rejestracja: 04 lip 2020, 08:53
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Zestawy do montażu od UMF
Dzięki, zamowilem 04598 bo ma czarne koła.SM pisze:Można już zamówić - 04598 lub 04599.
http://www.swiatmodeli.com/szukaj.html/ ... odprod=tak
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 15 wrz 2008, 08:36
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Re: Zestawy do montażu od UMF
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 26 kwie 2021, 11:27
- Lokalizacja: Olbrachtów
- Kontakt:
Re: Zestawy do montażu od UMF
Witam wszystkich.
Ponieważ na tapetę wchodzi SP42 postanowiłem podzielić się moimi spostrzeżeniami dotyczącymi sprzęgów w moich SM42. Wiem, że sprawiały one trochę kłopotu w montażu i działaniu. Wygrzebałem więc z szafy mój prototyp, nad którym pracowałem (niestety ciągle brak czasu na dokończenie całej loki). Testowałem amatorsko kilka rozwiązań i znalazłem jedno, które może Was zainteresuje. Jest to mianowicie sprzęg magnetyczny Peho H100.
Zakres prac:
1. podcięcie obudowy zębatek napędowych w celu uzyskania kąta 90 (kolor czerwony na zdjęciu)
2. wycięcie kawałka przodu ramy (kolor żółty)
3. obcięcie sprzęgu Peho, który oryginalnie od szerszej strony jest niepotrzebnie zbyt duży
4. przymiarki i delikatne korekty szlifowań (można podszlifować delikatnie podłogę od spodu, tak aby sprzęg delikatnie się w niej zanurzył)
5. Uzupełnienie przodu ramy elementem wyciętym z blaszki od innych elementów fototrawionych (kolor niebieski). Tu Ranger mógłby przygotować dedykowane.
Nie wiem czy wszystko jest jasne, ale sprzęg się mieści i działa (przynajmniej na tym etapie).
Może ktoś doda coś od siebie.
Ponieważ na tapetę wchodzi SP42 postanowiłem podzielić się moimi spostrzeżeniami dotyczącymi sprzęgów w moich SM42. Wiem, że sprawiały one trochę kłopotu w montażu i działaniu. Wygrzebałem więc z szafy mój prototyp, nad którym pracowałem (niestety ciągle brak czasu na dokończenie całej loki). Testowałem amatorsko kilka rozwiązań i znalazłem jedno, które może Was zainteresuje. Jest to mianowicie sprzęg magnetyczny Peho H100.
Zakres prac:
1. podcięcie obudowy zębatek napędowych w celu uzyskania kąta 90 (kolor czerwony na zdjęciu)
2. wycięcie kawałka przodu ramy (kolor żółty)
3. obcięcie sprzęgu Peho, który oryginalnie od szerszej strony jest niepotrzebnie zbyt duży
4. przymiarki i delikatne korekty szlifowań (można podszlifować delikatnie podłogę od spodu, tak aby sprzęg delikatnie się w niej zanurzył)
5. Uzupełnienie przodu ramy elementem wyciętym z blaszki od innych elementów fototrawionych (kolor niebieski). Tu Ranger mógłby przygotować dedykowane.
Nie wiem czy wszystko jest jasne, ale sprzęg się mieści i działa (przynajmniej na tym etapie).
Może ktoś doda coś od siebie.
-
- Posty: 349
- Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Zestawy do montażu od UMF
Przydział poznański tez jest nie teges. SP42 były w lokomotywowni Poznań Główny czyli samo Poznań bez Franowo powinno być (wyciąć trzeba ).Nie ma i nigdy nie było czegoś takiego, jak "Zakład Taboru w Wrocławiu". Był za to "Zakład Taboru we Wrocławiu". Niby drobny błąd, ale jakże rażący dla Zdolnych Ślązaków .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości