406R TT produkcja seryjna

UniqueModelFactory - www.eaos.pl

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3081
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Ranger » 20 lut 2016, 15:41

Temat się nam trochę zestarzał ale niestety nie wszystko dało się wykonać od razu. Do tego mamy tak małą ilość czasu poza produkcją, że nowe rzeczy przeciągają się w czasie.
Na szczęście temat ruszył do przodu. Mamy pierwszy element seryjnego wagonu - wózki.
Konstrukcja skręcana. Śrubek nie chciało mi się obcinać :oops:
Załączniki
WP_20160220_13_29_19_Pro.jpg
WP_20160220_13_29_26_Pro__highres.jpg
WP_20160220_13_29_41_Pro__highres.jpg


Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3081
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Ranger » 14 lip 2014, 01:33

Dwie nowe części, podpory zbiornika i kotwiczki:
podpory-zbiornika.jpg
haki.jpg
Ostatnio zmieniony 14 lip 2014, 08:50 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3081
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Ranger » 13 lip 2014, 14:58

Nie będą, podniosło by to kosz modelu astronomicznie.
Awatar użytkownika
Marek TT
Posty: 235
Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Marek TT » 13 lip 2014, 12:57

Konrad rozumiem, że wózki w modelu nie będą metalowe.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3081
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Ranger » 12 lip 2014, 20:22

Myśl w głowie się musiała wyklarować aby stworzyć KKS i mocowanie wózków. KKS zostaje w ramie bo wtryskowe wózki będą za lekkie. Na drugim renderze góra ramy po zabudowie KKS, z jednaj strony wersja ładniejsza, z drugiej uproszczona. Zobaczymy co frezernia na to powie ;)
rama-v1.5.jpg
rama-v1.6.jpg
Ostatnio zmieniony 12 lip 2014, 20:43 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3081
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Ranger » 11 lip 2014, 18:39

Decyzja podjęta, KKS będzie w ramie ale bardzo mało będzie zasłaniał belki, od góry nic.
Tymczasem rama już z podpora i sama podpora.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Marek TT
Posty: 235
Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Marek TT » 11 lip 2014, 16:24

Co racja to racja.
Mosiężne wózki przeniosą ciężar wagonu jeszcze niżej co znacznie poprawi jego jazdę. ;)
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3081
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Ranger » 11 lip 2014, 16:19

Ich niestabilność nie jest spowodowana małą masą bo tej w 406R nie brakuje. Wszystkie beczki maja wyrobione gniazda osi w wózkach dlatego ośki robiły co chciały. Stąd moja propozycja wymiany wózków na mosiężne. Wtedy metalowa oś toczy się w metalowym łożu. Tym właśnie jest sukces tych wózków. Prywatnie nie mam czasu na wymianę wózków w 14 wagonach ;/
Ogólnie pomysł z żywicznymi wózkami okazał się nieco nietrafiony.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2014, 16:20 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marek TT
Posty: 235
Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Marek TT » 11 lip 2014, 15:59

Dlatego lepiej mieć stabilny wagon, który przy cięższym wózku i dłuższych składach bez problemu będzie pokonywał zwłaszcza rozjazdy.
Niestabilne wagony 406R już mamy. W zestawach 10-cio i więcej wagonowych mają tendencję do wykolejania się właśnie w rozjazdach.
Wszystkim marzą się długie składy z cysternami, ale przy niestabilnych wagonach możemy zapomnieć o jeżdżeniu długimi składami złożonymi z cystern 406R.
Konrad przypomnij sobie jak trzeba było dzielić skład cystern aby móc bez problemu przejechać cały układ w Pszczelej.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3081
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Ranger » 11 lip 2014, 15:32

Decyzji jeszcze nie podjęliśmy ale jest jeszcze jedna opcja. Można zrobić ramie KKS tak jak w wagonach Pereswet. Długie ramie wzdłuż podłużnic, z punktem obrotu w osi obrotu wózka.
Mała kulisa w ramie między belkami.
Wygląd nie będzie zepsuty a dyszel będzie w ramie. Temat jeszcze jest do przemyślenia.
Cały patent z KKS w wózku polega na ciężkim wózku. Wózek z wtrysku = utrata masy i stabilności prowadzenia.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2014, 15:35 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marek TT
Posty: 235
Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Marek TT » 11 lip 2014, 14:24

Popatrzcie na konstrukcję ramy. Gdy damy KKS na ramę to zasłoni sporo elementów konstrukcji ramy. Cały urok ramy jest w tym co widać.
Moim zdaniem KKS tylko na wózkach.
Model z tym KKS testowany w Pszczelej jeździł b. dobrze.
Poza tym ten KKS zabudowany na wózku wychyla się tyle ile potrzeba i wraz z obrotem wózka w zupełności wystarczy.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3081
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Ranger » 11 lip 2014, 13:16

Witam
Malowań będzie na początek 5, 3-4 różne DEC do kwartał + 1-2 biały DEC też co kwartał.
Nie wypuścimy wszystkich 5 malowań na raz tylko różne co kwartał.
Wypuszczanie 50szt. nie ma uwarunkowań ekonomicznych. Bierzcie pod uwagę, że FTT jest tylko ułamkiem rynku. Sprzedaż będzie się odbywać w całej Europie.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2014, 13:18 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jerzyr
Posty: 309
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:02
Lokalizacja: Łapy
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Jerzyr » 11 lip 2014, 13:08

Ranger pisze:
Planujemy wypust na początek 500szt. w transzach po 100szt. w różnych malowaniach.
Wynika z tego, że 5 :mrgreen:
Zgoda, tylko 5 malowań nie oznacza 5 różnych numerów jednego typu. Jeżeli np. interesuje mnie set czerwonych DEC, to dalej nie wiem ile ich jest planowane. Wiąże się to z odkładaniem pieniążków.

Ranger pisze:
Produkt wejdzie do produkcji po wakacjach, do sprzedaży może na gwiazdkę.
Warto czasem czytać uważnie ;)
Czytam, tylko dalej nie wiem, czy na gwiazdkę będzie jedna transza (100 szt.), czy 5 (500 szt.), czy też będą to transze wypuszczane w jakiś przedziałach czasowych. A może warto zastanowić się nad 10 transzami po 50 szt. z różnymi numerami, może marketingowo to lepiej wypadnie i lepiej się sprzeda...
Ostatnio zmieniony 12 lip 2014, 15:37 przez Jerzyr, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Robcio1910
Posty: 696
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:49
Lokalizacja: Radom
Kontaktowanie:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Robcio1910 » 11 lip 2014, 12:20

Super projekt.
Konrad, kilka "cysterenek" pewnie zostanie zakupione i moja kolekcja wzbogaci się o kolejne wspaniałe modele.
"Trzymam kciuki" za powodzenie projektu.
Pozdrawiam
Robert
Ostatnio zmieniony 11 lip 2014, 12:21 przez Robcio1910, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3081
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Ranger » 11 lip 2014, 11:26

Pociągnę temat, wg. mnie wychylenie sprzęgu jest niezależne od skrętu wózka. Gniazdo NEM w wersji z KKS w ramie i wózku jest w tym samym miejscu i wychyla się na taką samą wartość w obu przypadkach. Nie ma więc mowy i zahaczaniu się o siebie zderzaków.
Kolejne trzy odsłony:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 11 lip 2014, 11:26 przez Ranger, łącznie zmieniany 2 razy.

Wróć do „UMF”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość