406R TT produkcja seryjna

UniqueModelFactory - www.eaos.pl

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 283
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 1 time

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: wlodar » 11 lip 2014, 08:14

Nie do końca jasno się wyraziłem. Chodziło mi o to, że wzajemne ustawienie ram wagonów na łukach wzgl siebie wymusza większe wychylenie sprzęgu niż gdyby ten sam mechanizm był na wózkach, ale mniejsza o to. Skoro macie to sprawdzone i przetestowane to nie ma nad czym się zastanawiać, tylko działać. Już widzę ten sznur cystern u mnie na fabrycznym :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 11 lip 2014, 08:17 przez wlodar, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 2988
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Ranger » 10 lip 2014, 22:18

Zasadniczo wychylanie się ramienia będzie takie samo w przypadku kiedy KKS jest w wózku czy w ramie. Różni się to tylko środkiem obrotu. W Przeczelej przetestowaliśmy wózek z KKS i był to jedyny wózek ze sprzęgiem który podczas całego czterodniowego spotkania nie rozsprzęgł się ani nie wykoleił.

Tomek nie dałem rady, program jest po prostu głupi wg. mnie. Jestem w trakcie zakupu programu Solid Edge ST6 Siemensa z którego mam papiery z uczelni. Jakieś tam certyfikaty porobiłem swego czasu :lol: :mrgreen: Cena trochę przeraża ale kto nie ryzykuje tez nie żyje.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 283
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 1 time

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: wlodar » 10 lip 2014, 22:10

Ranger pisze:KKS w ramie lub wózku z gniazdem NEM. Jeszcze nie postanowiliśmy.... :P

Wydaje mi się, że chyba lepiej na ramie. Chodzi o to, że kulisa umieszczona na wózku wychyla się mniej niż umieszczona na ramie, bo na łuku wózki sąsiednich wagonów są mniej odchylone względem siebie niż ich ramy i co za tym idzie wagony oddalają się od siebie na mniejszą odległość. Nie wiem, czy nie będzie w przypadku KKS na wózku problemu z haczeniem buforów o siebie. Trzeba by to sprawdzić i to nie tylko z twoimi cysternami, ale w różnych konfiguracjach, z cysterną przyłączoną do wagonu długiego, krótkiego, dwu-, czteroosiowego, do lokomotywy bez kinematyki sprzęgu, na łukach przeciwstawnych itd. Myślę, że jakiś powód jest, że większość seryjnie produkowanych modeli ma jednak system wychylania sprzęgu umieszczony na ramie. Tak mi się przynajmniej wydaje, ale trzeba by to przetestować.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2014, 22:16 przez wlodar, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Niejeden
Posty: 462
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Niejeden » 10 lip 2014, 22:09

Ogarnąłeś Blendera? :)
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 2988
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Ranger » 10 lip 2014, 21:59

Kolejna odsłona już z paroma wzmocnieniami.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 10 lip 2014, 22:01 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 2988
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Ranger » 10 lip 2014, 21:04

Kolejny etap, surowa rama prawie gotowa. Jeszcze masa wzmocnień.
Obrazek
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 2988
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Ranger » 10 lip 2014, 16:04

Jerzyr pisze:Nie omieszkam zapytać, czy będzie kilka numerów inwentarzowych i jaki jest przewidywany termin sprzedaży ??
Planujemy wypust na początek 500szt. w transzach po 100szt. w różnych malowaniach.
Wynika z tego, że 5 :mrgreen:

Produkt wejdzie do produkcji po wakacjach, do sprzedaży może na gwiazdkę.
Warto czasem czytać uważnie ;)
Ostatnio zmieniony 12 lip 2014, 11:34 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 283
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 1 time

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: wlodar » 10 lip 2014, 14:12

Ranger pisze:...Koła metalowe obustronnie izolowane, skąd pomysł plastikowych? :P

Znikąd, tak pytam. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jerzyr
Posty: 304
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:02
Lokalizacja: Łapy
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Jerzyr » 10 lip 2014, 13:04

Nie omieszkam zapytać, czy będzie kilka numerów inwentarzowych i jaki jest przewidywany termin sprzedaży ??
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 2988
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Ranger » 10 lip 2014, 12:52

KKS w ramie lub wózku z gniazdem NEM. Jeszcze nie postanowiliśmy. Koła metalowe obustronnie izolowane, skąd pomysł plastikowych? :P
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 283
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 1 time

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: wlodar » 10 lip 2014, 10:54

A jak będzie rozwiązana sprawa sprzęgów? KKS i gniazdo NEM? No i koła metalowe?
Cena wydaje się bardzo dobra. Mnie prawdopodobnie będzie interesowało ok. 10 szt. czerwonych (może ze dwa białe), ale dokładnie się określę gdy model będzie gotowy, no i zakup będę musiał rozłożyć na ok. 1-1,5 roku. W każdym razie jestem za.
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 203
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Ciora » 10 lip 2014, 08:58

Ot i racjonalizacja produkcji! W PRL-u byłaby nagroda ministerstwa. Dzięki za dobre wieści!
Pozdr.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 2988
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Ranger » 09 lip 2014, 19:24

Nie, belka będzie spłycona tak aby wysokie obrzeża nie dotykały jej krawędzi. Zapewni to bardzo ciasne promienie skrętu wózków. Poza tym w modelu wtryskowym zniknie problem zwarć które te ukośne belki mogły powodować bo rama będzie z ABS - tworzywo.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 09 lip 2014, 19:25 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 203
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Ciora » 09 lip 2014, 18:33

Witam!
Po pierwsze to super wiadomość o seryjnej produkcji.

Moje pytanie: Na Waszej stronie była informacja nt. dotychczas produkowanego modelu: UWAGA! ABY CYSTERNY JEŹDZIŁY BEZPROBLEMOWO NA CIASNYCH ŁUKACH NALEŻY USUNĄĆ DOLNĄ WARSTWĘ UKOŚNYCH BELEK RAMY ORAZ ICH PIONOWE CZĘŚCI.

Czy w wersji seryjnej też będzie obowiazywać?
Pozdr.

Maciej
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 2988
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Postautor: Ranger » 09 lip 2014, 18:28

Otóż to. Lokomotywa SM42 jest bardzo specyficzna i jeździ tylko w Polsce poza nielicznymi przypadkami Turcji i Maroko. Nie ma co liczyć na sprzedaż jak w H0. 406R natomiast jeździ w całej Europie w dziesiątkach malowań.

Kolejne nie dla produkcji wtryskowej SM42 to rama. Musi być z cynku co podnosi koszta produkcji. W 406R wystarczy obciążnik z zbiorniku.

Wróć do „UMF”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości