406R TT produkcja seryjna

UniqueModelFactory - www.eaos.pl

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Nie będą, podniosło by to kosz modelu astronomicznie.
Awatar użytkownika
Marek TT
Posty: 234
Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Marek TT »

Konrad rozumiem, że wózki w modelu nie będą metalowe.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Myśl w głowie się musiała wyklarować aby stworzyć KKS i mocowanie wózków. KKS zostaje w ramie bo wtryskowe wózki będą za lekkie. Na drugim renderze góra ramy po zabudowie KKS, z jednaj strony wersja ładniejsza, z drugiej uproszczona. Zobaczymy co frezernia na to powie ;)
rama-v1.5.jpg
rama-v1.6.jpg
Ostatnio zmieniony 12 lip 2014, 20:43 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Decyzja podjęta, KKS będzie w ramie ale bardzo mało będzie zasłaniał belki, od góry nic.
Tymczasem rama już z podpora i sama podpora.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Marek TT
Posty: 234
Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Marek TT »

Co racja to racja.
Mosiężne wózki przeniosą ciężar wagonu jeszcze niżej co znacznie poprawi jego jazdę. ;)
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Ich niestabilność nie jest spowodowana małą masą bo tej w 406R nie brakuje. Wszystkie beczki maja wyrobione gniazda osi w wózkach dlatego ośki robiły co chciały. Stąd moja propozycja wymiany wózków na mosiężne. Wtedy metalowa oś toczy się w metalowym łożu. Tym właśnie jest sukces tych wózków. Prywatnie nie mam czasu na wymianę wózków w 14 wagonach ;/
Ogólnie pomysł z żywicznymi wózkami okazał się nieco nietrafiony.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2014, 16:20 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marek TT
Posty: 234
Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Marek TT »

Dlatego lepiej mieć stabilny wagon, który przy cięższym wózku i dłuższych składach bez problemu będzie pokonywał zwłaszcza rozjazdy.
Niestabilne wagony 406R już mamy. W zestawach 10-cio i więcej wagonowych mają tendencję do wykolejania się właśnie w rozjazdach.
Wszystkim marzą się długie składy z cysternami, ale przy niestabilnych wagonach możemy zapomnieć o jeżdżeniu długimi składami złożonymi z cystern 406R.
Konrad przypomnij sobie jak trzeba było dzielić skład cystern aby móc bez problemu przejechać cały układ w Pszczelej.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Decyzji jeszcze nie podjęliśmy ale jest jeszcze jedna opcja. Można zrobić ramie KKS tak jak w wagonach Pereswet. Długie ramie wzdłuż podłużnic, z punktem obrotu w osi obrotu wózka.
Mała kulisa w ramie między belkami.
Wygląd nie będzie zepsuty a dyszel będzie w ramie. Temat jeszcze jest do przemyślenia.
Cały patent z KKS w wózku polega na ciężkim wózku. Wózek z wtrysku = utrata masy i stabilności prowadzenia.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2014, 15:35 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marek TT
Posty: 234
Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Marek TT »

Popatrzcie na konstrukcję ramy. Gdy damy KKS na ramę to zasłoni sporo elementów konstrukcji ramy. Cały urok ramy jest w tym co widać.
Moim zdaniem KKS tylko na wózkach.
Model z tym KKS testowany w Pszczelej jeździł b. dobrze.
Poza tym ten KKS zabudowany na wózku wychyla się tyle ile potrzeba i wraz z obrotem wózka w zupełności wystarczy.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Witam
Malowań będzie na początek 5, 3-4 różne DEC do kwartał + 1-2 biały DEC też co kwartał.
Nie wypuścimy wszystkich 5 malowań na raz tylko różne co kwartał.
Wypuszczanie 50szt. nie ma uwarunkowań ekonomicznych. Bierzcie pod uwagę, że FTT jest tylko ułamkiem rynku. Sprzedaż będzie się odbywać w całej Europie.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2014, 13:18 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jerzyr
Posty: 340
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:02
Lokalizacja: Łapy
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Jerzyr »

Ranger pisze:
Planujemy wypust na początek 500szt. w transzach po 100szt. w różnych malowaniach.
Wynika z tego, że 5 :mrgreen:
Zgoda, tylko 5 malowań nie oznacza 5 różnych numerów jednego typu. Jeżeli np. interesuje mnie set czerwonych DEC, to dalej nie wiem ile ich jest planowane. Wiąże się to z odkładaniem pieniążków.
Ranger pisze:
Produkt wejdzie do produkcji po wakacjach, do sprzedaży może na gwiazdkę.
Warto czasem czytać uważnie ;)
Czytam, tylko dalej nie wiem, czy na gwiazdkę będzie jedna transza (100 szt.), czy 5 (500 szt.), czy też będą to transze wypuszczane w jakiś przedziałach czasowych. A może warto zastanowić się nad 10 transzami po 50 szt. z różnymi numerami, może marketingowo to lepiej wypadnie i lepiej się sprzeda...
Ostatnio zmieniony 12 lip 2014, 15:37 przez Jerzyr, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Robcio1910
Posty: 715
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:49
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Robcio1910 »

Super projekt.
Konrad, kilka "cysterenek" pewnie zostanie zakupione i moja kolekcja wzbogaci się o kolejne wspaniałe modele.
"Trzymam kciuki" za powodzenie projektu.
Pozdrawiam
Robert
Ostatnio zmieniony 11 lip 2014, 12:21 przez Robcio1910, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Pociągnę temat, wg. mnie wychylenie sprzęgu jest niezależne od skrętu wózka. Gniazdo NEM w wersji z KKS w ramie i wózku jest w tym samym miejscu i wychyla się na taką samą wartość w obu przypadkach. Nie ma więc mowy i zahaczaniu się o siebie zderzaków.
Kolejne trzy odsłony:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 11 lip 2014, 11:26 przez Ranger, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: wlodar »

Nie do końca jasno się wyraziłem. Chodziło mi o to, że wzajemne ustawienie ram wagonów na łukach wzgl siebie wymusza większe wychylenie sprzęgu niż gdyby ten sam mechanizm był na wózkach, ale mniejsza o to. Skoro macie to sprawdzone i przetestowane to nie ma nad czym się zastanawiać, tylko działać. Już widzę ten sznur cystern u mnie na fabrycznym :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 11 lip 2014, 08:17 przez wlodar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Zasadniczo wychylanie się ramienia będzie takie samo w przypadku kiedy KKS jest w wózku czy w ramie. Różni się to tylko środkiem obrotu. W Przeczelej przetestowaliśmy wózek z KKS i był to jedyny wózek ze sprzęgiem który podczas całego czterodniowego spotkania nie rozsprzęgł się ani nie wykoleił.

Tomek nie dałem rady, program jest po prostu głupi wg. mnie. Jestem w trakcie zakupu programu Solid Edge ST6 Siemensa z którego mam papiery z uczelni. Jakieś tam certyfikaty porobiłem swego czasu :lol: :mrgreen: Cena trochę przeraża ale kto nie ryzykuje tez nie żyje.
ODPOWIEDZ

Wróć do „UMF”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości