406R TT produkcja seryjna
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Jak dla mnie zestaw z części odlewanych, jeśli w dodatku można by go było skleić klejem dwuskładnikowym bez lutowania byłby ideałem. Ja i tak wolę samemu malować wagony, bo wtedy mogę je od razu odpowiednio wycieniować. O blaszki spytałem jedynie dlatego, że Ranger zaczął swój post od informacji o utracie odlewni....
Może da się zoptymalizować budowę cysterny tak, żeby jedynie detale wymagały lutowania, a części główne były składane na jakieś czopy (nawet kosztem ultra finezji)?
Może da się zoptymalizować budowę cysterny tak, żeby jedynie detale wymagały lutowania, a części główne były składane na jakieś czopy (nawet kosztem ultra finezji)?
- Ranger
- Posty: 3826
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Jeśli taka będzie wola to możemy przygotować zestawy do montażu.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1893
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Pamiętaj, że dla osób, które same sobie składają model, to w zasadzie jedyny koszt, który ponoszą. Nie wliczają w to swojego czasu i pracy. Czyli za te 200zł dostaną model, który precyzją i realizmem będzie bił na głowę plasticzane przemalowywanki Tilliga, kosztujące przecież podobnie.Ranger pisze:Model z blaszek miał zasadniczą wadę. Brakowało mu masy. Odlewy nie dość, ze są bardziej przestrzenne to dają jeszcze niezbędny ciężar.
Nie myśleliśmy o sprzedaży zestawów do montażu. Aby coś na nich zarobić musiały by kosztować 200zł. To bez sensu..
A co do masy, to w przypadku cystern zawsze można dorzucić parę gramów ołowiu do zbiornika.
- Ranger
- Posty: 3826
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Nowa wersja będzie z odlewów. Z blaszek wagon musiałby kosztować 500zł. Nikt tego już nie będzie składał z blaszek.
Powyżej nic nie wspominaliśmy nt. produkcji modeli z blaszek.
Model z blaszek miał zasadniczą wadę. Brakowało mu masy. Odlewy nie dość, ze są bardziej przestrzenne to dają jeszcze niezbędny ciężar.
Nie myśleliśmy o sprzedaży zestawów do montażu. Aby coś na nich zarobić musiały by kosztować 200zł. To bez sensu.
NIESTETY NASUWA SIĘ BARDZO ZŁA WIZJA UPADKU PROJEKTU. DOTYCHCZAS SWOJE ZAMÓWIENIE W NOWEJ WERSJI POTWIERDZIŁO BARDZO MAŁO OSÓB. WYGLĄDA NA TO, ŻE PRODUKCJA MODELI MOŻE NIE DOJŚĆ DO SKUTKU.
Wszystkim którzy zamawiali wagony wysłałem wiadomość mailową z prośbą o potwierdzenie bądź anulowanie swojego zamówienia po zapoznaniu się z nowymi cenami i zmianami w modelach.
Twoje zamówienie Włodar już dawno temu wykreśliłem.
Powyżej nic nie wspominaliśmy nt. produkcji modeli z blaszek.
Model z blaszek miał zasadniczą wadę. Brakowało mu masy. Odlewy nie dość, ze są bardziej przestrzenne to dają jeszcze niezbędny ciężar.
Nie myśleliśmy o sprzedaży zestawów do montażu. Aby coś na nich zarobić musiały by kosztować 200zł. To bez sensu.
NIESTETY NASUWA SIĘ BARDZO ZŁA WIZJA UPADKU PROJEKTU. DOTYCHCZAS SWOJE ZAMÓWIENIE W NOWEJ WERSJI POTWIERDZIŁO BARDZO MAŁO OSÓB. WYGLĄDA NA TO, ŻE PRODUKCJA MODELI MOŻE NIE DOJŚĆ DO SKUTKU.
Wszystkim którzy zamawiali wagony wysłałem wiadomość mailową z prośbą o potwierdzenie bądź anulowanie swojego zamówienia po zapoznaniu się z nowymi cenami i zmianami w modelach.
Twoje zamówienie Włodar już dawno temu wykreśliłem.
-
- Posty: 207
- Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Nowa wersja będzie rozumiem z blaszek, a nie odlewów? Wózki również będą z blaszek? Zestawy do składania są przewidziane?
- wlodar
- Posty: 980
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Wydaje mi się że kiedyś anulowałem, ale tak na wszelki wypadek, dla porządku, niniejszym anuluję wszelkie moje zamówienia na cysterny jeżeli jakiekolwiek z mojej strony masz zanotowane, choć wydaje mi się że nie.
- Ranger
- Posty: 3826
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
PROSIMY WSZYSTKICH, KTÓRZY ZAMAWIALI CYSTERNY O POTWIERDZENIE SWOJEGO ZAMÓWIENIA Z NOWEJ CENIE BĄDŹ JEGO ANULOWANIE.
- Tomasz
- Posty: 208
- Rejestracja: 23 gru 2019, 11:08
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Wypowiem się jako "świeży i nowy" TTkowiec
Cysterny są piękne, nie widziałem tych modeli na żywo ale na zdjęciach są super.
Według mnie jeden z najładniejszych modeli wagonów towarowych jakie widziałem więc wart swojej ceny.
Cena niestety wysoka ale domyślam się, że nie ma szans zrobić tańszej cysterny bo musiałby być nakład idący w tysiące sztuk..
Modele piękne więc ja pewnie coś zamówię.
Reasumując model drogi bo w tej cenie można mieć dwie inne cysterny ale jak ktoś chce porządną jakość i prawdziwe PKP to nie ma wyjścia...
Trzymam kciuki za projekt
Cysterny są piękne, nie widziałem tych modeli na żywo ale na zdjęciach są super.
Według mnie jeden z najładniejszych modeli wagonów towarowych jakie widziałem więc wart swojej ceny.
Cena niestety wysoka ale domyślam się, że nie ma szans zrobić tańszej cysterny bo musiałby być nakład idący w tysiące sztuk..
Modele piękne więc ja pewnie coś zamówię.
Reasumując model drogi bo w tej cenie można mieć dwie inne cysterny ale jak ktoś chce porządną jakość i prawdziwe PKP to nie ma wyjścia...
Trzymam kciuki za projekt
- Ranger
- Posty: 3826
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Już produkowaliśmy mikro sety tego.samego malowania z różnymi numerami.
Na razie nie planujemy nowych malowań gdyż zapotrzebowanie na już istniejące się nie wyczerpalo.
Wszelkie patyny, laty itd wykonuje Fred. Ja nie jestem zbyt dobry w tym patynowaniu.
Na razie nie planujemy nowych malowań gdyż zapotrzebowanie na już istniejące się nie wyczerpalo.
Wszelkie patyny, laty itd wykonuje Fred. Ja nie jestem zbyt dobry w tym patynowaniu.
-
- Posty: 147
- Rejestracja: 20 maja 2017, 07:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
witam!
obecnie zwykła cysterna z nowości Tilliga kosztuje 45E = ~200 zł
trudno żeby manufaktura robiona pod klienta była tańsza
w sumie jedyny punkt odniesienia to chyba ROBO, niestety w H0
modele nie dostępne już zasadniczo, a stara cena ~220 zł,
pewnie jak wyjdą nowe to też będą droższe
a indywidualne zamówienia w ROBO to już kwoty nawet pięcio-cyfrowe...
(kiedy nieśmiało zapytałem o DARTa oraz loka Gamma Koleje Mazowieckie....)
sam mam 7 cystern Konradowych (5 różnych DEC/CPN, 1x Petrolot i 1x CTL) i chyba coś dobiorę...
fajnie się prezentują, ja moje spiąłem z SM31
Konradzie - przewidujesz jakieś nowe malowania?
a może takie mini-sety po 2-3 szt. z jednego rodzaju,
za to każda z innym numerem, jakimiś łatkami, ciapkami itp?
pozdrawiam
Artur
obecnie zwykła cysterna z nowości Tilliga kosztuje 45E = ~200 zł
trudno żeby manufaktura robiona pod klienta była tańsza
w sumie jedyny punkt odniesienia to chyba ROBO, niestety w H0
modele nie dostępne już zasadniczo, a stara cena ~220 zł,
pewnie jak wyjdą nowe to też będą droższe
a indywidualne zamówienia w ROBO to już kwoty nawet pięcio-cyfrowe...
(kiedy nieśmiało zapytałem o DARTa oraz loka Gamma Koleje Mazowieckie....)
sam mam 7 cystern Konradowych (5 różnych DEC/CPN, 1x Petrolot i 1x CTL) i chyba coś dobiorę...
fajnie się prezentują, ja moje spiąłem z SM31
Konradzie - przewidujesz jakieś nowe malowania?
a może takie mini-sety po 2-3 szt. z jednego rodzaju,
za to każda z innym numerem, jakimiś łatkami, ciapkami itp?
pozdrawiam
Artur
- Ranger
- Posty: 3826
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Od ostatniej serii wagonów upłynęło już nieco ponad dwa lata.
Przyszła więc chwila na rewizję projektu ale po kolei.
Produkcja okazała się niestety trudniejsza niż myśleliśmy. Taki pół seryjny wagon jak się o tym przekonaliśmy wcale nie jest tańszy i łatwiejszy w produkcji. Ba, jest nawet droższy niż jego blaszkowy odpowiednik.
Z wielką przykrością przyjęliśmy wiadomość o tym, że nasza odlewnia kończy istnieć. Jej właściciel zamkną działalność a to co nam zaproponował było dalekie od kompromisu - wykonywanie odlewów na czarno bez faktury. Niestety takie podejście nie wchodzi w grę.
Stale drożejące usługi, koszty produkcji części itd doprowadziło do tego, że koszt wyprodukowania wagonu sięgną 80% jego ceny.
W te 80% niestety nie wlicza się koszt naszej pracy końcowej tj. mycia po montażu, malowaniu, nakładaniu oznaczeń, montażu końcowym, pakowaniu.
Reasumując gotowe wagony w cenie 240-260zł stały się nieopłacalne w produkcji.
Stanęliśmy w miejscu zadając sobie pytania co dalej. Jest to nasz pierwszy autorski model i nie chcemy z niego rezygnować.
Postanowiliśmy więc dopieścić konstrukcję dodając nowe detale, poprawiając wygląd starszych części oraz finalnie podnieść cenę gotowych wagonów.
Pierwszą ze zmian jest dopracowanie wózka poprzez modyfikację belki i dodanie instalacji hamulcowej. Kolejną modyfikacją jest poprawienie wyglądu instalacji hamulcowej pod wagonem poprzez dodanie jej kilku szczegółów.
Tak było a tak będzie: Kolejnymi elementami są nowe części tj wieszaki znaków końca pociągu, hamulec pomostu końcowego oraz haki na czołownicę. Zmianie uległo również wychylenie ramienia KKS, Zostało ono podwojone. Proponowana nowa cena wagonu to 320zł za wersję tlenkową i 340zł za wersje DEC CPN i pochodne.
Piszcie co o tym sądzicie.
Przyszła więc chwila na rewizję projektu ale po kolei.
Produkcja okazała się niestety trudniejsza niż myśleliśmy. Taki pół seryjny wagon jak się o tym przekonaliśmy wcale nie jest tańszy i łatwiejszy w produkcji. Ba, jest nawet droższy niż jego blaszkowy odpowiednik.
Z wielką przykrością przyjęliśmy wiadomość o tym, że nasza odlewnia kończy istnieć. Jej właściciel zamkną działalność a to co nam zaproponował było dalekie od kompromisu - wykonywanie odlewów na czarno bez faktury. Niestety takie podejście nie wchodzi w grę.
Stale drożejące usługi, koszty produkcji części itd doprowadziło do tego, że koszt wyprodukowania wagonu sięgną 80% jego ceny.
W te 80% niestety nie wlicza się koszt naszej pracy końcowej tj. mycia po montażu, malowaniu, nakładaniu oznaczeń, montażu końcowym, pakowaniu.
Reasumując gotowe wagony w cenie 240-260zł stały się nieopłacalne w produkcji.
Stanęliśmy w miejscu zadając sobie pytania co dalej. Jest to nasz pierwszy autorski model i nie chcemy z niego rezygnować.
Postanowiliśmy więc dopieścić konstrukcję dodając nowe detale, poprawiając wygląd starszych części oraz finalnie podnieść cenę gotowych wagonów.
Pierwszą ze zmian jest dopracowanie wózka poprzez modyfikację belki i dodanie instalacji hamulcowej. Kolejną modyfikacją jest poprawienie wyglądu instalacji hamulcowej pod wagonem poprzez dodanie jej kilku szczegółów.
Tak było a tak będzie: Kolejnymi elementami są nowe części tj wieszaki znaków końca pociągu, hamulec pomostu końcowego oraz haki na czołownicę. Zmianie uległo również wychylenie ramienia KKS, Zostało ono podwojone. Proponowana nowa cena wagonu to 320zł za wersję tlenkową i 340zł za wersje DEC CPN i pochodne.
Piszcie co o tym sądzicie.
- Ranger
- Posty: 3826
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Niestety nic. W tym tygodniu zamieszczę ważne informacje dot. produkcji cystern. Musze tylko wrócić z wyjazdu.
- Domiss
- Posty: 464
- Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
- Lokalizacja: Świebodzice
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Czy coś się ruszyło w temacie realizacji cystern? Zakładam, że zupełnie nic, ale zawsze lepiej się upewnić .
- wicy
- Posty: 1706
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Haha.... dokładnie ten sam fragment momentalnie mi się przypomniałwojtek_ pisze:...oszczednosc...
https://m.youtube.com/watch?v=pN096C4l4Tw
- wojtek_
- Posty: 477
- Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
- Lokalizacja: swidnik
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
...oszczednosc...
https://m.youtube.com/watch?v=pN096C4l4Tw
https://m.youtube.com/watch?v=pN096C4l4Tw
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości