406R TT produkcja seryjna

UniqueModelFactory - www.eaos.pl

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: wlodar »

Z małymi producentami niestety tak bywa. Bez solidnego zaplecza zarówno w postaci całego zastępu pracowników, jak i potężnej linii produkcyjnej bardzo ciężko jest dotrzymywać terminów i obietnic, zwłaszcza że nie wszystko zależy od właściciela.
Życie :|

Tadeusz, nie rozumiesz mnie. Ja nie twierdzę, że cena którą zażądałeś za model jest z kosmosu, tudzież z sufitu. Nie twierdzę też, że naciągnąłeś frajera który przepłacił. Ustaliłeś swoją cenę, znalazł się kupiec i fajnie. Jesteście zadowoleni. Ja bym nie dał tyle za wagon i mam gdzieś czy on jest seryjny, czy jedyny w swoim rodzaju. Dla mnie jest po prostu za drogi i już.
Odnośnie pliku z kosztorysem, to owszem możesz wyliczyć ile zeszło ci materiałów, farb, klejów itd, ale czy czas poświęcony na to jest wart tyle ile za niego policzyłeś jest kwestią umowną. Może powinieneś swoją pracę wycenić wyżej, może niżej - to właśnie jest kwestią umowną.
Z resztą myślę, że tę dyskusję można zakończyć, bo każdy ma indywidualne podejście w tej kwestii. Dla jednego model Rokala z 1965 roku jest rarytasem, za który da majątek, a dla mnie jest kiepsko (kiepsko, bo taka była wtedy technologia i możliwości) wykonanym modelem o niskim poziomie szczegółowości bez kks, dekodera sterującego oświetleniem, za przewymiarowanymi detalami i z kiepsko jak na dzisiejsze standardy wykonanymi oznaczeniami. Dlatego wolę współczesny model, bo lepiej wygląda na mojej makiecie i mi się podoba. A że całą rzesza miłośników też ma taki wagon (bo jest produkowany w tysiącach sztuk) to co z tego? Ja go mam, bo mi się podobał i mogłem sobie na niego pozwolić. Ale to już kwestia indywidualnego podejścia. Mój punkt widzenia nie jest ani lepszy, ani gorszy od twojego, ale jest mój, własny, na miarę moich możliwości i jestem z niego dumny, :mrgreen:
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: T_Domagalski »

wlodar pisze:...czy cysterna którą onegdaj łaskaw byłeś zwaloryzować [...] warta była tej ceny, czy nie, jest kwestią mocno umowną.
Rozczaruję cię, ale w jej cenie nie było nic z "umowności". Żadnej teorii spiskowej, Czysty rachunek ekonomiczny. Jeszcze mam XLS z jej wyceną.
Na tym właśnie polega różnica między wykonaniem jednego unikalnego modelu a wypuszczeniem całej serii.
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 972
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Witek M. »

Coż... jak dla mnie wielkie rozczarowanie. Miała być produkcja wielkoseryjna wielkoseryjnymi technologiami a cena miała być konkurencyjna. Koniec końców okazało się, że ani produkcji wielkoseryjnej ani ceny konkurencyjnej. Przykro, bo wydawało się, że możemy mieć pierwszego producenta TT z prawdziwego zdarzenia. Mogą mieć przecież Czesi swoje MTB... szkoda, że się nie udało.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: T_Domagalski »

Niejeden+ pisze:Tadeuszu - no bez jaj,..
Andrzeju, prosty przykład:
- przygotowanie do malowania (rozstawienie "komory", wymieszanie i rozcieńczenie farb, regulacja aerografu, próbne natryski) a potem posprzątanie po malowaniu (wymycie aerografu i uprzątnięcie warsztatu) - łącznie ok. 30min.
- malowanie jednego wagonu - 2min.
Z tego wychodzi:
- pomalowanie 1 wagonu: 32 min.
- pomalowanie 2 wagonów: 34 min. Oszczędność czasu: 94% :P

Oczywiście są czynności, które trudno wyraźnie skrócić, np. kładzenie kalek. Ale nawet tutaj nałożenie kalki na drugi wagon trwa krócej, bo już mam wprawę po pierwszym i dokładnie wiem, jak zachowa się dana kalka. Oszczędność czasu sięga nawet 30%.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: wlodar »

Tadeusz,
ja doskonale rozumiem Twoją argumentację, ale chyba zgodzisz się ze mną, że np. to czy cysterna którą onegdaj łaskaw byłeś zwaloryzować i sprzedać za niemałe pieniądze (jeden z kolegów miał się nawet tatuować z tego powodu :mrgreen: ) warta była tej ceny, czy nie, jest kwestią mocno umowną.
Mnie jako nabywcę nie bardzo interesuje technologia jakiej użył producent, ani ile nad modelem spędził nocy, tylko ile model kosztuje, i czy biorąc pod uwagę wszystkie inne potrzeby, czy ten akurat model naprawdę "muszę" mieć i czy mnie na to stać.

PS. Może niech admin przerzuci te posty do HYDE PARKU, albo do "ogólnie o naszej skali" co by Rangerowi nie zaśmiecać wątku dotyczącego bądź co bądź konkretnych wagonów.
Awatar użytkownika
Niejeden+
Posty: 304
Rejestracja: 06 mar 2010, 15:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Niejeden+ »

[glow=red]" bo przy dobrej organizacji pracy pracochłonność wykonania 2 modeli jest praktycznie taka sama jak jednego!"[/glow]

Taduszu - no bez jaj,ale gotów jestem Tobie dostarczać drugi model do wykonywanego kompletu :mrgreen: .
Pozdrawiam
Andrzej
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: T_Domagalski »

OK, rozumiem - budżet.
wlodar pisze:Dodam jeszcze, że to ile warty jest model jest sprawą mocno umowną. Mam stonkę rangerową, miałem też w ręku andrzejową z efc loko (H0). Andrzejowa była chyba ze dwa razy droższa, ale nie można powiedzieć żeby była dwa razy lepsza od rangerowej. [...] Skąd więc taka różnica w cenie?
To akurat mocno zależy od technologii i organizacji pracy. OIDP, Efc rzeźbiło ręcznie jednostkowe modele H0 z blach fototrawionych. Już sam koszt blach do H0 jest 2x większy niż do TT. Jeśli dodamy do tego robociznę za złożenie i wykończenie pojedynczego modelu, to i cena wychodzi wysoka. :?
Zauważ, że Konrad robi modele seriami. To m.in. powoduje, że koszty stałe rozkładają się na większą ilość modeli. Nawet ja sam, wykonując modele wyłącznie dla siebie, biorę na warsztat po 2-3 modele naraz, bo przy dobrej organizacji pracy pracochłonność wykonania 2 modeli jest praktycznie taka sama jak jednego!
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: wlodar »

To nie jest kwestia obiektywizmu, tylko realnego bilansu potrzeb i możliwości. Nie twierdzę, że wyroby Rangera nie są warte swojej ceny, twierdzę natomiast że mam ważniejsze wydatki i nie wydam na wagon ponad 300, nawet chociażby miał działające zawory, hamulce itp. Poziom wykonania modeli wielkoseryjnych w zupełności mi wystarcza (pomijajac oczywiście zdarzające się niedoróbki) i nie muszę mieć modeli aż tak filigranowych. Cysternami 406R się zainteresowałem, bo je znam z realu i fajnie by było je mieć na własnych torach, ale nie za każdą cenę. Nie ma dla mnie większego znaczenia, czy to masówka, czy indywidualna dłubanina. Ważne czy model NA MAKIECIE przypomina oryginał i czy mogę sobie na niego pozwolić, zwłaszcza że modelarstwo nie wyczerpuje wszystkich moich pasji.
Dodam jeszcze, że to ile warty jest model jest sprawą mocno umowną. Mam stonkę rangerową, miałem też w ręku andrzejową z efc loko (H0). Andrzejowa była chyba ze dwa razy droższa, ale nie można powiedzieć żeby była dwa razy lepsza od rangerowej. Oba modele są piękne, filigranowe i o podobnej (bardzo wysokiej) jakości wykonania. Skąd więc taka różnica w cenie? Bo tak producent wycenił swoją pracę. Czy obiektywnie? To jest naprawdę mocno umowne.
Reasumując, nie kupię wagonów w tej cenie bo zwyczajnie nie mogę sobie na nie pozwolić. I tyle.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: T_Domagalski »

wlodar pisze:...ale ponad 3 stówy za wagon (gdzie żeby to jakoś w miarę wyglądało trzeba mieć ich z 10 szt.) przerasta moje możliwości. Mnie nie zależy na precyzji odwzorowania nazwijmy to konkursowo - gablotowej...
Nie chcę tu bronić niczyjego interesu, ale jesteś chyba trochę nieobiektywny - skoro plasticzany wielkoseryjny model czteroosiowej cysterny Tilliga kosztuje 180-190 PLN, to wyższa o 40-45% cena za ręcznie robiony model z manufaktury nie jest niczym bulwersującym. Ja bym wręcz powiedział, że jest to "tylko" 40-45%, bo zdaję sobie sprawę, ile kosztuje ręczna praca przy takim modelu...
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: wlodar »

To ja rezygnuję. Rozumiem rosnące koszty, produkcja niskoseryjna i wszelkie związane z tym kłopoty, ale ponad 3 stówy za wagon (gdzie żeby to jakoś w miarę wyglądało trzeba mieć ich z 10 szt.) przerasta moje możliwości. Mnie nie zależy na precyzji odwzorowania nazwijmy to konkursowo - gablotowej (bo wtedy zbierałbym dajmy na to skalę 0, nie TT), to ma po prostu jeździć i fajnie wyglądać na makiecie.
Tak więc dzięki za chęci, ale na razie odpadam.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Dobrze, zatem pociągnięty za język muszę w końcu to napisać.
Straciliśmy odlewnię żywic i realizacja nowych cystern jest obecnie niemożliwa.
Szukamy nowej odlewni. Mamy już jedną na oku lecz najpierw chcemy dopracować nową wersję wagonu.
To by było na tyle dobrych wiadomości. Cena nowej cysterny idzie na 320zł/szt bez względu na malowanie.
Jeśli to dla kogoś za dużo to zapraszam na PW w celu anulowania zamówienia.

PS. Modele lokomotyw wykonujemy gdyż są one całe metalowe. Jesteśmy niezależni od żadnych odlewni.
ST44 pochodzi jeszcze ze starych zapasów. Tych lokomotyw obecnie nie będziemy wykonywać.

PS2. Realizujemy tylko starsze zamówienia. nowych nie przyjmujemy. Nie martwcie się zatem, że ktoś wypadnie z kolejki itd.

PS3. Włodar, nie blokuj pieniędzy. Kiedy zaczniemy serię to poinformuję o tym tutaj. Nie będziemy robić "niespodzianki".
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: wlodar »

No i parę złotych od ponad roku mam zablokowane, bo może nagle się ukażą. :evil:
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 423
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ciora »

Ranger pisze:Część z was pyta nas kiedy będzie kolejna seria cystern 406R.
Wstrzymaliśmy na razie ich produkcje. Poprawiamy wszystkie mankamenty, min oznaczenia IVep.
Modyfikacja polega tez na dodaniu brakujących detali które pokazywałem w innym wątku tu i tu

Chcemy aby nasze modele znacząco wykraczały poziomem ponad Robo i Piko. Ta modyfikacja również będzie wdrożona do TT.
Wznowienie produkcji planujemy na początek przyszłego roku.
Minął już 1 kwartał, a po kolejnych seriach ani słychu ani widu. Co chwila pojawiają nie nowe posty, to o Tamarze, to o częściach drukowanych w 3D, a co z cysternami? Może warto najpierw zakończyć jedną rzecz, zanim zacznie się kolejną? Była też dawno temu informacja, że. z powodu drożejących wciąż podzespołów cena musiała wzrosnąć z 199 do 240 pln. Jak poczekamy jeszcze pół roku lub dłużej, to pewnie skoczy na 300 pln? To nie jest złośliwość, ale takie spostrzeżenie. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 423
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ciora »

Dzięki za info :D
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Część z was pyta nas kiedy będzie kolejna seria cystern 406R.
Wstrzymaliśmy na razie ich produkcje. Poprawiamy wszystkie mankamenty, min oznaczenia IVep.
Modyfikacja polega tez na dodaniu brakujących detali które pokazywałem w innym wątku tu i tu

Chcemy aby nasze modele znacząco wykraczały poziomem ponad Robo i Piko. Ta modyfikacja również będzie wdrożona do TT.
Wznowienie produkcji planujemy na początek przyszłego roku.
ODPOWIEDZ

Wróć do „UMF”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości