tory
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 maja 2010, 22:36
- Lokalizacja: Warszawa/ Długosiodło
- Kontakt:
Re: tory
hm...może się wyda głupie ale tak się zastanawiałem czy stare napędy BTTB do zwrotnic można zastosować do zwrotnic Tiligowskich. A i jak te zwrotnice nowe się "obsługuje"? Tak samo jak przy starych makietach klawiaturkami czy to wszystko się podpina po centrale któa także steruje loko?A co z sygnałami na semaforach? Też się stosuje odcinki izolowane czy LOKO"wie"na jakim semafrze jest ustawiony sygnał i sam się przed nim zatrzyma?
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 maja 2010, 22:36
- Lokalizacja: Warszawa/ Długosiodło
- Kontakt:
Re: tory
acha. A to łuki to ja zamierzam jednak mimo wszystko kupić. Co firmowo wyprofilowany łuk to jednak firmowo. Własnoręcznie coś spartole i będą mi pociągi robić łubudubu. .
Poprawione linki.Tamte z niewiadomych przyczyn niedziałają.
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... 67d327aab5
to są szyny 2x 3,70
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... 46&<osCsid>
to są podkłady 5 x 1,60
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... ts_id=5622
to są złączki 11zł paczka/ 25 sztuk. Na tor potrzebne dwie więc 0,50 zł.
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... ts_id=4973
to tylko w przypadku łuków
Poprawione linki.Tamte z niewiadomych przyczyn niedziałają.
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... 67d327aab5
to są szyny 2x 3,70
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... 46&<osCsid>
to są podkłady 5 x 1,60
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... ts_id=5622
to są złączki 11zł paczka/ 25 sztuk. Na tor potrzebne dwie więc 0,50 zł.
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... ts_id=4973
to tylko w przypadku łuków
Ostatnio zmieniony 07 sie 2010, 23:07 przez skorpionek81, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 16 sie 2009, 02:40
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 maja 2010, 22:36
- Lokalizacja: Warszawa/ Długosiodło
- Kontakt:
Re: tory
Jo. Teraz doczytałem. Dzięki.
Reasumując co potrzeba by złożyć tor:
2x http://www.modelmania.com...&<osCsid>
2x szyna1000mm x3,70 =7,40zł
5x http://www.modelmania.com...&<osCsid>
5x tor giętki na metr toru x 1,60 = 8zł
1? x http://www.modelmania.com...&<osCsid>
jedna paczka na jeden metr starczy? = 7,30zł
i takie 2 złączki na tor: http://www.modelmania.com...roducts_id=5622
Czyli 7,4+8+7,3?+0,5=23,2 zł za metr toru. hm, nieźle. Przy założeniu że te podkładki są potrzebne.
Reasumując co potrzeba by złożyć tor:
2x http://www.modelmania.com...&<osCsid>
2x szyna1000mm x3,70 =7,40zł
5x http://www.modelmania.com...&<osCsid>
5x tor giętki na metr toru x 1,60 = 8zł
1? x http://www.modelmania.com...&<osCsid>
jedna paczka na jeden metr starczy? = 7,30zł
i takie 2 złączki na tor: http://www.modelmania.com...roducts_id=5622
Czyli 7,4+8+7,3?+0,5=23,2 zł za metr toru. hm, nieźle. Przy założeniu że te podkładki są potrzebne.
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 16 sie 2009, 02:40
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: tory
No kiliknij na słowo "Conrada" w poprzednim poście i będziesz miał
CODE 80 i 70 to wielkość szyny, szczególnie jeśli chodzi o wysokość, CODE 70, bardziej trzymają się skali, ale z tego co mi wiadomo to standardowe zwrotnice Tilliga są tylko w CODE 80, więc raczej nie masz wyjścia. Z resztą CODE 70 są na pewno droższe. Aha, niedawno własny system torowiska wypuściła firma Kuehn, ale wątpię, żeby w obecnej chwili ktoś z forum mógł podzielić się wrażeniami
A szyny wsuwa się w podkłady, można to nazwać zatrzaskiem, bo w sumie nie wiem jak to opisać
CODE 80 i 70 to wielkość szyny, szczególnie jeśli chodzi o wysokość, CODE 70, bardziej trzymają się skali, ale z tego co mi wiadomo to standardowe zwrotnice Tilliga są tylko w CODE 80, więc raczej nie masz wyjścia. Z resztą CODE 70 są na pewno droższe. Aha, niedawno własny system torowiska wypuściła firma Kuehn, ale wątpię, żeby w obecnej chwili ktoś z forum mógł podzielić się wrażeniami
A szyny wsuwa się w podkłady, można to nazwać zatrzaskiem, bo w sumie nie wiem jak to opisać
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 maja 2010, 22:36
- Lokalizacja: Warszawa/ Długosiodło
- Kontakt:
-
- Posty: 201
- Rejestracja: 16 sie 2009, 02:40
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: tory
Tak, złączki, np tu: http://www.modelmania.com.pl/product_in ... ts_id=5622
Co do flexów i łuków to jest to dość trudne, trzeba trzymać wewnętrzną szynę, żeby nie "uciekała", ale jest to wykonalne, wystarczy co jakiś czas między podkłady wsadzić (taką) podkładkę i wbić w nią gwóźdź, pomoże to w utrzymaniu toru w odpowiednim miejscu. A potem jak tory się przyklei do makiety to nie ma już problemu. Ja u siebie z flexów mam zrobione łuki ok. 290mm, czyli całkiem ostre.
Co do napędów to polecam te Condrada, kosztuje tylko ok. 25zł. No i jeszcze co do wymiany torów... lepiej spłucz się z kasy i wymień od razu wszystko na modelowe... mi też to doradzali, jednak jak ja zarejestrowałem się na forum miałem już całą makietę z rurek ułożoną... jednak po zakupie nowych wagonów i lokomotyw, byłem zmuszony i tak wymienić je na modelowe (nowe loki są niżej osadzone od tych BTTB, a Mwageny dłuższe od Ygreków, co na starych rozjazdach przynosi wiele problemów), a miałem tylko więcej nerwów, bo jak tu się zmieścić z nowymi zwrotnicami na miejscu starych, jak już wszystkie podjazdy, dworce i cała reszta osadzone. Na szczęście jakoś sobie poradziłem i właśnie dziś jest dzień, kiedy pierwszy raz mogę zrobić "kółko" na nowych torach
Pozdrawiam
Co do flexów i łuków to jest to dość trudne, trzeba trzymać wewnętrzną szynę, żeby nie "uciekała", ale jest to wykonalne, wystarczy co jakiś czas między podkłady wsadzić (taką) podkładkę i wbić w nią gwóźdź, pomoże to w utrzymaniu toru w odpowiednim miejscu. A potem jak tory się przyklei do makiety to nie ma już problemu. Ja u siebie z flexów mam zrobione łuki ok. 290mm, czyli całkiem ostre.
Co do napędów to polecam te Condrada, kosztuje tylko ok. 25zł. No i jeszcze co do wymiany torów... lepiej spłucz się z kasy i wymień od razu wszystko na modelowe... mi też to doradzali, jednak jak ja zarejestrowałem się na forum miałem już całą makietę z rurek ułożoną... jednak po zakupie nowych wagonów i lokomotyw, byłem zmuszony i tak wymienić je na modelowe (nowe loki są niżej osadzone od tych BTTB, a Mwageny dłuższe od Ygreków, co na starych rozjazdach przynosi wiele problemów), a miałem tylko więcej nerwów, bo jak tu się zmieścić z nowymi zwrotnicami na miejscu starych, jak już wszystkie podjazdy, dworce i cała reszta osadzone. Na szczęście jakoś sobie poradziłem i właśnie dziś jest dzień, kiedy pierwszy raz mogę zrobić "kółko" na nowych torach
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 07 sie 2010, 20:38 przez ŁukaszTT, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 maja 2010, 22:36
- Lokalizacja: Warszawa/ Długosiodło
- Kontakt:
Re: tory
A jeszcze takie pytanie dotyczące tych flexów. Jak się je łączy ze sobą? Bo jak gotowe się kupuje w sklepie to wiadomo że jedne mają wypust, drugie wcięcie i jedno w drugie pasuje. A w przypadku tych fleksów? Trzeba coś jeszcze dokupywać, jakieś złączki czy coś w tym stylu czy się je łączy jak na "dorosłej" kolei: szyna do szyny i połączenie liną stalową?
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 maja 2010, 22:36
- Lokalizacja: Warszawa/ Długosiodło
- Kontakt:
Re: tory
hm...w sumie. Ale w przeciągu dwóch - trzech lat można sukcesywnie pojedynczo wymieniać. Kolejka jest po to by się nią cieszyć, w szczególności jazdą, a tak by musiała stać . Ale na dzień dzisiejszy to wygląda tak. Postanowiłem przejść na DDC i powoli będę zbierał tory modelowe i wymieniał tabor, w szczgólności lokomotywy na te nowsze. Wagony zostają, choć pewnie mam pomieszane epoki jak i napewno mam różne zarządy kolei. Najwięcej mam DB i DR. Choć trafiają się i SNCF, CSD, CCCP, PKP i inne. W między czasie zbuduje małą makiete, jeden, dwa tory okrężne, jedna stacja, trochę sterowania analogowego jako makiete testową, do zabawy dla małego pędraka i by trochę nabyć doświadczenia w budowie makiet na starych BTTB torach i przekaźnikach. Akurat mam mase torów, rozjazdów, trochę przekaźników, opóźniaczy i innych potrzebnych rzeczy. A na prawdziwą dużą makietę z torami modelowymi przyjdzie jeszcze czas.
- krzysztof
- Posty: 1737
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: tory
generalnie można wszystko, są nawet przejściówki flex/rurka http://modelarski.pl/T83132+Tor+przejsc ... p9680.htmlskorpionek81 pisze:Czy można te tory modelowe połączyć ze starymi rozjazdami? Ja wiem że one mają wiele wad, ale mam ich na stanie trochę więc się zastanawiałem czy można je wykorzystać?
ale odradzam no niestety... nikt nie obiecywał że będzie łatwo
rurki odpadają chociażby ze względu na utlenianie sie powierzchni szyny. podejrzewam, że po 2-3- latach i tak byłyby do wymiany. no więc po co w katalogu jest przejściówka? nie wiem
Ostatnio zmieniony 09 sie 2010, 08:22 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 maja 2010, 22:36
- Lokalizacja: Warszawa/ Długosiodło
- Kontakt:
Re: tory
Ja niestety do Sopotu mam daleko. Ale może kiedyś jak ktoś wreszcie coś zrobi na mazowszu w tym kieruku by coś się w TT działo to skorzystam. Właśnie tak miałem zrobić. Kupić flexy na odcinki proste by wyszło taniej jak i by tabor miał lepszą''drogę'' bez połączeń (swoją drogą chyba sklepikarze na tym korzystają że pociągi muszą mieć tory, bo te ceny...zgroza. Całą wypłate na tory trzeba by wydać by jaką taką makiete zbudować, już o domkach, zieleni itp nie wspomne nawet). A łuki już mieć gotowe ze sklepu co by mieć promień właściwy. A właściwie to ja właśnie też miałem się spytać o to co kolega powyżej. Ze względu na dość duży koszt rozjazdów, zwrotnica plus napęd to prawie stówka, 10zwrotnic i o tysiąc złotych lżejszy, plus centralka do sterowania zwrotnicami---szkoda słów. Czy można te tory modelowe połączyć ze starymi rozjazdami? Ja wiem że one mają wiele wad, ale mam ich na stanie trochę więc się zastanawiałem czy można je wykorzystać?
- krzysztof
- Posty: 1737
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: tory
właśnie wróciłem z Sopotu - fajnie jest!
a teraz co do łuku z flexów, chociaż nie powinienem się wypowiadać bo nie mam makiety a tory rozkładam tylko do zabawy czy testów (ale mam i flexy):
1. bardzo łatwo można zrobić dosyć łagodny łuk z flexów, ale jedną szynę trzeba skrócić i tutaj boję się tego, sama szyna potrafi się odchylić,
2. flex rozpręża się samoistnie, niezbędne jest jego dobre mocowanie do podłoża,
3. zaletą flexów jest długość nieprzerwanej szyny,
4. zaletą torów składanych jest ich stabilność na każdym podłożu i to, że nie ma konieczności docinania szyn.
a teraz trzeba znaleźć kompromis między wymaganiami, możliwościami, potrzebami i ceną
dodałem:
a gdyby ktoś mnie pytał o zdanie to odpowiem, że na łuki kupiłbym gotowe elementy.
a teraz co do łuku z flexów, chociaż nie powinienem się wypowiadać bo nie mam makiety a tory rozkładam tylko do zabawy czy testów (ale mam i flexy):
1. bardzo łatwo można zrobić dosyć łagodny łuk z flexów, ale jedną szynę trzeba skrócić i tutaj boję się tego, sama szyna potrafi się odchylić,
2. flex rozpręża się samoistnie, niezbędne jest jego dobre mocowanie do podłoża,
3. zaletą flexów jest długość nieprzerwanej szyny,
4. zaletą torów składanych jest ich stabilność na każdym podłożu i to, że nie ma konieczności docinania szyn.
a teraz trzeba znaleźć kompromis między wymaganiami, możliwościami, potrzebami i ceną
dodałem:
a gdyby ktoś mnie pytał o zdanie to odpowiem, że na łuki kupiłbym gotowe elementy.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2010, 17:24 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 maja 2010, 22:36
- Lokalizacja: Warszawa/ Długosiodło
- Kontakt:
Re: tory
Właśnie się tak nad tym zastanawiałem. Bo cena gotowych jest droga. Jednak jeśli flexy to tylko na prostą. Łuki jest ciut ciężej samemu dogiąć. Przynajmniej tak mi się wydaje więc chyba lepiej kupić je gotowe.ArturSch pisze:Docelowo wybierz jednak fleksy do składania, wyjdzie dużo taniej.
Ostatnio zmieniony 09 sie 2010, 08:20 przez skorpionek81, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 31 maja 2010, 21:20
- Lokalizacja: Grunberg
Re: tory
Pozwolę się podpiąć pod temat.
Właśnie jestem w fazie planowania wymiany torów rurkowych na modelowe. Chcę wymienić tory w których nie ma żadnych zasilań i innych specjalnych rozwiązań na flexy. Powiedzcie mi czy trudno jest uformować z flexa łuk? i jak jest z cięciem tego? jakiego najlepiej użyć narzędzia? Wyliczyłem że potrzebuję ok 15m flexów.
Jednak najtańszym rozwiązaniem będzie kupienie osobno szyn i osobno podkładów czyli tego
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... 67d327aab5
i tego
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... 46&<osCsid>
Czy dobrze myślę?
Zastanawiam się tylko czy nie zostawić starych rozjazdów rurkowych bo te modelowe to cenowo strasznie wyglądają. sam rozjazd ok 50pln + drugie tyle sam mechanizm...
Co o tym myślicie?
Właśnie jestem w fazie planowania wymiany torów rurkowych na modelowe. Chcę wymienić tory w których nie ma żadnych zasilań i innych specjalnych rozwiązań na flexy. Powiedzcie mi czy trudno jest uformować z flexa łuk? i jak jest z cięciem tego? jakiego najlepiej użyć narzędzia? Wyliczyłem że potrzebuję ok 15m flexów.
Jednak najtańszym rozwiązaniem będzie kupienie osobno szyn i osobno podkładów czyli tego
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... 67d327aab5
i tego
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... 46&<osCsid>
Czy dobrze myślę?
Zastanawiam się tylko czy nie zostawić starych rozjazdów rurkowych bo te modelowe to cenowo strasznie wyglądają. sam rozjazd ok 50pln + drugie tyle sam mechanizm...
Co o tym myślicie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości