tory

Czyszczenie, konserwacja, naprawy, budowa itd

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: tory

Post autor: tete »

Dzięki. Kupię więc takie.
xROnx
Posty: 70
Rejestracja: 31 maja 2010, 21:20
Lokalizacja: Grunberg

Re: tory

Post autor: xROnx »

R11 30' 310mm
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: tory

Post autor: tete »

Może głupie pytanie, ale chciałbym się upewnić, jaki polecacie najmniejszy promień skrętu, aby przejechał wszelki tabor bez zacięć (w tym długie parowozy)? Mam na myśli wykonanie pętli nawrotnych do makiety modułowej - by sobie pojeździć w kółko - a chcę jak najmniej miejsca zając. Dzięki.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10305
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: tory,zwrotnice sterowanie

Post autor: ArturSchŁ »

skorpionek81 pisze:... jak np: sprawić by loko(z dekoderem) zatrzymał się przed zamkniętym semaforem(sterowanym analogowo)?
Jak słusznie zauważyłeś, są to dwa różne światy, ale możemy je połączyć:
- w obwód (analogowy) dodaj przekaźnik, którego
- styki robocze załączają lub zwierają diody w module BM1
w ten sposób możesz przy sygnale STÓJ uaktywnić mechanizm ABC w lokomotywie.
Awatar użytkownika
Fantomas
Posty: 705
Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: tory

Post autor: Fantomas »

Jeżeli chodzi o zatrzymywanie lokomotywy przed sygnałem, to proponuje na początek zapoznać się z tym systemem: http://wiki.gbbkolejka.pl/tiki-index.php?page=ABC
skorpionek81
Posty: 75
Rejestracja: 05 maja 2010, 22:36
Lokalizacja: Warszawa/ Długosiodło
Kontakt:

tory,zwrotnice sterowanie

Post autor: skorpionek81 »

O torach i zwrotnicach już przynajmniej na dzień dzisiejszy wiem to co na początek powinienem . A teraz nie chcąc zaczynać nowego tematu zapytam się o sterowanie. Pełna elektronika i DDC to mam jasność. Ale...powiedzmy że mam już nowe lokomotywy( bez dekoderów jeszcze). Czy na tych torach modelowych się też stosuje w sterowaniu analogowym tory z diodą, przerywające, kontaktowe itp itd?Albo jakieś ich odpowiedniki? A gdy lokomotywki posiadające dekodery ale inne urządzenia semafory, zwrotnice są sterowane analogowo to jak np: sprawić by loko(z dekoderem) zatrzymał się przed zamkniętym semaforem(sterowanym analogowo)?Jedna ręka zatrzymuje loko a druga zamyka semafor? Czy to jakoś da się połączyć by lokomotywa wiedziała jaki jest sygnał i odpowiednio zareagowała na niego?
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2010, 19:36 przez skorpionek81, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: tory

Post autor: tete »

Natknąłem się na takiego producenta:
http://www.g-weller.de

Na swoich stronach pokazuje szablony (chyba w skali 1:120) do wykonania wajch także w TT (oferuje też takowe):
http://www.g-weller.de/glb_alt/h_p.htm/gb210001.html (niebieskie odnośniki na podanej stronie - mam na myśli głównie te o promieniu łuku 1402,67mm).
Ostatnio zmieniony 24 sie 2010, 08:31 przez tete, łącznie zmieniany 2 razy.
skorpionek81
Posty: 75
Rejestracja: 05 maja 2010, 22:36
Lokalizacja: Warszawa/ Długosiodło
Kontakt:

Re: tory

Post autor: skorpionek81 »

Dzięki serdeczne. Póki co parowozy u mnie zostają stare BTTB: br 56 i 81. Aktualnie wymieniam spalinowozy i elektrowozy. Mimo wszystko i tak zakładałem użycie EW2 i EW3. A EW1 ewentualnie gdzieś na jakiś bocznicach. A tak apropo przyszła do mnie pierwsza partia torów :D tiligowskich. Muszę powiedzieć że CUD MIÓD i MALINA. Teraz żałuje że nie kupiłem więcej ale powoli wszystko wymienię. No prawie wszystko bo mini makieta do zabawy dla małego i jako tor doświadczalny będzie na BTTB.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2010, 15:49 przez skorpionek81, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10305
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: tory

Post autor: ArturSchŁ »

Dobra rada : unikaj EW1.
Część taboru, szczególnie nowe pozycje (np dłuższe parowozy) ma problemy z jazdą w bok na tych rozjazdach.
MiGo
Posty: 52
Rejestracja: 27 lip 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: tory

Post autor: MiGo »

skorpionek81 pisze:Ponawiam pytanko jeśli można. Gdzie się stosuje zwrotnice EW1 EW2 EW3. Jest jakaś zasada czy to tylko jest widzi misie budowniczego?
Dobrze zgadłeś z przeznaczeniem zwrotnic EW w poprzednim poście. Nic dodać, nic ująć.
Wybór konkretnej zależy od typu makiety i ilości miejsca - na moduł trafiają te z jak najmniejszym kącie, a na tort... tak jak się to mieści na desce. Jak poczytasz jeszcze forum nt. montażu zwrotnic z części, to będziesz już wiedział wszystko :)

Michał
Ostatnio zmieniony 16 sie 2010, 08:59 przez MiGo, łącznie zmieniany 1 raz.
skorpionek81
Posty: 75
Rejestracja: 05 maja 2010, 22:36
Lokalizacja: Warszawa/ Długosiodło
Kontakt:

Re: tory

Post autor: skorpionek81 »

Ponawiam pytanko jeśli można. Gdzie się stosuje zwrotnice EW1 EW2 EW3. Jest jakaś zasada czy to tylko jest widzi misie budowniczego?
Ostatnio zmieniony 16 sie 2010, 08:58 przez skorpionek81, łącznie zmieniany 1 raz.
skorpionek81
Posty: 75
Rejestracja: 05 maja 2010, 22:36
Lokalizacja: Warszawa/ Długosiodło
Kontakt:

Re: tory

Post autor: skorpionek81 »

OK. EW1, EW2, EW3 różnią się długością oraz kątem odejścia toru bocznego. To tak na pierwszy rzut oka. IBW to zwrotnice łukowe, ABW to zwrotnica typu Y, tej DKW nie mogę znaleź ale te co są mi powinny wystarczyć. Jeśli chodzi o te IBW, ABW to sprawa jasna. A te EW1;2;3 to są jakieś specjalne zastosowania?Nie wiem,np: krótsza, z dużym kątem odejścia to na bocznice i tory techniczne i manewrowe gdzie składy poruszają się wolniej a dłuższa z mniejszym kątem to na tor główny gdzie prędkości są większe? Dużo pytań wiem, ale jestem lalik jeśli chodzi o tory modelowe i wolę dziesięć razy się zapytać niź mam gdzieś popełnić błąd.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: tory

Post autor: DBv »

Po prostu zapoznaj się z ofertą producenta dostępną np w KATALOGU
skorpionek81
Posty: 75
Rejestracja: 05 maja 2010, 22:36
Lokalizacja: Warszawa/ Długosiodło
Kontakt:

Re: tory

Post autor: skorpionek81 »

DBv pisze:EW1, IBW i DKW można podpiąć pod napędy elektromagnetyczne chociaż wymaga to pewnej inwencji. Do rozjazdów takich jak np EW2, EW3 nie da się ich zastosować - wymagany jest napęd zapewniający większą siłę.
EW1, IBW, DKW, EW2, EW3....czy jest gdzieś dostępny słowik pojęć TT-kowicza początkującego 8) . Ale dziękuje za wyjaśnienie :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 09 sie 2010, 08:25 przez skorpionek81, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: tory

Post autor: DBv »

EW1, IBW i DKW można podpiąć pod napędy elektromagnetyczne chociaż wymaga to pewnej inwencji. Do rozjazdów takich jak np EW2, EW3 nie da się ich zastosować - wymagany jest napęd zapewniający większą siłę.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości