tory
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: tory
Może głupie pytanie, ale chciałbym się upewnić, jaki polecacie najmniejszy promień skrętu, aby przejechał wszelki tabor bez zacięć (w tym długie parowozy)? Mam na myśli wykonanie pętli nawrotnych do makiety modułowej - by sobie pojeździć w kółko - a chcę jak najmniej miejsca zając. Dzięki.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10305
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: tory,zwrotnice sterowanie
Jak słusznie zauważyłeś, są to dwa różne światy, ale możemy je połączyć:skorpionek81 pisze:... jak np: sprawić by loko(z dekoderem) zatrzymał się przed zamkniętym semaforem(sterowanym analogowo)?
- w obwód (analogowy) dodaj przekaźnik, którego
- styki robocze załączają lub zwierają diody w module BM1
w ten sposób możesz przy sygnale STÓJ uaktywnić mechanizm ABC w lokomotywie.
- Fantomas
- Posty: 705
- Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: tory
Jeżeli chodzi o zatrzymywanie lokomotywy przed sygnałem, to proponuje na początek zapoznać się z tym systemem: http://wiki.gbbkolejka.pl/tiki-index.php?page=ABC
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 maja 2010, 22:36
- Lokalizacja: Warszawa/ Długosiodło
- Kontakt:
tory,zwrotnice sterowanie
O torach i zwrotnicach już przynajmniej na dzień dzisiejszy wiem to co na początek powinienem . A teraz nie chcąc zaczynać nowego tematu zapytam się o sterowanie. Pełna elektronika i DDC to mam jasność. Ale...powiedzmy że mam już nowe lokomotywy( bez dekoderów jeszcze). Czy na tych torach modelowych się też stosuje w sterowaniu analogowym tory z diodą, przerywające, kontaktowe itp itd?Albo jakieś ich odpowiedniki? A gdy lokomotywki posiadające dekodery ale inne urządzenia semafory, zwrotnice są sterowane analogowo to jak np: sprawić by loko(z dekoderem) zatrzymał się przed zamkniętym semaforem(sterowanym analogowo)?Jedna ręka zatrzymuje loko a druga zamyka semafor? Czy to jakoś da się połączyć by lokomotywa wiedziała jaki jest sygnał i odpowiednio zareagowała na niego?
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2010, 19:36 przez skorpionek81, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: tory
Natknąłem się na takiego producenta:
http://www.g-weller.de
Na swoich stronach pokazuje szablony (chyba w skali 1:120) do wykonania wajch także w TT (oferuje też takowe):
http://www.g-weller.de/glb_alt/h_p.htm/gb210001.html (niebieskie odnośniki na podanej stronie - mam na myśli głównie te o promieniu łuku 1402,67mm).
http://www.g-weller.de
Na swoich stronach pokazuje szablony (chyba w skali 1:120) do wykonania wajch także w TT (oferuje też takowe):
http://www.g-weller.de/glb_alt/h_p.htm/gb210001.html (niebieskie odnośniki na podanej stronie - mam na myśli głównie te o promieniu łuku 1402,67mm).
Ostatnio zmieniony 24 sie 2010, 08:31 przez tete, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 maja 2010, 22:36
- Lokalizacja: Warszawa/ Długosiodło
- Kontakt:
Re: tory
Dzięki serdeczne. Póki co parowozy u mnie zostają stare BTTB: br 56 i 81. Aktualnie wymieniam spalinowozy i elektrowozy. Mimo wszystko i tak zakładałem użycie EW2 i EW3. A EW1 ewentualnie gdzieś na jakiś bocznicach. A tak apropo przyszła do mnie pierwsza partia torów tiligowskich. Muszę powiedzieć że CUD MIÓD i MALINA. Teraz żałuje że nie kupiłem więcej ale powoli wszystko wymienię. No prawie wszystko bo mini makieta do zabawy dla małego i jako tor doświadczalny będzie na BTTB.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2010, 15:49 przez skorpionek81, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 27 lip 2009, 15:37
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: tory
Dobrze zgadłeś z przeznaczeniem zwrotnic EW w poprzednim poście. Nic dodać, nic ująć.skorpionek81 pisze:Ponawiam pytanko jeśli można. Gdzie się stosuje zwrotnice EW1 EW2 EW3. Jest jakaś zasada czy to tylko jest widzi misie budowniczego?
Wybór konkretnej zależy od typu makiety i ilości miejsca - na moduł trafiają te z jak najmniejszym kącie, a na tort... tak jak się to mieści na desce. Jak poczytasz jeszcze forum nt. montażu zwrotnic z części, to będziesz już wiedział wszystko
Michał
Ostatnio zmieniony 16 sie 2010, 08:59 przez MiGo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 maja 2010, 22:36
- Lokalizacja: Warszawa/ Długosiodło
- Kontakt:
Re: tory
Ponawiam pytanko jeśli można. Gdzie się stosuje zwrotnice EW1 EW2 EW3. Jest jakaś zasada czy to tylko jest widzi misie budowniczego?
Ostatnio zmieniony 16 sie 2010, 08:58 przez skorpionek81, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 maja 2010, 22:36
- Lokalizacja: Warszawa/ Długosiodło
- Kontakt:
Re: tory
OK. EW1, EW2, EW3 różnią się długością oraz kątem odejścia toru bocznego. To tak na pierwszy rzut oka. IBW to zwrotnice łukowe, ABW to zwrotnica typu Y, tej DKW nie mogę znaleź ale te co są mi powinny wystarczyć. Jeśli chodzi o te IBW, ABW to sprawa jasna. A te EW1;2;3 to są jakieś specjalne zastosowania?Nie wiem,np: krótsza, z dużym kątem odejścia to na bocznice i tory techniczne i manewrowe gdzie składy poruszają się wolniej a dłuższa z mniejszym kątem to na tor główny gdzie prędkości są większe? Dużo pytań wiem, ale jestem lalik jeśli chodzi o tory modelowe i wolę dziesięć razy się zapytać niź mam gdzieś popełnić błąd.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1941
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 05 maja 2010, 22:36
- Lokalizacja: Warszawa/ Długosiodło
- Kontakt:
Re: tory
EW1, IBW, DKW, EW2, EW3....czy jest gdzieś dostępny słowik pojęć TT-kowicza początkującego . Ale dziękuje za wyjaśnienieDBv pisze:EW1, IBW i DKW można podpiąć pod napędy elektromagnetyczne chociaż wymaga to pewnej inwencji. Do rozjazdów takich jak np EW2, EW3 nie da się ich zastosować - wymagany jest napęd zapewniający większą siłę.
Ostatnio zmieniony 09 sie 2010, 08:25 przez skorpionek81, łącznie zmieniany 1 raz.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1941
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: tory
EW1, IBW i DKW można podpiąć pod napędy elektromagnetyczne chociaż wymaga to pewnej inwencji. Do rozjazdów takich jak np EW2, EW3 nie da się ich zastosować - wymagany jest napęd zapewniający większą siłę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości