Jak zregenerować stare tory
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
-
- Posty: 745
- Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Jak zregenerować stare tory
Dyskusja się toczy a na zadane pytanie brak opowiedzi.Masz tory ,najprawdopodobniej masz i Kontakt 60 więc spryskaj kaeałek toru zostaw na tydzień ,dwa i odpowiedz na to pytanie będziesz miał i to naocznie.Prościej chyba już nie można
- piottrw
- Posty: 755
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Jak zregenerować stare tory
A ja zauważyłem, po 3 dniowej jeździe w MIM że tory choć lekko przybrudzone (jak się przejedzie palcem) to jednak idealnie przewodzą prąd. BR80 przechodzi przez łukowe zwrotnice bez szarpnięcia. Od około pół roku do smarowania przekładni używam płynu do czyszczenia potencjometrów Kontakt (coś tam). Pewnie coś zawsze tego specyfiku trafi na szyny z kół i na na razie nie widzę żadnych złych efektów.
Hazerwocy czyszczą tory benzyną z apteki. Podpatrzone na wystawie
Pozdrawiam
Hazerwocy czyszczą tory benzyną z apteki. Podpatrzone na wystawie
Pozdrawiam
- Borczy
- Posty: 2296
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Jak zregenerować stare tory
Zamiast odpowiedzieć lub podpowiedzieć to zeszli na tematy inne i jaja sobie robią co za ludzie ...womo pisze:Borczy pisze:Czy Kontakt 60 pozostawia warstwę ochronną na powierzchni szyny?
Dzięki Wojciechu za informację . Na Ciebie można liczyć. Zadam zapytanie na PW jak, co i czym bo tylko o to mi chodziło i o nic więcej.
Dziękuję również Szanownym kolegom za zaangażowanie
p.s Sławek - , dzięki
- womo
- Posty: 2385
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Jak zregenerować stare tory
Zamiast odpowiedzieć lub podpowiedzieć to zeszli na tematy inne i jaja sobie robią co za ludzie ...Borczy pisze:Czy Kontakt 60 pozostawia warstwę ochronną na powierzchni szyny?
Nie wiem czy zostawia warstwę ochronną. U mnie najlepiej rurki chroni humbrol 113 i 62, do tego trochę pasteli i kurzu.
Ochrona na całego i nic nie ma prawa im zaszkodzić ...
Polecam
- aquirlan
- Posty: 366
- Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Jak zregenerować stare tory
Sławek, napisałeś tyle herezji w jednym poście, że nie wiem do czego się odnieść najpierw.
1) Tory modelowe są lepsze i bardziej estetyczne. Rozjazdy mają lepszą geometrię. Rozjazdy BTTB, a było ich wiele różnych wariantów, mają tendencję do podbijania składów, do wypychania lokomotyw itd. Trzeba się namęczyć, żeby znaleźć rozjazd w dobrym stanie, a potem go jeszcze często dobrze doczyścić. Jak nie wierzysz, to pokażę Ci zbiór moich, gdzie niemal każdy jest inny i wszystkie są do niczego.
2) Tabor BTTB jeździ po modelowych tak samo dobrze, jak po BTTB. Wszystkie "niedoskonałości" wynikają bardziej z braków technologicznych, bo ten tabor ma -dziesiąt lat. Nie wspominam nawet o plastikowych kołach.
3) Ja się nie spotkałem z rozjazdem Tilliga, który by wymagał nie wiem jakiego poprawiania.
4) Przystosował - są przejściówki.
5) Modelowe lepiej przewodzą, lepiej się je czyści, nie deformują się.
A odpowiadając na pytanie - przed położeniem Cilit Bang. Po - zależy od syfu.
1) Tory modelowe są lepsze i bardziej estetyczne. Rozjazdy mają lepszą geometrię. Rozjazdy BTTB, a było ich wiele różnych wariantów, mają tendencję do podbijania składów, do wypychania lokomotyw itd. Trzeba się namęczyć, żeby znaleźć rozjazd w dobrym stanie, a potem go jeszcze często dobrze doczyścić. Jak nie wierzysz, to pokażę Ci zbiór moich, gdzie niemal każdy jest inny i wszystkie są do niczego.
2) Tabor BTTB jeździ po modelowych tak samo dobrze, jak po BTTB. Wszystkie "niedoskonałości" wynikają bardziej z braków technologicznych, bo ten tabor ma -dziesiąt lat. Nie wspominam nawet o plastikowych kołach.
3) Ja się nie spotkałem z rozjazdem Tilliga, który by wymagał nie wiem jakiego poprawiania.
4) Przystosował - są przejściówki.
5) Modelowe lepiej przewodzą, lepiej się je czyści, nie deformują się.
A odpowiadając na pytanie - przed położeniem Cilit Bang. Po - zależy od syfu.
- tydzial
- Posty: 903
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: Jak zregenerować stare tory
Pan swoje chłop swoje, a ile że modelowe kosztują, jest kumulacja 15 000 000 graj kupisz modelowe. Na tym kończę wypowiedzi w tym temacie, bo jak komu się dobrze radzi, a do niego nie dociera, to jego problem.
- Slawek77
- Posty: 2054
- Rejestracja: 04 lut 2015, 18:06
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: Jak zregenerować stare tory
Darujcie sobie takimi postami, nie każdego stać wydać na torowisko parę tysięcy zł.
Każdy buduje z tego co ma lub na to co go stać !!!! prawda
Borczyk ma torowisko w stanie idealnym i wystarczy mu od czasu do czasu przeczyścić ze smarów z zębatek.
Każde torowisko trzeba czyścić nie zależnie jakie to są czy rurki czy profilowe.
Kolega Borczyk zadał pytanie
Przez xx lat używane były rurki i każdy był zadowolony.
Jak porównuję dzisiejsze zwrotnice do zwrotnic BTTB to zwrotnice tilliga to jedna wielka porażka
Nie spotkałem się jeszcze z ani jedną zwrotnicą którą bym nie musiał poprawiać ( szlifować naginać itd...
Jeśli tillig by przystosował tory pofilowe do torów BTTB to nie jeden modelarz by nadal je stosował.
Ale jak każdy wie, tory profilowe są węższe od BTTB i każdy nowy skład ma przystosowane osie do szyn profilowych.
W ten sposób wymuszono wymianę torowiska na profilowe prawda ?
Dlatego każdy wybiera szyny profilowe.
Pozdrawiam
Każdy buduje z tego co ma lub na to co go stać !!!! prawda
Borczyk ma torowisko w stanie idealnym i wystarczy mu od czasu do czasu przeczyścić ze smarów z zębatek.
Każde torowisko trzeba czyścić nie zależnie jakie to są czy rurki czy profilowe.
Kolega Borczyk zadał pytanie
A wy odpowiadacie tak jak by napisał czym usunąć rdzę !!Borczy pisze:Witam,
Czy Kontakt 60 pozostawia warstwę ochronną na powierzchni szyny?
Przez xx lat używane były rurki i każdy był zadowolony.
Jak porównuję dzisiejsze zwrotnice do zwrotnic BTTB to zwrotnice tilliga to jedna wielka porażka
Nie spotkałem się jeszcze z ani jedną zwrotnicą którą bym nie musiał poprawiać ( szlifować naginać itd...
Jeśli tillig by przystosował tory pofilowe do torów BTTB to nie jeden modelarz by nadal je stosował.
Ale jak każdy wie, tory profilowe są węższe od BTTB i każdy nowy skład ma przystosowane osie do szyn profilowych.
W ten sposób wymuszono wymianę torowiska na profilowe prawda ?
Dlatego każdy wybiera szyny profilowe.
Pozdrawiam
- tydzial
- Posty: 903
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: Jak zregenerować stare tory
Już tyle na temat rurek było że szkoda zaśmiecać forum .Można sobie eksperymentować każdy ma do tego prawo ale jak pyta o poradę i z uporem maniaka chce z piasku ukręcić bicz niech próbuje i niech nie zawraca głowy pytaniami na które już ze sto razy padła odpowiedź.Nie znaleziono jeszcze cudownego środka na renowację rurek masz szansę na nobla jak go odkryjesz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10298
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Jak zregenerować stare tory
Im szybciej wypieprzy rurki, tym szybciej PRZESTANIE ich żałować.bankier pisze:Borczy jak widać czyni tort na rurkach.
- Borczy
- Posty: 2296
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Jak zregenerować stare tory
Dokladnie, ja zadałem trochę inne pytanie
-
- Posty: 465
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Jak zregenerować stare tory
Borczy jak widać czyni tort na rurkach. Więc pytanie zasadne. Wiem, że każdy posiadacz modelowych ma argumenta na ich wyższość ale czasami warto skupić się jeno na rzeczowej odpowiedzi.
ps. posiadam rurki!
ps. posiadam rurki!
- tydzial
- Posty: 903
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: Jak zregenerować stare tory
Wymienić BTTB na modelowe jedyny rozsądny ruch w kierunku dobrego przewodzenia między szyną a kołami .Kółka wymiana na metalowe też dobry kierunek.O rurkach już tyle się pisało że nie rozwijam tego tematu za rurkami nic a przeciwko wielkie góry .
- Borczy
- Posty: 2296
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Jak zregenerować stare tory
Witam,
Czy Kontakt 60 pozostawia warstwę ochronną na powierzchni szyny?
Czy Kontakt 60 pozostawia warstwę ochronną na powierzchni szyny?
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 22 gru 2014, 08:26
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Jak zregenerować stare tory
Panowie, żadnego papieru ściernego do torów BTTB! To jest jak golenie raz zaczniesz golić i musisz to robić ciągle albo będziesz wyglądał jak szympans.
Do usuwania tlenków z metali i zestyków jako profesjonaliści stosujemy Kontakt Chemie: Kontakt 60, Środek czyszczący do styków. Spryskać po wszystkim co przewodzi i styka, zwrotnice, klawisze przełączające zwrotnice, jak to potencjometr to nawet nie trzeba wycierać, szyny można ew. przetrzeć szmatką. Można pryskać nawet na szyny z podsypką, trawą vero, malowane itd.
Żadnych gumek do mazania, wprawdzie wizualnie czyszczą niesamowicie, ale zostawiają warstwę mikrotłuszczu i wygląda ładnie, błyszczy się, za to powierzchnia szyny przewodzi źle.
Zmywacze i spirytusy głównie rozmazują brud.
Jeśli już szyny są brudne od plastiku z kół, sprawę załatwia (nieco rakotwórczy) aceton.
Papier ścierny zaś usuwa tlenki razem z warstwą chroniącą przed utlenianiem oraz rdzą - i zaczyna się katastrofa p.t. ciemnoszare szyny.
Jeszcze jedno: wszystkie koła plastykowe w wagonach zamieniamy na metalowe i czyścimy spirytusem obręcze gumowe lokomotyw - gigantyczne różnice eksploatacyjne szyn BTTB.
Do usuwania tlenków z metali i zestyków jako profesjonaliści stosujemy Kontakt Chemie: Kontakt 60, Środek czyszczący do styków. Spryskać po wszystkim co przewodzi i styka, zwrotnice, klawisze przełączające zwrotnice, jak to potencjometr to nawet nie trzeba wycierać, szyny można ew. przetrzeć szmatką. Można pryskać nawet na szyny z podsypką, trawą vero, malowane itd.
Żadnych gumek do mazania, wprawdzie wizualnie czyszczą niesamowicie, ale zostawiają warstwę mikrotłuszczu i wygląda ładnie, błyszczy się, za to powierzchnia szyny przewodzi źle.
Zmywacze i spirytusy głównie rozmazują brud.
Jeśli już szyny są brudne od plastiku z kół, sprawę załatwia (nieco rakotwórczy) aceton.
Papier ścierny zaś usuwa tlenki razem z warstwą chroniącą przed utlenianiem oraz rdzą - i zaczyna się katastrofa p.t. ciemnoszare szyny.
Jeszcze jedno: wszystkie koła plastykowe w wagonach zamieniamy na metalowe i czyścimy spirytusem obręcze gumowe lokomotyw - gigantyczne różnice eksploatacyjne szyn BTTB.
Ostatnio zmieniony 31 gru 2014, 17:22 przez kbosak, łącznie zmieniany 3 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10298
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Jak zregenerować stare tory
Jeśli chodzi o o same tory (łuki, proste) to docinasz flexy na wymiar i podmieniasz bez problemu.
Natomiast rozjazdy i krzyżówki mają inną geometrię i podmiana 1 do 1 nie jest możliwa.
Ponadto nowy długi tabor KIEPSKO sobie radzi na rozjazdach typu EW1 (najbliższe do rozjazdów rurkowych), przykładowo BR 44 Roco nie przejedzie przez EW1 (w bok) z założonymi dodatkowymi elementami (z woreczka) - bez nich jako-tako, ...dlatego zalecane jest stosowanie rozjazdów od EW2 w wzwyż.
Natomiast rozjazdy i krzyżówki mają inną geometrię i podmiana 1 do 1 nie jest możliwa.
Ponadto nowy długi tabor KIEPSKO sobie radzi na rozjazdach typu EW1 (najbliższe do rozjazdów rurkowych), przykładowo BR 44 Roco nie przejedzie przez EW1 (w bok) z założonymi dodatkowymi elementami (z woreczka) - bez nich jako-tako, ...dlatego zalecane jest stosowanie rozjazdów od EW2 w wzwyż.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2010, 08:28 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości