Zwrotniki, pokrywy napędów rozjazdów

Czyszczenie, konserwacja, naprawy, budowa itd

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1703
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zwrotniki, pokrywy napędów rozjazdów

Post autor: wicy »

Dziękuję bardzo.
Awatar użytkownika
Fantomas
Posty: 705
Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Zwrotniki, pokrywy napędów rozjazdów

Post autor: Fantomas »

12 x 14 x 4 mm
Awatar użytkownika
Fantomas
Posty: 705
Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Zwrotniki, pokrywy napędów rozjazdów

Post autor: Fantomas »

Mam jeden jeszcze nie zamontowany, więc pomierzę i dam znać.
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1703
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zwrotniki, pokrywy napędów rozjazdów

Post autor: wicy »

Czy ktoś stosował zwrotniki Gehlhaar?
http://www.makieciarz.pl/gehlhaar-a02-1 ... 82932.html
Jakie wymiary (głównie głębokość) ma pudełko pod zwrotnikiem?
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Zwrotniki, pokrywy napędów rozjazdów

Post autor: tete »

Znalazłem więc zapodaję. Może się przyda komu....
Obrazek
źródło: kozak
Ostatnio zmieniony 06 gru 2008, 11:10 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Zwrotniki, pokrywy napędów rozjazdów

Post autor: tete »

Jak się dodatkowo wywiedziałem u znajomych kolejarzy ;) jest jeszcze taka zasada, aby na prostych i nieskomplikowanych głowicach elementy takie jak zwrotniki czy nawet napędy (mechaniczne scentralizowane) ze względów bezpieczeństwa (obsługa, ekipy konserwacyjne) umieszczać na zewnątrz układu torowego - mniejsze niebezpieczeństwo potrącenia z sąsiedniego toru.

Poza tym dowiedziałem się, że zwraca się uwagę na fakt, aby pędnie były jak najkrótsze (jak najmniejsza ilość zbędnych załomów - to wszystko zwiększa opory)...
Co jeszcze? Jeśli chodzi o rozjazdy krzyżowe - tu zawsze po jednej stronie są napędy jak i zwrotniki.

W zasadzie powinno się także stosować wskaźniki położenia zwrotnic w formie latarń zwrotnicowych oświetlanych w nocy - w przypadku tych napędów scentralizowanych mechanicznych. Odesłali mnie też do (E-1) Ie-1 (rozdział III). :)

Zapodaję to info w ramach uzupełnienia tematu...
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zwrotniki, pokrywy napędów rozjazdów

Post autor: mradwan »

Chodziło o tę stację:
Obrazek

I tutaj:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2008, 08:30 przez mradwan, łącznie zmieniany 3 razy.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Zwrotniki, pokrywy napędów rozjazdów

Post autor: tete »

mradwan pisze:Na tym zdjęciu bardzo ładnie widać zwrotniki i napędy.
na którym?? :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 20 mar 2008, 15:59 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
mradwan
Posty: 403
Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zwrotniki, pokrywy napędów rozjazdów

Post autor: mradwan »

Na tym zdjęciu bardzo ładnie widać zwrotniki i napędy.
gemol
Posty: 1046
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Zwrotniki, pokrywy napędów rozjazdów

Post autor: gemol »

Zwrotniki zasadniczo ustawiane były po stronie "na wprost", napędy po stronie przeciwnej. Jeśli układ rozjazdów uniemożliwiał usytuowanie napędu po stronie przeciwnej, wówczas stał on po stronie zwrotnika, a zwrotnik ustawiony był za napędem. Tyle na ten temat.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Paweł Basiński
Posty: 584
Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zwrotniki, pokrywy napędów rozjazdów

Post autor: Paweł Basiński »

hugwa pisze:
gemol pisze:Odpisałem na PW.
A szkoda....
A wielka szkoda!

Taka informacja jest jak najbardziej warta rozpowszechnienia publicznego :)

Jeżeli można to poproszę :roll:

pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony 03 mar 2008, 20:05 przez Paweł Basiński, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Zwrotniki, pokrywy napędów rozjazdów

Post autor: Marcin »

MOim zdaniem powinny być po zawietrznej. ;)
Awatar użytkownika
hugwa
Posty: 160
Rejestracja: 26 kwie 2007, 15:38
Lokalizacja: mentalne zadupie
Kontakt:

Re: Zwrotniki, pokrywy napędów rozjazdów

Post autor: hugwa »

gemol pisze:Odpisałem na PW.
A szkoda....
Ostatnio zmieniony 03 mar 2008, 18:18 przez hugwa, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Zwrotniki, pokrywy napędów rozjazdów

Post autor: tete »

Dzięki
gemol
Posty: 1046
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Zwrotniki, pokrywy napędów rozjazdów

Post autor: gemol »

Odpisałem na PW.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości