Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Czyszczenie, konserwacja, naprawy, budowa itd

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
tuchol
Posty: 274
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu

Post autor: tuchol »

DBv pisze:
tuchol pisze:Trudno znaleźć zalety EW1 w stosunku do EW2 i EW3.
1- Miejsce
2- W przeciwienstwie do EW3 nie wygladaja komicznie w zestawieniu z DKW
1. Jeśli chodzi o miejsce zajmowane przez rozjazd, to EW2 zajmują niewiele więcej, co innego EW3.
2. Zgoda, ale EW2 wygląda bardzo przyzwoicie i kąty (15 stopni) też sa ok.

Pewnym utrudnieniem rozjazdów EW2 i EW3 jest konieczność podłączenia napięcia do krzyżownicy w zależności od położenia iglic. W przypadku siłowników do zamka centralnego powinien to być Master a anie Slave.
Ostatnio zmieniony 22 lip 2007, 13:07 przez tuchol, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu

Post autor: DBv »

tuchol pisze:Trudno znaleźć zalety EW1 w stosunku do EW2 i EW3.
1- Miejsce
2- W przeciwienstwie do EW3 nie wygladaja komicznie w zestawieniu z DKW
Ostatnio zmieniony 22 lip 2007, 13:06 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
tuchol
Posty: 274
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu

Post autor: tuchol »

Ja niestety, popełniłem rok temu ten błąd i kupiłem rozjazdy EW1 do montażu. I nie chodzi tylko o to, że trudno te nity rozklepać ale po pomalowaniu w niektórych iglicach nie było napięcia. Trudno znaleźć zalety EW1 w stosunku do EW2 i EW3.
ttizin pisze: I duga sprawa tycząca się tego samego: otóż zastanawia mnie jak sztywny musi być drut łączący napęd podmakietowy z suwakiem i jego mocowanie do obu elementów, żeby napęd mógłbyć ok 5-6 cm pod powierzchnią? bo widząc ten rozjazd to przekładanie z napędem bocznym przypuszczam bez problemu ale z dołu?? nie wiem, nie wyobrażam se tego z odległości wiekszej niz 1-2 cm!! może się mylę więc praktyków proszę o sprostowanie!!
z góry dzieki
Jako mechanizm stosuje siłowniki do samochodowego zamka centralnego. W poblliżu prowadnicy zwrotnicy przewiercam otwór i mocuje w nim rurkę mosiężną fi 2 mm.
Co do drutu to używam stalowego 0.8 mm - idealnie wchodzi w otworek w prowadnicy.
Ostatnio zmieniony 22 lip 2007, 13:06 przez tuchol, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 903
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: tydzial »

Rada starego modelarza, złożyłem 10 szt.lewych i tyle samo prawch ,iglice mają już gotowe nity do rozklepanie, aby to zrobić trzeba się zaopatrzyć w iglicę od wtryskiwacza paliwo zużyte można dostać u każdego mechanika i mamy za razen dobry i twardy punktak do punktowania pod wiertło jak i do rozklepania nitów iglicowych po takiej operacji iglice pracują bez oporów.
Mało to przerabiam napędy ręczne na elektryczna i to dopiero jest tanio rozjazd z napędem ele.
BarTTek
Posty: 808
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: BarTTek »

Na moich rozjazdach użyłem banalnej metody, początkowo rozwiercałem nity mikrowiertarką, jednak to mało bezpieczna metoda i zniszczyło sie co nieco. Postanowiłem miejsca nitów zalać wikolem- efekt nic nie podskakuje, wszystko się trzyma w kupie, po rozruszaniu iglic wszystko pracuje lekko z drobnym oporem
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: DBv »

Nity sa w rozjazdach EW1 i IBW1 bedacych stara produkcja Pilz-a
Nowsze konstrukcje tj. np EW2 czy EW3 juz nitów nie maja, w zamian trzeba docinać i nadpiłowywać szyny a na końcu delikatnie zagiąć mocowanie iglic.

Ja w Sebnitz widziałem młoteczek, ale może to zależy od tego do jakiej grupy sie trafiło...
Awatar użytkownika
miano
Posty: 610
Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: miano »

Ale to dotyczy chyba tylko EW 1 - tam widziałem w woreczku takie małe nity, w EW2 i EW3 ich nie ma. W Sebnitz wydawało mi się że mają do tych nitów taką zaciskarkę ala mała prasa.
romek tt
Posty: 137
Rejestracja: 05 cze 2006, 09:19
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: romek tt »

Problem własńie jest z tym mocowaniem .W Sebnitz ogladalismy ,jak to robią-mały młoteczek i delikatnie stuk,stuk ,stuk.Sam osobiscie kilka prowadnic zniszczyłem,pekł plastik przy zbyt mocnym stukaniu/przy ibw,ew udało sie złożyc z niewielkimi stratami.
Awatar użytkownika
miano
Posty: 610
Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: miano »

ArJu pisze:EW2 i EW3 do samodzielnego montażu? Coś przeoczyłem?
83420, 83421 i 83326, 83327 postarzane. Rozjazdy o wymiarach EW2 i EW3 na flexach. Można z nich zrobić też łukowe lub rozwarte(aussenbogenweiche). Moim zdaniem przyjemne w montażu, konieczne tylko małe docinki szyny.
Ostatnio zmieniony 22 lip 2007, 13:05 przez miano, łącznie zmieniany 1 raz.
ArJu
Posty: 488
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: ArJu »

Marcin pisze:Ja tez nie mam problemu. Każdy rozjazd jaki złożyłem EW2,3 IBW działa bez problemu. I takie tylko kupuje bo są tańsze a i czas miło upływa na montażu.
EW2 i EW3 do samodzielnego montażu? Coś przeoczyłem?
Ostatnio zmieniony 22 lip 2007, 13:05 przez ArJu, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
ArTTur
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: Marcin »

Ja tez nie mam problemu. Każdy rozjazd jaki złożyłem EW2,3 IBW działa bez problemu. I takie tylko kupuje bo są tańsze a i czas miło upływa na montażu.
ttizin
Posty: 10
Rejestracja: 10 sie 2006, 21:53
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: ttizin »

Drodzy koledzy!!
Gdzieś tu i ówdzie już o tym czytałem, ale nie wiem gdzie a wątek się ten pojawia czasem ale w żaden sposób do końca jeszcze nie został wyjaśniony!!
Otóż zakupiłem ostatnio 4 szt. rozjazdów BW1 do samodzielnego montażu na podkładzie flex. I mam teraz do Was takie pytanie: Dlaczego wszędzie polecacie kupować gotowe zwrotnice?? mnie udało się już taką jedną złożyć raczej bez problemu, trochę przesadziłem tylko z obcięciem iglic i suwak przestawiający iglice jest między nie tymi podkładami co powinien, ale wszystko wydaje mi się OK! czytatałem kiedyś gdzieś że chodzi wam o dobijanie czegoś czy cuś!! W moim przekonaniu wystarczy odpowiednio zagiąć końcówki iglic przymocowując w ten sposób do nich suwak!! Jęsli się mylę to proszę o sprostowanie!!
Oczywiście dodaję że zakup tych rozjazdów był przypadkowy i nie mam jeszcze wogole doświadczenia z torami modelowymi, nie mam nawet jeszcze ani jednego flexa :)
(po prostu okazja była tak mi się wydaje).
I duga sprawa tycząca się tego samego: otóż zastanawia mnie jak sztywny musi być drut łączący napęd podmakietowy z suwakiem i jego mocowanie do obu elementów, żeby napęd mógłbyć ok 5-6 cm pod powierzchnią? bo widząc ten rozjazd to przekładanie z napędem bocznym przypuszczam bez problemu ale z dołu?? nie wiem, nie wyobrażam se tego z odległości wiekszej niz 1-2 cm!! może się mylę więc praktyków proszę o sprostowanie!!
z góry dzieki
Ostatnio zmieniony 22 lip 2007, 12:58 przez ttizin, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość