Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Czyszczenie, konserwacja, naprawy, budowa itd

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: ArturSchŁ »

wkocierz pisze:Czy mam się trzymać kurczowo instrukcji dołączonej do zwrotnicy?
A jaki widzisz problem ? Przed Trako połączyłem kilka na czuja gapiąc się w instrukcję, okazało się, że w jednym pomyliłem się - druciki zamieniłem i było OK.

Wyprowadzamy przewody (ze wszstkich możliwych punktów, o których mówiono powyżej) pod makietę i tam je łączymy do woli, tak lub wspak. Użyłem do tego kostek elektrycznych 8-12 zaciskowych (grosze w hurtowni, zł w Castoramie).
wkocierz
Posty: 132
Rejestracja: 11 sty 2007, 20:41
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: wkocierz »

No dobrze to w takim razie czy zna ktoś ostateczną odpowiedź jak podłączyc EW2 z napędem connrad(z polaryzacją)? Czy mam się trzymać kurczowo instrukcji dołączonej do zwrotnicy?Pytanie kieruje do posiadaczy takiego zestawu.
Awatar użytkownika
miano
Posty: 610
Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: miano »

Papcio pisze:Czy mocno skomplikuje sprawę dołączenie dekodera urządzeń? (mam na myśli Lenz-a LS150)
Z punktu widzenia połączeń na rozjeździe nie ma to znaczenia, dekoder podaje prąd sterujący przełączaniem rozjazdu tak samo jak byś robił to np z klawiaturki bttb.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2007, 12:22 przez miano, łącznie zmieniany 1 raz.
BarTT
Posty: 294
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: BarTT »

Czy mocno skomplikuje sprawę dołączenie dekodera urządzeń? (mam na myśli Lenz-a LS150)
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: Marcin »

Chodziło mi o odcinek między iglicą a krzyżownicą, z tego co pamiętam z techniki ruchu kolejowego to tak to nazywano wtedy. :D
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2560
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: Mariusz »

Mam nadzieję, Marcinie, że pisząc kierownice miałeś na myśli iglice. Kierownic nie zasila się przecież.
miki
Posty: 1269
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Lipowo k.Glinianki
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: miki »

Marcin pisze:Napęd z polaryzacją w tych rozjazdach być musi!!!
W sumie niekoniecznie, wystarczy dwusekcyjny przełącznik - jedna sekcja steruje napędem, druga - w tym samym czasie - polaryzacją. Ale to raczej zestaw awaryjny.....
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: Marcin »

To co ja rozrysowałem to tylko punkty połaczenia tych blaszek kontaktowych z szynami. Napęd z polaryzacją w tych rozjazdach być musi!!!
miki
Posty: 1269
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Lipowo k.Glinianki
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: miki »

Po pierwsze mylicie kierownice z iglicami.
Po drugie "prąd" w iglicy nie weźmie się ze styku z szyną zasadniczą - pewność takiego połączenia jest bliska zeru.
Zasadniczo są dwie szkoły. Jedna głosi, że cały zespół iglice+dziobownica powinien być podłączony do przełącznika polaryzacji. Według drugiej - której jestem wyznawcą - iglice powinny być na sztywno podłączone do szyn zewnętrznych - dodatkowymi przylutowanymi pod spodem kabelkami a tylko dziobownica do przełącznika polaryzacji. Wadą jest fakt, że lokomotywa, jeżeli zatrzyma się z wózkiem (kotłem) w okolicach krzyżownicy prawdopodobnie spowoduje zwarcie między iglicami. Lekarstwem jest przecięcie iglic, tak by w okolicach krzyżownicy nie były do niczego podłączone, ew były podłączone do dziobownicy.
Awatar użytkownika
miano
Posty: 610
Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: miano »

Ja zrobiłem tak jak jest w instrukcji i to opisałem - jeśli masz EW2 do montażu to instrukcja przedstawia sposób połączenia rozjazdu z napędem i to napęd przełacza polaryzację - prąd pobierany jest ze stale zasilanych szyn zewnętrznych, kabelkiem do napędu,ten podaje odpowiednią polaryzację kabelkiem do zaizolowanej krzyżownicy.
Wersja kolegi Marcina natomiast moim zdaniem nie wymaga użycia napędu do zmiany polaryzacji - prąd dostarczany jest bezpośrednio (kabelkiem) z kierownic do zaizolowanej krzyżownicy - prąd w kierownicach bierze się ze styku z szyną tak jek piszesz.
Po namyśle: aczkolwiek tu chyba łatwo o zwarcie gdy przejeżdza skład - obydwie kierownice połączone przez krzyżownice mają zawsze tą samą polaryzację ??
BarTT
Posty: 294
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: BarTT »

Już prawie załapałem :)

Jeszcze tylko jedna wątpliwość:

Kolega Piottrek (miano) pisze o blaszkach, że pobierają ( !! ) prąd z szyn (kierownic) II i III i przekazują do napędu, z którego kabelek zasila blaszkę I (krzyzownica).

Z kolei z postu kolegi Marcina wynika, że blaszki nr II i III zasilają ( !! ) kierownice na wprost i w prawo.

Troszkę się pogubiłem... w pierwszym wypadku blaszki musiałyby być połączone kabelkiem z napędem, a napęd z krzyzownicą. Skąd miałby się wziąć zatem prąd w kierownicach? Czy poprzez ich styk z zaznaczonymi na zdjeciu zielonym kolorem szynami (w zaleznosci od położenia zwrotnicy)?

Obrazek

W drugim przypadku (jako, że blaszki zasilają) blaszki musiałyby być podpięte bezpośrednio do zasilania (??)

Postaram się już nie marudzić, ale jeszcze tylko tą kwestię pomóżcie mi rozwiązać :D

Prosiłbym też o przyznanie punktów kolegom jeśli to możliwe.
Ostatnio zmieniony 23 lip 2007, 08:28 przez BarTT, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: Marcin »

Tak to ma wyglądać:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 23 lip 2007, 08:27 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: Marcin »

Te blaszki sa trzy dlatego że:
1- do zasilania krzyżownicy
2- do zasilania kierownicy na wprost
3- do zasilania kierownicy na kier lewy lub prawy

Te blaszki najlepiej przylutować do wymienionych szyn.
Awatar użytkownika
miano
Posty: 610
Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: miano »

Papcio pisze:...Będę też wdzięczny za odpowiedź na ostatnie pytanie z mojego pierwszego postu (dotyczące blaszki oraz trzech [czemu aż tyle?] "Kontaktklemme" dołączanych do EW2)...
Jedna pobiera prąd z szyny lewej, druga z prawej i przez napęd podaje do trzeciej zasilającej zaizolowaną część rozjazdu. Co do blaszki to nie rozszyfrowałem jej przeznaczenia, ale gdy ułamałem wygięty kawałek wchodzący w prowadnicę to kawałek tej blaszki przylutowałem, wygiąłem i działa. ;)

Pozdrawiam Piottrek
Ostatnio zmieniony 23 lip 2007, 08:14 przez miano, łącznie zmieniany 1 raz.
BarTT
Posty: 294
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: BarTT »

OK. Czy powinno to wyglądać w ten sposób?
Obrazek

Szare plamy to złączki izolujące. Czerwona nitka to kabelek odpowiadający za polaryzację łączący "Kontaktklemme" z napędem zwrotnicowym.

Jeśli jest tak jak powyżej napisałem to zabieram się za poprawę - najgorsze, że będę musiał częściowo zdejmować zaszutrowane rozjazdy :(

Będę też wdzięczny za odpowiedź na ostatnie pytanie z mojego pierwszego postu (dotyczące blaszki oraz trzech [czemu aż tyle?] "Kontaktklemme" dołączanych do EW2).

I jeszcze jedno: w jaki sposób podłączacie zasilanie do szyn na modułach? Mam na myśli miejsce i sposób łączenia kabelków zasilających z szynami.
Ostatnio zmieniony 23 lip 2007, 08:14 przez BarTT, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości