Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
- Misiek
- Posty: 1648
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Modlińska 6 - pod arkadami zjazdowym i z trasy toruńskiej
http://www.rcwroblik.pl/x_C_X__P_KONTAKT.html
Bitwy Warszawskiej/róg Grójeckiej
To chyba ten: http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?d=kontakt
Ale nie ręczę za asortyment bo sklepy znam tylko z widzenia
http://www.rcwroblik.pl/x_C_X__P_KONTAKT.html
Bitwy Warszawskiej/róg Grójeckiej
To chyba ten: http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?d=kontakt
Ale nie ręczę za asortyment bo sklepy znam tylko z widzenia
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 04 sty 2009, 13:21
- Lokalizacja: Vänersborg, Szwecja
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
RC? a moze masz jakis adres sklepow w warszawie
- womo
- Posty: 2390
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Najszybciej w sklepach z RC. Oni tez używaj tych maleństw
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 04 sty 2009, 13:21
- Lokalizacja: Vänersborg, Szwecja
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Witam
Ja jakos zmontowalem rozjazdy ale mam inny klopot. Bezskutecznie poszukuje malych srubek do zamocowania napedow elektrycznych do rozjazdow, moze ktos wie gdzie je zdobyc?
andrzej
Ja jakos zmontowalem rozjazdy ale mam inny klopot. Bezskutecznie poszukuje malych srubek do zamocowania napedow elektrycznych do rozjazdow, moze ktos wie gdzie je zdobyc?
andrzej
- przemcol
- Posty: 432
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Obejrzałem właśnie gotowe EW2 i tam tej blaszki nie ma.
Nie używam klamer kontaktowych, lutuje kable według schematu z tego wątku.
A może to jakiś gratis Tilliga.
Nie używam klamer kontaktowych, lutuje kable według schematu z tego wątku.
A może to jakiś gratis Tilliga.
- womo
- Posty: 2390
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Ta blaszka jest do elektryki, ale zamiast jej używać lepiej przylutuj kable do szyny.
- przemcol
- Posty: 432
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Rozjazd do samodzielnego montażu - EW2,EW3
Na zdjęciu widać nad dole po prawej stronie blaszkę długości około 4 cm. Właśnie składam zwrotnicę i nie wiem gdzie się to coś montuje.Grzegorz TT pisze:Obrazek
Chyba że coś przeoczyłem opisie Grzegorza.
Ostatnio zmieniony 07 lis 2009, 07:16 przez przemcol, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 21 mar 2008, 09:17
- Lokalizacja: ``````````
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Witam.
Niestety nie mam prasy, ale już przymocowałem iglicę.
Zrobiłem to za pomocą ścisku stolarskiego, malutkiego młotka, śruby i śrubokręta krzyżowego.
Na początku położyłem odwróconą EW1 blisko krańca biurka następnie pomiędzy trzepniami
położyłem kawałek tekturki i wziąłem ścisk i z wyczuciem przycisnąłem zwrotnicę do biurka aby się niepotrzebnie nie poruszała.
Następnie młoteczkiem lekko uderzałem śrubokręt aby troszeczkę rozszerzyć trzpień,
potem wziąłem śrubę (8 albo 6) i ją uderzając młoteczkiem lekko rozpłaszczyłem trzpień.
I tak zamontowałem iglicę, wszystko jest sprawne, wagony i lokomotywa przejeżdżają swobodnie.
Jak kupię zwrotnice będę mocował iglicę to nakręcę filmik i dam go na You tuble i tu wkleję link aby wszyscy zobaczyli jak to wygląda.
Niestety nie mam prasy, ale już przymocowałem iglicę.
Zrobiłem to za pomocą ścisku stolarskiego, malutkiego młotka, śruby i śrubokręta krzyżowego.
Na początku położyłem odwróconą EW1 blisko krańca biurka następnie pomiędzy trzepniami
położyłem kawałek tekturki i wziąłem ścisk i z wyczuciem przycisnąłem zwrotnicę do biurka aby się niepotrzebnie nie poruszała.
Następnie młoteczkiem lekko uderzałem śrubokręt aby troszeczkę rozszerzyć trzpień,
potem wziąłem śrubę (8 albo 6) i ją uderzając młoteczkiem lekko rozpłaszczyłem trzpień.
I tak zamontowałem iglicę, wszystko jest sprawne, wagony i lokomotywa przejeżdżają swobodnie.
Jak kupię zwrotnice będę mocował iglicę to nakręcę filmik i dam go na You tuble i tu wkleję link aby wszyscy zobaczyli jak to wygląda.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Mizerną praskę w sposób domowy można zrobić wykorzystując statyw wiertarski np taki: http://www.narzedzia.pl/pl/productDetai ... _1306.html
Do rozklepania miniaturowych nitów wystarczy
Do rozklepania miniaturowych nitów wystarczy
- tydzial
- Posty: 903
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Grześ chodzi o te trzpienie co trzeba je trochę roznitować już było o tym ale najlepiej to iglicą z wtryskiwacza ma ostrą końcówkę i idealnie nadaje się jako punktak .
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 21 mar 2008, 09:17
- Lokalizacja: ``````````
- Kontakt:
Problem z Iglicą.
Witam. Wczoraj kupiłem 4 EW1 do samodzielnego złożenia, tak na próbę, aby zobaczyć co i jak.Mariusz pisze:Zabrałem się do składania EW1 po zrobieniu sobie bardzo przydatnego przyrządu do zaciskania trzpieni mocujących iglice w podkładzie (taka mała zaciskarka, praska). Skręcasz i trzpień jest ściskany co skutkuje jego rozszerzeniem.
Nie miałem zbytnio problemów, tylko z pierwszym miałem trochę zabawy ale potem to szybko i dobrze poszło.
Kłopoty zaczęły się wtedy jak trzeba było zamontować iglicę, próbowałem ją rozszerzyć poprzez docisk ale nic z tego nie wyszło,
nie chcę uszkodzić zwrotnicy więc zapytam jak zrobić taką praskę, albo gdzie można ją kupić albo czy da się to jakoś inaczej zamocować.
Myślałem nad daniem malutkiej ilości cyny aby iglica nie wypadała,
ale boję się że albo mogę ją zablokować albo stopić elementy plastikowe.
Za odpowiedź Serdecznie dziękuję.
Ostatnio zmieniony 23 gru 2008, 20:18 przez SWBT.S.A., łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Dostarczone blaszki lutuję gdzie trzeba, szyny dziobu krzyżownicy tez lutuję ze sobą ograniczając w ten sposób podłączenie do jednego punktu.
Szyny skracam z obydwu stron ponieważ inaczej nie da się ustawić wcięcia na iglicę.
Szyny skracam z obydwu stron ponieważ inaczej nie da się ustawić wcięcia na iglicę.
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
- Lokalizacja: gliwice
- Kontakt:
Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3
Czy ktoś z Was robił rozjazdy łukowe np R900/R630? Jeśli tak to jakie wrażenia i jaki efekt końcowy? Nie wiem czy warto się na to porywać.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10303
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Rozjazd do samodzielnego montażu - EW2,EW3
Szczerze odradzam wykonywanie połączeń elektrycznych przy użyciu dostarczanych klamr czy pasków blaszki - na styk. Wszelkie tego typu patenty, po czasie, zaczynają sprawiać problemy i to o tyle trudne do zlokalizowania, że raz kontakt jest, raz jest przerwa, a innym razem jest zwiększony opór połączenia.Grzegorz TT pisze:Kolejną czynnością jest wykonanie połączeń elektrycznych.
Jeśli chcecie uniknąć "dziwnych" sytuacji z zasilaniem, to pozostaje tylko lutowanie.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Rozjazd do samodzielnego montażu - EW2,EW3
EW2 (15*) - 83420
83426 - oksydowany
EW3 (12*) - 83421
83427 - oksydowany
Zestawy zawierają komplet elementów służących do budowy rozjazdów.
Z zestawu w zależności od sposobu montażu można uzyskać rozjazd prawy, lewy lub „Y”
Potrzebne narzędzia:
obcinaki boczne (cęgi), pilnik do metalu nr3, lutownica.
Prace rozpoczynamy od wstępnego wygięcia szyn (2 najdłuższe szyny w zestawie) toru podstawowego oraz zwrotnego i nawlekamy je w klamry.
Końcówki iglic wyginamy. Czynność należy wykonać prawidłowo za pierwszym razem. Drugiej szansy nie będzie z powodu kruchości materiału.
Wyginamy szynę iglicy toru zwrotnego co znacznie poprawi prace mechanizmu sterującego i pasujemy do rozjazdu.
Obcinamy naddatek, nacinamy stopy szyn w odległości -5,5 mm dla EW2 i 6 mm dla EW3
W miejscu nacięcia należy szynę lekko wygiąć (12* dla EW2 i 9* dla EW3). Bez tego wygięcia krzyżownica nie będzie miała prawidłowej geometrii co spowoduje wypadanie taboru z szyn.
Końcówki iglic powinny zostać zaokrąglone.
Wyciągamy szyny z podkładów, nawlekamy szyny iglic i zakładamy cięgło (plastikowy element z 5 otworami). Ponownie nawlekamy szyny toru zwrotnego i zasadniczego.
Ponieważ szyny nie są na stale przymocowane do podkładów należy zwrócić uwagę aby stopka szyny nie wystawała poza 4 podkład :!:
Pasujemy szyny dziobu. Szynę dziobu toru zwrotnego należy lekko wygiąć (3*). Nawlekamy szyny dziobu oraz kierownice.
Wszelkie skracanie szyn rozjazdu wykonujemy wyłącznie od strony krzyżownicy.
Kolejna czynnością jest wykonanie połączeń elektrycznych.
Szyny dziobu kierownicy są elektrycznie zwarte i wymagają odizolowania od pozostałej części torowiska. Odpowiednią ich polaryzację uzyskujemy przez połączenie do styków napędu sterującego iglicami.
83426 - oksydowany
EW3 (12*) - 83421
83427 - oksydowany
Zestawy zawierają komplet elementów służących do budowy rozjazdów.
Z zestawu w zależności od sposobu montażu można uzyskać rozjazd prawy, lewy lub „Y”
Potrzebne narzędzia:
obcinaki boczne (cęgi), pilnik do metalu nr3, lutownica.
Prace rozpoczynamy od wstępnego wygięcia szyn (2 najdłuższe szyny w zestawie) toru podstawowego oraz zwrotnego i nawlekamy je w klamry.
Końcówki iglic wyginamy. Czynność należy wykonać prawidłowo za pierwszym razem. Drugiej szansy nie będzie z powodu kruchości materiału.
Wyginamy szynę iglicy toru zwrotnego co znacznie poprawi prace mechanizmu sterującego i pasujemy do rozjazdu.
Obcinamy naddatek, nacinamy stopy szyn w odległości -5,5 mm dla EW2 i 6 mm dla EW3
W miejscu nacięcia należy szynę lekko wygiąć (12* dla EW2 i 9* dla EW3). Bez tego wygięcia krzyżownica nie będzie miała prawidłowej geometrii co spowoduje wypadanie taboru z szyn.
Końcówki iglic powinny zostać zaokrąglone.
Wyciągamy szyny z podkładów, nawlekamy szyny iglic i zakładamy cięgło (plastikowy element z 5 otworami). Ponownie nawlekamy szyny toru zwrotnego i zasadniczego.
Ponieważ szyny nie są na stale przymocowane do podkładów należy zwrócić uwagę aby stopka szyny nie wystawała poza 4 podkład :!:
Pasujemy szyny dziobu. Szynę dziobu toru zwrotnego należy lekko wygiąć (3*). Nawlekamy szyny dziobu oraz kierownice.
Wszelkie skracanie szyn rozjazdu wykonujemy wyłącznie od strony krzyżownicy.
Kolejna czynnością jest wykonanie połączeń elektrycznych.
Szyny dziobu kierownicy są elektrycznie zwarte i wymagają odizolowania od pozostałej części torowiska. Odpowiednią ich polaryzację uzyskujemy przez połączenie do styków napędu sterującego iglicami.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2009, 22:50 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości