Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Czyszczenie, konserwacja, naprawy, budowa itd

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1648
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: Misiek »

Modlińska 6 - pod arkadami zjazdowym i z trasy toruńskiej
http://www.rcwroblik.pl/x_C_X__P_KONTAKT.html

Bitwy Warszawskiej/róg Grójeckiej
To chyba ten: http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?d=kontakt

Ale nie ręczę za asortyment bo sklepy znam tylko z widzenia ;)
andsaw
Posty: 61
Rejestracja: 04 sty 2009, 13:21
Lokalizacja: Vänersborg, Szwecja
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: andsaw »

RC? a moze masz jakis adres sklepow w warszawie
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2390
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: womo »

Najszybciej w sklepach z RC. Oni tez używaj tych maleństw :mrgreen:
andsaw
Posty: 61
Rejestracja: 04 sty 2009, 13:21
Lokalizacja: Vänersborg, Szwecja
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: andsaw »

Witam
Ja jakos zmontowalem rozjazdy ale mam inny klopot. Bezskutecznie poszukuje malych srubek do zamocowania napedow elektrycznych do rozjazdow, moze ktos wie gdzie je zdobyc?
andrzej
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 432
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: przemcol »

Obejrzałem właśnie gotowe EW2 i tam tej blaszki nie ma.
Nie używam klamer kontaktowych, lutuje kable według schematu z tego wątku.
A może to jakiś gratis Tilliga. :mrgreen:
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2390
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: womo »

Ta blaszka jest do elektryki, ale zamiast jej używać lepiej przylutuj kable do szyny.
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 432
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rozjazd do samodzielnego montażu - EW2,EW3

Post autor: przemcol »

Grzegorz TT pisze:Obrazek
Na zdjęciu widać nad dole po prawej stronie blaszkę długości około 4 cm. Właśnie składam zwrotnicę i nie wiem gdzie się to coś montuje. ??
Chyba że coś przeoczyłem opisie Grzegorza. :(
Ostatnio zmieniony 07 lis 2009, 07:16 przez przemcol, łącznie zmieniany 1 raz.
SWBT.S.A.
Posty: 74
Rejestracja: 21 mar 2008, 09:17
Lokalizacja: ``````````
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: SWBT.S.A. »

Witam.
Niestety nie mam prasy, ale już przymocowałem iglicę.

Zrobiłem to za pomocą ścisku stolarskiego, malutkiego młotka, śruby i śrubokręta krzyżowego.
Na początku położyłem odwróconą EW1 blisko krańca biurka następnie pomiędzy trzepniami
położyłem kawałek tekturki i wziąłem ścisk i z wyczuciem przycisnąłem zwrotnicę do biurka aby się niepotrzebnie nie poruszała.
Następnie młoteczkiem lekko uderzałem śrubokręt aby troszeczkę rozszerzyć trzpień,
potem wziąłem śrubę (8 albo 6) i ją uderzając młoteczkiem lekko rozpłaszczyłem trzpień.

I tak zamontowałem iglicę, wszystko jest sprawne, wagony i lokomotywa przejeżdżają swobodnie.

Jak kupię zwrotnice będę mocował iglicę to nakręcę filmik i dam go na You tuble i tu wkleję link aby wszyscy zobaczyli jak to wygląda.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: Kilkujadek »

Mizerną praskę w sposób domowy można zrobić wykorzystując statyw wiertarski np taki: http://www.narzedzia.pl/pl/productDetai ... _1306.html
Do rozklepania miniaturowych nitów wystarczy ;)
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 903
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: tydzial »

Grześ chodzi o te trzpienie co trzeba je trochę roznitować już było o tym ale najlepiej to iglicą z wtryskiwacza ma ostrą końcówkę i idealnie nadaje się jako punktak .
SWBT.S.A.
Posty: 74
Rejestracja: 21 mar 2008, 09:17
Lokalizacja: ``````````
Kontakt:

Problem z Iglicą.

Post autor: SWBT.S.A. »

Mariusz pisze:Zabrałem się do składania EW1 po zrobieniu sobie bardzo przydatnego przyrządu do zaciskania trzpieni mocujących iglice w podkładzie (taka mała zaciskarka, praska). Skręcasz i trzpień jest ściskany co skutkuje jego rozszerzeniem.
Witam. Wczoraj kupiłem 4 EW1 do samodzielnego złożenia, tak na próbę, aby zobaczyć co i jak.
Nie miałem zbytnio problemów, tylko z pierwszym miałem trochę zabawy ale potem to szybko i dobrze poszło.

Kłopoty zaczęły się wtedy jak trzeba było zamontować iglicę, próbowałem ją rozszerzyć poprzez docisk ale nic z tego nie wyszło,
nie chcę uszkodzić zwrotnicy więc zapytam jak zrobić taką praskę, albo gdzie można ją kupić albo czy da się to jakoś inaczej zamocować.
Myślałem nad daniem malutkiej ilości cyny aby iglica nie wypadała,
ale boję się że albo mogę ją zablokować albo stopić elementy plastikowe.

Za odpowiedź Serdecznie dziękuję.
Ostatnio zmieniony 23 gru 2008, 20:18 przez SWBT.S.A., łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: Marcin »

Dostarczone blaszki lutuję gdzie trzeba, szyny dziobu krzyżownicy tez lutuję ze sobą ograniczając w ten sposób podłączenie do jednego punktu.
Szyny skracam z obydwu stron ponieważ inaczej nie da się ustawić wcięcia na iglicę.
tetryk1955
Posty: 232
Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: tetryk1955 »

Czy ktoś z Was robił rozjazdy łukowe np R900/R630? Jeśli tak to jakie wrażenia i jaki efekt końcowy? Nie wiem czy warto się na to porywać.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10303
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Rozjazd do samodzielnego montażu - EW2,EW3

Post autor: ArturSchŁ »

Grzegorz TT pisze:Kolejną czynnością jest wykonanie połączeń elektrycznych.
Szczerze odradzam wykonywanie połączeń elektrycznych przy użyciu dostarczanych klamr czy pasków blaszki - na styk. Wszelkie tego typu patenty, po czasie, zaczynają sprawiać problemy i to o tyle trudne do zlokalizowania, że raz kontakt jest, raz jest przerwa, a innym razem jest zwiększony opór połączenia.

Jeśli chcecie uniknąć "dziwnych" sytuacji z zasilaniem, to pozostaje tylko lutowanie.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Rozjazd do samodzielnego montażu - EW2,EW3

Post autor: Kilkujadek »

EW2 (15*) - 83420
83426 - oksydowany
EW3 (12*) - 83421
83427 - oksydowany
Obrazek
Zestawy zawierają komplet elementów służących do budowy rozjazdów.
Z zestawu w zależności od sposobu montażu można uzyskać rozjazd prawy, lewy lub „Y”
Potrzebne narzędzia:
obcinaki boczne (cęgi), pilnik do metalu nr3, lutownica.

Prace rozpoczynamy od wstępnego wygięcia szyn (2 najdłuższe szyny w zestawie) toru podstawowego oraz zwrotnego i nawlekamy je w klamry.
Obrazek
Końcówki iglic wyginamy. Czynność należy wykonać prawidłowo za pierwszym razem. Drugiej szansy nie będzie z powodu kruchości materiału.
Obrazek
Wyginamy szynę iglicy toru zwrotnego co znacznie poprawi prace mechanizmu sterującego i pasujemy do rozjazdu.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Obcinamy naddatek, nacinamy stopy szyn w odległości -5,5 mm dla EW2 i 6 mm dla EW3
W miejscu nacięcia należy szynę lekko wygiąć (12* dla EW2 i 9* dla EW3). Bez tego wygięcia krzyżownica nie będzie miała prawidłowej geometrii co spowoduje wypadanie taboru z szyn.
Obrazek Obrazek
Końcówki iglic powinny zostać zaokrąglone.
Wyciągamy szyny z podkładów, nawlekamy szyny iglic i zakładamy cięgło (plastikowy element z 5 otworami). Ponownie nawlekamy szyny toru zwrotnego i zasadniczego.
Obrazek
Ponieważ szyny nie są na stale przymocowane do podkładów należy zwrócić uwagę aby stopka szyny nie wystawała poza 4 podkład :!:
Obrazek
Pasujemy szyny dziobu. Szynę dziobu toru zwrotnego należy lekko wygiąć (3*). Nawlekamy szyny dziobu oraz kierownice.
Wszelkie skracanie szyn rozjazdu wykonujemy wyłącznie od strony krzyżownicy.
Obrazek
Kolejna czynnością jest wykonanie połączeń elektrycznych.
Szyny dziobu kierownicy są elektrycznie zwarte i wymagają odizolowania od pozostałej części torowiska. Odpowiednią ich polaryzację uzyskujemy przez połączenie do styków napędu sterującego iglicami.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2009, 22:50 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości