Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Czyszczenie, konserwacja, naprawy, budowa itd

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2377
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: womo »

Dawno temu to wtryskiwacze do tego były najlepsze :lol: Ale tak dawno temu to było, że może już nie prawda :P
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2279
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: Borczy »

BarTTek pisze: 04 maja 2023, 10:00 W moich EW1 nity bardzo delikatnie rozwiercałem i równie delikatnie rozklepywalem. Większość żyje i ma się dobrze. Polecam także przeszlifować iglice, aby ładnie przytulały się do szyn. Dzięki temu tabor nie podskakuje i pewniej wjeżdża na rozjazd
Chyba metoda z delikatnym rozwierceniem będzie bardziej humanitarna ;). Element na którym przesuwa się iglica magicznie się rozmnożył po uderzeniu młotkiem :cry:
BarTTek
Posty: 808
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: BarTTek »

W moich EW1 nity bardzo delikatnie rozwiercałem i równie delikatnie rozklepywalem. Większość żyje i ma się dobrze. Polecam także przeszlifować iglice, aby ładnie przytulały się do szyn. Dzięki temu tabor nie podskakuje i pewniej wjeżdża na rozjazd
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2279
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: Borczy »

Dzięki Arturze za "dyplomatyczną" instrukcję :mrgreen: . Klepię mały torcik do jazd testowych, nic na międzynarodowe zloty :P
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: ArturSchŁ »

EW1 są dostarczane jako gotowe, a podczas pobytu w Sebnitz zobaczyliśmy jak były RĘCZNIE rozklepywane.
Jeśli dostarczony rozjazd wykazuje symptomy wadliwego wykonania, to można próbować naprawić sytuację samemu.
Nity są rozklepywane małym młoteczkiem bardzo delikatnymi uderzeniami.

Można spróbować je rozklepać używając narzędzia do rozcięcia główki nitu na 4 części (np. dwukrotne nacięcie płaskim śrubokrętem).

Generalnie odradzamy użycie EW1 z powodu ich geometrii (pomijając względy modelarskie, część składów na nich wypada, zarówno lokomotywy jak i wagony).
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2279
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: Borczy »

Pytanie, czy nity w iglicy EW1 trzeba rozklepać? Pierwsza próba nie wyszła pomyślnie dla elementu z tworzywa :evil:
Ma ktoś inny pomysł na mniej inwazyjną metodę?
Awatar użytkownika
LemingAnadyrski
Posty: 142
Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: LemingAnadyrski »

ArturSchŁ pisze:Zamiast tych badziewskich blaszek, polutuj kabelki. Do iglic też.
Ś[s]w[/s]nięta prawda. Powiem tak: miałem do testów tor złożony z 1,2 m fleksa + EW1 + 1 m fleksa, zasilanie podpięte na jednym końcu. Pierowtnie jak do EW1 założyłem blaszki, to co czulsze lokomotywy lubiły delikatnie zwalniać w drugiej części fleksa (analog, zasilanie przez regulowany stabilizator napięcia ze sporym kondensatorem na wejściu). Długo mi nie zajęło by stwierdzić, że nawet na takiej prowizorce do testów luty muszą być. I kropka.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: ArturSchŁ »

Zamiast tych badziewskich blaszek, polutuj kabelki. Do iglic też.
Awatar użytkownika
Pędrak
Posty: 113
Rejestracja: 09 sty 2011, 07:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: Pędrak »

Łodzianin łodzianinowi bratem... :mrgreen:
Podziękowanie wysłane ;)
kolejkowicz
Posty: 262
Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: kolejkowicz »

W miejsca zaznaczone na czerwono. Wkładasz od spodu i nasuwasz szyny. Gdyby co pisz na pw.
Załączniki
zwrotnica.jpg
Awatar użytkownika
Pędrak
Posty: 113
Rejestracja: 09 sty 2011, 07:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: Pędrak »

Bracia, TeTetkowicze 8)
Prośba moja jest związana z poniższym zdjęciem.
Jest to zwrotnica EW 1 (Tillig 83431).
Gdzie mam zamontować blaszki widniejące powyżej zwrotnicy?
Temat prześledziłem, odpowiedni akapit znalazłem jednak nie poszerzyło to mojego stanu wiedzy w temacie :mrgreen:
Poproszę o zdjęcie poglądowe jeśli łaska 8)

Obrazek
Załączniki
EW 1.jpg
varth77
Posty: 10
Rejestracja: 10 wrz 2009, 14:43
Lokalizacja: Poznań, Środa Wlkp.
Kontakt:

Zrób to sam

Post autor: varth77 »

Googlając po sieci znalazłem coś takiego:
http://www.ttnut.com/tillig-turnout-kit ... t1643.html
może komuś się przyda
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: Marcin »

Akurat co do tego kleju to chyba nie kleiłem lepszym tego typu. Fallerskie EXPERTY jakoś mi nie podeszły.
Furia
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: Furia »

Za dużo oparów Contacty Revella ;) Po przyklejeniu detali do lokomotywy gadam jak: http://www.youtube.com/watch?v=iAod_yKQdPg :D
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2013, 17:36 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Rozjazdy do montażu EW1, EW2 i EW3

Post autor: Marcin »

Zaraz wam pały wjada na chate ja bedziecie ten temat wałkować :mrgreen:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości