EW3 "konflikt" z DKW Tilliga
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
-
- Posty: 1224
- Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
- Lokalizacja: leszno
- Kontakt:
-
- Posty: 1224
- Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
- Lokalizacja: leszno
- Kontakt:
Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga
DKW 12° i rozjazdy 12° produkowała firma KRUEGER i wysokość profilu była 1,8mm.Wystarczy poszukać na ebay takiego torowiska.Zdjęcie z katalogu JATT.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1897
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga
Rozjazdy na Kamionku są zrobione samodzielnie od podstaw.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 10 lis 2015, 11:19
- Kontakt:
Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga
A tak z ciekawości, jakie rozwiązanie tej kwestii zostało zastosowane na takich stacjach jak np. Kamionko, czy Tatary Fabryczne? Czy są tam po prostu wykorzystane rozjazdy EW2? (trudno mi to w 100% ocenić na moje laickie oko ).
-
- Posty: 424
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga
Są piękne ale strasznie drogie.
Należy pamiętać iż są o innym kącie i wysokości główki szyny, czyli by trzeba anglika i rozjazd w komplecie.
Co do Peco i Kuehna to one też są na niższym profilu szyny, ale pasują do siebie, należy do nich używać szyn Kuehna, najlepiej flexów. My na nowych modułach (w nowych projektach) już używamy tylko tych rozjazdów i torów, są lepszej jakości i lepiej wyglądają. Rozjazdy można przełączać palcem i trzymają położenie, nie potrzeba dużej siły do ich przełożenia.
Moduł z zastosowaniem EW3 i anglika Bemo będzie można zobaczyć na imprezie w marcu w Sosnowcu.
Należy pamiętać iż są o innym kącie i wysokości główki szyny, czyli by trzeba anglika i rozjazd w komplecie.
Co do Peco i Kuehna to one też są na niższym profilu szyny, ale pasują do siebie, należy do nich używać szyn Kuehna, najlepiej flexów. My na nowych modułach (w nowych projektach) już używamy tylko tych rozjazdów i torów, są lepszej jakości i lepiej wyglądają. Rozjazdy można przełączać palcem i trzymają położenie, nie potrzeba dużej siły do ich przełożenia.
Moduł z zastosowaniem EW3 i anglika Bemo będzie można zobaczyć na imprezie w marcu w Sosnowcu.
- Borczy
- Posty: 2302
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 1224
- Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
- Lokalizacja: leszno
- Kontakt:
Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga
Możesz też sprawdzić czy firma TTfiligram.de nie posiada takiego anglika,specjalista od naszego torowiska.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 07 lis 2009, 22:19
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga
Wiec tym bardziej PECO + KUEHN
-
- Posty: 947
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga
Odradzam angliki BEMO za te kasę to lipa, kiepskie iglice z szajsmetalu ,kiepskie zasilanie ,spore luzy przez co wywalały się wszystkie loki, dużo się natyrałem żeby doprowadzić ich do przejezdności i do wyglądu, podkłady musiałem ciąć i wklejać , chyba lepiej zrobić samemu lub komuś zlecić .
- drlukasz
- Posty: 1042
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga
Proszę tylko wziąć pod uwagę, że rozjazd wąskotorowy i normalnotorowy to zupełnie inna ilość i położenie podkładów i podrozjezdnic...
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 07 lis 2009, 22:19
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga
Super
Dzieki "adrian pander"
Musze przemyslec czy calosci nie zrobic na kuehen'ie > bedzie jeszcze realniej niz na EW3 Tilliga (10° < 13° )
Dzieki "adrian pander"
Musze przemyslec czy calosci nie zrobic na kuehen'ie > bedzie jeszcze realniej niz na EW3 Tilliga (10° < 13° )
-
- Posty: 221
- Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga
Albo wyrzeźbić samemu potrzebny rozjazd...
-
- Posty: 424
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga
EW3 mają kąt 12 stopni, a oba angliki od Tilliga mają 15 stopni więc przy linii dwutorowej nie ma możliwości ich razem połączyć w Twoim układzie. Przy torach równoległych nie nagniesz 3 stopni, rozjazdy i tak trzeba przyciąć.
My stosujemy z powodzeniem angliki z firm produkujących dla HOm (to jest ten sam rozstaw):
1. Bemo 12 stopni
https://www.lokland.com.pl/pl/p/Zwrotni ... 15000/6320
2. Peco 10 stopni
https://www.lokland.com.pl/pl/p/Rozjazd ... E1490/7404
ale ten pasuje do rozjazdów Kuehna 10 stopniowych
https://www.google.com/search?q=72640+K ... Bw_KJI13oM:
My stosujemy z powodzeniem angliki z firm produkujących dla HOm (to jest ten sam rozstaw):
1. Bemo 12 stopni
https://www.lokland.com.pl/pl/p/Zwrotni ... 15000/6320
2. Peco 10 stopni
https://www.lokland.com.pl/pl/p/Rozjazd ... E1490/7404
ale ten pasuje do rozjazdów Kuehna 10 stopniowych
https://www.google.com/search?q=72640+K ... Bw_KJI13oM:
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 07 lis 2009, 22:19
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
EW3 "konflikt" z DKW Tilliga
Chcialbym uklad przedstawiony na schemacie wykonac w oparciu o rozjazdy EW3 Tilliga a nie EW2 jak na schemacie.
Niestety (?) ani DKW 83300 anir DKW-B (DKW-II) 83391 nie "wpasowywuja" sie w taki uklad z EW3 Czy ktos ma doswiadzenie z "docinania / dopasowywania" DKW do takiego ukladu ?
Ktory DKW wybrac "do obrobki" ?
Moze trzeba przerabiac EW3 a nie DKW
Moze jakies inne DKW - tylko jakiej firmy ?
Niestety (?) ani DKW 83300 anir DKW-B (DKW-II) 83391 nie "wpasowywuja" sie w taki uklad z EW3 Czy ktos ma doswiadzenie z "docinania / dopasowywania" DKW do takiego ukladu ?
Ktory DKW wybrac "do obrobki" ?
Moze trzeba przerabiac EW3 a nie DKW
Moze jakies inne DKW - tylko jakiej firmy ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 7 gości