Teoretycznie w takim przypadku regulacja wynosi 2 mm. Jeżeli ktoś nie potrafi zmieścić się w takiej tolerancji... Nie każdy musi być modelarzemArturSchŁ pisze:Oczywiście skrzynki powinny pasować, jednak często widać na imprezach, że niektóre do siebie nie pasują mimo stosowania w otworach Ø 10 śrub Ø 8.
ZAWSZE spasowane osie torów sąsiednich skrzynek
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: ZAWSZE spasowane osie torów sąsiednich skrzynek
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: ZAWSZE spasowane osie torów sąsiednich skrzynek
Pytanie dotyczyło tego nowego rozwiania.
Też uważam, że stare sprawdzone rozwiazanie jest najlepsze (otwór Ø 10 śruba M 8 lub M 6 z podkładką, w skrajnych przypadkach M 5).
Też uważam, że stare sprawdzone rozwiazanie jest najlepsze (otwór Ø 10 śruba M 8 lub M 6 z podkładką, w skrajnych przypadkach M 5).
- Misiek
- Posty: 1643
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ZAWSZE spasowane osie torów sąsiednich skrzynek
JarUs pisze:... "rozwiązanie problemu" jest tylko w płaszczyźnie poziomej; a w pionie
Misiek pisze:2. nie lepiej stosować mniejsze śruby skręcające dające trochę luzu w otworach? U nas w N, zazwyczaj wystarcza.
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: ZAWSZE spasowane osie torów sąsiednich skrzynek
... "rozwiązanie problemu" jest tylko w płaszczyźnie poziomej; a w pionie
- Misiek
- Posty: 1643
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ZAWSZE spasowane osie torów sąsiednich skrzynek
Otóż to!ArturSchŁ pisze:bo każdy zakłada, że będzie pasowało,
a problem pojawia się dopiero gdy skrzynka jest gotowa i za późno na takie modyfikacje
Mając kilkanaście modułów swojej i nie swojej konstrukcji, wiem coś o tym ;-)
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10278
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: ZAWSZE spasowane osie torów sąsiednich skrzynek
Rozwiązanie jest z cyklu tych, że jak się nie da na śrubę, to skręćmy drutem ...
Oczywiście skrzynki powinny pasować, jednak często widać na imprezach, że niektóre do siebie nie pasują mimo stosowania w otworach Ø 10 śrub Ø 8.
Kwestię tłucznia pozostawmy tym co będą pomysł realizować, choć wątpię by ktoś planował, bo każdy zakłada, że będzie pasowało,
a problem pojawia się dopiero gdy skrzynka jest gotowa i za późno na takie modyfikacje (gdybym wiedział, że się przewrócę, to bym się położył).
Bartowe stosuje tłuczeń Styrostone. W nim istnieje możliwość "regulacji" położenia końca szyny we wszystkich kierunkach, ba więcej: bez łączenia sąsiednich szyn wsuwkami nie ma gwarancji, że tor będzie przejezdny - ale to inna bajka.
Oczywiście skrzynki powinny pasować, jednak często widać na imprezach, że niektóre do siebie nie pasują mimo stosowania w otworach Ø 10 śrub Ø 8.
Kwestię tłucznia pozostawmy tym co będą pomysł realizować, choć wątpię by ktoś planował, bo każdy zakłada, że będzie pasowało,
a problem pojawia się dopiero gdy skrzynka jest gotowa i za późno na takie modyfikacje (gdybym wiedział, że się przewrócę, to bym się położył).
Bartowe stosuje tłuczeń Styrostone. W nim istnieje możliwość "regulacji" położenia końca szyny we wszystkich kierunkach, ba więcej: bez łączenia sąsiednich szyn wsuwkami nie ma gwarancji, że tor będzie przejezdny - ale to inna bajka.
- Misiek
- Posty: 1643
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: ZAWSZE spasowane osie torów sąsiednich skrzynek
1. a co z szutrem? Też luźny?
2. nie lepiej stosować mniejsze śruby skręcające dające trochę luzu w otworach? U nas w N, zazwyczaj wystarcza.
Słabo to widzę, takie krzywizny i tak widać.
2. nie lepiej stosować mniejsze śruby skręcające dające trochę luzu w otworach? U nas w N, zazwyczaj wystarcza.
Słabo to widzę, takie krzywizny i tak widać.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10278
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
ZAWSZE spasowane osie torów sąsiednich skrzynek
Pomysł na zawsze pasujące łączenia skrzynek.
Mimo coraz doskonalszych szablonów zdarzają się sytuacje gdy nie pasują osie torów z sąsiadujących skrzynek.
Model Railroader w najnowszym numerze pokazuje ciekawy patent na ZAWSZE pasujące łączenia torów sąsiednich skrzynek: Pomysł polega na pozostawieniu końcowego fragmentu toru luźnym (w płaszczyźnie skrzynki) na jakieś +/- 1 mm.
Regulacji odchylenia dokonujemy śrubą, co uniemożliwia samoistne przemieszczanie się toru.
Na koniec trzeba jeszcze tylko zamaskować krzaczorami śrubę.
Przy odrobinie pomysłowości, można taką regulację zamocować pod skrzynką i wyprowadzić główkę śruby na bok skrzynki (np szprycha rowerowa).
[Źródło: Model Railroader 8/2016, str. 34-35]
Mimo coraz doskonalszych szablonów zdarzają się sytuacje gdy nie pasują osie torów z sąsiadujących skrzynek.
Model Railroader w najnowszym numerze pokazuje ciekawy patent na ZAWSZE pasujące łączenia torów sąsiednich skrzynek: Pomysł polega na pozostawieniu końcowego fragmentu toru luźnym (w płaszczyźnie skrzynki) na jakieś +/- 1 mm.
Regulacji odchylenia dokonujemy śrubą, co uniemożliwia samoistne przemieszczanie się toru.
Na koniec trzeba jeszcze tylko zamaskować krzaczorami śrubę.
Przy odrobinie pomysłowości, można taką regulację zamocować pod skrzynką i wyprowadzić główkę śruby na bok skrzynki (np szprycha rowerowa).
[Źródło: Model Railroader 8/2016, str. 34-35]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości