Stacja Londyn Wschodni na BTTB - jakieś obawy co do anglikw?

Czyszczenie, konserwacja, naprawy, budowa itd

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 394
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Kontakt:

Re: Stacja Londyn Wschodni na BTTB - jakieś obawy co do anglikw?

Post autor: winner_xp »

To poprostu inny styl. Problemem jest cena anglików w modelgleis.
Angliki Tilliga nie dość że drogie to jeszcze strasznie mizernie wykonane. Dostępne tylko 15 stopniowe. Poszukaj anglika do H0m ( wąski tor 1000mm) rozstaw jest 12mm idealny dla naszej skali. Nie wiem tylko ile kosztuje ...
Styl będzie się gryzł, ze szmaty flanelowej koszuli nie zrobisz ... .
Ostatnio zmieniony 30 gru 2014, 20:45 przez winner_xp, łącznie zmieniany 1 raz.
kbosak
Posty: 73
Rejestracja: 22 gru 2014, 08:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Stacja Londyn Wschodni na BTTB - jakieś obawy co do anglikw?

Post autor: kbosak »

Samowarek pisze:Tu masz namiar na podkłady i tory:
http://www.conrad.pl/Szyna-Tillig-TT-83 ... 96_1606350
http://www.conrad.pl/Podk%C5%82ad-pod-t ... 96_1606350
reszta należy do Ciebie co z tym zrobisz :/
Przecież mam 3m flexów, tylko jak je pożeniłem z BTTB świetlistymi anglikami to się gryzie.
To poprostu inny styl. Problemem jest cena anglików w modelgleis.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10304
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Stacja Londyn Wschodni na BTTB - jakieś obawy co do anglikw?

Post autor: ArturSchŁ »

IMHO: nie warto ...
kbosak
Posty: 73
Rejestracja: 22 gru 2014, 08:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Stacja Londyn Wschodni na BTTB - jakieś obawy co do anglikw?

Post autor: kbosak »

Myślałem o tym, nawet rozrysowywałem. Niestety na jednym module różnica pomiędzy modelowymi a rurkami jest bardzo widoczna. Wolę układ stacja - tunelogóra - szlak modelowy. Właśnie kombinuję z malowaniem rurek by stwierdzić jak bardzo je się da upodobnić, ale nawet kolor główki nie ten.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2014, 14:42 przez kbosak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10304
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Stacja Londyn Wschodni na BTTB - jakieś obawy co do anglikw?

Post autor: ArturSchŁ »

Istnieje także sposób by łączyć tory rurkowe (tu DKW 06860) z fleksami (wystarczy 2 x 83500 + 5 x 83025) i masz 1 mb toru do pocięcia i połączenia anglików z resztą świata.
kbosak
Posty: 73
Rejestracja: 22 gru 2014, 08:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Stacja Londyn Wschodni na BTTB - jakieś obawy co do anglikw?

Post autor: kbosak »

JarTTek pisze:A ja tam trzymam kciuki za kolegę i z czekam niecierpliwością na fotorelację z budowy stacji. ;)
I dziękuję bardzo :-) Moje testy na 8 anglikach wykazały, że różnią się z powodu jakości produkcji. Aby zagwarantować niewypadanie przedniego kółka BR52 podczas jazdy na bok jednak trzeba podremelkować - ładne to nie jest. Jak mówiłem następne moduły będą szlakowe i te będą zlotowe. Niestety złączenie dwóch anglików jeden do jednego już daje odstęp 54mm więc zejście do 36mm za każdym razem wymaga durnowatego wężykowania z setkami sztukowań na rurkach jak pokazuje SCARM - to nie przejdzie. Oznacza to że pomiędzy stacją a modułem szlakowym dam jak planowałem półtorta z zakrętem 90deg w tunelu.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2014, 08:48 przez kbosak, łącznie zmieniany 1 raz.
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Stacja Londyn Wschodni na BTTB - jakieś obawy co do anglikw?

Post autor: JarUs »

kbosak pisze:Przecież napisałem na początku że wracam do hobby po latach ...
A ja tam trzymam kciuki za kolegę i z czekam niecierpliwością na fotorelację z budowy stacji. ;)
Ostatnio zmieniony 29 gru 2014, 17:47 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Niejeden
Posty: 465
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Stacja Londyn Wschodni na BTTB - jakieś obawy co do anglikw?

Post autor: Niejeden »

kbosak pisze:Tymczasem moduły np. z 4 torami są (jest jakaś ładna makieta torowiska pod Łodzią). Jakoś nikt się o to nie obruszał.
Moduły Włodara nie są, nie były i (o ile wiem) nigdy nie miały być sTTandardowe i na zlocie połączyć się ich z modułami innych osób nie da, z czego ich Autor doskonale zdaje sobie sprawę bo takie było jego założenie. Jeśli nie chcesz łączyć swoich modułów z innymi to rzeczywiście możesz je wykonać na rurkach. Wyglądało jednak, że bierzesz pod uwagę możliwość uczestniczenia z modułem w imprezie, stąd uwagi o konieczności zastosowania torów modelowych.
Staram się robić jak się da najbliżej reguł oficjalnych przy okazji sprawdzając technologie wykonania.
Te reguły są po to, żeby z pasujących do siebie modułów na imprezie można było tworzyć większe układy. Jeśli budujesz wyłącznie na swój użytek to ich przestrzeganie jest trochę bez sensu.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2014, 15:32 przez Niejeden, łącznie zmieniany 1 raz.
adamTT
Posty: 155
Rejestracja: 28 lut 2008, 21:19
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Stacja Londyn Wschodni na BTTB - jakieś obawy co do anglikw?

Post autor: adamTT »

kbosak pisze: Standard polega na tym że jest w nim to co napisano, a nie ma tego co nie napisano.
Masz zadatki na polityka (czarne jest czarne, białe jest białe, czy jakoś tak odwrotnie to szło...) :mrgreen:.

Nikt Ci nie mówi "idź do domu" z tego powodu że planujesz budowę na rurkach. Koledzy starą się uświadomić Tobie, że nie będziesz miał możliwości wykorzystania ich na zlotach. Jeśli nie planujesz pojawiać się na tego typu imprezach to możesz budować na czym tylko chcesz, wykorzystując materiały jakie posiadasz.
kbosak
Posty: 73
Rejestracja: 22 gru 2014, 08:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Stacja Londyn Wschodni na BTTB - jakieś obawy co do anglikw?

Post autor: kbosak »

Przecież napisałem na początku że wracam do hobby po latach i teraz nie mam pieniędzy na pełny moduł a wymagania ruchowe proszą o pełną stację, zaś tory są w szafie. I tak po zmianie metod tłuczniowania połowa stacji będzie nieużyteczna, więc po co 'porady' w stylu: 'nie robisz na flexach to idź do domu'. Staram się robić jak się da najbliżej reguł oficjalnych przy okazji sprawdzając technologie wykonania. Zarzut że nie rozumiem standardu jest kretyński, umiem czytać i widzę że w standardzie 4-torowej końcówki nie ma, rurek nie ma itd. Standard polega na tym że jest w nim to co napisano, a nie ma tego co nie napisano. Tymczasem moduły np. z 4 torami są (jest jakaś ładna makieta torowiska pod Łodzią). Jakoś nikt się o to nie obruszał.
Awatar użytkownika
Niejeden
Posty: 465
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Stacja Londyn Wschodni na BTTB - jakieś obawy co do anglikw?

Post autor: Niejeden »

kbosak pisze:Podjąłem próbę dostosowania się? Podjąłem. Ale Polak wie lepiej.
Nie ma powodu się obruszać. Chcemy Ci tylko uzmysłowić, że nie ma czegoś takiego jak moduł trochę-, quasi- czy pseudo-sTTandardowy. Albo moduł spełnia założenia sTTandardu albo nie. Właśnie dlatego chciałem wiedzieć, czy wspomniana skrzynka ma być wyłącznie elementem makiety domowej, czy jednak planujesz wykorzystać ją na zloTTach. W pierwszym przypadku decyzja należy wyłącznie do Ciebie - jeśli chcesz, zrób na rurkach. W przypadku drugim moduł musi być wykonany na torach modelowych (pkt 2.4.1).
BTW jest w standardzie końcówka 3-torowa? Nie ma. 4 torowa? Nie ma. Jest uzasadnienie czemu nie ma? Też nie.
"Końcówki" (profile czołowe) 3-,4- i n-torowe są dopuszczalne w obrębie segmentów np stacji. Taki segment stanowi nierozłączną całość, co bierze się pod uwagę przy planowaniu makiety (patrz pkt 1.4). Segment musi być jednak zakończony profilami sTTandardowymi, żeby dało się połączyć go z resztą makiety modułowej.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2014, 10:17 przez Niejeden, łącznie zmieniany 1 raz.
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Stacja Londyn Wschodni na BTTB - jakieś obawy co do anglikw?

Post autor: JarUs »

kbosak pisze:Zrób mi przelew na 2000PLN to kupię tory modelarskie i 6 anglików. Będzie mniej wymądrzania się, mniej nerwów i mniej głupoty. BTW jest w standardzie końcówka 3-torowa? Nie ma. 4 torowa? Nie ma. Jest uzasadnienie czemu nie ma? Też nie. Podjąłem próbę dostosowania się? Podjąłem. Ale Polak wie lepiej.
Widzę, że kolega już się zafiksował na swój projekt i nie potrzebuje żadnych porad.
Proponuję zrealizować swój pomysł i przejść do działu imprezy, wybrać dogodny termin, miejsce i zgłosić swój moduł na sTTandard-ową imprezę.
Tam się okaże, który Polak wie lepiej :roll:
Ostatnio zmieniony 29 gru 2014, 00:48 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 394
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Kontakt:

Re: Stacja Londyn Wschodni na BTTB - jakieś obawy co do anglikw?

Post autor: winner_xp »

Zrób mi przelew na 2000PLN to kupię tory modelarskie i 6 anglików.
Tory z metra cięte, grosze, rozjazdy zawsze można samemu zrobić, lub uprościć układ ... .
BTW jest w standardzie końcówka 3-torowa?...
Zero zrozumienia idei sTTandardu ... .
Ostatnio zmieniony 28 gru 2014, 21:59 przez winner_xp, łącznie zmieniany 3 razy.
Samowarek
Posty: 745
Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Stacja Londyn Wschodni na BTTB - jakieś obawy co do anglikw?

Post autor: Samowarek »

Zapytałeś o poradę,dostajesz różne odpowiedzi a jeżeli wiesz co masz zrobić to po co pytasz a obrażać kogoś to nieładnie.I jeszcze jedno zrób coś raz porządnie to się wszystkim przyda (zloty) a tak .... dopowiedz Sobie sam :/
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości