EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Czyszczenie, konserwacja, naprawy, budowa itd

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

romanpumas
Posty: 527
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Postautor: romanpumas » 10 lut 2019, 12:27

Jest do kupienia na ebay.de
Załączniki
s-l400.jpg


romanpumas
Posty: 527
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Postautor: romanpumas » 17 sty 2019, 13:01

DKW 12° i rozjazdy 12° produkowała firma KRUEGER i wysokość profilu była 1,8mm.Wystarczy poszukać na ebay takiego torowiska.Zdjęcie z katalogu JATT.
Załączniki
20190117_131150.jpg
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1452
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 12 times
Kontaktowanie:

Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Postautor: T_Domagalski » 13 sty 2019, 23:48

Rozjazdy na Kamionku są zrobione samodzielnie od podstaw.
Fredi
Posty: 8
Rejestracja: 10 lis 2015, 11:19
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Postautor: Fredi » 13 sty 2019, 18:15

A tak z ciekawości, jakie rozwiązanie tej kwestii zostało zastosowane na takich stacjach jak np. Kamionko, czy Tatary Fabryczne? Czy są tam po prostu wykorzystane rozjazdy EW2? (trudno mi to w 100% ocenić na moje laickie oko ;) ).
przyk1.jpg

przyk2.jpg
adrian pander
Posty: 260
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Been thanked: 1 time

Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Postautor: adrian pander » 11 sty 2019, 12:18

Są piękne ale strasznie drogie.
Należy pamiętać iż są o innym kącie i wysokości główki szyny, czyli by trzeba anglika i rozjazd w komplecie.

Co do Peco i Kuehna to one też są na niższym profilu szyny, ale pasują do siebie, należy do nich używać szyn Kuehna, najlepiej flexów. My na nowych modułach (w nowych projektach) już używamy tylko tych rozjazdów i torów, są lepszej jakości i lepiej wyglądają. Rozjazdy można przełączać palcem i trzymają położenie, nie potrzeba dużej siły do ich przełożenia.

Moduł z zastosowaniem EW3 i anglika Bemo będzie można zobaczyć na imprezie w marcu w Sosnowcu.
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 1871
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 16 times

Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Postautor: Borczy » 11 sty 2019, 11:15

romanpumas
Posty: 527
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Postautor: romanpumas » 11 sty 2019, 08:37

Możesz też sprawdzić czy firma TTfiligram.de nie posiada takiego anglika,specjalista od naszego torowiska.
darof
Posty: 5
Rejestracja: 07 lis 2009, 22:19
Lokalizacja: Olsztyn

Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Postautor: darof » 11 sty 2019, 07:42

Wiec tym bardziej PECO + KUEHN !! :mrgreen:
piotrek092
Posty: 1006
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Been thanked: 11 times

Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Postautor: piotrek092 » 10 sty 2019, 18:16

Odradzam angliki BEMO za te kasę to lipa, kiepskie iglice z szajsmetalu ,kiepskie zasilanie ,spore luzy przez co wywalały się wszystkie loki, dużo się natyrałem żeby doprowadzić ich do przejezdności i do wyglądu, podkłady musiałem ciąć i wklejać , chyba lepiej zrobić samemu lub komuś zlecić .
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 915
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Postautor: drlukasz » 10 sty 2019, 13:25

Proszę tylko wziąć pod uwagę, że rozjazd wąskotorowy i normalnotorowy to zupełnie inna ilość i położenie podkładów i podrozjezdnic...
darof
Posty: 5
Rejestracja: 07 lis 2009, 22:19
Lokalizacja: Olsztyn

Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Postautor: darof » 10 sty 2019, 11:21

Super

Dzieki "adrian pander" !! :idea: :mrgreen:
Musze przemyslec czy calosci nie zrobic na kuehen'ie > bedzie jeszcze realniej niz na EW3 Tilliga (10° < 13° :mrgreen: )

:D
mareks
Posty: 199
Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
Lokalizacja: Śląsk
Been thanked: 1 time

Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Postautor: mareks » 10 sty 2019, 08:09

Albo wyrzeźbić samemu potrzebny rozjazd...
adrian pander
Posty: 260
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Been thanked: 1 time

Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Postautor: adrian pander » 09 sty 2019, 15:02

EW3 mają kąt 12 stopni, a oba angliki od Tilliga mają 15 stopni więc przy linii dwutorowej nie ma możliwości ich razem połączyć w Twoim układzie. Przy torach równoległych nie nagniesz 3 stopni, rozjazdy i tak trzeba przyciąć.

My stosujemy z powodzeniem angliki z firm produkujących dla HOm (to jest ten sam rozstaw):
1. Bemo 12 stopni
https://www.lokland.com.pl/pl/p/Zwrotni ... 15000/6320

2. Peco 10 stopni
https://www.lokland.com.pl/pl/p/Rozjazd ... E1490/7404
ale ten pasuje do rozjazdów Kuehna 10 stopniowych

https://www.google.com/search?q=72640+K ... Bw_KJI13oM:
darof
Posty: 5
Rejestracja: 07 lis 2009, 22:19
Lokalizacja: Olsztyn

EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Postautor: darof » 09 sty 2019, 14:31

Chcialbym uklad przedstawiony na schemacie wykonac w oparciu o rozjazdy EW3 Tilliga a nie EW2 jak na schemacie.

uklad_EW2.gif


Niestety (?) ani DKW 83300 anir DKW-B (DKW-II) 83391 nie "wpasowywuja" sie w taki uklad z EW3 :(
uklad_EW3x.gif


Czy ktos ma doswiadzenie z "docinania / dopasowywania" DKW do takiego ukladu ?
Ktory DKW wybrac "do obrobki" ?
Moze trzeba przerabiac EW3 a nie DKW ?? :shock: :idea:

Moze jakies inne DKW - tylko jakiej firmy ?

Wróć do „Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości