Faza pierwsza - demolka.
Pudło zostało pozbawione wszelkich elementów "dodanych", w tym zaślepek reflektorów i oszklenia. Pozytywne zaskoczenie w porównaniu do innych modeli MTB - okna poddały się po delikatnej perswazji i bez strat.
Ponieważ przebudowa zakłada wymianę i uruchomienie wentylatorów, więc oryginalne musiały wylecieć. Prościej będzie przygotować cały "moduł" wentylatorów, niż bawić się w osadzanie ich w wyfrezowanych dziurach. Nożyk i wszystko co zbędne wycięte.
Kolejne kroki to zmycie malowania i tryśnięcie przodów pudła od wnętrza szpachlówką natryskową i czarnym lakierem. Wyeliminuje to efekt prześwietlania budy światłem ledów oświetlenia.
Potem wezmę się za szlifowanie pudła z elementów które zostaną zastąpione trawionkami.
SU-46
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
- drlukasz
- Posty: 1042
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: SU-46
Trzymam kciuki za powodzenie projektu.
Też mam zamiar zrobić mała przeróbkę.
Też mam zamiar zrobić mała przeróbkę.
- drlukasz
- Posty: 1042
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
SU-46
Popełniłem ten czyn i nabyłem SU46 MTB.
Jaki ten model jest, każdy wie o widział jego zdjęcia nie raz i nie dwa.
Nie chciałem mieć "zwykłego" modelu, zacząłem więc od znalezienia interesującego mnie egzemplarza oryginału.
Nie mogłem znaleźć zdjęć jednego z największych wyczynów malarskich warsztatowców z Żagania czyli SU46 malowanej w żółto-brązowe trójkąty i pasy (może ktoś ma te zdjęcia, widziałem je kiedyś w sieci, ale nie mogę ich znaleźć).
Z tego powodu wybór padł na nietypowe, ale bardzo ładne malowanie będące też wymysłem warsztatowców z Żagańskiej szopy, czyli SU46-037 w malowaniu z 2 połowy lat 90
http://mpmis.pl/tymcz/su46/037%20mt%20zagan.jpg
Malowanie zostało zgłoszone do centrali PKP jako propozycja nowego schematu malowań dla serii, ale propozycja nie zyskała akceptacji centrali.
Zresztą 037 w zasadzie zawsze miała nietypowe malowania.
2002 rok, stacjonowanie w MT Czerwieńsk
http://mpmis.pl/tymcz/su46/037%202002%2 ... wiensk.jpg
I 2004 rok, nadal w Czerwieńsku
http://mpmis.pl/tymcz/su46/037%202004%2 ... wiensk.jpg
Na potrzeby przeróbki zakupiłem elementy fototrawione od Ostbahna
http://mpmis.pl/tymcz/su46/detale.jpg
Kalkomanie zaprojektowałem sobie i wydrukowałem samodzielnie. Podobnie maski do malowania po zaprojektowaniu powędrowały na ploter i zostały wyciętw z folii maskującej.
Zakres przeróbki zakłada:
-wymianę żaluzji i elementów dachu.
-przeróbkę i doposażenie,modyfikację czół
-przeróbka oświetlenia
-zmiana wentylatorów dachowych, zabudowa ruchomych wentylatorów
-oświetlenie kabinowe i podświetlenie pulpitów
-zmiana malatury i przeznakowanie modelu
Nie będę silić się na zabudowę dźwięku czy tp.
Proszę również nie liczyć na szybkie postępy prac.
Jaki ten model jest, każdy wie o widział jego zdjęcia nie raz i nie dwa.
Nie chciałem mieć "zwykłego" modelu, zacząłem więc od znalezienia interesującego mnie egzemplarza oryginału.
Nie mogłem znaleźć zdjęć jednego z największych wyczynów malarskich warsztatowców z Żagania czyli SU46 malowanej w żółto-brązowe trójkąty i pasy (może ktoś ma te zdjęcia, widziałem je kiedyś w sieci, ale nie mogę ich znaleźć).
Z tego powodu wybór padł na nietypowe, ale bardzo ładne malowanie będące też wymysłem warsztatowców z Żagańskiej szopy, czyli SU46-037 w malowaniu z 2 połowy lat 90
http://mpmis.pl/tymcz/su46/037%20mt%20zagan.jpg
Malowanie zostało zgłoszone do centrali PKP jako propozycja nowego schematu malowań dla serii, ale propozycja nie zyskała akceptacji centrali.
Zresztą 037 w zasadzie zawsze miała nietypowe malowania.
2002 rok, stacjonowanie w MT Czerwieńsk
http://mpmis.pl/tymcz/su46/037%202002%2 ... wiensk.jpg
I 2004 rok, nadal w Czerwieńsku
http://mpmis.pl/tymcz/su46/037%202004%2 ... wiensk.jpg
Na potrzeby przeróbki zakupiłem elementy fototrawione od Ostbahna
http://mpmis.pl/tymcz/su46/detale.jpg
Kalkomanie zaprojektowałem sobie i wydrukowałem samodzielnie. Podobnie maski do malowania po zaprojektowaniu powędrowały na ploter i zostały wyciętw z folii maskującej.
Zakres przeróbki zakłada:
-wymianę żaluzji i elementów dachu.
-przeróbkę i doposażenie,modyfikację czół
-przeróbka oświetlenia
-zmiana wentylatorów dachowych, zabudowa ruchomych wentylatorów
-oświetlenie kabinowe i podświetlenie pulpitów
-zmiana malatury i przeznakowanie modelu
Nie będę silić się na zabudowę dźwięku czy tp.
Proszę również nie liczyć na szybkie postępy prac.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości