Wymiana silnika w Ludmile BTTB

Konserwacja i naprawy, części zamienne itd Przeróbki taboru.

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana silnika w Ludmile BTTB

Post autor: Wojtek_Kraków »

ArturSchŁ pisze:
Wojtek_Kraków pisze:Ja tak robiłem w E94 bo miałem te same problemy.
Które parametry pracy silnika zmieniałeś (no i oczywiście CV-ki i jakie wartości) ??
Kurczę nie pamietam bo robiłem to doświadczalnie.
Jesli uda mi sie znaleźć kartkę na której to spisywałem to dam znać.
Na pewno cv odpowiadające za kroki prędkości (na 128), hamowanie,rozpędzanie, chyba kompensacja obciążenia. W ogole to miałem taki przypadek że po dłuższej jeździe z 19 krytyki wagonami typu pomarańczowy banan lokomotywa zaczynała sama zwalniać. Jak sie ją zatrzymało i odczekało chwile t ruszała normalnie i prowadziła skład z zadowalającą prędkością. Może przesadziłem z ilością wagonów;)
A zmieniałem na pewno jeszcze CV odopowiadajace za Vax.

Chyba ustawiłem sobie tak ale głowy nie daje bo robilem różne wersje.
CV#1 65
CV#2 2
CV#3 13
CV#4 13
CV#5 110
CV# 63 51
CV#114 doświadczalnie od 0 do 5 nie pamiętam co dalem
CV#123 11
CV#124 14 (pod F7 jazda manewrowa)
CV#141 nie pamieam jaka wartość ale to jest stała droga hamowania
U mnie silnik nie jest z zestawu na ebaju tylko kupiony jakis pikowski na promocji w MM.
Lok dociążony tak ze wazy chyba z 200g
Aha ja u siebie mam czerwone światła wlaczane pod F1 iF2 ustawione przeciwnie do kierunku jazdy.
Dekoder ZIMO MX 600 ale z trudem go upchałem. Lepiej cos mniejszego założyć
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Wymiana silnika w Ludmile BTTB

Post autor: ArturSchŁ »

Wojtek_Kraków pisze:Ja tak robiłem w E94 bo miałem te same problemy.
Które parametry pracy silnika zmieniałeś (no i oczywiście CV-ki i jakie wartości) ??
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana silnika w Ludmile BTTB

Post autor: Wojtek_Kraków »

manfred pisze:Dzięki Wszystkim za rady. Ludmiła ma nowe serce i dekoder ale jeszcze muszę rozgryźć dlaczego nie zawsze rusza i szarpie jak jedzie i jak ją przemalować na polskie warunki.
Tak jak pisał kolega Przemek sprawdź ślimaki. Cala przekładnia nie powinna mieć luzu osiowego,jednak powinna obracać sie lekko. Za duży luz powoduje też głośną pracę całego układu.
Warto też pobawić się CVkami. Ja tak robiłem w E94 bo miałem te same problemy.
Awatar użytkownika
Domiss
Posty: 463
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
Lokalizacja: Świebodzice
Kontakt:

Re: Wymiana silnika w Ludmile BTTB

Post autor: Domiss »

Albo na Captrain: https://www.captrain.pl/index.php?site=gallery-br232
Ewentualnie jakoś inaczej tak, jak podoba się Tobie ;).
et22
Posty: 533
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wymiana silnika w Ludmile BTTB

Post autor: et22 »

Możesz przemalować na PCC Rail Szczakowa - używali 2 szt BR231.

http://www.br232.com/index.php?nav=1407 ... n=portrait
http://rail.phototrans.eu/15,9826,515.html

http://www.br232.com/index.php?nav=1407 ... n=portrait

albo na PTK Zabrze

http://www.br232.com/index.php?nav=1407 ... n=portrait

Na Zabrze jednak się nie nadaje, bo jej dołożyli kilka kratek wentylacyjnych :(
Awatar użytkownika
przemekw
Posty: 216
Rejestracja: 19 lis 2006, 13:26
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Re: Wymiana silnika w Ludmile BTTB

Post autor: przemekw »

Mogą być luźne ślimaki na wałach napędowych w wózkach.
manfred
Posty: 206
Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
Lokalizacja: hamburg/gdańsk
Kontakt:

Re: Wymiana silnika w Ludmile BTTB

Post autor: manfred »

Dzięki Wszystkim za rady. Ludmiła ma nowe serce i dekoder ale jeszcze muszę rozgryźć dlaczego nie zawsze rusza i szarpie jak jedzie i jak ją przemalować na polskie warunki.
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana silnika w Ludmile BTTB

Post autor: Wojtek_Kraków »

manfred pisze:dekoder Lenz mini gold z przewodami, na silniku gdzie są miejsca do przylutowania napięcia przy jednym z nich jest czerwona kropka czy to ma znaczenie? będę korzystał ze schematu podłączenia ze strony ArturSch.
Instrukcja do pobrania pod linkiem
https://www.lenz-elektronik.de/download.php
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Wymiana silnika w Ludmile BTTB

Post autor: krzysztof »

manfred pisze:na silniku gdzie są miejsca do przylutowania napięcia przy jednym z nich jest czerwona kropka czy to ma znaczenie?
tak, ma znaczenie.
ale jeżeli nic nie ma w instrukcji, ew. nie ma na silniku napisu "oben" to podłączasz na ślepo. w najgorszym wypadku zamienisz miejscami przewody zasilające.
wiadomo, że w analogu wszystkie loki jadą w jednym kierunku, więc czy dobrze podłączyłeś sprawdzisz porównując kierunek jazdy tej loki z inną lokomotywą.
manfred
Posty: 206
Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
Lokalizacja: hamburg/gdańsk
Kontakt:

Re: Wymiana silnika w Ludmile BTTB

Post autor: manfred »

Przybył do mnie dzisiaj zestaw naprawczy, niedługo będę montował do Ludmiły, chcę założyć dekoder Lenz mini gold z przewodami, na silniku gdzie są miejsca do przylutowania napięcia przy jednym z nich jest czerwona kropka czy to ma znaczenie? będę korzystał ze schematu podłączenia ze strony ArturSchł.

Added in 13 minutes 25 seconds:
I jeszcze chciałbym ją przemalować na taką która jeździ po polskich torach a jest to czeska T 679 (BR 130)
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Wymiana silnika w Ludmile BTTB

Post autor: ArturSchŁ »

ko20 pisze:Tu masz zestaw gotowy zestaw do przeróbki. Z czegoś podobnego przerabiałem krokodyla BTTB.
Dokładnie, taki/podobny zestaw pomógł mi poprawić E94.
Polecam każdemu zestawy do przeróbki BTTB oferowane na eBayu.
Warto śledzić cenę oraz skład zestawów, na przestrzeni czasu niektóre wydają się rozsądniejsze cenowo od innych.
manfred
Posty: 206
Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
Lokalizacja: hamburg/gdańsk
Kontakt:

Re: Wymiana silnika w Ludmile BTTB

Post autor: manfred »

Dzięki za pomoc kupiłem ostatnią sztukę jak przyjdzie i zamontuję to podzielę się uwagami
ko20
Posty: 90
Rejestracja: 11 sie 2015, 08:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wymiana silnika w Ludmile BTTB

Post autor: ko20 »

manfred pisze:Padł mi silnik w starej Ludmile jaki silnik z nowych generacji można do niej zastosować i czy da się dopasować itp...
Tu masz zestaw gotowy zestaw do przeróbki. Z czegoś podobnego przerabiałem krokodyla BTTB. Mam problem z łukami boś miał źle z wózkami, ale na prostej to rewelacyjnie jeździ.
https://www.ebay.de/itm/Motor-Getriebe- ... 2582620818

Są też na ebayu silniki mashima, i tam rozmiarów bardzo dużo, coś można dopasować, ale trzeba wszystko osobno kupować. Tu powyżej masz gotowy zestaw z kołem zamachowym i potrzebnymi drobiazgami.
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wymiana silnika w Ludmile BTTB

Post autor: Wojtek_Kraków »

Byly tez zestawy na ebauu.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Wymiana silnika w Ludmile BTTB

Post autor: krzysztof »

to naprawdę nie jest takie skomplikowane... masz też do wyboru wiele silników Conrada i dobre taśmy obustronnie klejące...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy/przeróbki taboru”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości