Wymiana kół na większe
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
-
- Posty: 347
- Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Wymiana kół na większe
Następne licząc "w dół" to są dziewiątki (na spalinowych np. BR107 lub BR110) Równo 10 to nie spotkałem BTTB.
Zębatki o ile wiem nie pasują bo sam zmieniałem koła w swoich ET22 i skończyło się demontażem kół z osi co te koła całkiem zmasakrowało
Zębatki o ile wiem nie pasują bo sam zmieniałem koła w swoich ET22 i skończyło się demontażem kół z osi co te koła całkiem zmasakrowało
- kaine
- Posty: 445
- Rejestracja: 02 lut 2008, 22:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Wymiana kół na większe
Te kółka mają 11 szprych jednak wymiar jest 10,5, większość kół do lokomotyw w Tilligu mają 10,5mm
Added in 6 minutes 54 seconds:
Mniejszych nie widziałem, jeszcze zassałem sobie pełne osie Musze jeszcze sprawdzić w wolnej chwili czy koła napędowe Tilliga mają taki sam rozstaw zębów na osiach i zębatkach
Added in 6 minutes 54 seconds:
Mniejszych nie widziałem, jeszcze zassałem sobie pełne osie Musze jeszcze sprawdzić w wolnej chwili czy koła napędowe Tilliga mają taki sam rozstaw zębów na osiach i zębatkach
- Ranger
- Posty: 3807
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Wymiana kół na większe
A nie maja w Sebnitz 11 szprychowych 1050mm?
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
- Lokalizacja: Kolorado-USA
- Kontakt:
Re: Wymiana kół na większe
No to obywatel Kaine spisal sie na medal.
- kaine
- Posty: 445
- Rejestracja: 02 lut 2008, 22:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Wymiana kół na większe
Tillig 10,5mm
- Ranger
- Posty: 3807
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Wymiana kół na większe
A co to za kola?
- kaine
- Posty: 445
- Rejestracja: 02 lut 2008, 22:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Wymiana kół na większe
Najlepszą baza do zabawy są takie koła
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
- Lokalizacja: Kolorado-USA
- Kontakt:
Re: Wymiana kół na większe
Tak tez myslalem ze latwo nie bedzie . Dziekuje wszystkim za odezwe i rozne sugestie. Niestety tu marginesu bledu nie ma i wszystko musi byc idealnie. Wezme wszystkie rady pod uwage i zobaczymy.
- kaine
- Posty: 445
- Rejestracja: 02 lut 2008, 22:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Wymiana kół na większe
Marcin, mam koła o które prosiłeś wiec jest wyjscie
Więcej w mailu jak wrócę dzo Szczecina
Więcej w mailu jak wrócę dzo Szczecina
-
- Posty: 947
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Wymiana kół na większe
Jest to trudne zadanie,próbowałem zamiany kół z br110 na szprychowe/ od tendra br01/do stonki i niestety nie udało się ich wycentrować .Osie tilliga są na końcach frezowane i zalewane plastikiem po ich zdjęciu powstaje dziura po osi ,trzeba dobrze trafić w otwór, wycentrować i zalać klejem CA lub żywicą lub osadzić w tulei /post Kanila/mimo kilku prób nie udało się wycentrować i ze stonki robiła się kaczka. I dałem sobie spokój,ale spróbuj może ci się uda.
Added in 9 minutes 2 seconds:
Jest jeszcze jedno wyjście, na os tilliga po zdjęciu 1 koła nasadzić tulejkę i na nią założyć zębatkę roco ,może się uda
Added in 9 minutes 2 seconds:
Jest jeszcze jedno wyjście, na os tilliga po zdjęciu 1 koła nasadzić tulejkę i na nią założyć zębatkę roco ,może się uda
- Ranger
- Posty: 3807
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Wymiana kół na większe
Możesz wyjąć tulejkę izolującą z osi i ja zmierzyć. Otwór taki jak chcesz. Projekt wyślij do mnie to Ci wytoczę ile chcesz z tworzywa które stosuje sie do tego celu. Ostatnio taka operacje robilem na PM2 z systemu Marklina na DCC.(nie ma w nim izolacji na kolach). Trzeba bylo rozwiercic kola i dorobić tujelki.
Więcej na PW.
Więcej na PW.
- KamilW
- Posty: 1076
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Wymiana kół na większe
Ja bym próbował zalać oś na nowo w kole.
Jedyne co musiał być przygotować to precyzyjny stojak do ustawiania osi względem koła.
Otwór w kole można dodatkowo rozwiercić i przejechać pilnikiem żeby nie mieć idealnie gładkich powierzchni (przyczepność kleju). Na pierwszy ogień do zalewania użył bym żywicy dwuskładnikowej, można też wypróbować cyjanoakryl w żelu.
Jeśli to nie zda egzaminu to pozostaje tulejka.
Jedyne co musiał być przygotować to precyzyjny stojak do ustawiania osi względem koła.
Otwór w kole można dodatkowo rozwiercić i przejechać pilnikiem żeby nie mieć idealnie gładkich powierzchni (przyczepność kleju). Na pierwszy ogień do zalewania użył bym żywicy dwuskładnikowej, można też wypróbować cyjanoakryl w żelu.
Jeśli to nie zda egzaminu to pozostaje tulejka.
- womo
- Posty: 2377
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Wymiana kół na większe
Próbowałem w krokodylu dać większe ale w domowych warunkach mi nie wychodziło .
W końcu zamówiłem w zakładzie ślusarskim osie razem z zebatkami aby dobrze pasowało. Wyszło drogo ale byłem zadowolony do pierwszej jazdy. Wróciłem do orginalnych bo na tych robionych dostał kaczego chodu. I dałem sobie spokój ...
W końcu zamówiłem w zakładzie ślusarskim osie razem z zebatkami aby dobrze pasowało. Wyszło drogo ale byłem zadowolony do pierwszej jazdy. Wróciłem do orginalnych bo na tych robionych dostał kaczego chodu. I dałem sobie spokój ...
- krzysztof
- Posty: 1737
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Wymiana kół na większe
zadanie strasznie trudne.
jak dotychczas, to sklejałem tylko osie wiązane w parowozie PMT - wiadomo - tam średnica osi i otworu centralnego koła z grubsza były dopasowane, choć sklejane koła niekoniecznie pochodziły z danej osi.
a tutaj? mam doświadczenie z zastosowaniem tulejki wykonanej z rurki miedzianej(?) zakupionej w Conrad.pl - są różne wymiary - może cos się da spasować, ew. przyszlifować oś czy otwór centrum koła ale to jest zawsze ryzyko.
jak dotychczas, to sklejałem tylko osie wiązane w parowozie PMT - wiadomo - tam średnica osi i otworu centralnego koła z grubsza były dopasowane, choć sklejane koła niekoniecznie pochodziły z danej osi.
a tutaj? mam doświadczenie z zastosowaniem tulejki wykonanej z rurki miedzianej(?) zakupionej w Conrad.pl - są różne wymiary - może cos się da spasować, ew. przyszlifować oś czy otwór centrum koła ale to jest zawsze ryzyko.
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
- Lokalizacja: Kolorado-USA
- Kontakt:
Wymiana kół na większe
Potrzebuję wymienić koła w BR120 (roco) na większe 10,5mm ze szprychami. Takie kola kupiłem od lokomotywy E44 Tillga. Pomimo że posiadam narzędzie do ściągania kół, otwory po osiach (po ściągnięciu) nie są perfekcyjne, a do tego osie roco są lekko mniejsze. Czy ktoś z szanownych kolegów coś takiego robił. Jak spasować teraz osie z kolami aby zachować wszystkie parametry?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości