Wymiana kół na większe

Konserwacja i naprawy, części zamienne itd Przeróbki taboru.

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
AK
Posty: 347
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Wymiana kół na większe

Post autor: AK »

Następne licząc "w dół" to są dziewiątki (na spalinowych np. BR107 lub BR110) Równo 10 to nie spotkałem BTTB.
Zębatki o ile wiem nie pasują bo sam zmieniałem koła w swoich ET22 i skończyło się demontażem kół z osi co te koła całkiem zmasakrowało :(
Awatar użytkownika
kaine
Posty: 445
Rejestracja: 02 lut 2008, 22:54
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Wymiana kół na większe

Post autor: kaine »

Te kółka mają 11 szprych 8) jednak wymiar jest 10,5, większość kół do lokomotyw w Tilligu mają 10,5mm

Added in 6 minutes 54 seconds:
Mniejszych nie widziałem, jeszcze zassałem sobie pełne osie
20160607_110521.jpg
20160607_110644.jpg
20160607_110801.jpg
20160607_110705.jpg
Musze jeszcze sprawdzić w wolnej chwili czy koła napędowe Tilliga mają taki sam rozstaw zębów na osiach i zębatkach
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Wymiana kół na większe

Post autor: Ranger »

A nie maja w Sebnitz 11 szprychowych 1050mm?
clipers
Posty: 179
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: Wymiana kół na większe

Post autor: clipers »

No to obywatel Kaine spisal sie na medal.
Awatar użytkownika
kaine
Posty: 445
Rejestracja: 02 lut 2008, 22:54
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Wymiana kół na większe

Post autor: kaine »

Tillig 10,5mm
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Wymiana kół na większe

Post autor: Ranger »

A co to za kola?
Awatar użytkownika
kaine
Posty: 445
Rejestracja: 02 lut 2008, 22:54
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Wymiana kół na większe

Post autor: kaine »

Najlepszą baza do zabawy są takie koła
20160607_110508.jpg
clipers
Posty: 179
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: Wymiana kół na większe

Post autor: clipers »

Tak tez myslalem ze latwo nie bedzie . Dziekuje wszystkim za odezwe i rozne sugestie. Niestety tu marginesu bledu nie ma i wszystko musi byc idealnie. Wezme wszystkie rady pod uwage i zobaczymy. :)
Awatar użytkownika
kaine
Posty: 445
Rejestracja: 02 lut 2008, 22:54
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Wymiana kół na większe

Post autor: kaine »

Marcin, mam koła o które prosiłeś wiec jest wyjscie :)
Więcej w mailu jak wrócę dzo Szczecina
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Wymiana kół na większe

Post autor: piotrek092 »

Jest to trudne zadanie,próbowałem zamiany kół z br110 na szprychowe/ od tendra br01/do stonki i niestety nie udało się ich wycentrować .Osie tilliga są na końcach frezowane i zalewane plastikiem po ich zdjęciu powstaje dziura po osi ,trzeba dobrze trafić w otwór, wycentrować i zalać klejem CA lub żywicą lub osadzić w tulei /post Kanila/mimo kilku prób nie udało się wycentrować i ze stonki robiła się kaczka. :evil: I dałem sobie spokój,ale spróbuj może ci się uda.

Added in 9 minutes 2 seconds:
Jest jeszcze jedno wyjście, na os tilliga po zdjęciu 1 koła nasadzić tulejkę i na nią założyć zębatkę roco ,może się uda !!
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Wymiana kół na większe

Post autor: Ranger »

Możesz wyjąć tulejkę izolującą z osi i ja zmierzyć. Otwór taki jak chcesz. Projekt wyślij do mnie to Ci wytoczę ile chcesz z tworzywa które stosuje sie do tego celu. Ostatnio taka operacje robilem na PM2 z systemu Marklina na DCC.(nie ma w nim izolacji na kolach). Trzeba bylo rozwiercic kola i dorobić tujelki.
Więcej na PW.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1076
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Wymiana kół na większe

Post autor: KamilW »

Ja bym próbował zalać oś na nowo w kole.
Jedyne co musiał być przygotować to precyzyjny stojak do ustawiania osi względem koła.
Otwór w kole można dodatkowo rozwiercić i przejechać pilnikiem żeby nie mieć idealnie gładkich powierzchni (przyczepność kleju). Na pierwszy ogień do zalewania użył bym żywicy dwuskładnikowej, można też wypróbować cyjanoakryl w żelu.
Jeśli to nie zda egzaminu to pozostaje tulejka.
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2377
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Wymiana kół na większe

Post autor: womo »

Próbowałem w krokodylu dać większe ale w domowych warunkach mi nie wychodziło .
W końcu zamówiłem w zakładzie ślusarskim osie razem z zebatkami aby dobrze pasowało. Wyszło drogo ale byłem zadowolony do pierwszej jazdy. Wróciłem do orginalnych bo na tych robionych dostał kaczego chodu. I dałem sobie spokój ...
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Wymiana kół na większe

Post autor: krzysztof »

zadanie strasznie trudne.
jak dotychczas, to sklejałem tylko osie wiązane w parowozie PMT - wiadomo - tam średnica osi i otworu centralnego koła z grubsza były dopasowane, choć sklejane koła niekoniecznie pochodziły z danej osi.
a tutaj? mam doświadczenie z zastosowaniem tulejki wykonanej z rurki miedzianej(?) zakupionej w Conrad.pl - są różne wymiary - może cos się da spasować, ew. przyszlifować oś czy otwór centrum koła ale to jest zawsze ryzyko.
clipers
Posty: 179
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Wymiana kół na większe

Post autor: clipers »

Potrzebuję wymienić koła w BR120 (roco) na większe 10,5mm ze szprychami. Takie kola kupiłem od lokomotywy E44 Tillga. Pomimo że posiadam narzędzie do ściągania kół, otwory po osiach (po ściągnięciu) nie są perfekcyjne, a do tego osie roco są lekko mniejsze. Czy ktoś z szanownych kolegów coś takiego robił. Jak spasować teraz osie z kolami aby zachować wszystkie parametry?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy/przeróbki taboru”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości