Eilzugwagen

Konserwacja i naprawy, części zamienne itd Przeróbki taboru.

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
BarTTmań
Posty: 585
Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Eilzugwagen

Post autor: BarTTmań »

Spróbuję.
Najciekawsze, że wagon w ogóle nieużywany - leżał w pudełku, nówka sztuka.
Zastanawia mnie też fakt, jak to w ogóle ma się trzymać, bo od drugiej strony (gdzie jest podwyższony dach i kominki wentylacyjne) jest nit do belki pod sufitem, a tu nie ma. Nie ma też w ogóle śladów kleju po obwodzie, ani zgrzewów nic.
Drzwi powypadały i be rozebrania nie sposób będzie wsunąć je w prowadnice.

Added in 7 minutes 50 seconds:
Aha, to są wagony z 2011 r.
Ten nowszy wypust, już bez KKSów z szajsmetalu.
Z tego paskudztwa to mam Karwendel w DRG i jeden (też od bagażowego) mi się całkiem rozkruszył.
Swego czasu zamówiłem, wymieniłem i dokręciłem go wkrętem.
Ale pudło mi tam nie odpadło i drzwi nie powypadały, więc dachu zdejmować nie musiałem :)
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2384
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Eilzugwagen

Post autor: womo »

Od przodu (lub tyłu) nad wejściem między wagonowym powoli do góry i powinien zejść. On tak się zdejmują, że zaczynasz od jednej strony i otwierasz do góry.
Niestety nie mam teraz żadnego pod ręką aby pokazać na zdjęciu.
Awatar użytkownika
BarTTmań
Posty: 585
Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Eilzugwagen 13824 OBB

Post autor: BarTTmań »

Witam Koledzy.
Mam problem - zauważyłem że wypadły mi drzwi suwane w bagażowym Jaffa.
Okazało się, że pudło nie trzyma się podłogi od strony, gdzie nie ma nitowania do wspornika pod sufitem.
Nie mogę dalej ciągnąć, bo zerwę nit. Podobno - wg instrukcji - można zdjąć dach (np. do wymiany żarówek),
ale nie wiem gdzie go wyczepiać. Próby podważania z boku nie przynoszą skutku.
Nie rozbierałem dotychczas Eilzugwagena, stąd prośba o pomoc.

Pozdrawiam,
Bartek.
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1365
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Eilzugwagen

Post autor: golab »

Pytanie jaki to eilzugwagen ... bo stare konstrukcje miały KKS z "szajsmetalu"
Zbig75
Posty: 71
Rejestracja: 27 lis 2008, 09:19
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Eilzugwagen

Post autor: Zbig75 »

Dziękuję kolegom za pomoc. :)
Punkty przyznane.
kolejkowicz
Posty: 262
Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Eilzugwagen

Post autor: kolejkowicz »

Demontaż KKS-u możliwy tylko poprzez roznitowanie wagonu. Próby odginania KKS-u mogą się skończyć połamaniem.
Awatar użytkownika
Ciamosław
Posty: 493
Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:08
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Eilzugwagen

Post autor: Ciamosław »

Od strony dachu nie ma możliwości, jedynie zdjąć wózek (ścisnąć trzpień wózka i pociągnąć w dół, to działa na wcisk) i dalej zdemontować kks, lub jedynie odgiąć - wtedy nie trzeba roznitowywać a może już się uda włożyć sprężynkę. Kks z jednej strony jest na takim zatrzasku w podłodze a z drugiej trzyma się na nicie.
Zbig75
Posty: 71
Rejestracja: 27 lis 2008, 09:19
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Eilzugwagen

Post autor: Zbig75 »

Witam forumowiczów.
W jaki sposób rozebrać ten wagon aby dostać się do KKS-u, z którego wypadła sprężynka. Czy od strony wózka, który w jakiś sposób da się wyjąć ? Czy też od strony dachu, co wiąże się z zerwaniem dwóch połączeń nitowanych... :(
Proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Zbyszek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy/przeróbki taboru”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości